Actionari mecanice pentru macaze (home made)

Totul despre sine, instalatii feroviare si alte elemente ale infrastructurii in modelism
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Oct 08, 2007 8:32 am

Nenea lok!

Am impresia ca doar te-ai uitat la poze si nu ai citit nimic. De aici si concluzia ta pripita si gresita ca nu este actionare mecanicaImagine

In primul link daca cetesti cu atentie si urmaresti materialul ai sa intelegi, poate, ca actionarea macazelor este mecanica prin intermediul unor corzi de pian. Au fost utilizate comutatoare rotative ca odata cu actionarea macazului prin intermediul rotativului sa poata fi alimentate anumite circuite. Daca trenul pleaca de pe o linie abatuta cand macazul ii permite sa iasa in curenta linia sa fie alimentata, semnalul sa treaca pe liber si mai stiu eu ce optiune "se ezista" pe comutator. Poate vrei sa pornesti televizorul :?:

Daca la primul link poate ai circumstante la al doilea unde engleza este de baza nu ai. :grin:
Ca omu se foloseste de actionarea mecanica ca sa "miste" si un comutator concomitent este alta treaba.

Din al treilea link dau numai un citat

"Il est une alternative intĂŠressante a l'installation d'un moteur ou d'un solenoide..."
Sunt sigur ca traducerea nu-si are rostul

Ca articolele nu sunt complete si mai trebuie adaugate poze si explicatii este alta problema.
Ca s-a facut o combinatie astfel incat atunci cand actionezi mecanic macazul sa se inchida si un circuit electric eu zic ca este un castig. Adicatelea "ramai" cu o mana libera sa iti bei :cafea: ca altfel trebuia sa mai butonezi ceva.
Chir si numai ideea de a combina o actionare mecanica, actionare principala, cu una sau mai multe comenzi electrice rezultanta a primeia si mi se pare un lucru foarte interesant.Imagine

Cand iesi din mina anunta-ma Imagine
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Oct 08, 2007 8:55 am

Foarte interesant @LDH, ms.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Oct 21, 2007 1:44 pm

Salut,

revin cu detalii privind mecanizarea partii drepte a triajului.

In poza de jos avem un grup de 3 macaze:

[Link Removed for Guests]

Se poate observa ca am marcat doua macaze cu acelasi numar ("9"). Motivul este faptul ca intentionez ca aceste doua macaze sa fie actionate de catre acelasi mecanism, si anume, amandoua sa fie simultan pe pozitia "direct" sau simultan pe pozitia "abatut", logic, nu are sens sa fie unul pe abatut si urmatorul pe direct, nu?

Am gasit o placa de parchet laminat care se potrivea perfect si am decis sa construiesc mecanismele pe aceasta placa, am marcat pozitia actionarilor:

[Link Removed for Guests]

I-am dat forma dorita si am pus-o la pozitie, sagetile marcheaza locul unde vor fi prinse cablurile de actionare:

[Link Removed for Guests]

Am inceput lucrul la placa, se vede ca am si schitat pe ea pozitia mecanismelor:

[Link Removed for Guests]

Sar cativa pasi si va arat mecanismul la gata (nu stiu care poza e mai buna pentru observare) :

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Mecanismul din mijloc actioneaza macazul "10", iar cele de pe margine actioneaza cele 2 macaze marcate cu "9", mecanismele sunt cuplate printr-o tija fiind actionate de un singur cablu, practic cand unul are o anumita pozitie, celalalt se afla in pozitia opusa, astfel am obtinut exact ceea ce vroiam pentru macazele "9".

Am pus placa la pozitie pentru a verifica funtionalitatea inainte de prinderea cablurilor:

[Link Removed for Guests]

Si acum cateva poze realizate dupa prinderea cablurilor, se observa cum am facut piesele mecanismelor astfel incat ele sa se poata suprapune din cauza spatiului limitat :

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

De sus :

[Link Removed for Guests]

Montat la pozitie:

[Link Removed for Guests]

Bineinteles ca atunci cand mecanismul se poate monta sub blat ( nu ca aici intre 2 blaturi) spatiul de desfasurare e mai mare iar actionarea mult mai simpla.

Cred ca si cei care au actionari electrice pot cupla 1-2 sau 3 macaze in functie de schema liniilor, astfel incat sa fie actionate de un singur buton, adica, ca si in cazul macazelor "9" de mai sus, mi se pare putin inutil sa pui 2 butoane pentru cele 2 macaze, cand le poti lega amandoua la un singur buton, daca nu ma insel si in realitate, in situatia pozitionarii macazelor asa, ele se schimba simultan, ori amandoua pe direct, ori amandoua pe abatut, cel putin eu nu am vazut niciodata sa fie altfel decat asa intr-o gara, nu stiu cum e in triaje.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
grandpagscout
Mesaje: 363
Membru din: Mar Sep 06, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de grandpagscout » Dum Oct 21, 2007 2:04 pm

Asa este la toate macazele ce fac legatura intre 2 linii paralele. Ceel doua sunt legate la acelasi comutator si sunt schimbate simultan, deci ambele sunt ori pe directa ori pe abatuta, si foarte rar sunt talonate.
Toate cele bune!
Nagy Gabriel
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Noi 09, 2007 12:06 am

Buna Florinn,

Stiu ca sunteti ocupati cu pregatirea materialului pentru expozitie sau expozitii dar...pun si eu putine paie pe foc legat de actionarile manuale.

Ce parere ai de pupitrul asta de comanda?

[Link Removed for Guests]

Nu ma intreba prea repede cum functioneaza ca buchisesc si eu la el.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Noi 09, 2007 10:41 pm

cred ca functioneaza pe acelasi principiu ca si cele reale.daca nu ma insel este
copia unuia real
Cosmin
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Noi 13, 2007 8:42 am

Asa am zis si Je iar lok a completat:
-manetel sunt pentru macaze;
-discurile pentru semnale

Tot ce este posibil. Mie mi-a placut ideea.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Noi 13, 2007 9:33 am

Super fain!

ce pot sa zic ? sa fie zilele mai lungi :-D
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Mar Noi 13, 2007 12:46 pm

Salut!Este o actionare exact ca in realitate!!!Discurile sunt pentru semafoarele mecanice.... 8O .Problema ei este cu pozitionarea fata de diorama,din punct de vedere estetic.In rest este o alternativa buna la cea electromecanica care este destul de scumpa la o gara cu multe macaze,mai ales daca sunt comandate si digital.
made in home
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Noi 15, 2007 12:38 am

Hai ca am cam luat-o razna cu actionarilel astea mecanice la macaze :grin:
Nu ma lasa sa dorm precum automotoarele MALAXA :skul:

Ce vezi mai jos este pentru 1:43 dar ia ca model actionarea care, zic Io, arata impecabil si ar fi vedeta pe un pupitru de comanda.

Imagine

Intre timp am dezlegat si misterul intrerupatoarelor aflate pe traseul tijelor de comanda.
Nici nu gandesti la ce folosesc 8)
Indica pozitia macazului pe un panou pe care sunt figurate liniile.
Nu sunt intrerupatoare sunt comutatoare.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Noi 15, 2007 8:33 am

Super tare actionarea, mersi.

Haide-ti fratilor bagati poze, mai dureaza cam 1-2 saptamani pana ma apuc de manetele mele, am nevoie de inspiratie :lol:
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
alin
Mesaje: 393
Membru din: Dum Aug 19, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de alin » Joi Noi 15, 2007 12:51 pm

Pai poza pusa de LDH aprezinta cea mai beton actionare mecanica!Mai greu de construit, dar nu imposibil!
a.
Avatar utilizator
ASB
Mesaje: 162
Membru din: Vin Iul 13, 2007 12:00 am
Localitate: Bacau
Contact:

Mesaj de ASB » Joi Noi 15, 2007 7:45 pm

Interesant, mai ales ca este la 1/43
Avatar utilizator
NapierDeltic
Mesaje: 141
Membru din: Mar Dec 18, 2007 12:00 am
Localitate: Deva, Hunedoara
Contact:

Mesaj de NapierDeltic » Sâm Ian 19, 2008 11:48 am

@Florinn

Poate vin cam tarziu cu o alternativa (cablul de soc de la dacie) Nu ma intreba de pret dar cred ca e cam scumput raportat la kablu de bicicleta. Lungime - aprox 50 cm. Constructie - fir de sarma oteloasa in manta de plastic. Avantaj - microintrerupator care semnalizeaza prin bec la bord starea "soc tras". De aici incolo numai inventivitatea personala......
Legat de sarma de catenara, se gaseste la magazine de amenajari interioare etc. gen Ambient (0,4/06/0,8, poate chiar si d-1mm) in bobine de multe zeci de metri, pret 18 lei pe rola, pentru aparate de sudura MIG (unele variante sunt chiar cuprate) :grin:

Succes celor de la Cluj; mi-a placut tare mult ce am vazut la sectiunea cu diorama!!! :aplauze:
Mihai<br><br>Fulger negru...trasnet lung()Dus pe aripi de furtuna()Zguduind pamantul tuna,()Zarile de-abea-i ajung.....<br>                                                                    G. Toparceanu - Acceleratul<br>
Scrie răspuns


Înapoi la “Infrastructura”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator