Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Scrie răspuns
Avatar utilizator
kablu
Mesaje: 323
Membru din: Joi Feb 25, 2016 8:07 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de kablu » Mie Mar 19, 2014 10:29 pm

Sper ca am nimerit bine topicul , chiar daca nu as vrea sa CFR-izez un T9.3 FLM in 7311. Am citit pe forum ca a existat o locomotiva ex T9.3 la Uzina de vagoane Arad cu numarul 7326 .
Deci , as dori sa transform un T9.3 FLM in 7326 epoca III sau IV . Stie cineva sa-mi spuna ce modificari trebuie aduse la locomotiva initiala ? Ma refer in special la plug , culori si placute de inmatriculare si alte detalii de genul ( stiu ca nu mai are clopot , din singura poza care exista pe forum )
Multumesc
[Local Link Removed for Guests] furnizorul oficial de infrastructura feroviara pentru calea ferata ingusta a lui Kablu
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2771
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Mar 20, 2014 10:50 am

Salut,

In primul rand rog citeste tot ce s-a scris despre 7311 pentru ca soarta acestor locomotive a fost cumva similara.

Specific pentru 7326, epoca 4:

-fara clopot
-fara plug
-pentru placi vezi notatia din ITF referitor la o abundenta de placi pe aceasta masina (nu mai putin de 7 !) din care unele unice precum "reconstruit Toplet"
-vopsirea standard CFR post razboi: cea pe care o vezi mai sus pe 7311 la HO (negru, rosu, alb)
-vezi ca 7362 are acea masca peste partea superioara a alergatoarei !

Interesant demersul tau insa eu cred ca as ramane la 7311 acolo unde exista deja placile facute de cineva (chiar cu acea mica mentiune despre care am mai scris) si destula informatie pe forum pentru o ceferizare corecta.
All aboard !
Avatar utilizator
kablu
Mesaje: 323
Membru din: Joi Feb 25, 2016 8:07 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de kablu » Joi Mar 20, 2014 11:16 pm

Catalin , multumesc foarte mult pentru raspunsul rapid si prompt.
De ce 7326 ? Simplu , din buletin informativ al TCR reiese ca aceasta locomotiva a fost candva in posesia UVA , iar eu sunt aradean , deci patriotism local .
Merci de info cu masca de roata . Fiind o poza mai slab detaliata , nu mi-a sarit in ochi acest aspect .Dupa ce am marit poza se vede clar aceasta aripa , ba chiar parca are si ceva scris pe ea .
Sunt de acord cu tine legat de 7311 , mai ales ca in colectie mai exista si cate ceva pe H0e , dar nu stiu daca imi voi putea permite vreodata un spatiu pentru o diorama H0 .
Si ca sa revin la subiect :
1. trebuie sa am modelul in mana/acasa
2. trebuie sa fac rost de Istoria tractiunii feroviare sau a copiei paginii cu datele indicate de Catalin
3. realizat placute inmatriculare
4. demontat , eliminat clopot si tevi aferente . Apropo si la aceasta s-a stricat pompa de ungere si s-a inlocuit cu una artizanala ?
5. realizat aripa protectoare roti alergatoare ( inca nu stiu cu le voi fixa , dar sigur vor veni si idei cand am modelul in mana )
6. pregatit/vopsit partile care necesita revopsire
7. montat accesorii
8. pozat , admirat si visat la o posibila continuare
... si mai trebuie si un pic de noroc
[Local Link Removed for Guests] furnizorul oficial de infrastructura feroviara pentru calea ferata ingusta a lui Kablu
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2771
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Aug 12, 2014 1:34 pm

Din extraordinara colectie a lui Florin Nan (pagina personala de Facebook), 1998 Otelul Rosu, masina 7318 constructie Henschel 1903:

Imagine

masina exista in stare de epava intr-un muzeu din afara tarii. Urmele de pe marchiza arata ca a purtat placile originale pana in 1998, deci nici nu mai e nevoie sa le radeti de pe peretele lateral, daca cineva face pe 7318.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4935
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Ian 27, 2015 9:17 am

Stie cineva daca exista de cumparat placa H0 cu initialele KPEV?
Asa ceva:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4935
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Vin Sep 04, 2015 10:39 am

Inca un model din care se poate face o locomotiva CFR.
Este vorba despre seria CFR 326.

326.249 (Bp 361/1891) din parcul depoului Timis Triaj (astazi Brasov), fotografiata in anul 1959 in complexul feroviar Brasov unde era utilizata la manevra.
A fost casata in anul 1963.
[Link Removed for Guests]
foto - album CFR


Liliput 131961
[Link Removed for Guests]
foto ebay.de

Liliput 131969
[Link Removed for Guests]
foto ebay.de
Din pacate modelele sunt f.scumpe.

Cine are ITF gaseste date si imagini in vol III la locomotive seria 326.
Pentru varianta cu dom si epurator vedeti poza cu 326.094 din anul 1926 de la pagina 135.
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de pres_mihai » Mie Aug 31, 2016 2:45 pm

Salutari!

Exista si alte serii de locomotive CFR de dinaintea primului razboi mondial care pot fi ceferizate? Nu prea m-am documentat cu privire la materialul rulant al epocii 1 la CFR si nu stiu nici macar seriile pe numerotarea veche.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2221
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de victorian » Joi Sep 01, 2016 2:19 pm

Salut Mihai, vestea proasta este ca din pacate marea majoritate a locomotivelor noastre din epoca I-a, chiar si cele seriile uzuale, aveau anumite detalii specifice numai pentru CFR. Vestea buna, totusi, este ca pentru marea lor majoritate avem planurile originale.

Din fericire exista totusi cateva exceptii. Spre exemplu dintr-o locomotiva bavareza seria B IX ( vezi aici: [Link Removed for Guests] ) poti face una dintre cele patru locomotive CFR pentru trenuri exprese din seria 45-48. Pana cam pe la sfarsitul secolului al XIX-lea acestea erau cele mai rapide locomotive pentru trenuri de pasageri ale CFR, asa ca au fost folosite extensiv in intreg Regatul. Totusi, ca sa faci o garnitura CFR autentica din epoca I-a nu-ti sunt suficiente locomotivele, mai ai nevoie si de vagoane, unde povestea se repeta: vagoanele romanesti erau, cu rare exceptii, specifice pentru CFR dar din nou, pentru marea majoritate, avem planurile...
. Numai dorinta de modelit sa fie, ca in rest ne descurcam!
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Sep 01, 2016 11:29 pm

Si mie imi fuge gandul la un Br 53 Fleischmann (sau Brawa) ce se poate transforma (cu ceva munca) ,intr-o locomotiva din seria 597-680.

[Link Removed for Guests]

De masurat si cerecetat este locomotiva 620 Murgeni, la Sibiu...
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
pres_mihai
Mesaje: 145
Membru din: Mie Iun 16, 2010 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de pres_mihai » Vin Sep 02, 2016 10:29 am

Cred ca sunt diferente semnificative la ambielajele locomotivelor BR 53 fata de CFR seria 597-680.
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2221
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de victorian » Vin Sep 02, 2016 12:01 pm

Baieti, iar o luam de la capat.... care BR 53?

Sub denumirea generica de Baureihe 53 (care de altfel e specifica epocii a II-a) sunt grupate nu mai putin de 23 de serii diferite, de proveniente foarte diferite, incepand cu BR53.0 = G4.2 prusaca si terminand cu BR53.85 = Badische VIIC.

Cu rezervele de rigoare privind o sursa wiki, vezi aici: [Link Removed for Guests]

In plus de asta, locomotivele CFR din seriile mentionate au, din pacate, distributie Allan exterioara cu bare incrucisate... e de departe cea mai dificil de realizat pe un model fiindca implica doua excentrice suprapuse unul peste altul, asezate sandwich peste biela motoare. Sa va vad cum le faceti, fie chiar si la scara H0. Asteptam cu interes provincia... ;-)
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Sep 02, 2016 12:24 pm

Intr-adevar, distributia este diferita. Aici se poate face un compromis lasand distributia incompleta sau incercand un transplant/clonare de la o locomotiva cu distributie Allan , T3-ul prusac de exemplu. Inclin mai mult catre copierea subansamblelor la dimensiunile necesare, fiind evident ca nu se potrivesc bielele de la T3.

Dorin, cand am scris Br 53, la G4.2 m-am referit, pentru ca la o cautare dupa Br 53 Fleischmann H0 exact asta gasesti, un G 4.2.-4.3.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2221
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de victorian » Vin Sep 02, 2016 2:24 pm

Merci de lamurire Cosmin, G4.2 exista chiar si la N, facuta tot de Fleischmann. Ce-i drept, in sistemul tipic lor tractiunea este in tender iar locomotiva propriu zisa face numai figuratie, dar asta e piesa, bine ca o avem si asa!

Deci avem un G4.2 care arata asa: [Link Removed for Guests] (de aici: [Link Removed for Guests] - freight steam locomotives)
Se va compara cu asta: Imagine

Bravo, ai dreptate, distantele dintre osiile locomotivei sunt aceleasi, difera diametrul rotii, 1350 la G4.2 fata de 1324 la ale noastre. Ramane doar povestea cu distributia Allan care se poate face cum zice Radu. Eu am doua locomotive T3 prusace (una epoca I-a, alta epoca II-a) care din cate stiu sunt singurele modele la N cu acest tip de distributie - din pacate modelul Arnold, desi bine realizat, nu functioneaza ireprosabil, tocmai din cauza distributiei...

Apropo, cu ocazia asta am dat din nou peste link-ul urmator, extrem de interesant:

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Sep 02, 2016 4:08 pm

26 mm redusi la H0 sunt nici o treime de milimetru, deci este "scapabil".
Trebuiesc inversate domul si nisiparul, coborat pervazul, marchiza mutata mai in spate, asta presupune si lungirea cazanului. Este ceva de munca inainte de a ajunge la distributie.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2221
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Mesaj de victorian » Sâm Sep 03, 2016 11:27 am

Cam asta ziceam si eu, este cu adevarat modelism feroviar... un soi de scratch folosind parti de la un model produs industrial si nu doar o adaptare simpla a unui model existent. Astept cu mare interes sa faca cineva pasul asta, stiti bine ca sunt indragostit iremediabil de epoca I-a CFR...
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Locomotive si automotoare”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat