Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Amtrak mehano . Un produs excelent, dar !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aici gasiti mesajele spam si cele care incalca regulamentul, sau mesajele care deraiaza de la subiect

Moderatori: Gam3, rally

maniac_the_evil
Mesaje: 3
Membru din: Mar Apr 19, 2016 8:06 pm
Contact:

Amtrak mehano . Un produs excelent, dar !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mesaj de maniac_the_evil » Sâm Mai 06, 2006 1:51 pm

Am cumparat o locomotiva AMTRAK cu 10 axe si troleu. Merge super chiar si pe sine model vechi.
Singura conditie sina trebuie sa fie impecabila.
Parerea mea este ca mehano a realizat un produs excelent doar ca este un pic cam instabila in curbe si se rastoarna la viteze mari.
Sunt convins ca nu este o problema de sina, ci mai degraba de proiectare a locomotivei, DAR ACEST LUCRU NU MA DERANJEAZA CA PREFER SA O VAD CA merge incet sa o pot admira
maniac_the_evil wrote
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Re: Amtrak mehano . Un produs excelent, dar !!!!!!!!!!!!!!

Mesaj de sir_vaska » Dum Mai 21, 2006 1:15 pm

maniac_the_evil scrie: .........
doar ca este un pic cam instabila in curbe si se rastoarna la viteze mari.
...........
Salut
Ai inclinatie corespunzatoare la sina in curbe ?
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Nici o legatura cu inclinatia sinei

Mesaj de BOGDAN I » Lun Mai 22, 2006 7:55 pm

Fara suparare sir_vaska dar la sina in curba in modelism nu trebuie neaparat sa ai inclinatia catre interiorul (ca in realitate)sina sau segmentul de sina curba oricat de mica ar fi raza curbei ea poate fi asezata si pe plan plat (90%din cazuri asa este asezata,inclusiv pe dioramele gata cumparate).
Problema intervine (mai ales la modelele Mehano)de la sistemul de prindere al boghiurilor de carcasa si centrul de greutate al locomotivei sau al vagonului respectiv.Acest lucru se poate sesiza mai bine daca iei pur si simplu un vagon Mehano (minim 4 roti) , il pui pe un plan plat si il inclini usor (creeind balans),o sa observi ce usor se misca.La modelele Piko,Roco acest lucru a fost rezolvat prin niste mici "lamele" din plastic .
Mehano in schimb a "reparat" aceasta problema la gama Prestige la loco cu Aburi - un mic arculet introdus pe tija de ghidare a boghiului.
Alt motiv pentru care iti sare locomotiva de pe sine - uita-te in prospectul acesteia sa vezi cat iti recomanda producatorul raza curbei (R1 ,R2 ,R3) pe care aceasta ruleaza 100% in siguranta.
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Inclinatie suprafata diorama la curbe

Mesaj de rally » Mar Mai 23, 2006 12:55 pm

Salut domnilor !
nu trebuie neaparat sa ai inclinatia catre interiorul (ca in realitate)sina sau segmentul de sina curba oricat de mica ar fi raza curbei ea poate fi asezata si pe plan plat (90%din cazuri asa este asezata,inclusiv pe dioramele gata cumparate).
Bogdane , tin sa te contrazic un pic , cel putin la diorama SHONMUHLEN ,
suprafata in curbe este usor inclinata spre interior.
Ce am observat , sunt modele de locomotive care la viteza maxima , tind sa deraieze pe curbele R1 , ca sa nu mai vorbesc de cele si mai accentuate, realizate cu sina flexibila. Alte motive de deraiere pot fi lipsa suprafetei plane , joc sina pe verticala (in curbe)
rally
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Avatar utilizator
Lucian
Mesaje: 47
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Lucian » Vin Mai 26, 2006 10:21 am

Eu am locomotiva GG1 (asta este numele locomotivei, Amtrak este firma :wink:) cam de un an si am folosit-o frecvent, fara sa observ aceste deraieri. Dupa ce am vazut mesajul lui maniac_the_evil m-am apucat sa o testez. Intr-adevar, la viteze foarte mari mai sare de pe sine, dar... ar merita sa discutam putin despre acesta viteza.

Problema pleaca de la cum vedem locomotiva. Daca o vrem pe post de jucarie care sa mearga cit mai repede posibil... ei da, atunci faptul ca sare de pe sine e deranjant.
Dar, daca o consideram un model la scara... ei, atunci lucrurile se schimba fundamental. De ce?

Pai sa vedem: GG1 a fost autorizata sa functioneze cu maximum 100 mile/h. Adica 160 km/h. In probe a atins 110 mile/h, deci 177 km/h.
Hai sa luam in consideratie viteza de probe. Deci 177 km/h=49 metri pe secunda. Modelul este la scara 1:87, deci viteza maxima a modelului nu trebuie sa depaseasca 0,56 m/s, deci 56 de centimetri pe secunda. :!:

Ei bine, la aceasta viteza GG-1 Mehano nu mi-a deraiat niciodata. :D
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Mesaj de sir_vaska » Vin Mai 26, 2006 10:34 am

Ar fi ideal ca pe langa dimensiune sa putem reprezenta la scara si viteza , greutatea si chir rezistenta materialelor :D.
Parerea mea este ca nimic nu ne impiedica sa facem inclinatie la curbe pentru a incadra corect o garnitura de tren la viteza dorita de noi.
Avatar utilizator
Lucian
Mesaje: 47
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Lucian » Vin Mai 26, 2006 11:43 am

:D Imi dai apa la moara :D
Pai cam asa si este.
Cu exceptia rezistentei materialelor, pe care nu cred ca si-ar dori-o nimeni realista (perspectiva de a-mi sifona locomotivele la orice accident este... :mrgreen: )

Dar in ce priveste viteza, firmele de modelism au la modelele de top grija sa se respecte viteza maxima ce poate fi atinsa (plus ca acest lucru se rezolva relativ usor pe digital).

In ce priveste greutatea... iata cam cum gindesc eu: GG1 avea cam 447,000 lb ceea ce inseamna 202 tone (metrice, nu americane). La greutate, reducerea la scara mi se pare logic sa se faca la cub (considerind masa direct proportionala cu volumul). Rezulta ca la 1:87 greutatea trebuie impartita la 658.503, deci 202 tone redus la 1:87 face... 306 grame. Ceea ce este acceptabil de aproape de greutatile locomotivelor 1:87. :wink:
Multumiti? :D
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Vin Mai 26, 2006 2:11 pm

Domnilor
Da va placut matematica, nu gluma! :lol:
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Lun Mai 29, 2006 10:03 pm

eu sunt de acord cu parerea lui LUCIAN privind calcularea vitezei la scara la care ne referim. e si normal sa fie asa. noi nu vorbim aici de jucarii ci de machete care din multe puncte de vedere respecta caracteristicile pieselor pe care le copiaza. bineinteles nu toate caracteristicile, dar sa nu uitam ca de fapt curbele pe care le folosim noi sunt mai strinse ca in realitate, in ideea de a putea face un traseu intr-un spatiu ingust cum este cel dintr-un apatrament de exemplu. in acelasi timp viteza locomotivelor e putin mai mare (uneori chiar mult mai mare) decit in realitate, daca facem un calcul la scara. in acest caz nu ar trebui sa avem pretentia de la micutele si dragalasele noastre locomotive, de a se abate de la legile fizicii. dimpotriva , ar trebui noi sa ne adaptam situatiei si in cazul de fata sa ,,adaptam viteza conditiilor de trafic"(ca sa parafrazez o fraza binecunoscuta).
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Scrie răspuns

Înapoi la “Mesaje offtopic”