Caile Ferate "La Ursu"

Colectii personale de trenulete
Scrie răspuns
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Lun Iun 23, 2008 11:16 pm

[Link Removed for Guests]
Acuma cred ca se mai intelege ceva Mircea :lol: ...cu putina deducere :)
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Mar Iun 24, 2008 12:07 am

ESU v3.0 permite maparea functiilor. :idea: De exemplu inscrierea valorii 3 in CV171 si in CV174, va determina aprinderea simultana a luminilor fata + spate la actionarea tastei F5.

Toate bune si frumoase daca nu ai lumini rosii; daca ai se vor aprinde toate, albe + rosii... :(

Solutia este deconectarea luminilor rosii de cele albe opuse si legarea separata a luminilor rosii spate la F1 si a celor fata la F2. In plus se modifica si CV-urile dupa cum urmeaza:
CV147 - 5
CV150 - 10
CV153 - 3
CV156 - 3
Cu aceste modificari, avem:
la actionarea lui F0 lumini directionale albe FARA rosii opuse (locomotiva cu garnitura),
la actionarea lui F1 lumini directionale albe CU rosii opuse (locomotiva singura),
la actionarea lui F2 lumini albe fata + spate INDIFERENT de sens (locomotiva in manevra).

Parca asa ceva voia horia, nu? :cafea:
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Iun 24, 2008 8:50 am

Multumesc! Aceste informatii se pot dovedi foarte utile pentru cei care tin neaparat sa modifice functionarea luminilor.
Intr-un alt subiect spuneam ca sunt perfect constient ca in lumea 1:1 exista TZ+1 reguli de functionare pentru lumini, in functie de epoca, tara, linie, tren, locomotiva, zi/noapte etc., iar aceasta multitudine de detalii poate fi destul de dificil de reprodus in lumea 1:X si... de retinut pentru posesori :grin:; de aceea eu unul ma multumesc cu regula simplificata alb=inainte / rosu=inapoi.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Iun 24, 2008 9:39 am

@mircea, daca tot esti si fizician si maestru, si tot insisti cu bielele si cu luminile, de ce nu insisti sa reproduci si realitatea luminilor pana la capat ;)

Cred ca asta vrea sa sugereze toata lumea, dar mai indirect :-D

Pana la urma, micile detalii fac diferenta,

spor la treaba!
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Iun 24, 2008 9:43 am

Cine tine neaparat sa respecte 100% realitatea luminilor, este liber sa procedeze in consecinta :-D
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
hgdan
Mesaje: 929
Membru din: Vin Mar 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de hgdan » Mar Iun 24, 2008 9:52 am

Fiecare tara are normele specifice pt. lumini.

Mircea este liber in tara " La Ursu " sa le foloseasca pe ale lui. :|

ar fi interesant un material pe tema luminilor comparativ pentru diverse cai ferate din Europa ( sau chiar din lume :!: )
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Mar Iun 24, 2008 12:43 pm

mpursu scrie: in lumea 1:1 exista TZ+1 reguli de functionare
TZ(+)1 fiind... aparatu' tau, nu? :grin:
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Iun 24, 2008 2:20 pm

Este adevarat ca aparatul meu foto este Panasonic TZ1 :-D si ca sunt foarte multumit de el 8)
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Iun 26, 2008 2:43 pm

mpursu scrie:Chiar nimeni nu are [Link Removed for Guests] sau [Link Removed for Guests] si nu le poate masura & poza motoarele? :fluierat:
Se pare ca acesta este norocul meu, sa ma interesez numai de raritati rarissime :grin:.
Din moment ce aceste doua locomotive nu exista nicaieri in tara, voi cauta alte posibilitati de a obtine informatiile respective.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Iul 06, 2008 12:13 pm

Ca urmare a rugamintii mele, in subiectul dedicat cailor sale ferate...
tfa2003 scrie:Uite aici, sper sa-ti foloseasca:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

PS: Dimensiunea "a" a motorului este data fara "iesirile axului" (+2mm la fiecare capat) si fara volanta
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Iul 06, 2008 12:14 pm

In acelasi subiect, am continuat:
mpursu scrie:
tfa2003 scrie:Uite aici, sper sa-ti foloseasca:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

PS: Dimensiunea "a" a motorului este data fara "iesirile axului" (+2mm la fiecare capat) si fara volanta
Nu mai este nevoie de celelalte date, fiindca... si acest motor este prea mare :(
Comparativ, dimensiunile motorului meu Piko nr.art.56000 sunt:
a = 25mm
b = 20mm
c = 15mm
Multumesc mult pentru ajutor & promptitudine! :aplauze:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Iul 06, 2008 12:17 pm

tfa2003 scrie:Am vazut in poze la PIKO motorul lui BR 89. Pare mult mai mic. Poate se preteaza.
mpursu scrie:In pozele de la Piko l-am vazut si eu... :fluierat:
Radu161 scrie:Dar un motor de Kof de la piko nu ar merge ?
mpursu scrie:Poze & dimensiuni
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1706
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Iul 06, 2008 12:26 pm

Eu n-am Kof dar incerc sa aflu, pentru ca si pe mine ma intereseaza un motor cat mai mic.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
kablu
Mesaje: 323
Membru din: Joi Feb 25, 2016 8:07 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de kablu » Dum Iul 06, 2008 12:47 pm

@MPU : Mircea ar fi o solutie , un pic mai costisitoare , dar cred ca de cand astepti sa-ti spuna cineva niste dimensiuni , l-ai fi avut deja in locomotiva : MASHIMA 1015 ( Mashima Can Motor 15mm x 10mm x 12mm ) si iti mai incape si volanta si un decodor si niste becuri suplimentare , ar mai fi si 1224D si o gramada de ele , MASHIMA cred ca produce o gramada de motoare pentru toate gusturile si masimile ( care se afla pe stoc in EUROPA la preturi rezonabile ) .
Daca nu iti place MASHIMA , atunci poti incerca TENSHODO MK 1 , 2 sau 3 ( Tenshodo MK1 5-pole 21mm x 9.5mm x 13mm ) , la fel mai poti baga si o gramada de gadgeturi pe langa el , ca loc iti ramane :-D :-D :-D :-D .
Iar daca roata melcata nu se potriveste pe ax-ul noului motor si nu ai nici o solutie , stiu o firma care face prelucrari mecanice cu materialele lor la preturi "rezonabile pentru ei 8O " , dar calitatea si precizia este excelenta !
p.s. poate schimbi tot sistemul de actionare :x :x :x
[Local Link Removed for Guests] furnizorul oficial de infrastructura feroviara pentru calea ferata ingusta a lui Kablu
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Iul 06, 2008 2:58 pm

Mircea,

Am tot stat eu linistit pana acum pentru ca la scara H0 chiar nu ma pricep, dar vad ca te tot chinui si nu gasesti ce-ti trebuie. Sa stii ca inainte de a ajunge la Tenshodo si Mashima, mai exista si alte solutii mai ieftine.

De exemplu un motor de locomotiva la scara N "adunat" de pe eBay. Uite de exemplu ce am cumparat eu cu vreo 15 euro pentru motorizarea unui sasiu de BR 64: Este un motor de locomotiva electrica Minitrix din aia cu doua boghie motoare B-B, insa motorul este acelasi si pentru multe alte locomotive cu aburi ale aceluiasi producator:

Imagine

Poza nu-i grozava, este cea pe baza careia am cumparat eu motorul. Imi pare rau dar digitalul meu a dat recent ortul popii la Paris, asa ca pana fac rost de altul n-am cu ce face o poza mai de detaliu.

Dimensiunile motorului sunt dupa cum urmeaza:
Lungimea carcasei motorului: 23 mm
Lungime totala a carcasei: 27 mm (se adauga 2 lagare de 2 mm lungime si 4 mm diametru)
Lungime totala cu axe:74 mm
Latime carcasa in punctul cel mai lat (armatura aceea argintie): 14.5 mm
Inaltime carcasa (idem): 10 mm
Diametru ax: 1 mm
Diametru exterior melc: 4.5 mm
Pas melc: 1 mm

Evident, motorul se alimenteaza la 12 volti ca orice motor de model care se respecta, asa ca eu cred ca l-ai putea folosi linistit la modelul tau!

Sper sa te ajute!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Google [Bot]