Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Reparatie tender

Lucrari asupra locomotivelor, metode, tips& tricks, etc.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Reparatie tender

Mesaj de LDH » Mar Iul 17, 2007 12:39 pm

DORIN

am o locomotiva pe care am mai prezentat-o eu. am primit-o de la cineva ca un morman de piese si asamblind-o am descoperit ca are aproape toate piesele (spre marea mirare a mea, deoarece in forma initiala nu promitea nimic...). arata foarte bine si e si o piesa rara din cite am inteles. vreau sa o revitlizez. problemele principale sunt:
1. nu are osia fata alergatoare cu tot cu caruciorul ei - pentru asta am nevoie doar de o osie ca de restul cred ca ma pot ocupa eu....
2. tenderul este aproape bun dar nu are motorul si nici un element de la angrenaj...
3. lipsesc bielele secundare (biela manivela principala e in stare destul de buna) - dar asta pentru mine e ultima problema de rezolvat, acum vreau sa rezolv motorizarea si osia alergatoare.

aici am postat eu fotografii cu aceasta locomotiva:
[Link Removed for Guests]
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Iul 17, 2007 12:39 pm

Da, mi-am adus aminte. Chiar o admiram. Este grozava. Locomotiva cu condensator pentru reutilizarea aburului construita pentru drumurile lungi si fara pompe de apa din Rusia.

Sa cumperi un tender motorizat este cam mare investitia.
Mai simplu este sa te "chinuiesti" cu piesele rezultate din demontarea unei locomotive cu abur hobby BR80 sau BR89.
Gasesti in ea angrenajele de care ai nevoie (roti dintate, melcul) si motorasul.
Alta solutie ... momentan nu stiu.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Iul 17, 2007 12:40 pm

DORIN

ma gindisem si la varianta asta dar ar mai fi citeva probleme de rezolvat cum ar fi cuplarea unor osii noi de un alt diametru pe angrenajul folosit de la cealalta locomotiva. eu am un alt angrenaj destul de bun cu un motor de 4,5 V pe care as putea sa il adaptez dar poate apare o solutie mai simpla. ma gindesc la toate variantele. ar fi o solutie , poate nu cea mai buna sa schimb tot tenderul. mai astept, nu ma grabesc. intre timp ma mai antrenez cu tunarea vagoanelor de la Mehano
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Iul 17, 2007 12:40 pm

Daca-l scimbi cu unul la fel este ok altfel mare pacat
ma gindisem si la varianta asta dar ar mai fi citeva probleme de rezolvat cum ar fi cuplarea unor osii noi de un alt diametru pe angrenajul folosit de la cealalta locomotiva
Nu inteleg ce vrei sa spui
Eu am zis sa iei numai ce crezi ca merge la tenderul existent si sa adaptezi si nu sa schimbi rotile tenderului
Cred ca in acest caz (schimbat roti) ar arata cam ciudat :grin:

Toate cele bune
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Iul 17, 2007 12:41 pm

DORIN

am inteles foarte bine ideea dar poate nu m-am facut eu inteles. e vorba de montarea osiilor tenderului la angrenajul unei locomotibe BR 89. LA ASTA M-AM REFERIT. dar am inteles ca propunerea era de a lua piese din acest angrenaj, lucru mult mai dificil in realizarea transmisiei.
o alta problema ar fi curatarea vaselinei de pe manivele si osii. asa am facut rost de locomotiva cu vaselina in aceste angrenaje !!! si osiile se invirt greu. manivelele de asemenea. nu e multa vaselina dar trebuie curatata. aproape ca nu se observa dar stiu ca vaselina a foosit persoana de la care am facut rost de loco. cu ce sa o curat??? ce diluant ar fi bun astfel incit sa nu atace plasticul, culoarea, si nici metalul osiilor?
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Iul 17, 2007 12:41 pm

Fara diluant ca risti sa ramai fara caroserie si alte elemente din plastic.
Incearca cu banalul spirt medicinal.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mar Iul 17, 2007 12:42 pm

lok

nu. baga motorina.
_________________
parerea mea... care este.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Mie Iul 18, 2007 4:10 pm

Va referiti la BR 52 cu Kondenstender, cea din fundal.

[Link Removed for Guests]

Pe baza ei am realizat un 52 cu Wannentender, in plan apropiat. Am folosit boghiurile initiale, putin modificate si cu o transmisie "Handarbeit", ca in imagine.

[Link Removed for Guests]

Sper sa fie o buna inspiratie pentru remotorizare, utilizarea unui tender oarecare fiind neavenita, BR 52 avand tendere specifice.

[Link Removed for Guests]

PDI
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Iul 18, 2007 4:13 pm

Exact la ea se face referire

O idee excelenta
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mar Iul 24, 2007 10:11 pm

sunt de acord ca ar fi bine sa folosesc tenderul original. ar arata realist. asta si vreau sa fac. dar sunt o seama de piese pe care nu le am. ma refer la rotile melc care sunt foarte importante. motor as avea si chiar si niste roti dintate dar roti melc, nu.... oricum ideea de motorizare e buna si destul de simpla. din pacate nu sunt un meseriasi al transmisiilor. ma voi gindi la o solutie. daca nu reusesc, probabil ca o voi asambla asa cum e, ii dau o forma finala cit mai intreaga si o pun intr-o gara pe o linie moarta. asa cum sunt multe locomotive prin garile de pe la noi. e totusi o locomotiva frumoasa.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Iul 25, 2007 10:14 am

Pai legat de melc parca am vazut intr-un "Tren Magazin" un articol al lui PDI unde descria cum se poate face piesa.
Trebuie sa caut.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Sep 02, 2007 10:30 pm

Sau daca nu reuseste nicicum motorizarea tenderului, poti scoate de acolo toate angrenajele, astfel incat toate rotile sa mearga liber, si sa rulezi locomotiva intr-un double-heading; ar arata foarte spectaculos 8).
Ultima oară modificat Mar Sep 04, 2007 12:01 pm de către mpursu, modificat 1 dată în total.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mar Sep 04, 2007 12:00 pm

nu mai are decit rotile dintate de pe osii, asa ca oricum merge daca o impingi..... :razz: oricum deocamdata nu am timp sa ma ocup de ea.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Sep 04, 2007 12:07 pm

Deci rotile merg liber daca locomotiva este trasa / impinsa :). Eventual lasa culegatoarele de tensiune montate la roti, fiindca farurile locomotivei vor lumina chiar daca ea nu se poate deplasa de una singura, ceea ce iarasi arata bine la un tren cu dubla tractiune (aka double-heading).
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mar Sep 04, 2007 11:05 pm

faruri nu mai are si nimic din instalatia electrica, dar asta se poate rezolva. in primul rind ar trebui aranjata problema caruciorului din fata pentru ca nu mai am nici osia si nici o alta piesa a lui. apoi daca treaba merge incerc sa fac ceva si cu tenderul....
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Scrie răspuns

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de locomotive, constructie de la zero”