Caile Ferate "La Ursu"

Colectii personale de trenulete
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1706
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Vin Mai 20, 2011 12:22 am

Mai taie din ele. :lol:
Cel putin la decodor nu e o problema. Deslipesti mufa, tai firele, si le lipseti la loc. Si la celelalte merge o manevra similara.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Vin Iun 10, 2011 9:11 am

Operatiunea de [Local Link Removed for Guests] avanseaza! In urma unui schimb avantajos de ambele parti, locomotiva G8.1 si vagonul de marfa au plecat la o societate de cai ferate N, iar la Caile Ferate "La Ursu"a sosit o superba locomotiva cu aburi BR57 Roco H0 digitala 8)
Vor urma poze & impresii.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Iun 10, 2011 9:32 am

Fiindca eu sunt posesorul fericit a doua mici bijuterii scara N, o sa urmeze si la mine o mica sesiune foto (nu foarte curand) si o scurta prezentare.

Mircea ( Stapane' al bielelor :-D ), te rog mult sa fi cat se poate de critic in privinta micilor greseli despre care am discutat ! :grin:
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Vin Iun 10, 2011 11:44 am

@ Sogard:

Felicitari pentru achizitonarea micii bijuterii G8.1! Sincer sa fiu, de multa vreme salivez si eu dupa ea, insa chiar nu-si gasea locul printre bavarezele mele... ;-)
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Iun 10, 2011 12:42 pm

Victorian, ziceam eu mai demult ca raman pe apoca IV - V electrice si diesele dar se pare ca merg tot mai in jos ! :-D
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Vin Iun 10, 2011 1:19 pm

Fii atent ca-i boala grea chestia asta... probabil ca se cheama "sindromul scaderii epocilor" :-D

Si eu am inceput candva cu epoca III, pe urma au inceput sa-mi placa epoca II, pe urma epoca I-a... mergem tot "in jos"!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
brcosminp
Mesaje: 541
Membru din: Vin Sep 04, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de brcosminp » Vin Iun 10, 2011 4:36 pm

E frumos sa ai din fiecare epoca ceva reprezentativ chiar daca esti axat pe o epoca anume, felicitari pt achizitie !
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Iun 23, 2011 2:51 pm

mpursu scrie:... la Caile Ferate "La Ursu"a sosit o superba locomotiva cu aburi BR57 Roco H0 digitala 8)
Vor urma poze & impresii.
Iata aici (inca) o imagine de ansamblu, intr-o dupa-amiaza insorita 8)
[Link Removed for Guests]
Cam mult negru in zona depoului de locomotive? Neeeeh :grin:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Poate cineva sa numere cate locomotive cu aburi se afla in depou? ;-)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Iun 23, 2011 6:14 pm

Undeva printre aceste regine ale cailor ferate (chiar asa :aplauze:) se afla si noua venita, simpatica locomotiva cu abur BR57 Roco, de care sunt FOARTE incantat 8)
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Iun 23, 2011 6:21 pm

Detalii... cat incape :aplauze:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Rotile tenderului au spite reale 8)
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Fac aceasta mentiune fiindca am intalnit versiuni de BR57 Roco ale caror roti de la tendere aveau spitele simulate cu basorelief :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Iun 23, 2011 6:44 pm

Locomotiva a venit gata digitalizata, avand ascuns in tender un decodor Uhlenbrock, sub ale carui comenzi ea se deplaseaza FOARTE lin. Mersul locomotivei a devenit si mai frumos dupa ce i-am marit timpii de accelerare si franare 8). Este drept ca mai ales la viteze mici se cam aude un usor bâzâit "electric" al motorului, dar nu este deranjant absolut deloc :aplauze:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Iun 23, 2011 7:06 pm

Rotile sunt de plastic cu margini metalice, iar bielele sunt aproape in intregime din metal. Pentru ca locomotiva sa se poata inscrie pe curbe R2 Roco (alias R1 Fleischmann), osiile motoare au joc lateral si bielele de cuplare sunt formate din cate doua bucati, articulate pe butoanele rotilor motoare principale. Motorul se afla in tender si actioneaza asupra osiilor 1 si 3 prin intermediul unor angrenaje cu melc, rotile dintate fiind montate pe mijlocul axelor.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Iun 23, 2011 7:34 pm

In pozele BeRii57 pe care Sogard_2003 mi le trimisese, am remarcat ca bara de comanda a distributiei (cred ca asa se numeste, corectati-ma daca gresesc) era... stramba :(, dar am zis ca nu-i bai, voi incerca eu sa o indrept sau poate sa fac rost de alta :grin:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
(stanga - poza Sogard_2003 inaintea plecarii, dreapta - poza MPUrsu dupa sosire)
Odata ajunsa la caile mele ferate, locomotiva a intrat rapid sub lupa. Concluzia a fost simpla: din cauza unei greseli de montaj, teava verticala de langa pompa de aer trecea printre bara si cazan, apasand-o si fortand-o in jos. Cu o penseta fina, am ridicat usureeeel capatul tevii si l-am trecut peste bara de comanda, acolo unde ii era locul. Ca rezultat, bara de comanda s-a indreptat imediat, recapatandu-si forma pe care trebuia sa o aiba de la bun inceput 8)
[Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Iun 23, 2011 7:59 pm

Odata rezolvata greseala de montaj, n-am putut sa nu remarc greselile de conceptie :mrgreen:, una din ele fiind (evident :-D) contramanivela de pe partea stanga inclinata spre inapoi, pe care am rezolvat-o rapid cu ajutorul cheii tubulare hexagonale Wiha PicoFinish 265 P 2.5x6.0 8)
O alta greseala de conceptie consta in ne-articularea barelor de ridicare la capetele bielelor sertarelor:
[Link Removed for Guests]
Daca piesa respectiva ar putea fi convinsa sa vina in jos cam cu 1mm, atunci capatul bielei sertarului ar intra in locasul respectiv si totul ar fi in regula.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Iun 23, 2011 8:23 pm

Din urmatoarele doua poze rezulta inca o greseala de conceptie...
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
(stanga - BR57 Roco, dreapta - G10, preluata de pe [Link Removed for Guests])
Diametrul rotilor motoare este de 15mm, ceea ce nu prea este egal cu 1400mm / 87 = 16.1mm, acesta fiind diametrul pe care acestea ar fi trebuit sa-l aiba, conform realitatii; pe pagina de mai sus se specifica diametrul rotilor motoare, de 1400mm. Totusi, imi dau seama ca nu se puteau respecta diametrele si pozitiile rotilor, din cauza buzelor de bandaj care nu pot fi reduse de 87 de ori, mai ales in cazul modelelor mai... lumesti ;-), acesta fiind "pretul" pe care-l platim pentru a putea rula pe curbe gen R2 Roco (alias R1 Fleischmann), muuuult mai stranse decat curbele reale. Astfel ca... accept aceasta mica "derogare" de la echivalentul 1:87 al realitatii :mrgreen:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Google [Bot]