Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Automotoare care au circulat sau care circula in Romania

Avatar utilizator
AlexD
Mesaje: 186
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Automotoare care au circulat sau care circula in Romania

Mesaj de AlexD » Vin Noi 09, 2018 6:36 pm

Asa este, e cel din stanga suprins candva dupa 1908. Exista multe poze cu automotoarele brasovene. Totusi se pare ca ceva n-a mers bine, pentru ca destul de repede s-a renuntat la ele. Unele au fost transformate in vagoane, altul in automotor diesel.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 578
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Automotoare care au circulat sau care circula in Romania

Mesaj de ICRA » Vin Noi 09, 2018 11:30 pm

Bănuiesc că pe actuala Mureșenilor principalul vinovat a fost fumul și lățimea străzii !?!
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2803
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Automotoare care au circulat sau care circula in Romania

Mesaj de catalin » Sâm Noi 10, 2018 8:27 am

nu de fum era necazul... transformarea acestor motoare in remorci s-a realizat si pe CFPV in Regat...sa dau doar un exemplu unde fumul si gabaritul nu erau probleme.

Din ce stiu problema lor a fost capacitatea redusa de transport. Aveau motoare de 35-50 CP ( cele livrate in 1903 la Brasov aveau doar 35 CP). Asta inseamna ca dupa automotor se mai agata maxim o remorca..

Poate cele de 50 suportau 2 remorci...

o locomotiva “dulap” desi pare mult mai mica si fragila o vedem des in poze cu 2-3 vagoane de calatori dupa. Plus ceva marfa...

Daca locomotiva se defecta sau era imobilizata la ateliere, vagoanele se puteau utiliza cu o alta masina. La automotor, imobilizarea lui la o revizie limita automat si capacitatea de transport calatori deci pierderi ptr companie.

Automotoarele de acest tip erau pur si simplu mai putin eficiente, fapt ce a dus repede la transformarea lor in remorci...

Nu mai stiu...scriu din memorie... dar parca automotoarele astea aveau doar un post de conducere si trebuiau intoarse la capat...alta buba.... deloc de neglijat in aglomerarile urbane, fie ele si de sec 19...
All aboard !
Avatar utilizator
AlexD
Mesaje: 186
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Automotoare care au circulat sau care circula in Romania

Mesaj de AlexD » Lun Noi 19, 2018 10:48 pm

[Local Link Removed for Guests] scrie: [Local Link Removed for Guests]
Vin Noi 09, 2018 11:30 pm
Bănuiesc că pe actuala Mureșenilor principalul vinovat a fost fumul și lățimea străzii !?!
In principiu fumul si mizeria au determinat proprietarii de case de pe Vamii/Muresenilor (printre cei mai bogati si influenti din oras) sa ceara interzicerea circulatiei in 1922. Cam acelasi lucru s-a petrecut si in 1938, cand noii potentati de dupa razboi, care isi construisera vile pe Calea Victoriei/B-dul 15 Noiembrie, au cerut scoaterea sinelor pana la Fabrica de Ciment. Insa marii industriasi care aveau fabrici in Blumana au avut un cuvant greu de spus in treaba asta si pana la urma s-au scos sinele numai pana la Piata Schiel/Hidromecanica. Apropo, pentru cei care cunosc realitatile brasovene... Sinele au fost scoase cu hei-rup, in ciuda protestelor societatii caii ferate (au si castigat procesul dupa aceea, dar razboiul n-a mai permis punerea in practica a sentintei de remontare a sinelor), fiind lasate de izbeliste 2 vagoane in gara Promenada, care au trebuit remorcate cu un tractor si duse la Schiel. Suna cunoscut?
[Local Link Removed for Guests] scrie: [Local Link Removed for Guests]
Sâm Noi 10, 2018 8:27 am
Nu mai stiu...scriu din memorie... dar parca automotoarele astea aveau doar un post de conducere si trebuiau intoarse la capat...alta buba.... deloc de neglijat in aglomerarile urbane, fie ele si de sec 19...
Ai dreptate, ele trebuiau intoarse la capete. La Bartolomeu si Gara Brasov existau placi turnante, insa la Satulung a trebuit sa fie construit un triunghi de intoarcere, inlocuit ulterior tot cu o placa turnanta. Ce se intampla in Piata Sfatului? Ei bine profitau de o prevedere in regulamentul special de exploatare care permitea mersul cu spatele pe o distanta scurta si cu viteza mica si intorceau automotorul la triunghiul mare din Bulevardul Rudolf/Ferdinand.
Scrie răspuns

Înapoi la “Automotoare”