Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Scrie răspuns
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1422
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Sâm Mar 01, 2008 9:51 pm

Din BR 91.3 (Fleischmann face modelul si la N si la H0) se CFR-izeaza 7311a. Si nici nu avem batai de cap cu tenderul...
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2778
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Dum Mar 02, 2008 5:19 pm

Ba da, au fost si nu putine.
131 buc

Klein face acest model extrem de frumos si rar, care, ca si in cazul lui CFR 140.400 este astazi uitat sau cel mult confundat, si anume seria CFR 140.200 (sau Skodele cum le numeau mecanicii). Mecanicii ardeleni le numeu "cazanele de tuica". CFR 140.200/300 este exact acest 56/156.

Locomotiva a fost folosita pe toata reteaua CFR insa depourile care au avut cel mai mare numar de exemplare au fost cele din Moldova. Ultimul exemplar a fost taiat dupa 1990.

O fotografie document din colectia prietenului Vali Ivanescu, facuta in Iasi:

[Local Link Removed for Guests]

Referitor la tender treaba nu e chiar asa de simpla. La CFR ele nu au fost livrate cu tenderul specific austriac. Administratia romaneasca a cerut, si uzinele Skoda au produs, locomotivele cu tenderul identic cu seria 130.500 (vezi discutia despre 130.503 de la Sibiu). Uzinele Skoda au construit ambele serii de locomotive si, din cate stiu eu, nimeni nu face un model al acestui tender care s-a gasit numai la CFR.
Sunt diferente si la marchiza si locomotivele CFR au fost livrate cu un aranjament specific al domurilor de abur si al nisiparelor si multe alte detalii.....
Ultima oară modificat Lun Mar 10, 2008 10:28 am de către catalin, modificat de 3 ori în total.
Avatar utilizator
sandy
Mesaje: 1116
Membru din: Sâm Apr 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de sandy » Dum Mar 09, 2008 8:18 pm

Gam3 scrie:Locomotiva cu abur seria 94.649 (ex -KPEV Magdeburg 8110)

Fabricata la Schwartzkopff Berlin in 1914.


[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Dupa cum vedeti nu are tampoanele clasice, rounde.Stiu ca am citit pe undeva de ce este asa dar nu mai gasesc unde.

Salut,
Voiam de mult sa pun o intrebare care,poate parea puerila,dar pentru ca sint neinitiat,o sa ma iertati :oops:
Acet 94.649 este (cel putin optic) similar unui BR 94 german?
multumesc,
sandy
Sandy-Trainsylvania Railway Club-Cluj-Napoca
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Mar 09, 2008 8:56 pm

Sandy,

Locomotiva prusaca T 16.1 a fost introdusa drept BR 94.5-17 in schema de numerotare de la DRG si exemplarele acestei serii au purtat numerele de la 94.501 pana la 94.1390 conform planului de numerotare din 1923 cu inca niste completari in schema din 1925.

vezi aici: [Link Removed for Guests]

Aceste locomotive au fost capturate dupa cel de-al doilea razboi mondial de catre rusi in Austria si exemplarul respectiv, impreuna cu alte cateva au ajuns la CFR.

Dupa cum vezi, nu numai ca este aceeasi, dar si numarul original de la DRG
94.649 a fost pastrat neschimbat la CFR!

Nu cred ca-i o rusine sa nu stii, fiindca nimeni nu s-a nascut invatat. Rusine este numai sa sustii ca esti priceput, sa persisti in eroare atunci cand cineva iti atrage atentia asupra ei, si sa-i mai si inveti pe altii prostii! ;-)

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4953
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Dum Mar 09, 2008 9:15 pm

Buna Sandy,

Iata BR 94 ep III de la Fleischmann

[Link Removed for Guests]


Si BR 94 ep IV de la PIKO

[Link Removed for Guests]

Acum depide de ce model ai tu.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Mar 09, 2008 11:56 pm

Atentie mare, cel de-al doilea model prezentat mai sus este altceva, este fosta locomotiva Sächsische XI HT devenita BR 94.2001 - 2087 la DRG! Seamana un pic, dar e, cum s-ar zice alta gasca in alta traista!

Locomotiva despre care vorbim poate fi vazuta aici:

[Link Removed for Guests]

Acelasi model Fleischmann la scara N, epoca II. Fata de locomotiva ajunsa la muzeu in Romania, diferente de detaliu, lipseste in mod evident clopotul, lipseste rezervorul orizontal de deasupra cazanului, in schimb apare un dom de nisip in plus. Oricum diferentele sunt de detaliu, locomotiva se poate "naturaliza" usor!

Ar mai fi de precizat ca au existat 15 asemenea locomotive la CFR sau chiar mai multe, intrucat din Austria au fost capturate de rusi un numar de 22 de locomotive.

Numerele care au fost cu siguranta la CFR sunt:

94.507
94.545 uzinele Ucea
94.556 uzina electrica Doicesti
94.649 IMMR Grivita Rosie Bucuresti, ulterior muzeu Sibiu
94.992 intreprinderea "Cristea Nicolae" Galati
94.1322
94.1708 intreprinderea "Cristea Nicolae" Galati
94.1717
94.1721 uzina electrica Doicesti

Intrucat nu au fost identificate in totalitate, alte numere posibile pentru CFR ar fi:

94.536
94.592
94.598
94.650
94.678
94.742
94.847
94.1090
94.1142
94.1202
94.1223
94.1341
94.1526

Toate locomotivele mentionate au fost utilizate initial la CFR, iar in ultimii ani au ajuns in incinte industriale, de unde s-au casat, cu exceptia celei pastrata in muzeu la Sibiu.

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1716
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Lun Mar 10, 2008 11:01 pm

Chiar vroiam sa bag seria asta la lista.
In concluzie...cea de la fleischmann e cea buna?
Despre br 92 stiti ceva, vreun producator. Am avut si noi asa ceva.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Mar 12, 2008 7:16 pm

Radu, BR 92 inseamna sute de locomotive de origini diferite, trebuie sa fii mai clar... exista unele, de origine austriaca, clasficate ca BR92 la DRB, care au ajuns pesemne si in Ardeal dupa 1920...

cea austriaca exista de multi ani ca model la Klein, in Austria, si alta la Trix (insa aceea era prusaca!)

pentru Dorin, din cate imi amintesc acea 94.5 de la Sibiu este fosta de la Atelierele Grivita care a fost accidentata in anii 1970 si a primit o noua traversa frontala, de un de si tampoanele rectangulare... modelul este cel Fleischmann pe N si H0!
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1716
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Mie Mar 12, 2008 7:41 pm

Consultand istoricul tractiunii, reiese ca seria 92.xxxx era alcatuite din locomotive tip DRB92, BBO 578, BBO 178.800. Citind mai jos, apare detaliat ca seria DRB 92.22 si 92.25 .
Acum...trebuie sa lamuresti enigma acestor serii. :grin:
Aceste locomotive au ajuns la noi dupa al doilea razboi mondial.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Mar 12, 2008 7:43 pm

o informatie corecta ;)

578 si 178.8 austriece sunt Dt-uri vechi, unele din 1890... si asa ceva a existat si la MAV si probabil la CFR dupa 1920... Catalin ne-ar putea spune mai multe!
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2778
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Mar 12, 2008 11:24 pm

Salut Horia,

la CFR au ajuns mai multe T13.
Fostele KPEV 7918, 7927, 7952 Âşi 7958 au ajuns la CFR dupa 1919, si se cunosc putine date despre utilizarea lor. Seria mica, de doar 4 exemplare, a facut ca locomotivele sa fie cel mai probabil alocate unui singur depou si folosite la manevra.

Interesant este ca locomotivele au apartinut de directia militara Bucuresti, si au fost aduse de armata germana pentru a suplini lipsa de material rulant pe liniile pustiite de razboi dupa retragerea din 1916.

Dupa 1953 au mai ajuns in Romania 18 locomotive T13, din loturi diferite si cu o provenienta eterogena, scrisa mai sus de Radu161. Aceste locomotive se pare ca nu au fost preluate de CFR (si datorita varstei si uzurii) ci transferate la unitati industriale de manevra si parte din ele casate. Deci din astea nu se poate scoate ceva CFR.

Ramane doar primul lot de masini. Cele 4 masini apar active in registrul parc din 1937 si au functionat la CFR pana la inceputul anilor '50. Pentru ceferizare trebuie deci respectata schema de vopsire si de inmatriculare din perioada interbelica.

Toate bune,
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1716
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Mie Mar 12, 2008 11:56 pm

Da, corect, am uitat sa mentionez faptul ca acele 18 locomotive nu au apartinut CFRului, dar, pentru ca au circulat pe la noi, pe o linie sau alta, ar trebui sa le acordam atentie.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Mar 13, 2008 8:31 am

Fiind interesat de subiect il urmaresc cu mare atentie.

Constat insa ca nu prea vad o finalitate care sa ne ajute sa transformam un model existent pe piata in unul CFR.
Nu cred ca gresesc cand afirm asta.

In toata discutia nu exista decat o insiruire de posibile conversii si trimiteri la modelele reale care au fost in parcul CFR sau invers.
Un schimb de informatii pur teoretic.

Daca ramane la nivel de teorie totul este in regula. Putem continua si aduce date din documentatiile pe care le avem si o sa rezulte mai multa istorie decat modelism.
Nu contest istoria locomotivelor CFR si nici ca nu este necesara dar amestecata cu modelismul informatia se cam pierde desi titlul subiectului este explicit.

Eu vad altfel o astfele de discutie ca deja aveti atatea posibile modele ce pot fi inmatriculate CFR incat nu stiu daca ne ajunge o viata sa le facem si toate aceste modele ar putea sa stea foarte bine intr-un parc "rece" CFR.
E drept ca ar fi foarte interesanta o colectie "parc rece" de modele CFR dar banuiesc ca nu asta este scopul.

Eu vreau sa vad si finalitatea sau macar sa o intrezaresc

Cel mai util pentru cei care doresc sa faca aceste conversii este sa alegeti cateva modele, de preferat cel mai usor de adus in forma CFR si discutiile sa se poarte la obiect.

Ce model alegem si de la care producator?
Cum arata masina care a circulat la CFR?
Ce trebuie facut si mai ales cum trebuie facut ca ce avem noi sa arate ca exemplarul real?

Asta deoarece unele locomotive au circulat asa cum au venit altele au fost modificate iar cele care au fost construite la noi au si ele modificari.

In alta ordine de idei ca masina pe care o facem sa fie pusa in evidenta sigur trebuie sa o asociem unei epoci de circulatie la CFR.

Vazand colectii tematice la colegii nostri Amiel, DRG si PDI pot spune ca o locomotiva cat ar fi ea de CFR nu prea-mi spune nimic daca nu adaug dupa ea si vagoanele corespunzatore epocii respective. In acel moment cercul se inchide si putem vorbi de o realizare de exceptie.
Priviti ce bine dau dieselul si electrica CFR avand "agatate" vagoane CFR.

Sigur unii vor spune ca este foarte greu ca nu exista material rulant ce poate fi convertit CFR etc., etc. iar altii ca asta este teorie iar daca sunt "asa de tare" sa trec eu la fapte.
De trecut la fapte nu am cum deoarece imi lipseste experienta in transformarea modelelor. Acuma incerc primii pasi cu Gb-ul si, copiindu-l pe Gam3, un hecth de Cl.I.

Revenind
Poate ca lucrurile nu stau chiar asa de rau avand in vedere ca locomotivele de la CFR nu au fost chiar atat de strict specializate ca la nemti.
In alta ordine de idei vagoanele de marfa sunt vagoane de marfa si poate sunt mai usor de transformat si de facut o garnitura. Important este sa fie identificate si spus ce trebuie modificat ca sa fie CFR.

Clar trebuie facuta o corelare intre vagoane si locomotive si ales, pentru moment, sa fie convertit in CFR un model de locomotiva care are cele mai mari sanse sa tracteze o garnitura.

De aici trebuie inceput si dezvoltat subiectul aici sau intr-un topic separat daca nu o sa ramana teorie si, adevarat, o suma de informatii utile.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1716
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Joi Mar 13, 2008 9:44 am

Ideea initiala a topicului a fost de a alcatui o lista cu modele de locomotive cefreizabile, lista care deja a fost alcatuita. E primul pas spre realizarea modelelor. De acum, cine vrea sa investeasca timp, bani si rabdare in asa ceva, are lista cu ce se poate ceferiza, poate comanda una sau poate are deja una si sa se apuce de modificari.
Descrierea modificarilor ar trebui facuta pentru fiecare in parte, pe masura ce apar proiecte in acest sens, pentru ca altfel se amesteca lucrurile.
Cat despre vagoane, m-am gandit si eu la cate un topic pentru ele, unul pentru vagoane de marfa si unul pentru persoane.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1422
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Vin Mar 14, 2008 12:21 am

LDH scrie:...
Vazand colectii tematice la colegii nostri Amiel, DRG si PDI pot spune ca o locomotiva cat ar fi ea de CFR nu prea-mi spune nimic daca nu adaug dupa ea si vagoanele corespunzatore epocii respective. In acel moment cercul se inchide si putem vorbi de o realizare de exceptie...
Si, de ce nu, mai departe cu o diorama care sa includa constructii din epoca, personaje etc.

Iata ce am eu in plan (desi, se pare ca va mai trece ceva timp pana macar ma voi apuca de proiect): scara N - o locomotiva 7311 impreuna cu un vagon G formeaza grupa de manevra in triajul Palas, o garnitura de marfa care trece trasa de o locomotiva seria 150; in decor: turn de apa, probabil cladirea garii Basarab (Murfatlar), tunelul catre portul COnstanta; perioada: undeva in anii 1950.
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Locomotive si automotoare”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori