Cu mocanita pe Abrud - Campeni

Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Cu mocanita pe Abrud - Campeni

Mesaj de tyco » Dum Iun 10, 2007 11:13 pm

Cu ocazia zilelor Abrudului(9-10 iunie) s-au organizat plimbari cu mocanita pe ruta Abrud - Campeni.Corpul Ar-rail Club pentru documentare si fotografiere impreuna cu cristiCFR s-as intors azi noapte la 4 dimineata de la Abrud. A fost o excursie minunata insa din pacate si scurta.
Ne-am intalnit cu Cristi CFR in gara din Arad, el venind de la Tm cu acc de Iasi. In gara am pozat o drezina pentru catenara, si ne-am urcat in personalul de Brad.
Imagine
Am coborat putin in Santana si am facut o poza la personalul de Brad care venea la Arad:
Imagine Imagine
De la Brad am plecat cu o masina la Abrud. Peisajul a fost absolut superb:
Imagine
Insa am mers mai departe pana la Rosia Montana, Mocanita plecand acolo sa astepte ceva invitati importanti. Noi am profitat de aceasta ocazie pentru a face o plimbare in plus de la Rosia Montana la Abrud...
Astfel am ajung in Halta Rosia Montana. Cladirea este transformata in casa:
Imagine
Iesirea din Halta se afla la kilometrul 91+2:
Imagine
Si iata ca mocanita, trasa de locomotiva Criscior 5, si-a facut aparitia. Dupa jumatate de an reintalnirea cu aceasta superba locomotiva a fost foarte frumoasa, noi petrercandu-ne mai mult de jumatate din timp in ea. Trenul a oprit in gara, asteptandu-si calatorii importanti.
Imagine Imagine Imagine Imagine
Dupa o scurta calatorie am ajuns la Abrud.Gara se afla in curs de renovare, in ea aflandu-se o locuinta.
Imagine
Noi ne-am asezat pe linie si am inceput sa vorbim cu cei care conduc locomotiva, in asteptarea trailerului cu celelalte locomotive. Intre timp Criscior 5 statea si astepta ziua de maine, presiunea din cazan scazand incetul cu incetul.
Imagine
Dupa vreo 2 ore de stat de vorba ne-am plictisit si am inceput sa studiem zona.
Am descoperit o mica locomotiva diesel de manevra, care avea insa rulmenti lipsa si astfel nu a functionat :(
Imagine
Ne-am urcat in locomotiva si am studiat-o foarte atenti...
Imagine
si apoi am pornit spre capatul garii...
Imagine
am dat peste o borna de macaz...
Imagine
Insa surpriza...Macazul nu mai avea sistem de schimbare....insa mai avea cheie ;)
Imagine
Gabi(grandpagscout) si cu Cristi au vrut sa vada cat de usor se misca macazul. Doar amanboi au reusit sa schimbe complet macazul.
Imagine
Dupa ce am explorat toata gara ne-am intors la locomotiva sa o mai studiem. Iata inscriptiile de pe ea:
Imagine Imagine Imagine
Imagine
Si iata o inscriptie plasata pe o cladire langa gara...
Imagine
Si cladirea in sine (ne-a distrat enorm situatia)
Imagine
Dupoa o intreaga zi am lasat mocanita la Abrud iar noi, impreuna cu muncitorii, am plecat la Campeni pentru a fi cazati la un motel. dupa ce am fost cazati am plecat putin la plimbare prin campeni...Cu asta s-a incheiat ziua 1 din expeditia noastra!
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Dum Iun 10, 2007 11:14 pm

Ne-am trezit dimineata la prima ora, iar la ora 6 eram deja la abrud alaturi de mecanici. Primul lucru pe care l-am observat a fost locomotiva cu aburi care a sosit in timpul noptii, direct de la Cluj, pentru a isi face probele pe traseu si a pleca in Anglia.
Imagine Imagine Imagine
Iar domnul Hocevar supraveghea intreaga activitate:
Imagine
Locomotiva era sub presiune, insa nu avea destula pentru a putea fi urnita...
Imagine
Insa intr-un final a avut destula presiune si a coborat fericita de pe trailer.
Imagine
In timpul noptii au incercat mutarea aburoasei cu ajutorul locomotivei diesel verzi, insa aceasta era stricata. Ea a ramas in fata rampei pana cand aburoasa a avut destula presiune pentru a putea cobora din trailer si a o impinge.
Imagine
Intre timp Criscior 5 astepta trezirea la viata...
Imagine
Aburoasa englezilor a fost manevrata langa Criscior 5
Imagine Imagine Imagine
Iar intr-un final a fost si Criscior 5 adusa la viata:
Imagine
A fost "spalata" cu putina motorina pentru a-i oferi un plus de stralucire:
Imagine
Si a plecat pentru a se cupla in fata vagoanelor.
Imagine Imagine
Iar cealalta aburoasa a fost pusa pe rampa pentru a fi verificata de noii ei patroni, englezii.
Imagine
Criscior 5 a dus langa vagoanele de calatori, vagonul de marfa care urma sa fie tras de catre cealalta locomotiva...
Imagine
Iar cealata aburoasa a coborat de pe rampa pentru a se cupla la el.
Imagine
Intr-un final cele 2 aburoase fiind gata de drum
Imagine Imagine Imagine
Iar cristi CFR s-a si imbarcat, in vagonul restaurant:
Imagine
Trenurile au asteptat trailerul care aducea ultima locomotiva, un Krauss, impreuna cu inca un vagon pentru trenul marfar. Trailerul a sosit insa vagonul nu a putut fi dat jos fara macara...
Imagine
...astfel trenurile au plecat in sfarsit in prima cursa din acea zi, marfarul plecand in fata:
Imagine Imagine
Iata insa ca trenurile s-au oprit:
Imagine Imagine
Motivul?
Imagine Imagine
Intre timp televiziunile i-au luat un interviu dl. mecanic
Imagine
Problema a fost insa in scurt timp rezolvata iar noi ne-am pregatit de pelcare:
Imagine
Astefel am ajuns in gara din Campeni.
Imagine Imagine
s-a realizat o manevra...
Imagine
Imagine
Criscior 5 a preluat vagonul de marfa
Imagine
l-am atasat garniturii de persoane...
Imagine
Si a urmat cireasa de pe tort, aburoasa englezilor a fost cuplata impreuna cu Criscior 5.
Imagine
Astfel s-a creat o garnitura extrem de impresionanta formata din 2 aburoase, un vagon de marfa si 2 de calatori:
Imagine
tren mixt cu tractiune dubla pe ec. ingust in gara Campeni:
Imagine Imagine
Cele 2 locomotive sunt gata de plecare...
Imagine
Si speram ca aceasta cupla improvizata va tine:
Imagine
Iata ca am plecat...In aceasta zona linia a fost complet acoperita de pamant, ea trebuind curatata in prealabil.
Imagine
Gabi...
Imagine
Care facea poze si el...
Imagine
eu...
Imagine
Si domnul Hocevar langa ramasitele unui semnal...
Imagine
Asa arata linia...
Imagine
Iata insa ca trenul s-a oprit:
Imagine
Lumea a coborat...
Imagine
Iar dupa ce intr-un final linia a fost eliberata....
Imagine Imagine
Trenul s-a retras in padure si a iesit cu viteza, trecand pe langa o biserica, oferindu-ne ocazia de a realiza niste poze si filmulete foarte frumoase...
Imagine Imagine
Dar imediat de a trecut de noi s-a oprit iar noi ne-am urcat inapoi in vagoane.
Imagine
Imagine
Imagine
Ne-am indreptat spre H. Rosia Montana
Imagine
tren mixt cu tractiune dubla pe ec. ingust in halta Rosia Montana:
Imagine
si am pornit spre Abrud. Odata ajunsi acolo am dat peste locomotiva Krauss stationand la linia 1.
Imagine Imagine
Interiorul locomotivei Krauss care, datrita unui injector stricat, nu a fost pusa sub presiune cat am stat noi acolo :(
Imagine
Distributia locomotivei Krauss:
Imagine
O proveliste foarte rara. 3 aburoase una langa alta, din care 2 sub presiune:
Imagine
Lumea statea si le poza...
Imagine
Dupa ce am terminat de pozat trenul de calatori a pornit spre o noua cursa, oprinduse la mijlocul traseului pentru a realiza o poza, ultima din aceasta expeditie.
Imagine
Dupa ce am realizat al 2 lea drum Campeni - Abrud, Corpul Ar-rail Club pentru documentare si fotografiere a plecat spre casa, luat acc de Sighetul Marmatiei din gara Campia Turzii, ajungand acasa Duminica la ora 4.00
Au fost prezenti la aceasta expeditie Eu, Gabi (grandpagscout) si Cristi CFR. Daca am uitat ceva ii invit sa completeze.
Multumim pe aceasta cale domnului Georg Hocevar pentru amabilitatea sa dar si pentru faptul ca a reusit sa adune laolalta 3 locomotive cu aburi. Asteptam cu nerabdare urmatorul tren turistic.
Acestea fiind spuse va las sa admirati pozele realizate in cele 2 zile!
Noapte Buna tuturor!
Ultima oară modificat Dum Iun 10, 2007 11:17 pm de către tyco, modificat de 2 ori în total.
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Mar 27, 2008 10:20 am

Salut.

Tyco te rog vezi ce poti face cu pozele de mai sus care nu se vad, de asemenea te rog sa imparti articolul in mai multe mesaje.(copy/paste)

Rubrica asta e in restructurare, vreau sa mut articolul la locul potrivit, insa mai intai sa il reparam.

ms.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1399
Membru din: Joi Ian 21, 2016 8:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Dum Mar 01, 2009 12:26 am

tyco scrie:...
Iar cealalta aburoasa a fost pusa pe rampa pentru a fi verificata de noii ei patroni, englezii.

...
Stiati ca, de fapt, in UK, mai precis in Tara Galilor, la Welshpool and Llanfair Light Railway, se afla nu numai 764.425, ci si 764.423?

Chiar pe prima pagina a site-ului lor este o poza cu 764.425.

Noroc ca au altii grija de locomotivele noastre...
Ultima oară modificat Dum Mar 01, 2009 10:19 am de către felippe, modificat 1 dată în total.
Valentin Voica
Member of the 2mm Scale Association
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2211
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Mar 01, 2009 9:48 am

Nu sunt singurii care au grija de locomotivele noastre, Vali!

Uite aici: http://en.wikipedia.org/wiki/File:OmahaZooRiva.jpg

Asta este una din locomotivele caii ferate Alba Iulia-Zlatna, salvata in mod miraculos de la distrugere. La sfarsitul anilor '60, am vizitat de mai multe ori depoul de mocanite din Alba Iulia. Pe vremea aceea locuia acolo o matusa, sora bunicii. Ma ducea bunica in vizita duminica; ea statea de vorba cu sora ei, iar eu aveam voie sa inspectez locomotivele pe acolo, sub supravegherea atenta a mecanicilor din depou.

Pe urma, prin anii '80 am stat de vorba cu un ceferist batran, care mi-a povestit cum a fost aceasta locomotiva urcata pe un vagon platforma si trimisa in afara tarii, in Austria. Atunci m-am gandit ca e "pierduta pentru totdeauna". Iata ca azi, pierdute sunt cele care au ramas in Romania, iar cea "plecata" e in buna stare functionala la gradina zoologica din Omaha!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
tiamat
Mesaje: 41
Membru din: Joi Feb 11, 2010 12:00 am
Localitate: timisoara
Contact:

mocanita

Mesaj de tiamat » Sâm Feb 27, 2010 11:30 pm

Am si eu o intrebare...care nu imi da pace, in fiecare an de ziua Abrudului
circula mocanita si dupa ce program ? :?:
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Dum Feb 28, 2010 7:10 pm

Buna Tiamat,

Bine ai venit pe forum...!!

Pana in acest an si zilele orasului Abrud au fost insotite de calatorie cu mocanita de la Brad. Sper ca si anul asta sa fie la fel.

Oricum daca esti interesat de acivitatea mocanitei de la Brad (Criscior 5)...link-ul http://cfi.ro/noutur.html o sa-ti fie de ajutor.

Bafta mare...
Sa se-nvarta roata<br>
Scrie răspuns


Înapoi la “Imagini galerie”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat