Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Scrie răspuns
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Vin Mar 14, 2008 9:45 am

Excelent, bravo Vali!

Eram sigur ca vagonul G are sa te intereseze si pe tine! Poate mergem odata impreuna pana la gara Basarab, s-o fotografiem si s-o masuram, si pe urma ai planurile garii de la mine!

Inca o sugestie privind diorama: poate mai astepti inca 12 ani, adica s-o n-o faci in 1950, ci pe la 1962, ca tot in epoca a III-a s-ar incadra.

Prin anii '50 era inca o prezenta masiva militara sovietica in zona Constantei, era "in lucru" zona canalului, iar trenurile de pasageri circulau supra-aglomerate cu pasageri pe tampoane si pe acoperis. In plus, data fiind secretomania perioadei, cred ca avem putine poze dupa care sa ne bazam sa facem reconstituiri ale modului cum aratau inscriptiile de pe materialul rulant. (Presupun ca existau inscriptii de genul "Sovrom transport" etc!)

Daca ajungi in 1962, atunci scapi de prezenta militara sovietica si de pasagerii pe acoperis, iar in plus, poti sa faci sa treaca pe acolo si noile locomotive Diesel DA 60, asa cum este aceea pe care o tin minte eu in noua gara Constanta!

De asemenea, mai pot sa treaca pe acolo trenuri incarcate cu turisti, "oameni ai muncii in drum spre litoral", intr-un tren compus din Hecht-uri si Dimitroave, precum si neuitatele automotoare Malaxa!

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Mar 14, 2008 9:52 am

Fratilor, haideti sa deschidem un subiect cu titlul diorame tematice, ca vad ca idei sunt multe. Ce ziceti?
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sandy
Mesaje: 1116
Membru din: Sâm Apr 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de sandy » Vin Mar 14, 2008 9:54 am

Vali,si mie mi se pare o super idee!Ce pacat insa ca nu va fi la HO pentru ca,pentru o asemenea minunatie as fi donat cu drag unul dintre GAZ 69 pe care le am in colectie!
Daca te razgindesti,oferta ramine deschisa :lol:
s
Sandy-Trainsylvania Railway Club-Cluj-Napoca
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Mar 21, 2008 7:02 pm

buna,

intrebare de 1000 de puncte: cine are poze cu o P8 CFR (nu Nachbau Resita, ci originala) cu aranjament clasic pe cazan (cos-dom de abur-cutie de nisip-dom de aburi) cu cabina cu luminator? am de gand sa fac una pe N in aceasta formula (ca model CFR)!

singura pe care am gasit-o pana acum asa este 230.229 (pozata de Detlef Schikorr la Grivita in 1969 pe turnanta); din pacate nu se vede tenderul si nici partea mecanicului!

"surorile" ei 230.22x (am vazut in poze 224, 225) au formula clasica CFR cu purificatorul de apa sistem MAV dupa cos si domul de abur inaintea cutiei de nisip...

cine poate ajuta? :D
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Mar 22, 2008 12:00 am

victorian scrie:Horia,

Am luat volumul II al "Istoriei tractiunii feroviare" si am cautat locomotiva cu numarul precizat de tine. Sa stii ca in mod aparent bizar, 230.229 face parte din seria a V-a de locomotive CFR seria 230 facute la Resita in 1933. Deci nici vorba sa fi facut parte din seria originala de locomotive germane!

De fapt, ca sa precizam si asta aici pentru cine este interesat, la CFR au fost 364 de locomotive din seria 230.000, dupa cum urmeaza:

Primele locomotive P8 au sosit in Romania dupa 1919 ca despagubire de razboi. Astfel, un lot de 18 locomotive au fost incadrate ca numerele CFR 230.036-230.053. Ele au sosit cu inmatricularea tipic prusaca inclusiv vulturul inaripat KPEV si au circulat asa pana in anul 1923!

(Una dintre locomotivele din acest prim set "original" este cea de la Sinaia; aceea este chiar una dintre primele prototopuri din seria originala P8, insa fiindca are o distributie a-tipica ar fi greu de modelat dintr-un Fleischmann cu distributie Heusinger "clasica")

In anul 1920 a fost transmisa fabricilor germane o noua comanda de locomotive P8, iar in 1921 a fost livrat acest nou lot de 75 de locomotive, ce au fost incadrate ca:
numerele CFR 230.001-230.035 (Facute de Henschel & Sohn, Kassel)
numerele CFR 230.054-230.078 (Schwartzkopff Berlin)
numerele CFR 230.079-230.083 (Hannover Linden)
numerele CFR 230.084-230.093 (Henschel & Sohn)

Mai departe, in anul 1926 CFR a cumparat de la DRG inca 18 locomotive din seria BR 38.10-40. Aceste locomotive au avut initial la DRG numere cuprinse intre BR 38.2460 si BR 38.3176 si erau facute de mai multe firme, printre care Linke-Hoffman, Schwartzkopff, Schichau/Elbing, Vulcan/Stettin. Au fost incadrate in continuare cu
numerele CFR 230.094-230.111.

In anul 1929 CFR a mai comandat un lot ce cuprindea 20 de locomotive P8, respectiv
numerele CFR 230.112-230.118 (Henschel & Sohn)
numerele CFR 230.119-230.131 (Schwartzkopff)

Incepand din anul 1932 locomotiva P8 a fost livrata pentru CFR doar de uzine romanesti, Resita si Malaxa. Acestea, in numar de 230 de exemplare, au fost livrate in loturi succesive pana in anul 1939.

numerele 230.132-230.530 (139 locomotive facute la Resita, 91 locomotive la Malaxa)


Cred ca povestea cu ordinea domurilor trebuie privita cu prudenta, e posibil ca indiferent de originea ei, la reparatiile generale interioare sa se fi realizat modificari insemnate, respectiv mutarea pozitiilor domurilor. Cel mai corect ar fi sa cautam o poza care sa arate o locomotiva cu domurile exact in ordinea modelului Fleischmann si sa o modelam pe aia!

Intrucat si eu am o P8 Fleischmann proaspat venita din Kent anul trecut inainte de Craciun si am de gand sa fac aceeasi chestie, adica s-o "ceferizez", daca imi dai un pic de timp am sa fac o "potera" prin cartea lui Serban sa identific o locomotiva care s-ar preta la asemenea chestie si pentru tine.

Chiar gasisem de fapt o locomotiva care avea exact ordinea domurilor potrivita, insa ma incurca faptul ca a mea are deflectoare Wagner, iar putinele romanesti cu deflectoare Wagner sunt poze din timpul razboiului la care locomotivele respective NU au dispozitia domurilor ca la Fleischmann!

Ar fi interesant de vazut daca se pot da jos deflectoarele la modelul Fleischmann fara sa ramana o gaura urata acolo. Din cate am observat la toate locomotivele romanesti deflectoarele au fost date jos dupa 1945.

In principiu ce epoca vrei sa faci din a ta?


Salutari din Constanta,
Dorin
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2778
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Sâm Mar 22, 2008 2:11 am

Buna Horia. O mica mentiune si sper sa nu te supere. Dispunerea era cos-dom de aburi-nisipar-separator Schmidt & Wagner (nu sunt doua domuri de abur). In aceasta dispunere au fost locomotivele:
230.079-230.093,
230.202 -230.211,
230.222-230.331,
230.501-230.519

Doar prima serie a fost construita in Germania, restul sunt productii autohtone.
Scrie-mi te rog de la ce model de lok vrei sa pleci si in ce epoca o incadrezi, si cu placere te ajut.

Si da, informatii se gasesc.
Ultima oară modificat Sâm Mar 22, 2008 10:10 pm de către catalin, modificat de 4 ori în total.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Sâm Mar 22, 2008 11:57 am

Multumesc mult de precizari Catalin,

Ca de obicei un prieten de nadejde gata sa sara imediat cu precizari pertinente!

Chiar ar fi buna mutarea acestor discutii la topicul "ceferizari locomotive"!

Deci, ca sa incepem cu inceputul, locomotiva pe care o am eu este modelul Fleischmann 7159 adica "Schlepptenderlok der DRG, Baureihe 38.10-40 mit Tender 2&8217;2&8217;T21,5 (pr)" si se poate vedea aici: [Link Removed for Guests]

Tenderul prusac al modelului este asemanator celui cu numarul 230.050 ce se poate vedea in urma locomotivei 230.039 de la Sinaia, insa boghiele acestui tender sunt diferite. Vezi aici: Imagine

Acum, in ce ma priveste pe mine, inca nu sunt 100% hotarat daca sa "ceferizez" modelul meu in epoca II-a sau in epoca a III-a timpurie. Presupun ca daca l-as face in epoca a II-a ar putea sa isi pastreze deflectoarele. Insa singurele poze de locomotive cu deflectoare gasite in carte au pozitiile domurilor diferite, alta distributie si alt tip de tender!

Deci trebuie sa gasesc o locomotiva romaneasca din seria 230.000 care in epoca II SAU III sa aiba un tender prusac cu boghie precum cele din modelul Fleischmann, distributie Heusinger clasica, dispunerea domurilor dom de abur/nisipar/separator Schmidt & Wagner precum cea descrisa de tine mai sus si deflectoare Wagner!

Oare o fi existat asa ceva la CFR? Din aceasta dilema nu putem iesi! Am zis!! :grin:

Salutari din Constanta,
Dorin
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Mar 23, 2008 1:08 am

victorian scrie:Multumesc mult de precizari Catalin,

Ca de obicei un prieten de nadejde gata sa sara imediat cu precizari pertinente!

Chiar ar fi buna mutarea acestor discutii la topicul "ceferizari locomotive"!

Deci, ca sa incepem cu inceputul, locomotiva pe care o am eu este modelul Fleischmann 7159 adica "Schlepptenderlok der DRG, Baureihe 38.10-40 mit Tender 2&8217;2&8217;T21,5 (pr)" si se poate vedea aici: [Link Removed for Guests]

Deci trebuie sa gasesc o locomotiva romaneasca din seria 230.000 care in epoca II SAU III sa aiba un tender prusac cu boghie precum cele din modelul Fleischmann, distributie Heusinger clasica, dispunerea domurilor dom de abur/nisipar/separator Schmidt & Wagner precum cea descrisa de tine mai sus si deflectoare Wagner!

Oare o fi existat asa ceva la CFR? Din aceasta dilema nu putem iesi! Am zis!! :grin:

Salutari din Constanta,
Dorin
Crezi ca asta este ce cauti?

[Link Removed for Guests]
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Mar 23, 2008 8:32 am

@LDH

Foarte frumos materialul prezentat in link. Edificator! M-ar fi interesat tot asa niste poze detaliate cu o G8! Mai ales inscriptiile!
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Mar 23, 2008 10:23 am

@LDH: merci frumos de poze si de link, reportajul este foarte reusit si, inca o data observ, ai talent la scris!!! ;-)

Revenind la topicul discutiei, observ ca batrana doamna 230.516 are aranjarea domurilor diferita de modelul Fleischmann, respectiv domul de abur, separatorul SI APOI nisiparul :(

Iar tenderul 230.049 are exact boghiurile care trebuie, dar partea lui superioara este diferita de cea a tenderului prusac! Ori este un tender prusac modificat, ori este altceva, rog pe cei care stiu mai multe sa vina cu precizari pertinente!

Mai trebuie facute sapaturi, poate ca totusi exista vreo G8 inmatriculata la CFR care sa semene aidoma modelului Fleischmann!

Salutari din Constanta,
Dorin
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Mar 23, 2008 12:20 pm

Este normal sa aibe domurile altfel deoarece masina este construita la Resita - vezi observatiile facute de Catalin legat de masinile P8 si cele construite in Romania.

Legat de tender iar este normal sa fie diferit deoarece aproape toate masinile care au ajuns la CFR, si nu vorbesc numai de P8, chiar si cele tender au primit rezervor suplimentar pentru functionare cu pacura.

Chiar si P8-urile "originale" au fost modificate sau respectand specificatiile romanesti au venit echipate cu rezervoare pentru pacura.

Vezi in "Istoricul tractiunii", eu inca nu am ajuns pe acolo dar am frunzarit, este un material destul de stufos despre P8 (volumul III, daca nu ma insel) si 230.000 construite in Romania (volumul II sigur)
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Mar 23, 2008 4:04 pm

M-ar fi interesat tot asa niste poze detaliate cu o G8 CFR-izata! Am incriptiile de la Bogdan dar nu stiu sa pe pozitionez corect!! Mai ales inscriptiile! Si cele de pe tender si cele de pe marchiza!
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Mar 23, 2008 4:09 pm

Inscriptiile sunt, in general standard pozitionate.
Au existat si unele exceptii dar astea le numeri pe degete.

Daca iei ca exemplu pozitionarea placilor la 230.000 merge si la 40.000 CFR (BR55 G8) fara probleme.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Mar 23, 2008 7:51 pm

@ Prognosis:

Pozitionarea placilor asa cum se vede in fotografia postata de mine mai sus (tenderul cu numarul 230.050 si marchiza locomotivei 230.039 sunt tipice. Ce imi mai trebuie mie acum sunt dimensiunile placilor, care la CFR au fost de asemenea "standard", asa ca sper sa prind o locomotiva cu toate placile pe ea s-o masor. Si odata ce-am masurat-o pe una, toate trebuie sa fie la fel!

De asemenea, exista precizari detaliate privind modul de amplasare in volumul I al "Istoriei tractiunii feroviare din Romania" inclusiv niste schite cotate!

Salutari din Constanta,
Dorin
cosmin78
Mesaje: 5801
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Mar 23, 2008 8:34 pm

@victorian

ne poti pune,te rog frumos, o scanare cu asemena schite?
aemenea sunt foarte utile in cazul ceferizarii locomotivelor
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Locomotive si automotoare”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori