Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Imbunatatiri BR 84

Lucrari asupra locomotivelor, metode, tips& tricks, etc.
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Imbunatatiri BR 84

Mesaj de Prognosis » Sâm Aug 18, 2007 6:11 pm

Depourile Pan-Arin prezinta:
MODIFICARI a´ la Prognosis (episodu' 6)

lumini la ambielaj

Frumoasa mea "Ducesa", a stat 20 de ani cu pinioanele blocate, in urma unei caderi de pe catedra, pe vremea cand o impumutasem de la un pasionat, pentru a ma da mare cu ea la liceu!
Trebuie sa va spun ca mecanica era varza in ea, intrucat fostul propietar, in incercarea lui de a o repara, mai mult a zapacito.
Dupa cateva ore de munca, am reechilibrat si ajustat la pozitie fiecare pinion si acum merge saraca mai bine ca un ceas elvetian...
Nemultumit de faptul ca pe inserat nu mai vedeam frumusete de timonerie in miscare, stimulat si de un filmuletz vazut pe net dar si de poze de pe la altii din gradina, am desfacut-o iar si am montat pe fiecare parte cate un LED galben si o rezistenta aferenta (1000 &937;)...
[Link Removed for Guests]
LED-ul si rezistenta sunt mascate de peretii laterali si nu razbate decat lumina propagata de-a lungul timoneriei, pe langa sine, sporind efectul de miscare al bieletelor si bielelor!
[Link Removed for Guests]
...si iata rezultatul:
[Link Removed for Guests]
Nu stiu daca se vede bine in poza dar va garantez ca efectul este deosebit pe intuneric....e o feerie!
Ultima oară modificat Dum Dec 02, 2007 4:15 pm de către Prognosis, modificat de 2 ori în total.
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5809
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Aug 18, 2007 7:58 pm

nota 10 la abilitate,ai mana ,te descurcu bine......dar,esti sigur ca prototipul avea
lumini laterale?
ce intelegi prin timonerie?eu stiu ca timonerie este mecanism de directie,de
skimbare a traiectoriei....poate ambielaj vrei sa spui,de la
biele,manivele ,contramanivele etc...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Aug 18, 2007 11:05 pm

Nu stiu daca se vede bine in poza dar va garantez ca efectul este deosebit pe intuneric....e o feerie!
Chiar daca originalul nu a avut lumini pentru verificare este bine ca acestea sa nu lumineze ca un pom de Craciun si sa aibe o lumina slaaaaaaaaaaba ca doar erau niste becuri amarate de 24 V.

Aseara mi-a fost dat sa vad o locomotiva pe care nu am vazut-o decat in poze.
Un BR15 de la BRAWA. In afara faptului ca este cea mai svelta si gratioasa locomotiva cu abur pe care am vazut-o, proprietarul o are in varianta DRG, BRAWA s-a intrecut pe sine in detalierea masinii si arata cat se poate de real. Am vazut-o ruland pe intuneric cu "lampile" aprinse iar lumina lor era REALA, adica lumina exact atata cat trebuia si nu ca un proiector.
Am impresia ca BRAWA este foarte atent la detalii.
Si uite asa m-am hotarat ca atunci cand le va veni timpul pentru modificari locomotivele mele, cele cu abur, sa primeasca leduri SMD pentru mai mult realism.

Asta este impricinata

Imagine
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1716
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Aug 19, 2007 12:27 am

Asta chiar e opera de arta. :grin:
Si banuiesc ca are tractiunea pe rotile motoare.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Aug 19, 2007 11:00 am

Exact. Motorul in cazan, un mecanic si un fochist in marchiza, marchiza care este luminata, se vede numai pe intuneric.
O masina adevarata.
Un amanunt interesant: boghiurile tenderului se invart in jurul axei verticale ca la modelul real.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Aug 19, 2007 3:56 pm

Chiar daca originalul nu a avut lumini pentru verificare este bine ca acestea sa nu lumineze ca un pom de Craciun si sa aibe o lumina slaaaaaaaaaaba ca doar erau niste becuri amarate de 24 V.
Deci lampile laterale puse de mine, sunt echilibrate dupa teste indelungi, astfel incat sa lumineze slab dar constant indiferent de viteza.
Culoarea lor este alb-galbui, identic unui bec cu incandescenta, iar luminile din spate, de pe tender au becuri cu masca alb-mat.
Luminile din fata masinii sunt alb-galbui si reduse dar constante. Stiu ca menirea lor la acea epoca, nu era atat de a lumina drumul, cat de a face vizibila prezenta locomotivei pe sine din fata!
De Craciun, voi pregati special un vagon iluminat de sarbatoare, asa cum am vazut in campania electorala a lui Tata Tufish! :-D
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

BR 84 -haine noi (scarita si carut la osia alergatoare)

Mesaj de Prognosis » Joi Sep 20, 2007 7:48 pm

BR 84 -haine noi (scarita si carut la osia alergatoare)

Probleme foarte mari imi crea in curbe, carutul cu osia alergatoare din fata! In primul rand, cupla prea lunga, metalica si conectata la sasiu, se agata de tampoane in curbe si punea in scurt circuitul. Apoi, la macaze, acelasi lucru ma scotea din sarite!
Cum era si rupta, m-am decis sa o elimin definitiv. Asa ca am taiat-o din dreptul rupturii.
Unul din scopurile cuplei era si acela de contragreutate a carutului, pentru a-l tine pe sine.
Oricum nu-l tinea, iar posibilitatea montarii unor cleme elastice, pentru revenirea pe centru la iesirea din curbe, nu exista.
Solutia a fost incarcarea carutului cu o piesa de plumb, testata pana cand carutul nu a mai sarit de pe sine in curbe!
[Link Removed for Guests]

Pentru ca avea o scara rupta si lipsa, Ducesa arata jalnic pe partea respectiva, asa ca m-am decis sa fac aceasta scara.
foto: sacara ...lipsa
[Link Removed for Guests]
Am folosit ca material o cartela de telefon din care am taiat cu foarfeca piesele componente, exact dupa modelul celei existente pe partea cealalta, apoi le-am finisat marginile cu smirghel fin si le-am lipit cu picatura!
[Link Removed for Guests]

Am fixat-o cu adeziv la locul ei...
[Link Removed for Guests]

... apoi am intarit-o pe spate cu o folie de acetofan mai groasa, provenind de la ambalajul unui macaz mehano,
[Link Removed for Guests]

Am vopsit sra cu rosu pe fata... si cu negru pe spate...
[Link Removed for Guests]

Rezultat final...
[Link Removed for Guests]

va urma... plugul
Ultima oară modificat Lun Dec 03, 2007 11:09 am de către Prognosis, modificat de 2 ori în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Joi Sep 20, 2007 7:48 pm

Si iata cum arata la interior!

Imagine
Uitasem sa fac poza dar astazi am desfacut-o iar pentru:
[Link Removed for Guests]

si ca atare am facut si poza montajului cu aceasta ocazie!
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Plugul!

Mesaj de Prognosis » Joi Sep 20, 2007 8:03 pm

M-am convins :grin:

L-am scos!
Ultima oară modificat Joi Sep 20, 2007 10:03 pm de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Joi Sep 20, 2007 9:13 pm

Astept parerea specialistilor! ...Daca este cazul scot plugul caci iese fff usor afara si nu lasa urme. Sa vedem ce zice LDH caci el e specialistul in aburoase! (cel pe care al cunosc eu!).
Ma rog! Oricine cunoaste si poate sa-mi zica despre BR84 daca a avut vreodata plug, rog sa o faca !
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Joi Sep 20, 2007 9:52 pm

Bravo pentru "operatia estetica", dar plug pe BR84 8O .Orrrriiiiibil! :grin:

vezi:

[Link Removed for Guests]

PDI
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Sep 21, 2007 11:20 am

Marea majoritate a locomotivelo germane, execptiile se numara pe degetele de la o mana, nu au avut pluguri.
Daca insa doresti sa transformi BR55 intr-un CFR 40000 atunci poti pune plug.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Vin Sep 21, 2007 12:56 pm

...si asta dupa ce-i modifici tenderul, robinetii capului de abur, ii pui injectoare in loc de pompa, ii inchizi marchiza,......

PDI
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Sep 21, 2007 1:06 pm

PDI scrie:...si asta dupa ce-i modifici tenderul, robinetii capului de abur, ii pui injectoare in loc de pompa, ii inchizi marchiza,......

PDI
Pune toata lista daca tot ai inceput :grin:
Daca se hotaraste sa modifice cautam poze, sper sa nu fie toate fotografiile de pe aceiasi parte :-D ca la alte masini, si are sursa de inspiratie ca, vaz, nu prea are plasticul secrete pentru el.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3312
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Vin Sep 21, 2007 10:51 pm

Foarte simpatica Ducesa :aplauze:
Cine a produs-o? Rotile & bielele par a fi Piko sau Gutzold, insa manetonul de pe osia motoare principala (a treia) arata a Marklin sau Trix. Mi se pare mie sau rotile osiei respective nu au buze de bandaj? Cum arata bielele de pe partea cealalta? :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de locomotive, constructie de la zero”