Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Imbunatatiri BR 55

Lucrari asupra locomotivelor, metode, tips& tricks, etc.
Avatar utilizator
pcg
Mesaje: 368
Membru din: Mie Iul 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

generator de sunet BR 55

Mesaj de pcg » Mie Sep 20, 2006 10:13 pm

Generatoare de sunet.

Pentru cei interesati trebuie sa stiti ca decodorul de sunet pentru locomotiva BR55 (G7.1) functioneaza impreuna cu decodorul Piko Hobby Plus 56121 care are conector pentru cuplarea generatorului de sunet. Daca aveti alte tipuri de decodoare de la Piko, nu veti putea conecta generatorul de sunet. BR55-ul vine echipat cu acest tip de decodor la start setul digital 57125.

Pcg
Avatar utilizator
pcg
Mesaje: 368
Membru din: Mie Iul 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de pcg » Vin Oct 06, 2006 9:59 pm

Sal,

Pentru cei care au sau vor sa aiba un G7 cu fum ! Se poate monta generatorul de fum pe functia F1 conform schemei de mai jos. E noutate absoluta. De la gagica mea de la Piko :wink: Ce zici Rally , am rezolvat-o ? :lol:

Imagine
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Imbunatatiri BR 55

Mesaj de Prognosis » Sâm Aug 11, 2007 3:44 pm

Depourile Pan-Arin prezinta
Colectoare electrice pe tender la BR 55

Am preluat contractul de leasing a acestei superbe masini de la Caile Ferate PDI.
[Link Removed for Guests]
Initial m-a enervat faptul ca nu se alimenta bine si am dat vina pe sinele mehano, dar... saraca avea nevoie de alimentare mai stabila si functionala in curbe, acolo unde o masina cu 4 osii in linie, tinde intotdeauna sa se urce pe sine rupand astfel contactul cu ele numai prin vibratii, fapt cu totul suparator caci duce la intreruperi sacade care te scot din minti.
Drept urmare m-am decis sa o "supra-alimentez" !
In acest scop am folosit lamele de contact de la o aburoasa TT dezafectata pe care le-am pozitionat si fixat sub primele doua osii din tenderul generos remorcat din scurt de aburoasa.
[Link Removed for Guests]

Nu a trebuit sa gauresc podeaua tenderului caci am folosit pentru traversare gaura nitului de fixare a contra-greutatii tenderului.
[Link Removed for Guests]

Deasupra, am lasat generos lungime la fire, pentru ca in eventualitatea unor alte interventii in tender (cum ar fi introducerea de lampi finale albe), accesul sa fie lejer.
[Link Removed for Guests]
Am inpachetat frumos firele rebele si le-am pozitionat si fixat cu scoch.
Acesta mai are si rolul de a fixa temporar dar stabil, galeata tenderului de sasiu.
Galeata a trebuit insa sa suporte un decupaj de cca. 4 mm pentru a facilita pasarea cablului catre motor. O gaura ar fi fost total incomoda tinand galeata ancorata de cablu si ar fi adus prejudicii in momentul interventiilor ulterioare.
[Link Removed for Guests]
Nu am avut la acel moment cablu negru si cel albastru folosit atunci, cade greu la imagine, dar in perspectiva al voi schimba...

Noua locatie [Link Removed for Guests]

va urma
Ultima oară modificat Joi Sep 03, 2009 5:23 pm de către Prognosis, modificat de 9 ori în total.
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Aug 11, 2007 4:08 pm

cica....."sunt incepator,aveti mila...."...incepator in ce? :evil: in HO poate,ca in
modelism feroviar nu cred
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Sep 02, 2007 9:58 pm

Pe masura ce citesc despre interventiile tale, Prognosis, imi este din ce in ce mai clar ca nu esti deloc incepator in ale modelismului :). Inca o data (si inca o data, si inca o data etc :grin:) felicitari & mult succes!
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Mar Ian 01, 2008 10:29 am

Biele si bielete

Am reusit sa termin reconditionarea si aranjarea bieletelor la BR 55 G8.
La modelul meu antic Piko, bieletele erau foarte prost montate. Niturile prea largi faceau ca bietele bieelete sa stea ca in pomul de Craciun, rastignite in toate directiile si urat privirii! Stateau strambe si se miscau urat si anormal incalecandu-se deseori! Dupa ce am studiat numeroasele voastre piosturi despre cum ar trebui sa arate corect, am decis!
In primul rand pozitia lor era in contratimp, una inainte si una inapoi, dupa aceea niturile erau foarte largi, jocul intre bielete era imens si mai mereu se bloca transmisia iar zgomotul era infernal.
In acest sens am procedat la demontarea grupurilor si apoi cu ciocanel mic am strans niturile la limita in care bieletele sa nu mai joace si sa calce stramb.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Pentru a le fixa corect, am facut o mica gaura in bacul menghinei, in care sa intre fix capul extreior al nitului, si pentru a lovi in el am confectionat dintr-un surub de 6mm, un dorn cu cap semioval concav, cu care am batut niturile toate din nou pana le-am adus in pozitia corecta.
In fine, va prezint aici un filmulet cu locomotivele mele aburoase, urmand ca dupa revelion sa postez exact etapele restaurarii locomotivei G8. Trebuie doar sa mentionez ca la ora actuala masina nu mai are tractiune, deoarece am decupat si extirpat motorul cancerigen si antic din cabina fochistului.
Cabina vreau sa o restaurez si sa o "mobilez" dupa modelul corect al cabinei! Am modificat structura sasiului si am gandit pozitia noului motor pe care al voi monta tooocmai la ...anul care vine! :-D
In filmulet, BR55 G8 este pe liber cu toate osiile, dar am filmat ca sa vedeti ce lin merge si ce usor se inscrie acum in curbe fara sa se mai blocheze osiile.
Trebuie sa stiti ca nici pinioanele dintre osiile motoare nu mai sunt montate pe ea in acest moment. caci vreau ca actinarea s-o fac numai pe osia principala iar transmisia fortei sa se faca prin biele la fel ca la original.
Nu stiu ce voi reusi dar incerc! Dupa ce am citit numeroasele posturi despre biele si bielete ma gandesc ca ar trebui sa traga si asa, fara zgomotoasele pinioane cu dintii mici din epoca veche de la piko!
Pot sa va spun ca este foarte silentioasa asa si a disparut zgomotul uruitor produs de pinioane!



Va urma
Ultima oară modificat Dum Mai 09, 2010 1:27 pm de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Mar Ian 01, 2008 12:03 pm

Va salut!Frumos lucrat!Intradevar Br55 facut de Piko este o locomotiva cu probleme odata cu trecerea timpului,suruburile de metal care prind bielele si manivelele se slabesc si apar foarte multe probleme...
Si eu am un Br55 vechi de prin 1981 si are uzuri mari la transmisie asa ca in prezent arata asa:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Locomotiva o voi modifica foarte mult insa nu foarte curand intrucat vreau sa termin gara ''Stejarul''.Vreau sa o transform intr-o locomotiva tender cu 4 osii.
Va urez succes la reparatii!
made in home
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Mar Ian 01, 2008 1:08 pm

Salut Lok!Cred ca nu m-am facut inteles,ma refeream la locomotiva cu tenderul pe ea(locomotiva tender),cu 4 osii,genul:

[Link Removed for Guests]

...insa cu sasiul locomotivei BR55.Poza prezentata este doar un exemplu de locomotiva cu tenderul pe ea,nu va arata asa cea pe care o voi face eu.
made in home
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Ian 01, 2008 3:59 pm

Io zic sa mai cauti roti si s-o transformi intr-un BR57, adica ceva de genul CFR seria 50.000
Ar fi mult mai interesant desi nici ideea ta nu este de dat la o parte
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Mie Ian 02, 2008 11:41 pm

@lok
@dan cfr
br 55 nu a avut tender cu 4 osii.

....ba da! In exploatare, mai ales ca a prins si ceva razboaie, fost cuplata si cu tender pe 4 osii.


PDI
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Schimbare motor!

Mesaj de Prognosis » Vin Ian 04, 2008 5:53 pm

Locomotiva cu aburi BR 55 - schimbare motor

Vechimea primei mele aburoase, zgomotul produs de aceasta in timpul rularii precum si proasta aliniere a bieltelor, m-au determinat sa intru in RK la BR55 G8. Masina de tip piko foarte vechi, modelul cu masa la colectorul motorului, se misca parca din zi in zi mai greu.
Iata ce am facut din aceasta masina:

[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Lun Mai 10, 2010 6:43 am de către Prognosis, modificat de 3 ori în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Joi Mar 27, 2008 6:25 pm

Felinare si iluminat pentru BR 55 Piko (old model)

Aceasta minunata locomotiva, a trecut prin numeroase modificari si a suportat multe interventii pentru imbunatatire! Lipsea insa cu desavarsire instalatia de iluminare, fapt pentru care am programat-o la interventia chirurgicala inerenta!

[Link Removed for Guests]

Gata! Iata o proba:

[Link Removed for Guests]

Urmeaza luminile pe tender!
Ultima oară modificat Mar Mai 11, 2010 11:44 am de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Vin Mar 28, 2008 6:12 pm

Am continuat cu iluminarea tenderului!
Am desavarsit sistemul de iluminare astfel incat pe tender am lumini alb-rosu functie de directia de mers, iar pe felinarele locomotivei numai alb indiferent de directia de mers!

In paralel am reusit sa termin CFR-izarea partiala a masinii. Am pus inscripptiile CFR si pe tender. Am vizitiat linkurile date de forumisti, multumesc Catalin, si m-am documentat. Mai am de lucru la ea daca vreau sa fie cum trebuie. Ma simt insa tare rau si renunt momentan la lucru.
Am reusit sa redau viata acestei frumoase locomotive, prima mea aburoasa...

[Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Mar Mai 11, 2010 11:46 am de către Prognosis, modificat 1 dată în total.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
shikanne
Mesaje: 574
Membru din: Mar Ian 29, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de shikanne » Lun Mar 31, 2008 10:48 pm

pcg scrie:Sal,

Pentru cei care au sau vor sa aiba un G7 cu fum ! Se poate monta generatorul de fum pe functia F1 conform schemei de mai jos. E noutate absoluta. De la gagica mea de la Piko :wink: Ce zici Rally , am rezolvat-o ? :lol:

Imagine
Salutare tuturor,

Am o problema la schita de mai sus....decodorul meu de la Piko 56121 nu arata asa.....si nu-mi dau seama unde trebuie sa lipesc firul verde. Cred ca am nevoie de ajutor.....sigur am nevoie de ajutorul tau "pcg".....
Scrie răspuns

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de locomotive, constructie de la zero”