Reportaje diverse

Discutii diverse despre orice
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Sâm Noi 14, 2009 12:49 pm

kablu scrie:Wow .... cati fosti/actuali posesori de Oltcit pe foum ! Si eu sunt un fost posesor de Oltcit .... a fost prima masina pe care am cumparat-o cu nevasta ( dupa un lung sir de rable sau ma rog sh-uri din capitalism )
Åži eu deţin Oltcit în Fă’lticeni şi numai cine a avut Oltcit ştie c㒠poate face nişte dep㒺iri... (carburator cu 2 camere, dar şi 2xconsum de combustibil) :evil: (dep㒺iri de pân㒠la 110-120 km/h, c㒠dupa aia strici motorul. Vorbesc de Oltcit cu 4 viteze, nu varianta Oltena).

@dr2005: Tată’lui meu i-au trecut vreo 3 Oltcituri prin mân㒠şi nu i-a luat foc niciunul. :grin: E rablă’, ştiu, dar uite c㒠te poţi duce din A în B (într-un or㒺el de 30k de locuitori) pe ploaie şi pe vânt.
Avatar utilizator
Montalbano
Mesaje: 529
Membru din: Lun Mar 03, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de Montalbano » Joi Noi 26, 2009 3:20 pm

Cum mai merg vanzarile de automobile si targuri si expozitii prin lume :
http://stirileprotv.ro/video/targ-auto- ... i/60391123
Va salut,
<a href="http://montalbano.nasol.ro"><B>Montalbano Feroviar Petrolist</B></a>
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Joi Noi 26, 2009 5:54 pm

Pai luatul foc cred ca se datora instalatiei electrice de calitate cam slaba, combinata cu carpeli proaste la aceeasi instalatie si o igiena proasta a masinii in general, deci daca repari calumea instalatia si mai esti si gospodar, nu ar trebuii sa ai probleme.
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Joi Noi 26, 2009 11:16 pm

shoppy scrie:daca repari calumea instalatia si mai esti si gospodar, nu ar trebuii sa ai probleme.
Corect! Paza bun㒠trece primejdia rea! 8) Astfel de tratament ar trebui s㒠"suporte" fiece maşină’, inclusiv locomotivă’! :-x
Avatar utilizator
Montalbano
Mesaje: 529
Membru din: Lun Mar 03, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de Montalbano » Dum Dec 13, 2009 10:50 pm

O situatie neplacuta la o diorama, dar in realitate 8O ce sa mai spunem
http://stirileprotv.ro/video/un-tren-a- ... o/60394399
Va salut,
<a href="http://montalbano.nasol.ro"><B>Montalbano Feroviar Petrolist</B></a>
Avatar utilizator
Montalbano
Mesaje: 529
Membru din: Lun Mar 03, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de Montalbano » Joi Ian 28, 2010 2:57 pm

Priviti si va minunati ce situatie:

http://www.tion.ro/stiri/Youtube/artico ... 7-02520976

Un astfel de teribilist eu i-as suspenda carnetul mult,mult timp, sa aiba vreme sa reflecteze....
Va salut,
<a href="http://montalbano.nasol.ro"><B>Montalbano Feroviar Petrolist</B></a>
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Vin Iul 09, 2010 4:03 pm

Pornind de la bancul
"-Ma cunosti personal?
-Nu, accelerat!"
Iata ce am gasit, un alt tip de tren personal, adica chiar personal :lol:
http://englishrussia.com/index.php/2009 ... -railroad/
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Mar Sep 21, 2010 1:36 pm

Din pacate asa saraci am ajuns ca nici caruta cu cai nu ne mai permitem:
Imagine
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Dum Noi 07, 2010 3:04 pm

ARAD - PSD Arad critic㒠decizia CLM de transferare a unor fonduri destinate reabilită’rii stră’zilor că’tre activită’ţile culturale

„Prin votul consilierilor PDL şi UDMR, primarul Falc㒠Gheorghe a obţinut finanţarea activită’ţilor cu tent㒠electoral㒠pe care edilul le va organiza în perioada să’rbă’torilor de iarn㒠şi le va exploata în folosul PDL.în bugetul pe anul 2010 exist㒠fonduri aprobate şi pentru împodobirea oraşului, şi pentru Târgul de Cră’ciun, şi pentru activită’ţile dedicate Anului Nou. Acest supliment de aproape 1 miliard de lei, pe care PDL şi l-a aprobat astă’zi folosind maşina de vot din CLM, nu are nicio justificare credibil㒠raportat la Calendarul de activită’ţi existent, asupra că’ruia Consiliul s-a pronunţat cu prilejul adoptă’rii Bugetului pe 2010.

Cunoscând înclinaţiile primarului Falc㒠Gheorghe spre festivism, spre organizarea de manifestă’ri care s㒠aduc㒠PDL avantaje electorale, am decis s㒠ne abţinem la votarea Proiectului de hotă’râre privind rectificarea Bugetului local, chiar dac㒠primarul a încercat un şantaj discret, introducând acest amendament într-un proiect de hotă’râre prin care se reglementeaz㒠bugetul subvenţiilor acordate populaţiei pentru încă’lzirea locuinţelor”, declar㒠consilierul PSD, Marian Melinte
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Mar Dec 14, 2010 12:58 pm

10 august 2008 –=– Scurt㒠plimbare prin Iaşi, capitala Moldovei

“Cu toat㒠permanenţa ză’brelit㒠a ploii, începur㒠s㒠fac㒠lungi plimbă’ri pe jos, vizitând zi cu zi cartierele mai puţin oficiale şi convenţionale decât Strada Lă’puşneanu, cu anexele ei arhitecturale şi umane. Târgul Cucului le apă’ru galiţian prin evreimea de acolo, pitoreasc㒠şi necă’jit㒠în desimea ei încâlcită’, cu glasuri pasionate şi mereu interogative în jurul samovarului un ceai sau cu pă’puşoi fierţi. Ajunser㒠din să’ră’cime în să’ră’cime, din dughean㒠în dughean㒠şi din magherniţ㒠în magherniţă’, pân㒠în Podul-Roşu. Se oprir㒠pe Pod, privind Bahluiul, care d㒠impresia c㒠se ispră’veşte la marginea oraşului cu rât grohă’itor de scroaf㒠trândavă’. Suir㒠dealul Să’ră’riei, atât de demodat provincial, parc㒠locuit numai de pensionari cu papuci şi hulubi, cu prezenţa de broasc㒠ţestoas㒠electrificat㒠a unui tramvai de pe vremea ră’zboiului ruso-japonez. Escaladar㒠şi înă’lţimea verde a Tă’tă’raşului, adevă’rat Ră’d㒺ă’ni al Iaşului, cu casele lui de sat de munte voinic şi chiaburi şi livezile lui rurale, colindar㒠şi prin Beilic, gă’sind pe o stră’duţ㒠numai bun㒠pentru să’niuş, de lâng㒠Zlataust, un felinar cu gaz de pe vremea fanaragiilor, şi-n fundul ză’rii – un deal singuratic care pă’rea un bloc predestinat pentru sculptarea capului lui Isus. Intrar㒠la Golia, unde vremea a ră’mas în cetate, pe iarb㒠verde şi între ziduri care amintesc cele Åžapte Turnuri constantinopolitane, unde a pă’timit Brîncoveanu Constantin. Descoperir㒠farmecul de stră’veche mă’nă’stire al bisericii Bă’rboi, unde o să’rutare e atât de aproape de îngerii naivi şi de Scaraoschi cel cu ţeap㒠şi coad㒠înfurcată’. Vă’zur㒠aspectul de şa de elefant de procesiune indic㒠al acoperişului bisericei Barnoschi.”

Aşa scria Ionel Teodoreanu acum 80 de ani despre plimbă’rile celor doi îndră’gostiţi din romanul de dragoste „Lorelei”, Lili şi Catul Bogdan. Ei bine, v㒠reamintesc c㒠în ziua de 10 august 2008 am fă’cut o excursie FeRoviaR㒠pe ruta Fă’lticeni – Dolhasca – Paşcani – Iaşi. Ce legă’tur㒠are scriitorul Ionel Teodoreanu cu excursia mea FeRoviaRă’? Ei bine… Iaşiul! V㒠invit s㒠vedeţi un succint colaj fotografic cu capitala Moldovei.


Râpa Galben㒠cu flori roşii, drum între Gar㒠şi Universitate
Imagine


11:20

Traseul pe care voiam să’-l parcurg era de la Gar㒠spre Râpa Galben㒠şi pân㒠la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”. Pe aici am trecut şi în 2005, când am participat ală’turi de formaţia de cântece şi dansuri lipoveneşti din Fă’lticeni. Dar despre asta voi vorbi cu alt㒠ocazie. Deci… eram în Iaşi, oraşul lui Eminescu, a lui Creangă’, a lui Teodoreanu, a lui Sadoveanu şi a multor altor artişti de renume. Fiind un centru cultural, economic şi academic, Iaşiul reprezint㒠urbea celor 7 coline: Cetă’ţuia, Galata, Copou, Bucium-Pă’un, Åžorogari, Repedea şi Breazu.

Gara Iaşi, vă’zut㒠din oraş
Imagine

Aripa stâng㒠a Gă’rii Iaşi
Imagine

Turnul sau Vama Veche, în prezent punct de reper pentru Autogara Iaşi
Imagine

Edificii din zona Piaţa Gă’rii
Imagine

Fast-food-ul McDonald`s din faţa Gă’rii Iaşi
Imagine


în ceea ce priveşte transportul electric, putem spune c㒠tramvaiele ieşene circul㒠pe ecartament metric. Aici exist㒠una dintre cele mai întinse reţele de infrastructur㒠pentru tramvaie din România şi printre ultimele cu ecartament de acest tip.

Tramvai din Iaşi model BE4/4, cu lozinca „Elveţia şi Oraşul Berna salut㒠oraşul Iaşi!”
Imagine

Taxiuri în parcarea din faţa Gă’rii Iaşi
Imagine

Tramvaiele 310 şi 308 salutându-se în curbă’
Imagine

Imagine

Åži iat㒠Gara Iaşi, vă’zut㒠de pe Strada Gă’rii
Imagine


11:30

Lâng㒠Gara Iaşi se afl㒠o intersecţie mare care ofer㒠variante de transport spre centru sau spre localită’ţile limitrofe. Un lucru bun la transportul feroviar spre Iaşi este c㒠Gara nu este departe de centru (1-2 kilometri). Am optat atunci s㒠merg pe propriile picioare pân㒠aproape de Parcul Copou, să’-mi reîmprospă’tez amintirile avute în acest oraş cunoscut recent de că’tre mine.

Tramvaiul no. 451 urcând Strada Arcu
Imagine

Linia de tramvai pe strada Arcu, în lucră’ri de reabilitare
Imagine

Imagine

Strada Gă’rii, vedere spre clă’direa Gă’rii Iaşi
Imagine

Spre Râpa Galbenă’
Imagine

Râpa Galbenă’
Imagine

Imagine

Flori roşii de var㒠în zona Râpii Galbene
Imagine

Scă’ri decorate artistic
Imagine

Sensul giratoriu dintre Strada Gă’rii si A. Fatu
Imagine


11:40

Dup㒠parcurgerea stră’zii care leag㒠Gara de Râpa Galbenă’, am ajuns în faţa Casei de Cultur㒠a Studenţilor. De aici am urcat agale pe Bulevardul Carol I, care era în veghea statuii Luceafă’rului poeziei româneşti, Mihai Eminescu. Pe acest bulevard se regă’sesc multe dintre obiectivele turistice, culturale şi educative ale Iaşilor, printre care amintesc: Parcul Copou, Casa Pogor, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Palatul Copiilor şi multe altele.

Biblioteca Central㒠Universitară’
Imagine

Casa de Cultur㒠a Studenţilor
Imagine

Platoul din faţa Casei de Cultur㒠a Studenţilor
Imagine

Bulevardul Carol I, vegheat de statuia lui Mihai Eminescu
Imagine

Un mic parc de lâng㒠Palatul Copiilor din Iaşi
Imagine

Palatul Copiilor din Iaşi
Imagine

Un tramvai GT4 urcând pe Bulevardul Carol I
Imagine

Spre Parcul Copou
Imagine

My favorite car... Honda Accord
Imagine


12:00

Am fă’cut un popas scurt în care am savurat o bă’utur㒠ră’coritoare şi am privit cu nesaţ maşina mea favorit㒠pe una dintre stră’zile Iaşilor. Apoi am mai urcat câteva sute de metri pentru a sta dou㒠clipe sub umbra Universită’ţii „Alexandru Ioan Cuza”.

Sediul Societă’ţii Junimea
Imagine

Åžcoala de Fii de Militari
Imagine

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi
Imagine


12:10

Deşi trenul care avea s㒠m㒠aduc㒠acas㒠în ziua de 10 august 2008 pleca la 17:10 din Iaşi, deci mai aveam timp teoretic s㒠mai ză’bovesc pe stră’zile Iaşiului, totuşi am dorit s㒠m㒠întorc la Gar㒠şi s㒠vizitez Gara Nicolina şi Triajul Socola. Åži uite aşa am coborât Bulevardul Carol I…

în umbra copacilor de pe Bulevardul Carol I
Imagine

O succint㒠hart㒠cultural㒠a „Ieşilor”
Imagine

Fundaţia Universitar㒠„Regele Ferdinand I”
Imagine


12:20

… Åži am ajuns la Râpa Galbenă’. Am lă’sat centrul urbei maşinilor, oamenilor şi tramvaielor şi m㒠întorceam că’tre Gara Iaşi. închei aici aceast㒠scurt㒠incursiune din zona central㒠a Iaşilor, mulţumindu-v㒠pentru atenţie!

Vedere de pe Râpa Galbenă’
Imagine

Gara şi strada-i dedicată’
Imagine
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1810
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mar Dec 14, 2010 2:49 pm

Nu de mult a fost ,,o stire" zisa pe nerasuflate la stiri despre Castelul Huniazilor ca ar fi printre cele mai infricosatoare cladiri din lume

http://www.gandul.info/magazin/castelul ... me-7119668

altii insa il gasesc pe locul 6 la cele mai fascinante castele:
"De gustibus non disputandum"
desigur ca eu am gasit asta absolut intimplator

http://www.oddee.com/item_96663.aspx
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Scurta plimbare prin Varta Dornei [2008]

Mesaj de mishu88 » Joi Apr 14, 2011 9:57 am

12 septembrie 2008 -=- Scurt㒠plimbare prin Vatra Dornei, judeţul Suceava

Eram în Vatra Dornei dintr-o dorinţ㒠mai veche de-a mea de a admira veveriţele din Parcul Dendrologic. Cu un timp disponibil de doar câteva zeci de minute pentru plimbare, am luat la pas câteva stră’zi din Vatra Dornei, am traversat podul peste râul Dorna şi am inspirat aer curat la umbra copacilor din parcul cu veveriţe.

Am recunoscut, atât cu ajutorul hă’rţii, cât şi cu participarea lui Dan din Vatra Dornei, câteva clă’diri interesante şi frumoase din aceast㒠urbe. Pân㒠a ajunge la vizionarea fotografiilor, amintesc, pe scurt, decât de Gara Vatra Dornei Bă’i, Clă’direa Primă’riei, Hotelul Maestro, Biserica „Sfânta Treime”, Turnul izvorului, Clă’direa Cazinoului, Pârtia PARC şi nu în ultmul rând, veveriţele din Parcul Verde. Pentru informaţii detaliate despre acest colţ de rai împrejmuit de munţi şi coline v㒠invit s㒠accesaţi wikipedia aici.


Castelul FeRoviaR cu rol de vam㒠pentru trenurile care trec din Moldova spre Transilvania şi viceversa
Imagine


09:10

Punctul de plecare a fost chiar gara unde am ajuns cu Trenul Personal Suceava – Vatra Dornei. Clă’direa gă’rii se descrie printr-o statur㒠modest㒠şi cu un interior că’lduros. A fost ridicat㒠la începutul secolului al XX-lea, fiind dat㒠în exploatare odat㒠cu linia cu ecartament normal Dă’rmă’neşti – Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei la 28 octombrie 1902.

Tot de aici mi-am luat un bilet spre Beclean pe Someş şi un altul de la Beclean pe Someş la Suceava. Realizând aceast㒠tranzacţie, dup㒠care am ră’mas cu doar 5 lei la mine, am pornit apoi spre centrul oraşului. în drumul meu am fost oprit de semnalele acustice şi luminoase de la trecerea la nivel cu calea ferată’.

Gara Vatra Dornei
Imagine

Calea ferat㒠vs. drumul rutier din Vatra Dornei
Imagine

Atenţie! Urmeaz㒠o trecere la nivel cu calea ferată’
Imagine

Semnalizare acustică’, luminoas㒠şi crucea Sfantului Andrei în Vatra Dornei
Imagine


09:20

Dup㒠ce am fotografiat manevra LDH-ului care tracta rama electric㒠pe canalul de revizie, o maşin㒠de poliţie a parcat pe trotuar tă’indu-mi calea. Åžoferul poliţist mi-a cerut actul de identitate, precum şi alte informaţii despre ocupaţia mea, despre scopul şi durata vizitei în Vatra Dornei. I-am ră’spuns sincer c㒠sunt pasionat de calea ferat㒠şi am venit în vizit㒠în aceast㒠staţiune frumoasă’. Oamenii legii mi-au notat, totuşi, datele mele în agenda lor zilnică’, urându-mi... o zi bună’. Åži uite aşa am jucat primul meu rol de „suspect” în oraşul Vatra Dornei.

Strada Mihai Eminescu, Vatra Dornei
Imagine

Un orologiu, un turn şi un muzeu de etnografie - toate fac parte din Clă’direa Primă’riei
Imagine

Primă’ria Municipiului Vatra Dornei
Imagine

Strada Luceafă’rului, o esplanad㒠renumit㒠din Vatra Dornei
Imagine


09:30

în nici 15 minute am ajuns în faţa Gă’rii Vatra Dornei Bă’i. Aşa cum scrie în „Enciclopedia Gă’rilor din România”, gă’rile de pe linia Vatra Dornei – Dornişoara se caracterizeaz㒠prin clă’diri de mici dimensiuni, cu o camer㒠de serviciu, o mic㒠sal㒠de aşteptare şi un birou al şefului de staţie. Dar nu aceleaşi lucruri se pot spune despre „mini-palatul” Gara Vatra Dornei Bă’i... Asemeni unui castel de boier cochet muntean, clă’direa se înalţ㒠brusc printr-o turl㒠înaltă’, având ca baz㒠dou㒠aripi laterale şi un etaj între ele.

Gara Vatra Dornei Bai
Imagine

Linia ferat㒠spre Ilva Mică’, spre Cluj-Napoca
Imagine

Castelul feroviar din Vatra Dornei
Imagine


Mi-am îndreptat paşii că’tre podul peste râul Dorna, al că’rui curs susura gă’lă’gios şi curgea nă’valnic spre confluenţa cu Bistriţa Aurie. Podul leag㒠Parcul Vatra Dornei cu ale sale veveriţe de oraşul propriu-zis. Aleile parcului începeau s㒠prind㒠contur, aşa cum se poate observa şi în imaginile de mai jos...

Râul Dorna, trecând pe sub podul din Vatra Dornei
Imagine

Verdeaţ㒠şi cură’ţenie în faţa mea şi-a colinelor din jurul staţiunii Vatra Dornei
Imagine

Hotelul Maestro vă’zut de pe un pod pietonal peste Dorna
Imagine

Parcul natural cu veveriţe din Vatra Dornei
Imagine

Biserica Sfânta Treime din Parcul Vatra Dornei
Imagine


09:40

Ei bine, dragii mei cititori, v㒠invit s㒠v㒠încântaţi ochii cu veveriţele din Parcul din Vatra Dornei. Dac㒠în toate celelalte oraşe sau pă’duri din ţar㒠te aştepţi s㒠apar㒠câte una, câte două’, aici la Vatra Dornei te aştepţi s㒠vezi şi câte 9. Ba chiar şi 99! Åži nu glumesc, numai 20 am vă’zut cât am stat în 10 minute pe teritoriul acela magic.

Statuia lui Mihai Eminescu veghind mândr㒠deasupra aleei acestui frumos parc
Imagine

Statuia lui Mihai Eminescu din Vatra Dornei
Imagine

Sciurus vulgaris în parcul de lâng㒠Dorna
Imagine

Veveriţe în Vatra Dornei
Imagine

Alee care invit㒠la calm şi la plimbare
Imagine

Falnici arbori care apar㒠de soare şi de poluare
Imagine

Micile roză’toare alergând voioase prin verdeaţă’
Imagine

Un torent care susura liniştit
Imagine

Turnul izvorului Sentinela, izvor cu ap㒠mineral㒠acidulat㒠din Vatra Dornei
Imagine


09:50

Multe hoteluri cu clă’diri de nuanţ㒠modernist㒠sau clasicist㒠îşi duc veacul prin jurul parcului. Câteva exemple ar fi Hotelul Carol sau Hotelul Că’limani, locuri numai bune de petrecut câteva nopţi. Pârtiile de aici sunt renumite, iar dac㒠sunteţi din zon㒠nu aţi avut cum s㒠nu auziţi de Serbă’rile Ză’pezii ce se organizeaz㒠în fiecare an.

Pân㒠una-alta, „ruina de mai jos este celebrul Cazino, construit la sfârşitul secolului al XIX-lea, despre a că’rui reabilitare se tot vorbeşte, se tot vorbeste şi...cam atat. Ră’mân doar vorbele” spune localnicul pasionat de trenuri şi de frumos din Vatra Dornei, danutzvd.

Clă’direa Cazinoului, în veşnica atenţie a autorită’ţilor
Imagine

Hotelul Carol ofer㒠cazare de 3 stele pentru turiştii veniţi în staţiune
Imagine

Pârtia PARC şi Hotelul Că’limani
Imagine

Strada Republicii şi o colin㒠ce se înalţ㒠deasupra oraşului Vatra Dornei
Imagine

Strada Republicii şi o alt㒠colină’...
Imagine

Râul Dorna
Imagine


10:00

Am trecut în partea „urbană’” a oraşului, unde modernizarea şoselelor era în plin㒠desf㒺urare, în timp ce oameni frumoşi şi vânjoşi mergeau de colo-colo: doamna voioas㒠de la magazinul de ziare, muncitorii fistichii de pe maşinile de asfaltat, domnii poliţişti în că’utare de posibili ră’u-fă’ptaşi, elevi care-şi cumpă’rau caiete pentru anul şcolar ce avea s㒠înceapă’, bă’trânei cu sacoşile cu pâine şi ou㒠sau domnişoare cochete şi cu pas gră’bit.

Strada Dornei
Imagine

Imagine

Grupul Åžcolar Vasile Deac din Vatra Dornei
Imagine

Strada Mihai Eminescu, în renovare
Imagine

Utilaje folosite la asfaltarea stră’zii
Imagine

Biblioteca municipal㒠G.T. Kirileanu şi sediul PNL
Imagine

Biserica Adormirea Maicii Domnului din Vatra Dornei
Imagine


10:10

Ajuns la capă’tul stră’zi… mi-am învârtit privirea şi am decis s㒠m㒠întorc, trenul spre Ilva Mic㒠/ Beclean pe Someş avea s㒠soseasc㒠în 20 de minute. Norii ascundeau colinele şi munţii moldo-transilvă’neni din vecină’tatea depresiunii Vatra Dornei, inspirând totodat㒠fric㒠în mintea mea. O ploaie zdravă’n㒠mi-ar fi putut nă’rui dorinţa de a fotografia peisajele liniei 502, Vatra Dornei – Ilva Mică’. Dac㒠visul meu s-a împlinit sau nu, veţi vedea în blogurile urmă’toare...

Trecere la nivel cu calea ferată’
Imagine

Norii se izbeau de colinele Dornei
Imagine

Dorna cea limpede şi... rapid curgă’toare
Imagine

Calea Transilvaniei ce duce spre Bistriţa
Imagine


10:30

Revenind în domeniul FeRoviaR şi pe infrastructura FeRoviaRă’, am dat ochii cu un utilaj automotor UAM 215 E. Pleca în direcţia Ilva Mică’, mecanicul de pe el oferind semnale acustice. în mers gră’bit am ajuns şi în Gara Vatra Dornei, unde am gă’sit câteva noută’ţi. Locomotivele 60-1065 şi 60-0939 staţionau ţinându-se „de mână’” pe o linie îndepă’rtat㒠a staţiei.

Utilajul automotor (UAM 215E) trecând prin Gara Vatra Dornei Bă’i
Imagine

Dealuri golaşe însorite de seninul cerului
Imagine

Gara Vatra Dornei şi strada Mihai Eminescu
Imagine

Dou㒠locomotive diesel-electrice, DA-1065 şi DA-939, în Gara Vatra Dornei
Imagine

Vedere lateral㒠cu locomotiva LDE 2100 cu motor Sulzer
Imagine


10:40

în timp ce aşteptam Trenul Accelerat, programat s㒠soseasc㒠în gar㒠la ora 11 fă’r㒠câteva minute, tocmai venise un mă’rfar cu vagoane ruseşti tras de puternica locomotiv㒠clasic㒠de 5100kW, 40-0894.

EA-894 la cârma unui tren mă’rfar
Imagine

Vagoane speciale ruseşti pe boghiuri Diamond şi cu descă’rcare în axul că’ii
Imagine

Gara Vatra Dornei
Imagine


Dragii mei cititori, aşa a trecut ora matinal㒠petrecut㒠la poalele munţilor Carpaţi şi în calea Dornei, lâng㒠veveriţele care se zbânţuiau dintr-un copac în altul, lâng㒠casele şi oamenii care îşi vedeau fiecare de treabă’. Trenurile, şi ele elemente de decor active în viaţa dornenilor, vin şi pleac㒠din frumoasa Gara Vatra Dornei Bă’i, coborând din ele turişti dornici de aer curat, distracţie şi mâncare bună’.

Tot aşa am coborât şi eu dintr-un tren, iar dup㒠câteva clipe am urcat în altul, care avea s㒠m㒠duc㒠tot mai departe, în inima dealurilor şi-a munţilor, acolo unde spiritul şi hă’rnicia celor care au lucrat la construcţia că’ii ferate au putut realiza prima legă’tur㒠inter-carpatic㒠între Moldova şi Transilvania.
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Lun Mai 16, 2011 5:19 pm

Sa sti Mishu, ca cum trece vremea pozele tale devin tot mai valoroase, se mai modernizeaza o casa in stil kitsch, se mai schimba bordurile rustice cu altele noi ca sa iasa comisionul si in 2 luni sunt crapate, se mai tencuiesc cladiri istorice in verde sau portocaliu si ne uitam la un reportaj din acesta si zicem celebrum "ce frumos era inainte". Oare viitoarul e asa urat si stresant cum speram sa nu fie?
Apropo de vremuri trecute, cred ca fiecare a avut o colectie de masinute, am gasit niste albume cu asa ceva, poate la vremea aceea ne bucuram de orice model chinezesc, dar rar prindeam cate un model binefacut(chiar daca ne permiteam):
http://picasaweb.google.com/bartek.nikisch
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Lun Mai 16, 2011 9:24 pm

srazvi scrie:Sa sti Mishu, ca cum trece vremea pozele tale devin tot mai valoroase, se mai modernizeaza o casa in stil kitsch, se mai schimba bordurile rustice cu altele noi ca sa iasa comisionul si in 2 luni sunt crapate, se mai tencuiesc cladiri istorice in verde sau portocaliu si ne uitam la un reportaj din acesta si zicem celebrum "ce frumos era inainte". Oare viitoarul e asa urat si stresant cum speram sa nu fie?
Mulţumesc pentru ”înţelegerea” scopului de a fotografia şi a da ”share” cu lumea întreagă’. Cât despre ”ce frumos era înainte”... asta simţim noi, c㒠”îmbă’trânim”. Vorbeşte cu un puşti de 10 ani şi lui i se va pă’rea frumos totul. Vorbeşte cu acelaşi puşti dup㒠30-40 de ani şi vei vedea c㒠prezentul i se pare ”naşpa”, iar trecutul... ”de aur”. Dar sunt de acord cu tine c㒠”înainte”, c㒠ziua de ”ieri” era mai frumoas㒠ca cea de azi...
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Discutii pe marginea liniei”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat