Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Scrie răspuns
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2766
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Iun 20, 2008 1:16 pm

Eu nu iti voi da sugestii modelistice, dar iti pot spune ca sunt 3 locomotive care indeplinesc cerintele tale:
BR 55 (G 8.1), BR 57 (G 10 prusac), BR 38 (P 8 ).
Toate au circulat in epoca II, sunt masini tender separat, si au fost masini mixte (marfa/calatori).

Ce nu se intelege este ca la un model au fost X variante de tender, X variante de cazan, uneori si variante de cabina diferite.
EX:
BR 50 (150.000 CFR) a avut la CFR 4 tipuri diferite de plug, doua tipuri de cabine si muuuulte tipuri de cazan (inclusiv 2 tipuri diferite de cos). Daca cineva reuseste sa faca un manual de transformare complet si corect, respectul meu. Am indoieli insa ca il va scrie cineva...
Si sunt curios cum va face acest manual fara o discutie si cunostinte serioase de istorie feroviara...
All aboard !
Avatar utilizator
alin
Mesaje: 393
Membru din: Dum Aug 19, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de alin » Vin Iun 20, 2008 1:23 pm

Am inteles ca pentru seria 150.000 ar merge un
[Link Removed for Guests]
de la Fleischman.In mare, cam ce transformari ar trebui sa-i aplic?In faza in care inca nu am locomotiva in mana, nu solicit super detalii ci vreau doar sa ma lamuresc de amploarea transformarilor,sa vad daca ma tin curelele sau nu.
Din punctul meu de vedere nu ma intereseaza toate x tipurile de plug si toate x tipurile de tender ci varianta in care e cel mai apropiat de modelelul la scara disponibil.Si ce e mai important sa am o varianta corecta de plug/tender la o anumita masina, precum si seria acesteia.
PS.M-ar mai interesa cam pana in ce perioada a circulat , pe ce linii si cam ce vagoane tragea.Si eventual sint disponibile ceva poze.Mersi
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Iun 20, 2008 6:56 pm

buna alin,

daca definim epoca II la CFR ca pana la 30 decembrie 1947 (asa cum la germani exista epoca IId din 1945 in noiembrie 1949) atunci ar putea sa fie si "putin" de epoca II, insa atunci iti va trebui o 150.1042 cu portretul lui Petru Groza si o stema PMR pe cazan! ;)
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Iun 20, 2008 7:20 pm

Horia_Radulescu scrie:buna alin,

.... atunci ar putea sa fie si "putin" de epoca II, insa atunci iti va trebui o 150.1042 cu portretul lui Petru Groza si o stema PMR pe cazan! ;)
Ceea ce nu ar da rau si chiar pot zice ca ar fi foarte interesant.

In "Istoricul tractiunii feroviare din Romania" si "Monografia uzinelor Malaxa" sunt prezentate o serie de poze de la diferite expozitii, inainte si dupa '47, ce pot constitui o baza de plecare pentru niste machete statice.

Istoria este a noastra cu bune si rele.

Pe polonezi, slovaci, cehi si rusi vad ca nu-i deranjeaza sa puna steau comunista pe locomotive pentru a defini si mai bine epoca din care face parte macheta sau tema machetei.

:cafea:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
alin
Mesaje: 393
Membru din: Dum Aug 19, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de alin » Vin Iun 20, 2008 8:24 pm

Horia_Radulescu scrie:buna alin,

daca definim epoca II la CFR ca pana la 30 decembrie 1947 (asa cum la germani exista epoca IId din 1945 in noiembrie 1949) atunci ar putea sa fie si "putin" de epoca II, insa atunci iti va trebui o 150.1042 cu portretul lui Petru Groza si o stema PMR pe cazan! ;)
salut Horea,
hm, chestia asta cu steaua nu ma prea incanta din multe motive...poate gasim o varianta ca sa fie si istoric corecta si fara stema...Daca au fost atatea polemici si multe voci contra svasticii fasciste , ar trebui in egala masura sa fie si contra stelei comuniste.
Oricum, la faza la care sint acum imi e de mai mare folos sa stiu cum stau cu taiatu` si adaugatu` la acest BR 50 Fleischmann.Astept voci avizate
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5311
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Iun 21, 2008 3:31 pm

hmmm... mai bine fara! :)

pe undeva am o poza cu o BR50 pentru CFR la Wien-Florisdorf in 1941 si una cu o BR52 la Praga prin 44, tot pentru CFR... trebuie sa sap!
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Sâm Iun 21, 2008 4:08 pm

Alin,

Locomotiva Fleischmann pe care ai pus ochii se poate "ceferiza" destul de usor pentru epocile II-III CFR, dar modificarile sunt substantiale, se adreseaza unui modelist experimentat si implica in principal urmatoarele:

1) modificarea tenderului pentru a-i adauga un rezervor de pacura,

2) realizarea planului inclinat al fremei, vizibil in spatele farurilor, care nu exista la modelele nemtesti

3) demontarea deflectoarelor de fum Witte si inlocuirea lor cu deflectoarele, as zice de inspiratie Wagner, tipice pentru 150-urile CFR

4) inlocuirea inmatricularii DB cu placi tipice romanesti inclusiv placi de producator

5) diferente de pozitie si mod de sustinere a farului central

6) adaugarea unor multitudini de mici detalii care definesc, atentie, nu numai fiecare serie, ci chiar fiecare EXEMPLAR in parte.

7) mici retusuri pentru obtinerea unui colorit tipic CFR si eventual a unui weathering "meserias", astfel incat cineva care va vedea fotografia modelului tau sa aiba dificultati in a distinge daca este vorba despre un simplu model sau o locomotiva autentica!


Pentru orientare iti sugerez sa studiezi locomotiva 150.1114 aflata pe post de exponat static in gara Brasov. Acel exemplar te poate lamuri definitiv privind toate detaliile pe care ar trebui sa le modifici. In plus, asa cum se prezinta astazi acea locomotiva nu are nici stele, nici portretul lui Gheorghiu-Dej si alte marafeturi din astea care intr-adevar dau "amprenta" epocii, insa sincer, la ce-au patimit romanii de la "epocile" astea, mai bine fara!

In lipsa unei excursii de documentare pana la Brasov, vezi excelentele poze din 2007 cu aceasta locomotiva ale prietenului nostru COObra aici:

[Local Link Removed for Guests]

Poti observa ca sunt totusi asemanari evidente intre locomotiva romaneasca si modelul german: aceleasi domuri pe cazan, cu aceeasi forma, aceeasi forma a distributiei, aceleasi boghiuri la tender, in fine, multe elemente care te ajuta sa poti obtine usor o ceferizare. Mult succes!!!

Salutari din Constanta de la un clujean pentru alt clujean,
Dorin
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Sâm Iun 21, 2008 5:34 pm

Dintr-un BR 64 nu pot sa fac pe 131.004? Rog pe cineva sa imi trimita inscriptiile pentru BR55, adica o 40000 :grin:
Orice poza cu aceste locomotive e binevenita, 131004 e la Resita si am citeva poze cu ea, cealalta e problema.
[Link Removed for Guests]
Imagine
kestrel

Mesaj de kestrel » Sâm Iun 21, 2008 5:44 pm

Doar de ce nu va place BR57 (G10) de la ROCO ?
Se poate face o minunata 50.XXX
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3311
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Sâm Iun 21, 2008 6:11 pm

Intre BR64 si 131.004 exista o mare diferenta la mecanismele bielelor. Anume, bielele motoare & sistemele de distributie ale aburoaselor 64 sunt articulate & montate la osia a doua, iar cele ale aburoaselor 131.xxx la osia a treia. Poate ca niste biele de BR86 ar fi de folos aici :grin:; BR55 are bielele motoare prea scurte (am si verificat deja :-D).
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Sâm Iun 21, 2008 7:52 pm

BR64 si 131.004?

Ufff, mai Srazvi, atata am tot auzit si ras-auzit basmul asta cu "asemanarea" dintre BR 64 si seria CFR 131, incat acuma chiar m-am suparat si vreau sa "demonetizam" putin mitul acesta!

Hai sa consideram situatia ipotetica in care un modelist are la dispozitie un model de BR 64 bine realizat, si vrea sa faca o CFR 131 pe baza ei.

Sa stii ca situatia nu este pe de-a-ntregul ipotetica in ceea ce ma priveste, eu chiar am un sasiu de BR 64 Minitrix la scara N si am incercat efectiv sa vad la ce il pot folosi!

Partea cea mai dificila de realizat este sasiul, deci presupunem ca modelistul nostru ar incepe prin a verifica in ce masura sasiul modelului sau de BR 64 se potriveste la o CFR 131.

Va constata urmatoarele:

BR 64 este o locomotiva "simetrica" avand formula osiilor 1C1, unde rotile de pe osiile alergatoare si purtatoare au diametrul de 800 mm, iar rotile cuplate au diametrul de 1440 mm. Distanta dintre rotile locomotivei este de 2700 intre axele rotilor alergatoare si purtatoare, respectiv de 1840 mm intre cele trei osii cuplate.

CFR 131 este tot o locomotiva "simetrica" avand formula osiilor 1C1, unde rotile de pe osiile alergatoare si purtatoare au diametrul de 950 mm, iar rotile cuplate au diametrul de 1200 mm. Distanta dintre rotile locomotivei este de 2600 intre axele rotilor alergatoare si purtatoare, respectiv de 1500 mm intre cele trei osii cuplate.

Deci in acest moment, modelistul nostru ar incepe sa aiba mari probleme in adaptarea sasiului sau de BR 64, fiindca difera sensibil SI diametrele tuturor rotilor, SI distantele dintre ele. Practic, daca vrea sa obtina un model autentic si nu doar o facatura aproximativa, la faza asta modelistul nostru ar trebui sa renunte la a mai folosi sasiul lui de BR 64 si sa inceapa sa faca un model de la 0.

Si tine cont ca pana acum am vorbit doar de diametrele rotilor si distantele dintre ele, n-am spus nimic despre diferentele semnificative de distributie de care pomenea MPU mai sus, si cu atat mai putin despre diferentele de cazan, pozitie a domurilor, forma cosului, forma marchizei, forma rezervelor de carbuni etc. Toate acestea impreuna ar implica de fapt realizarea unei carcase complete de la 0.

Te-ai lamurit acum ca de fapt SINGURA asemanare intre cele doua locomotive este doar formula osiilor?

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Sâm Iun 21, 2008 11:07 pm

victorian scrie:Te-ai lamurit acum ca de fapt SINGURA asemanare intre cele doua locomotive este doar formula osiilor?
E singurul lucru ce am vazut ca au in comun si am sperat sa fie si restul compatibil :lol: Inca nu m-am uitat pe pozele de la Resita atent, de aceea doar ideea a venit citind una alta aici pe forumuri, probabil cind iau locomotiva in mina si ma uit la un CFR 1:1 o sa lesin de diferenta si o sa-mi dispara pornirea de a face CFR din acea locomotiva.
Deci ramine BR55 cu locomotiva CFR de la care am o singura poza, aici chiar am nevoie de material de studiu :grin:
[Link Removed for Guests]
Imagine
mixu
Mesaje: 907
Membru din: Mar Apr 15, 2008 12:00 am
Localitate: arad
Contact:

Mesaj de mixu » Sâm Iun 21, 2008 11:30 pm

aia nu se poate /alta e nustiu cum ...
concret poate sa zica cineva ce loc cu aburi si ce vagoane se pot ceferiza pt a forma un tren din epoca 2 3 cchiar 4 fie el de marfa sau de persoane
concret producator si serie de produs.

daca tot discutam prefer variantele asemanatoare numa sa fie :P
discutziile nu stau in vitrina:)
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1706
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Sâm Iun 21, 2008 11:35 pm

Exista o lista la inceputul topicului.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
mixu
Mesaje: 907
Membru din: Mar Apr 15, 2008 12:00 am
Localitate: arad
Contact:

Mesaj de mixu » Sâm Iun 21, 2008 11:40 pm

probabil am sarito/scuze ..o caut acuma :x
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Locomotive si automotoare”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat