Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Imbunatatiri BR 55

Lucrari asupra locomotivelor, metode, tips& tricks, etc.
GAGAMENDON
Mesaje: 38
Membru din: Mar Apr 01, 2008 12:00 am
Localitate: Austria
Contact:

Mesaj de GAGAMENDON » Dum Apr 13, 2008 12:33 am

mpursu scrie:Atentie, nu alb, ci albastru!
Alb este iesirea luminilor din fatza (lasata de decodor in aer cand este dezactivata, conectata de decodor la minus cand este activata), iar albastru este plusul comun pentru toate functiile.
Am corectat. Multumesc. Am mincat pe "astru" din graba.

NIKO
Lenz : LZV 100/LH 100/LI 101F Win-Digipet V 8.5.1
Avatar utilizator
d0ru_b
Mesaje: 364
Membru din: Dum Noi 09, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj-N / Lugoj
Contact:

Mesaj de d0ru_b » Sâm Noi 15, 2008 9:22 am

Salut,
Acesta este al 2lea meu post pe acest forum deci va rog nu fiti foarte severi cu mine.

Am mostenit o batrana BR 55 Piko intr/o stare mai proasta decat cea de la inceputul topicului: tot mecanismul e varza, atarna si se blocheaza. rotile dintate scot un sunet oribil, motorul a fost "reparat" cu prenadez. am incercat sa sa o desfac dar ma tem sa ma apuc de refacut niturile. nu am mai facut asa ceva. am incercat sa ung mecanismele cu wd40 dar tot exista frecari mari. singura idee care imi vine acum in minte e sa incerc sa schimb motorul... cu ceva mai puternic.

- prima mea intrebare ar fi daca exista si altceva inafara motoraselor de cdrom. ce curent nominal ar trebui sa aiba (tensiunea e evident 12v) si cum fac adaptarea la rotile dintate (locomotiva are un mecanism reductor de turatie destul de complicat, nu stiu cum sa il modific)

-si a2a problema: in urma reparatiilor anterioare s/a pierdut lestul de plumb (o vreme a a fost doar macheta de birou), acum "zboara" de pe sine la orice curba. daca puteti sa imi spuneti ce greutate ar trebui sa aiba lestul ca sa incerc sa imi confectionez unul.

multumesc si astept sfaturile voastre.
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Dum Noi 16, 2008 12:50 pm

Eu am o BR81 Piko/Guetzold (nu sunt sigur) dar mecanismele si sasiul sunt in genul piko. Eu am folosit un motor chinezesc, de masinutze, care functioneaza pe undeva pe la 3-6 V, dar rezista cu succes la valori mai mari. Ca sa-i dau suficienta putere am construit un ansamblu reductor, ce imi da mai multa putere in dauna vitezei (ceea ce n-ar fi o problema). Cat despre lest, cred ca 100g ar fi suficient.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Mar Ian 06, 2009 8:32 pm

Salut!
@ Radu161 & d0ru_b

Eu am reusit sa rezolv problema motorului rebobinand rotorul cu succes. [Link Removed for Guests]
Referitor la tematica topicului, iata ce am mai facut la o locomotiva BR55 G7.

Am descoperit ca in cabina fochistului, cazanul are cateva fante in zona superioara si am decis ca pot exploata acest fapt. Am folosit fantele originale ale cazanului locomotivei pentru a monta lumina in focarul cazanului. Arata super in mers aprinzandu-se "focul" in functie de viteza locomotivei...
[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Lun Sep 14, 2009 4:36 pm de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Ian 06, 2009 9:42 pm

Idee foarte buna! :aplauze:
Astfel beculetzul stabilizeaza (oarecum :grin:) curentul prin LED-urile care lumineaza farurile, deci acestea vor functiona la intensitate aproximativ constanta, independent de viteza 8)
Ai montat LED-uri galbene pentru faruri, asa-i?
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Lun Sep 14, 2009 4:14 pm

In faruri am montat initial led-uri galbene, dar acum, cu noile led-uri alb-cald, am inlocuit led-urile galbene cu unele alb-cald. In tender am folosit led alb-cald iar in spatele lui am montat smd rosu exact intre piciorusele led-ului alb. Lumina se trasmite perfect prin corpul transparent al led-ului alb.

[Link Removed for Guests]

Asa am lumina alb-rosu pe tender. In fata inca nu m-am decis sa fac modificarea...
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Sâm Oct 02, 2010 12:16 pm

Sosita de pe meleaguri dobrogene, locomotiva aceasta se prezenta intr-o stare jalnica. Sparta, cu multe piese lipsa atat din caroserie cat si din bielaj, cu motorul defect, dar cu o mare incarcatura emotionala pentru propietar, locomotiva a intrat la reparatii kapitale. Dupa ce am schimbat motorul cu unul identic dar cu bucsele complete si partea de alimentare (suprtul de carbuni, arcuri, etc...), am trecut la refacerea acoperisului. Pisele lipsa au fost facute din forex si alipite in locurile respective. Chituite, slefuite si vopsite.

Tampoanele rupte au fost inlocuite dupa indepartarea resturilor prin taiere. Am gaurit sasiul si am montat tampoane din comert, luate din Farmacia lui Rally...

Pentru biele, problema se complica. Dupa ce am studiat problema am ales solutia cea mai viabila.

Am reconstruit biela principala folosind ABS

Axul pistonului a fost confectionat din sarma de cupru, sarma mai moale pe care am latit-o la capat prin lovire cu ciocalul si in care am practicat gaura de 0,5 pentru nit. Niturile sunt din bolduri.

Pentru ca bielele sa fie identice le-am prelucrat impreuna...

Dupa care le-am sectionat si le-am lipit corespunzator cu cianoacrilic.

Arata mai simplist dar cel putin, pentru moment, varianta hobby schimba aspectul locomotivei. Urmeaza reconstruirea altor piese din bielaj, montarea iluminarii (care presupune confectionarea unor felinare noi - cele vechi fiind pierdute)... dupa metoda descrisa mai sus.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Joi Oct 07, 2010 10:36 pm

Chestiile de finete sunt cele mai grele in ceea ce priveste executia. Am vazut modificari sau inlocuiri ale motoarelor, modificari sau instalari de sisteme de iluminat, montari de decodoare si sisteme de fum dar e prima data cind vad realizarea unor biele, cred eu cea mai dificila parte de realizat la o aburoasa pentru ca implica si multa finete dar si functionalitate de finete. Sunt multe piese foarte mici in miscare si asta e foarte greu de pus la un loc si sa mai si mearga. Jos palaria!
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
miculalex
Mesaje: 35
Membru din: Joi Sep 06, 2012 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de miculalex » Lun Ian 07, 2013 1:35 pm

am o problema,ma puteti ajuta??am si eu un br 55 piko si avea o problema,in sensul ca in fata abia mergea,iar in spate mergea bine.
am desfacut din surub partea superioara,am scos suportul capacului de motor(inelul acela ce tine capacul iar mai jos este legat la un surub,deasupra unui boiler rosu) din dreapta,am scos rotorul,m-am uitat nitzel la el dupa care am facut operatiile mentionate mai sus doar ca invers,adica am montat la loc piesele scoase.
cand l-am pus pe sina sa intamplat ceva rau(NU S-A intamplat nimic).
motorul este orijinal.
puteti pune un diagnostic pe ceea ce sa intamplat??
multumesc anticipat.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Ian 07, 2013 2:17 pm

Daca ai scos rotorul, e posibil sa fi deranjat periile colectoare de la locul lor. Esti sigur ca atunci cand ai pus rotorul la loc, ai avut grija ca periile sa fie exact in pozitia care trebuie?
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
miculalex
Mesaje: 35
Membru din: Joi Sep 06, 2012 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de miculalex » Lun Ian 07, 2013 2:23 pm

dreptunghiurile acelea mici de cupru din stanga??
nu s-au miscat de acolo.
Avatar utilizator
miculalex
Mesaje: 35
Membru din: Joi Sep 06, 2012 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de miculalex » Lun Ian 07, 2013 2:31 pm

victorian scrie:Daca ai scos rotorul, e posibil sa fi deranjat periile colectoare de la locul lor. Esti sigur ca atunci cand ai pus rotorul la loc, ai avut grija ca periile sa fie exact in pozitia care trebuie?
se poate sa imi aratati o schema sau poza cu periile colectoare??
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Lun Ian 07, 2013 3:11 pm

Nu am poza/schema pentru un model la scara H0, eu activez la scara N, insa principiul de functionare este acelasi pentru toate motoarele electrice uzuale ale modelelor noastre indiferent de scara.

Daca nu te prea pricepi la motoare electrice, studiaza niste scheme sa intelegi macar principiul de functionare.

Sunt cel putin doua contacte mici din cupru, alama sau din carbune care in mod normal ating colectorul, adica niste sectoare din cupru de pe rotor. Pentru a asigura contactul, exista niste arculete care mentin contactul fortat intre aceste elemente si colector. Acuma depinde foarte mult de pozitia contactelor respective, exista sisteme in care contactele sunt in capac si acesta se scoate cu tot cu rotor.

Daca insa ai scos de tot rotorul dintre contacte, atunci arculetele lor le pot apasa unul de altul sau pot ajunge sa apese aiurea pe unde nu trebuie. Trebuie sa gasesti o metoda sa le desparti pentru a introduce colectorul la loc intre ele. De asemenea, e posibil ca atunci cand ai desfacut capacul motorului sa fi dezlipit vreun contact electric, verifica toate legaturile.

Ca principiu, inainte de a te apuca sa desfaci ceva, dupa ce ai scos capacul, studiaza interiorul modelului si incearca sa intelegi schema electrica, eventual noteaza-ti unde vine fiecare firicel, ce culoare avea etc. Te va ajuta sa intelegi ce se intampla si unde este greseala. Spor la treaba!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Lun Ian 07, 2013 3:46 pm

Dupa scoaterea rotorului trebuie pusi carbunii la loc (dreptunghiurile alea cuprate) si asezate arcurile ce le preseaza pe colectorul rotorului.
Alta buba este chiar pe axul in care se infileteaza surubul ce strange carcasa pe sasiu.La baza are o piesa din tabla de cupru cu 2 "gherute".Daca piesa respectiva nu este la locul ei, nu face legatura intre lamelele de contact pe roti si restul circuitului.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
miculalex
Mesaje: 35
Membru din: Joi Sep 06, 2012 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de miculalex » Mar Ian 08, 2013 12:40 pm

sunteti nemaipomeniti oamenilor.
problema se pare ca era cu un arculet ce nu presa cum trebuia un carbune.
am alta problema,daca puteti sa ma ajutati si cu asta...
vagonul de carbuni al locomotivei are un tampon rupt.adica capul s-a rupt iar piciorul a ramas in suport.ce este de facut??
multumesc anticipat.
Scrie răspuns

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de locomotive, constructie de la zero”