Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Scrie răspuns
Avatar utilizator
cornelTT
Mesaje: 665
Membru din: Lun Iun 21, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de cornelTT » Sâm Sep 03, 2016 3:24 pm

victorian
Salut Mihai, vestea proasta este ca din pacate marea majoritate a locomotivelor noastre din epoca I-a, chiar si cele seriile uzuale, aveau anumite detalii specifice numai pentru CFR. Vestea buna, totusi, este ca pentru marea lor majoritate avem planurile originale.
victorian
Astept cu mare interes sa faca cineva pasul asta, stiti bine ca sunt indragostit iremediabil de epoca I-a CFR...
Eu sunt dispus să mă apuc de treabă :-D , dar nu am planurile necesare.
Cred că se pot printa chiar și ambielajele, am tot făcut probe pe diverse chestii, ca de exemplu pantografele de la EC.

numai bine
cosmin78
Mesaje: 5791
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Sep 03, 2016 3:59 pm

Pentru biele cred ca solutia optima ar fi fotodecupajul. Pentru marchiza, cazan si diferite accesorii deasupra sau sub pervaz, printarea ar fi o solutie ideala. Partea mecanica, cu tot cu sasiu ori se face de la 0, ori se imprumuta de la o locomotiva care sa aiba aceeasi distanta intre (si numar) osii.
O combinatie fotodecupaj si printare ar rezolva in mare parte problema.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de pres_mihai » Sâm Sep 03, 2016 9:28 pm

Cred ca ar trebui sa o luam de jos in sus. Adica de la roti. Cel mai bine zic eu este sa se identifice locomotive care pot fi donoare ale sistemului de roti biele distributii poate chiar sasiu cu modificari minime. Apoi supratructura iese printata, marchiza, cazan tender cu observatia ca detaliile ar trebui facute totusi manual sau in rasina (tevi, nituri, capace, supape). Deci e o chestie complexa. Punctul de plecare il consider totusi rotile unor eventuale donoare.
Avatar utilizator
cornelTT
Mesaje: 665
Membru din: Lun Iun 21, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de cornelTT » Sâm Sep 03, 2016 10:35 pm

Soluții tot timpul se vor găsi, rămâne problema cea mai importantă, adică planurile.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2220
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de victorian » Dum Sep 04, 2016 10:32 am

Uite aici: Imagine

Locomotiva CFR numarul 224 (din 1892: numarul 607) Hotinul produsa de SFB cu numarul 725 din 1890, sora cu locomotiva CFR numarul 620 Murgeni de la Sibiu. Intrucat locomotiva exista, se pot vedea toate detaliile, face poze etc. Vorba turcului, a vous de jouer!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de pres_mihai » Lun Sep 05, 2016 9:56 pm

Cred ca pentru locomotivele cfr de care discutam ar fi aproape distributia locomotivei br 89.6:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Cred ca si Br89.7 are aceeasi distributie Allan. Nu stiu insa nimic despre diametrul rotilor cuplare si distanta dintre axe la aceste locmotive daca se potrivesc la cfr-istele noastre din anii 1890. Modelele sunt fleischmann 4115, respectiv 4010. Mai sunt si alte variante.
Ultima oară modificat Mar Sep 06, 2016 10:20 am de către pres_mihai, modificat de 2 ori în total.
cosmin78
Mesaje: 5791
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Sep 06, 2016 12:34 am

Ala e T3-ul prusac. Are 1300 si 1700 mmm intre axe,fata de 1400 si 1700 mm cat are locomotiva CFR de mai sus. Rotile au 1100 mm diametru.
Asa cum spuneam, se poate incerca o clonare dupa distributie...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de pres_mihai » Mie Sep 07, 2016 2:16 pm

CornelTT , poate te incumeti sa incerci o printare 3D a suprastructurii locomotivei (marchiza, cazan,cutie fum, pervaz). Totusi cred ca e o lucrare destul de dificila. Lucrul la un astfel de proiect ar trebui inceput avand in mana un sasiu de Fleischmann Br53 art. nr. 4124. pentru ca din ce imi dau seama este singurul model la care diametrul rotilor si distanta dintre ele se apropie de locomotiva din planurile de mai sus.
Am gasit pe net fotografii ale unei astfel de locomotive Fleischmann desfacuta:
Imagine
Imagine
sursa: [Link Removed for Guests]

Asa cum zicea Cosmin, toata suprastructura trebuie sa fie mai jos decat la modelul Fleischmann, si nu stiu daca mai incape in marchiza motorul asa cum este el asezat original pe model.
Apoi, ne putem gandi si la blocul de pistoane si distributia Allan.
Avatar utilizator
cornelTT
Mesaje: 665
Membru din: Lun Iun 21, 2010 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de cornelTT » Mie Sep 07, 2016 7:59 pm

Salut,

eu mă încumet, dar cum spuneam e nevoie de planuri sau desene, măcar lateral și față și dimensiunile maxime. (lungime, lățime și înălțime).

Sau desene dimensionate ale componentelor ce trebuie printate.

numai bine
cosmin78
Mesaje: 5791
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mie Sep 07, 2016 11:27 pm

La modelul actual pervazul si cazanul coboara , iar marchiza ramane la nivelul pervazului, adica isi mentine pozitia fata de motor.
Daca te uti la cilindrii (pe langa faptul ca sunt putin diferiti fata de varianta CFR) , prin eliminarea sertarului de sub pervaz, toata tarasenia coboara acolo unde trebuie, adica la nivelul traversei frontale. Putin mai dificil este schimbarea domului si a nisiparului, modelarea pervazului peste roti si cutiile aferente. Cilindrii existenti se modifica in conformitate cu desenul CFR. Asta pentru varianta modificarii masiniim fara print. Pentru 3D chiar este nevoie sa ai modelul in mana.
Este destul de munca, insa nu prea exista "ceferizari" unde sa nu fie nevoie sa tai sau sa modifici ceva.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2768
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de catalin » Mar Mar 21, 2017 8:58 am

O solutie pentru cei ce doresc sa "ceferizeze" o locomotiva germana tip 55, cu dispunere asimetrica a nisiparelor.
In general, am vazut ceferizari ale locomotivei 40.001 insa mai jos aveti o imagine cu 40.044, locomotiva care a avut pana in anii '50 aceasta dispunere a domurilor. Mai jos este masina pozata in 1941 in gara Comana (Giurgiu).

Fie se poate pleca de la modelul TA fie de la modelul original FLM cu mentiunea ca :

Tenderul are nevoie de buncarul de pacura (asa cum exista el si pe 40.001). Daca se doreste exactitate se pot face si suprainatarea din scanduri la buncarul de carbune.

Locomotiva trebuie inmatriculata si "dotata" doar cu placile de : numar, iuteala maxima si CFR (fara cele de revizii si depou, acestea neexistand in 1941). Placile TA sunt corecte, trebuie cumva confectionate placile cu numarul. Cabina trebuie lasata deschisa, ca la modelul german. Pentru iubitorii de plug se poate monta, sau fara daca se doreste cantonarea locomotivei la manevra. Farurile "poarta" acel cozoroc din motive de camuflaj si nu e niciun pacat daca se monteaza faruri obisnuite. Nu-mi dau seama din fotografie daca locomotiva este verde/negru (normativ 1929) sau deja era neagra complet asa cum incepusera sa fie vopsite din prima parte a anilor '40. Personal cred ca era verde.

Imagine
All aboard !
scristi
Mesaje: 368
Membru din: Lun Sep 12, 2016 8:06 pm
Localitate: Braila
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de scristi » Mar Mar 21, 2017 10:53 am

Interesanta este forma plugului, ceea ce pare asemanator cu seria 130.000.
Tel: 0723.730.229<br>
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2768
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de catalin » Mar Mar 21, 2017 10:56 am

Da, e ciudatel. E de la altceva, un tip mai vechi de locomotiva sau 130. Lipsa farului central imi spune ca era folosita la manevra si probabil i-au pus...ce aveau.
Eu as prefera-o fara plug...asa cum am mai discutat la alte locomotive...nu e nimic gresit in a o reproduce fara.
All aboard !
Scrie răspuns


Înapoi la “Locomotive si automotoare”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat