Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

WLABmee CFR la scara HO produs de Heris (discutii)

amiel
Mesaje: 107
Membru din: Sâm Dec 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de amiel » Mie Apr 09, 2008 8:55 pm

@ Horia Radulescu

Niste argumente mai in detaliu (poze) ar fi binevenite, asa sa priceapa si Gica Modelistu'
Calitatea rezultatului unui proiect depinde foarte mult in zilele noastre de considerente economice. Rezultate perfecte nu se pot obtine usor si oricum fara a influenta serios idicatorul "pret" al unui produs, mai ales cand e vorba de productii de masa sau situate la un anumit "nivel".
Lipsuri sau erori s-au vazut, se vad si se vor mai vedea si la "case mai mari".
Oricum, totul tine de perceptie si cred ca este o diferenta mare intre "total fals" si "cu lipsuri sau erori"
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Apr 10, 2008 11:04 am

salut amiel,

ideea este urmatoarea: la sfarsitul anilor 1990 Helmut Richthammer s-a lansat primul (pe vremea aceea inca cu Sachsen, Heris abia incepea) in productia de modele de "standard inalt" cu o firma din China, viitoarea Modern Gala; trebuia atins un nivel de finete pe care nu il mai vazuse nimeni pana atunci!

in 2003 "partenerii" lui Richthammer l-au parasit din cauza problemelor sale tot mai mari de calitate; atunci au aparut pe ruinele fostei firme Heris producatorii LSModels in Belgia, RailTop (Robert Doll) in Elvetia si ACME in Italia, plus Alphatrains in Grecia, plus "noul" Heris; primele au ramas foarte sus, Heris a ramas cu preturi la fel de mari insa calitate... mai joasa.

(in 2007 LSModels a sabotat productia RailTop si ACME prin negocieri directe cu chinezii, insa asta e alta treaba)

ca sa revenim la Heris, modelele sunt de un nivel relativ inalt insa prezinta greseli care ii fac pe multi "Otto Normalmodellbahner"i sa le refuze; ei au insa de unde sa aleaga si la 50 de Euro vagonul pretentiile sunt altele; setul T2s+Bcm CFR se vinde la Viena in magazin cu 89 de Euro (informatie MS) nu cu sub 30 pe bucata ca la noi, deci aici intr-adevar apar probleme! :)

acum, ce am putea reprosa modelelor? nu are rost sa le comparam cu Y-urile Sachsen/Tillig, la fel de false (Y/B-70 in loc de Y/B-78) ci cu prototipurile... problema este ca Richthammer a facut o singura matrita si la Bcm (de fapt un Bcm246 DB si nu un fost Bcm243 cum e la CFR) si T2s (un WLABmh171 al DB) si sunt relativ corecte pentru prototipurile DB; modelele CFR sunt, sa spunem, 80-90 la suta corecte, cele doua defecte extrem de evidente fiind banda separatoare dintre acoperis si cutie la Bcm si ferestrele de alt tip decat cel real la T2s.

evident nu se pune la noi aceasta problema; este pentru prima data cand "Gica" de mai sus este bagat in seama de altcineva decat de Sachsen/Tillig :-D si daca aceste modele nu se vand atunci ne putem pune sperantele "de altceva" in pom... si cred ca toti H0-istii prefera un model 90% corect ca nimic, ca sa nu mai spunem ca multi se multumesc si cu 50% corect... nu poti sa compari un Heris cu un Lugoj, singura comparatie permisa (si asta in Vest, nu la noi) ar fi cu cei din aceeasi liga, adica RailTop si compania...

este clar ca daca cineva spune azi "nu le cumpar, astept sa ofere Heris un T2s cu ferestre corecte" va astepta mult si bine...

:-D

vezi unde bat?
:-D :-D :-D
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Vin Apr 11, 2008 12:12 am

imi spune si mie accesorile acelea multe primite in cutie unde trebuie prinse? :grin:
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
tfa2003
Mesaje: 378
Membru din: Dum Apr 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de tfa2003 » Vin Apr 11, 2008 5:59 pm

Putin help la Heris-uri daca se poate: trebuie sa echipez vagoanele cu o tona de accesorii. Unele m-am cam prins de unde sunt, dar nu toate.Probabil, judecind dupa culoare, prin partea inferioara si pe boghiuri vin toate. E cineva care a facut echiparea deja, ca sa ne explice si noua ? Multumesc. (Circoteala (-): ca nu au pus manual in cutie...). Oricum (+) raportul calitate/pret ucide Tillig-ul.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Apr 11, 2008 6:52 pm

Salut,

nici nu mi-am batut capul unde vin acesoriile, pentru ca nu m-a interesat inca, dar poate ajuta daca ne uitam la pozele vagoanelor reale, vezi [Link Removed for Guests]

Prezint si eu poze cu cele 2 vagoane heris, apoi parerile mele pro si contra.

T2S

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Detalii:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

partea opusa:

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Apr 11, 2008 6:53 pm

Vagonul BCM:

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Detalii:
[Link Removed for Guests]

partea opusa:

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Dedesubt detalii cat cuprinde:

[Link Removed for Guests]

Imagini garnitura:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Cuplare close (vag tillig in dreapta):

[Link Removed for Guests]

Parerea mea despre aceste vagoane:

minusuri:
- foarte mici imperfectiuni de vopsire, in special la ramele geamurilor am remarcat foarte mici defecte de vopsire, perceptibile doar in pozele macro
- in cazul vagonului BCM, aparitia dungii in relief de deasupra geamurilor, inexistenta in realitate
- barile de la usi sunt in basorelief

plusuri:

- ambundenta detaliilor la usi, geamuri, interior, scarite, boghiuri, elementele de sub vagon
- calitatea inscriptiilor (facand abstractie de greselile de mai sus), calitatea finisarii, culorile cat se poate de reale, lipsa aspectului de plastic ieftin
- pretul, pe care eu il consider corect

Concluzie finala:

vorbesc la singular, overall, este cel mai bun vagon CFR pe care eu l-am avut in mana, daca aceasta serie se vinde bine, putem emite pretentii ca urmatoarea serie sa fie mai corecta, trecand peste micile defecte consider ca vagonul are un raport calitate / pret bun si ca isi merita banii.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
tfa2003
Mesaje: 378
Membru din: Dum Apr 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de tfa2003 » Vin Apr 11, 2008 7:20 pm

Aaa sa nu uit: vreau si gri/albastru, vreau si gri/albastru... :grin:
Avatar utilizator
24may
Mesaje: 542
Membru din: Joi Dec 27, 2007 12:00 am
Localitate: pitesti
Contact:

Mesaj de 24may » Sâm Apr 12, 2008 11:18 am

am intrat si eu in posesia celor 2 vagoane romanesti,sunt facute bine,ca aspect vorbesc dar au probleme de rulare ,sabotii sunt prea jos si agata sina ,mai ales la macaze,si parca nu sunt centrate bine in comparatie cu celalte vagoane romanesti.tot cele etajate se comporta cel mai bine(piko),dar sUNT CFR si cred ca fiecare modelist trebuie sa aiba aceste vagoane chiar dac sunt intr-o vitrina.
Avatar utilizator
24may
Mesaje: 542
Membru din: Joi Dec 27, 2007 12:00 am
Localitate: pitesti
Contact:

Mesaj de 24may » Sâm Apr 12, 2008 1:01 pm

nu am verificat dar toti sabotii sunt foarte jos,am sa verific si am sa schimb si rotile,poate ai dreptate,mersi pt sfaturi,dar fiind un vagon romanesc as fi vrut sa fie perfect,dac era alta natie nu ma deranja.
aulin
Mesaje: 289
Membru din: Mie Ian 27, 2016 8:07 pm
Localitate: Cuneo
Contact:

Mesaj de aulin » Sâm Apr 12, 2008 1:24 pm

Am reusit sa intru si eu in posesia acestor 2 frumoase vagoane,singura problema(minora)traversele port tampoane erau curbate in interior din cauza lungimii,la montaj le-au bagat fortat curbindu-le,le-am scos din clipsuri,am decupat la capete cite 1 mm si le-am introdus la locul lor drepte,colegii care aveti aceste modele,vagonul de dormit,cum se poate ilumina?(sa nu arate ca instalatia de craciun)
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de rally » Sâm Apr 12, 2008 1:54 pm

Salutare Trenulisti !
Ce pot sa va spun, e ca putem fi mandri ca avem pentru prima oara modele CFR, care au ajuns, cel putin pana acum, DOAR in Romania !!!
Ca dovada, primesc comenzi din Germania si Austria... si ce bine ma simt cand se-nvarte roata... Ma mai gandesc daca "iau din portia" modelistilor romani si le trimit... :-D :-D :-D
Cum se poate asta ? Pai am achitat de acum 6 luni tot lotul ce URMA a fi produs...
am tacut si am avut rabdare.
Intradevar, apar mici imperfectiuni ... dar fericitii posesori, sunt printre primii 50 ce le au, la nivel MONDIAL.
Multe nu mai sunt, urmeaza perfectata si varianta alb-albastru, dar nu mai devreme de 6 luni. :-(
enjoy !!!
rally
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
CFRmarfa
Mesaje: 70
Membru din: Mie Sep 14, 2016 8:06 pm
Localitate: NL
Contact:

Mesaj de CFRmarfa » Dum Apr 13, 2008 2:54 pm

rally scrie:Intradevar, apar mici imperfectiuni ... dar fericitii posesori, sunt printre primii 50 ce le au, la nivel MONDIAL.
rally
Sunt curios cate seturi au fost fabricate in total de Heris?
Nicu
Scrie răspuns

Înapoi la “Vagoane ”