Caile Ferate "La Ursu"

Colectii personale de trenulete
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Feb 27, 2008 4:53 pm

aulin scrie:Da,sunt frumoase dar la capitolul "tractiune",BR 185 Trix sparge topurile,mi-a tras in panta(de proba)de L=3m si h=0.13,peste30 de vagoane din care 4 etajate Piko,5 cusete si restul de marfa pe boghiuri,curios,BR132 Brava nu a reusit acest lucru :-(
Asa este, la noi pe diorama locomotivele din gama traxx de la Trix (br 185, hercules, etc) au spart toate recodurile si au tras orice pe panta, inclusiv plecare de pe loc in panta (7%) cu garnitura de 25 vagoane, si aici vreau sa zic ca a pornit si a mers atat cu viteza minima cat si cu viteza maxima fara nici un pic de patinaj la roti.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Feb 27, 2008 5:59 pm

Mircea, sper sa nu te superi pe mine ca-ti "poluez" topicul, dar am o nedumerire:

Florinn,

Ar fi interesant de stiut cum se explica faptul ca produsele Trix bat recordurile la tractiune. Ati incercat sa va lamuriti ce anume face locomotivele Trix sa fie atat de "tragace"?

E vorba poate despre faptul ca are toate rotile motoare, sau are lestul mai bine distribuit in asa fel incat sa apese uniform pe osii, sau poate totusi rezultatul vine de la acele faimoase "cauciucuri de tractiune" pe care unii (inclusiv subsemnatul) nu le pot suferi?

Think about! ;-)

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Feb 27, 2008 6:14 pm

Pana la o analiza mai amanuntita, iata cateva opinii si constatari care imi vin in minte acum:

- locomotivele de care vorbesc sunt echipate cu un genial decodor trix selectrix, care stie sa porneasca lent locomotiva fara sa rupa aderenta, stie sa compenseze exemplar puterea necesara locomotivei, ramai impresionat daca faci urmatorul experiment: sa rulezi locomotiva la viteza cea mai mica, sa incerci sa o opresti cu degetul si sa simti cum motorul se tureaza pentru a se opune vointei tale de a o opri :)

- cauciucurile de aderenta sunt foarte importante, sunt 2 si sunt dispuse in diagonala, nu pe aceeasi osie ;), evident tractiune pe toate osiile prin cardan

- atat sasiul cat si carcasa sunt din metal, ceea ce confera locomotivei greutatea necesara pentru aderenta, tot din aceasta cauza, banuiesc, greutatea este foarte bine distribuita (acest lucru este de exemplu critic la locomotivele reale, va dau exemplu, la EA se masoara in depou greutatea pe osie si se ajusteaza asfel incat diferenta intre 2 osii sa nu depaseasca o anumita limita)

Cine stie mai bine poate completa, iar daca e cazul, deschidem subiect nou pe tema asta.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
cosmin78
Mesaje: 5797
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Feb 29, 2008 11:37 pm

@aulin

132 de la Brawa il am si eu,si mi-a tras peste 60 vagoane :roll:
Cosmin
[Link Removed for Guests]
aulin
Mesaje: 289
Membru din: Mie Ian 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Cuneo
Contact:

Mesaj de aulin » Sâm Mar 01, 2008 11:04 am

Da,in linie dreapta,frumoasa mea BR 132 Brawa nu m-a dezamagit dar la tractiunea in panta BR 185 Trix s-a detasat clar(fara efort)adica:BR 132 Brawa ca sa urce panta trebuia sa alerge inca din linie dreapta pe cind BR-ul de la Trix cu viteza minima nu depunea nici un efort in panta,colegii care mai au astfel de modele sa faca probe si sa confirme s-au infirme ipoteza mea
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Mar 01, 2008 11:27 am

Florinn scrie: Asa este, la noi pe diorama locomotivele din gama traxx de la Trix (br 185, hercules, etc) au spart toate recodurile si au tras orice pe panta, inclusiv plecare de pe loc in panta (7%) cu garnitura de 25 vagoane, si aici vreau sa zic ca a pornit si a mers atat cu viteza minima cat si cu viteza maxima fara nici un pic de patinaj la roti.
Can am zis asta m-am referit la 4 locomotive diferite, deci nu a fost 1 caz exceptional :)

Ca si completare am un TRIX br120 model 2007 dar constructie veche, adica fara cardane, tractiune pe 1 boghiu (doar 2 axe) a tras acelasi tren fara probleme pe aceeasi panta unde un roco cu cardane si tractiune pe 4 axe nu a putut urca cu avant (diferenta fata de cele din gama trax cu tractiune pe 4 axe a fost doar la demaraj, la pornire 120-ul a patinat)
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Mar 03, 2008 10:33 pm

Cateva imagini de la Caile Ferate "La Ursu", in ziua de 22.02.2008:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Mar 03, 2008 10:42 pm

In data de 01.03.2008 ne-a vizitat nepotelul nostru, care este si el mare pasionat de trenuletze, asa ca... si-a adus cu el colectia 8) :
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Pentru cei inca nefamiliarizati cu simpaticul Thomas si prietenii sai, sa fac prezentarile, de la stanga la dreapta: Percy, Emily, Gordon si Spencer. Dupa cum cred ca se observa, din aceasta colectie lipseste... exact Thomas :mrgreen:, dar deja ma gandesc sa remediez aceasta situatie :|
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Mar 20, 2008 6:04 pm

De cateva zile a sosit la Caile Ferate "La Ursu" un splendid vagon de dormit TEN, realizat de firma Rivarossi exact la scara 1:87 :aplauze:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Bineinteles ca imediat i-am montat cuple Roco universale si l-am cuplat in cadrul expresului, dar imediat am sesizat o distanta cam mare intre acest vagon si celelalte :fluierat:. Ce sa fie, ce sa fie? M-a lamurit repede 060-EA (multumesc mult :aplauze: ): mecanismele close-coupling au cate DOUA locasuri unde se monteaza port-cuplele, deci tot ce aveam de facut era sa le scot din locasurile apropiate de capete si sa le mut in locasurile aflate mai spre interiorul vagonului. Ceea ce am si facut rapid 8) :
[Link Removed for Guests]
Vagonul este foarte ingrijit realizat si este o aparitie spectaculoasa in cadrul expresului meu de noapte, a carui noua compozitie este: vagon de bagaje grecesc, vagon cuseta unguresc, vagon cuseta romanesc, vagon de dormit TEN si vagon clasa I bulgaresc pentru calatorii care n-au somn :grin: :-D
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Va rog sa ma credeti ca nu am remarcat scrisul de pe banda alba decat numai dupa ce am facut pozele macro 8) 8) 8) :aplauze: :aplauze: :aplauze:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Irish_Railways
Mesaje: 189
Membru din: Vin Feb 29, 2008 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de Irish_Railways » Joi Mar 20, 2008 6:30 pm

O BIJUTERIE. L-am vazut pe viu impreuna cu celelalte. Exceptional! Frumoasa achizitie, MPU. :aplauze: :aplauze: :aplauze:
"...Doar un pui de pitigoi, intr-un varf de fag pitic
Sta cu penele valvoi si, facand pe suparatul:
-Ce sa fie? Nu-i nimic. A trecut Acceleratul... "
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Lun Mai 05, 2008 11:01 pm

Simpatica locomotiva BR64 Gutzold, membra fondatoare a Cailor Ferate "La Ursu", revine in actualitate! Din cauza varstei sale apreciabile, motorul cam face nazuri, nu atat mecanice cat... sonore :grin: - fapt remarcat de toti cei prezenti la Train Fest Cluj-Napoca in 16.02.2008 :-D. Asa ca m-am gandit ca tare bine i-ar prinde inlocuirea vechiului motor cu altul mai modern, mai micutz si poate ca si cu volant 8). Deci, foarte incantat ca Rally a adus [Link Removed for Guests], am comandat aceasta mica bijuterie si, dupa sosire, am inceput probele de instalare...
Toate bune si frumoase, dar stiti cum sta treaba cu socoteala de acasa :-P ... Motorul nu are loc suficient in cabina locomotivei :( fiindca este putin prea lung (daca ar fi mai scurt cu 5 - 10 mm ar fi ideal) si diametrul putin prea mare (vreo 5 mm mai putin ar fi fost perfect), iar melcul de pe ax ar ajunge la prima roata dintata cam pe primele spire (de-ar fi axul cu vreo 5 mm mai lung ar fi super). Are cineva vreo idee cam cum as putea obtine un astfel de motor care sa corespunda cerintelor de mai sus?
Off-topic - acesta este mesajul meu cu numarul 600 8) 8) 8)
Ultima oară modificat Mar Mai 06, 2008 10:01 pm de către mpursu, modificat 1 dată în total.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Mai 05, 2008 11:20 pm

O idee trasnita dar totusi idee :grin: pe principiul locomotivelor cu tender.

Lasa lestul in batrana Gutzold si motorizeaza un vagon de marfa pe care sa-l transformi in vagon de serviciu.

Este o provocare :wink:

Altfel nu iti ramane decat sa cauti un motor mai mic.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5797
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Mai 05, 2008 11:33 pm

cauta la Roco,vezi toate motoarele....ia toata gama de motoare de la Piko de la un
capat la altul.uitat-te la motoarele de la slot-cars,sunt motoare bune,5poli, silentioase.desfa o periuta de dinti si vezi daca merge motorul

cea mai buna solutie...cumparati o Br 64 de la Roco :wink: ...iti garantez ca
merita toti banii :grin:
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Mai 06, 2008 10:26 pm

Intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat, BR64 Roco va sosi cu toate onorurile la Caile Ferate "La Ursu" - putintica rabdare, sa poata reusi conducerea sa adune fondurile necesare :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5797
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Mai 06, 2008 10:30 pm

uite,baga un ochi [Link Removed for Guests] poate te convingi de tot sa iti iei un Br 64
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori