Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Hunedoara - Gara Mica

Discutii generale si prezentari, despre garile din Romania
Scrie răspuns
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Joi Iul 02, 2009 4:05 pm

Deci între Zlasti şi şi Govă’jdia nu mai sunt linii, au crescut boscheţi peste terasament, au ră’mas nişte traverse din colo-n colo, cele trei poduri de pe stânci lipsesc. Credc㒠ar costa foarte mult şinele, traversele, podurile, defrişatul, balastul, etc...
este vorba de 10 km de linie
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Iul 02, 2009 8:10 pm

@COMBO: cu toata prietenia, numarul de telefon privat al domnului Hocevar nu are ce cauta pe forum; ti-am editat deci mesajul! ;)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Mar Iul 07, 2009 9:55 pm

Luni 6 Iulie 2009 au început scoaterea liniei de pe ultimul tronson de 2,3 km de cale ferat㒠îngust㒠din Hunedoara. Azi au ajuns cu tă’iatul pe la depou şi mai jos de depou. Cele dou㒠locomotive şi zece vagoane vor fi luate în propietatea Georg Hocevar, înc㒠se negociază’. De asemenea vor vi tă’iate şi ultimele poduri: podul cel mare care a fost schimbat în 1989 şi primul pod în curb㒠din ţară’. Decizia a venit din partea lui Ovidiu Tender deţină’torul SC Talc-Dolomit㒠SA Zlaşti ca din lipsa banilor s㒠se treac㒠la valorificarea la fier vechi tot ce nu este folosit şi este în conservare. Depoul va fi vândut sau demolat, iar în curtea depoului s-a deschis un night club "Mojo". Un video şi câteva imagini despre distrugere:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Aici este filmuleţul în timpul demolă’rii:

Ăsta a fost CFI Hunedoara prin 1998:

ADIO CFI Hunedoara..................THE END
Ultima oară modificat Mie Iul 22, 2009 2:24 pm de către COMBO, modificat 1 dată în total.
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Mie Iul 15, 2009 1:08 am

Un filmuleţ documentar despre ce a fost odat㒠CFI Hunedoara (iunie 1998):
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Amiralul
Mesaje: 150
Membru din: Dum Mai 17, 2009 12:00 am
Localitate: Resita
Contact:

Mesaj de Amiralul » Joi Iul 16, 2009 4:56 pm

E cel mai usor de distrus ceva in numele progresului si rentabiliatii economice. :-?
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Iul 16, 2009 5:45 pm

...numai ca, daca de rentabilitate se poate vorbi, nu vad deloc aici progresul :(
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Joi Aug 27, 2009 9:42 pm

Cu mândrie v㒠anunţ c㒠s-a înfinţat un blog despre mocă’niţa Hunedoarei. [Link Removed for Guests] Acum distrugerea s-a mai sistat deocamdat㒠a mai ră’mas podul cel mare şi podul curb şi vreo 800 m de cale ferat㒠de la gara mic㒠pân㒠la depou. în depou înc㒠mai sunt cele dou㒠L45H şi în faţa depoului cele zece vagoane de marfă’.
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Update

Mesaj de COMBO » Mie Sep 02, 2009 4:07 pm

28 august 2009: podul cel mare ră’mâne fă’r㒠şine
[Link Removed for Guests]
31.aug.2009 au început la scoaterea traverselor de pe podul cel mare:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Ăştia vor s㒠deie şi acest pod la fier vechi, o minună’ţie al ingineriei româneşti, vechi de numai 20 ani. :-x
Mai mult, azi 2.sept.2009 s-a început scoaterea liniei ră’mase dinspre gara mic㒠spre depou:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
va urma şi primul pod în curb㒠din ţar㒠la fier vechi.pe blogul nostru scrie mai multe detalii... [Link Removed for Guests]
Blogul nostru: [Link Removed for Guests] şi forumul care aparţine de blog [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Mie Dec 02, 2009 5:41 pm

Duminica 6 Decembrie 2009 organizez o expediţie pe jos pornind de la Gara mic㒠din Hunedoara şi urmând fostul traseu al mocă’niţei pân㒠la Govă’jdia. întretimp facem şi fotografii şi ceva mă’sură’tori. Iar de weekendul 12-13 Decembrie o excursie la Brad pentru o plimbare de vis cu mocă’niţa. Aş dori s㒠mergem mai mulţi în expediţie, cine vrea s㒠vin㒠în expediţie să’-mi lase un pm şi stabilim detaliile expediţiei.
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Vin Apr 23, 2010 11:28 pm

Azi am citit un reportaj in "ziarul hunedoreanului" referitor la inceperea unor demersuri de preluare, in cadrul domeniului public, a fostei linii ferate inguste Hunedoara - Govajdie. Aceasta actiune am inteles ca s-ar incadra intr-un proiect turistic mai amplu care sa cuprinda Castelul Corvinilor si furnalul de la Govajdie (primul din europa).

Imi scapa numele persoanei care a facut publica aceasta actiune (se pare ca e un petitionar incercat si care a avut succes pana acum), iar ideea se pare ca le-a pornit de la celebra cale feranta Mokra-Gora (Sargant 8).

Poate colegul de la Hunedoara (Combo) stie mult mai multe

Salutari
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
COMBO
Mesaje: 55
Membru din: Sâm Apr 11, 2009 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de COMBO » Dum Mai 02, 2010 7:56 am

Eu am iniţiat petiţia, şi împreun㒠cu prietenul meu Dan Bera încercă’m s㒠atragem atenţia autorită’ţilor locale şi ministrului turismului asupra potenţialului turistic acestui obiectiv dac㒠s-ar reconstrui.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Mie Mai 12, 2010 1:44 pm

Dragi prieteni,

De mai multa vreme urmaresc cu strangere de inima acest topic, unde aflu "pe viu" felul cum este tratata istoria cailor ferate din minunata noastra tarisoara, prin reprezentantii ei cei mai alesi, care fac o politica aleasa de pretuire a vestigiilor trecutului, in cazul de fata o cale ferata veche de o suta de ani de care se alege praful in numele "progresului". Si cand "progresul" se cheama si night-club, cred ca am spus tot. :(

Acum catva timp va atrageam atentia asupra site-ului unguresc [Link Removed for Guests] , un site specializat in licitatii online de obiecte de colectie, intre care si vederi. Daca ai rabdare sa le parcurgi pe toate, poti avea surprize placute descoperind vederi inedite din zona Ardealulului. Din pacate licitatiile se termina iar imaginile nu mai sunt disponibile, acesta fiind deci un site cu un grad inalt de "perisabilitate". De aceea, cu tot respectul pentru drepturile de autor, am preferat sa salvez imaginile care mi s-au parut interesante, printre care si imaginea alaturata:

Imagine

Textul in limba maghiara, la cat pot eu sa-l inteleg, s-ar traduce prin: "podul mare al caii ferate spre Ghelari". Comparati imaginea cu imaginile podului mare, eu cred ca sunt aceiasi piloni, doar tablierul difera.

In privinta atentiei ministrului turismului, sunt absolut de acord cu demersul vostru, insa am si o sugestie: pentru mai mult succes, adaugati demersului si-o poseta Vuitton! :-|
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Mie Mai 12, 2010 11:01 pm

o poza foarte frumoasa si inedita...am urmarit si eu cu ceva timp in urma acel site si pot spune ca am vazut si unele poze sau vederi excelente cu tematica feroviara.

Daca bine vad poza respectiva a fost facuta din locul unde se afla acum, depoul locomotivelor, cu spatele la castelul Huniazilor.

De curand CJ Hunedoara a infintat o comapanie de turism, care urmareste promovarea obiectivelor turistice ale judetului, iar caile ferate inguste sunt o oportunitate, mai ales la Hunedoara, unde exista un castel, singurul castel gotic din sud-estul europei, primul furnal din Europa si nu in ultimul rand cea de-a doua hidrocentrala din Romania, dupa cea de la Sadu-Sibiu. Legatura intre toate acestea de mai sus poate fi facuta cu "mocanita padurenilor".


Si daca se propune construirea unei piste de biciclete pe vechiul terasament, eu cred ca e un mare plus.
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Joi Iul 29, 2010 9:47 am

Azi dimineata, in timp ce beam cafeaua, vad la stirile locale (antena1 Deva) un reportaj referitor la "mocanita padureniilor"...

intrucat nu am gasit nimic din reportajul video, pe internet, voi posta cateva link-uri din presa

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Sigur sunt mai multe ...
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Lun Apr 04, 2011 8:23 pm

...Sa fie intr-un ceas bun...

Sambata la hunedoara a fost o zi mare si poate un nou inceput, o actiune la care au participat peste 200 de voluntari, dupa cum scriu ziarele, poate duce la "reinvierea"mocanitei de la Hunedoara.

[Link Removed for Guests]

Mai sus este reportajul si poate ca actorii principali, ne spun mai multe...ar fi excelent

Iar aici... [Link Removed for Guests] este galeria foto[/url]
Sa se-nvarta roata<br>
Scrie răspuns

Înapoi la “Garile din Romania”