Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Locomotive cu abur care pot fi ceferizate

Scrie răspuns
Avatar utilizator
daffy
Mesaje: 29
Membru din: Lun Ian 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de daffy » Vin Iun 12, 2009 5:04 pm

va rog sa-mi spuneti si mie,care este echivalentul la seria 231xxx zisa si PACIFIC...multumesc
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Vin Iun 12, 2009 5:10 pm

Cea mai apropiata ar fi BR 18. Dar diferentele sunt majore.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2788
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Iun 12, 2009 5:16 pm

nu exista echivalent.
All aboard !
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Vin Iun 12, 2009 5:27 pm

Radu, presupunand ca vrei sa vorbesti despre "Pacificul" denumit S3/6 la K Bay Sts B si devenit BR 18.4-5 la DRG, diferentele sunt mai mult decat majore.

Ele sunt asemanatoare doar in masura in care un "Pacific" poate sa semene cu alt Pacific".

Poate sa mearga doar daca vrei sa zici ca o locomotiva unde biela motoare exterioara antreneaza prima osie (asa cum se intampla la "Pacificul" nostru) poate fi "echivalata" cu o locomotiva cu aceeasi formula a rotilor si facuta de aceeasi fabrica, insa unde biela motoare exterioara antreneaza A DOUA OSIE, asta fiind motivul principal pentru care nu se poate nici macar folosi un sasiu de BR 18.4-5, restul locomotivei fiind facuta de la "0".

Singurul Pacific romanesc pe care l-ai putea face pornind de la o mecanica de "Pacific" existenta este MAV 301, devenit seria CFR 301 (15 exemplare la CFR), o locomotiva superba, insa seria respectiva a fost casata in totalitate in 1950 deci ramane numai "epoca II-a".
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Vin Iun 12, 2009 5:34 pm

Tocmai de aceea am zis ca sunt diferente majore.
In orice caz, NU se poate ceferiza direct nici un model de pe piata existent la momentul actual.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
daffy
Mesaje: 29
Membru din: Lun Ian 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de daffy » Vin Iun 12, 2009 6:19 pm

mutumesc pentru promptitudine....ramane sa mai astept
Avatar utilizator
Daniel
Mesaje: 181
Membru din: Joi Iun 25, 2009 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de Daniel » Lun Iul 04, 2011 3:56 pm

Pt seria 131 merge doar BR 64? Nu merge si BR 75.5? Evident nu out of the box.
D'omne feri!
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4982
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Lun Iul 04, 2011 4:58 pm

victorian scrie:BR64 si 131.004?

Ufff, mai Srazvi, atata am tot auzit si ras-auzit basmul asta cu "asemanarea" dintre BR 64 si seria CFR 131, incat acuma chiar m-am suparat si vreau sa "demonetizam" putin mitul acesta!

Hai sa consideram situatia ipotetica in care un modelist are la dispozitie un model de BR 64 bine realizat, si vrea sa faca o CFR 131 pe baza ei.

Sa stii ca situatia nu este pe de-a-ntregul ipotetica in ceea ce ma priveste, eu chiar am un sasiu de BR 64 Minitrix la scara N si am incercat efectiv sa vad la ce il pot folosi!

Partea cea mai dificila de realizat este sasiul, deci presupunem ca modelistul nostru ar incepe prin a verifica in ce masura sasiul modelului sau de BR 64 se potriveste la o CFR 131.

Va constata urmatoarele:

BR 64 este o locomotiva "simetrica" avand formula osiilor 1C1, unde rotile de pe osiile alergatoare si purtatoare au diametrul de 800 mm, iar rotile cuplate au diametrul de 1440 mm. Distanta dintre rotile locomotivei este de 2700 intre axele rotilor alergatoare si purtatoare, respectiv de 1840 mm intre cele trei osii cuplate.

CFR 131 este tot o locomotiva "simetrica" avand formula osiilor 1C1, unde rotile de pe osiile alergatoare si purtatoare au diametrul de 950 mm, iar rotile cuplate au diametrul de 1200 mm. Distanta dintre rotile locomotivei este de 2600 intre axele rotilor alergatoare si purtatoare, respectiv de 1500 mm intre cele trei osii cuplate.

Deci in acest moment, modelistul nostru ar incepe sa aiba mari probleme in adaptarea sasiului sau de BR 64, fiindca difera sensibil SI diametrele tuturor rotilor, SI distantele dintre ele. Practic, daca vrea sa obtina un model autentic si nu doar o facatura aproximativa, la faza asta modelistul nostru ar trebui sa renunte la a mai folosi sasiul lui de BR 64 si sa inceapa sa faca un model de la 0.

Si tine cont ca pana acum am vorbit doar de diametrele rotilor si distantele dintre ele, n-am spus nimic despre diferentele semnificative de distributie de care pomenea MPU mai sus, si cu atat mai putin despre diferentele de cazan, pozitie a domurilor, forma cosului, forma marchizei, forma rezervelor de carbuni etc. Toate acestea impreuna ar implica de fapt realizarea unei carcase complete de la 0.

Te-ai lamurit acum ca de fapt SINGURA asemanare intre cele doua locomotive este doar formula osiilor?

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4982
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mie Noi 02, 2011 9:55 am

5 modele CFR-izate:

231.065
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

142.072
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

142.072; 231.065:
[Link Removed for Guests]

150.1105; 142.072; 231.065:
[Link Removed for Guests]

231.065 si 230.229:
[Link Removed for Guests]

230.229; 231.065; 150.1105; 142.072:
[Link Removed for Guests]

150.1105:
[Link Removed for Guests]

7311
[Link Removed for Guests]

Multumesc Flavius pentru cheia de la vitrina :grin:
scristi
Mesaje: 370
Membru din: Lun Sep 12, 2016 8:06 pm
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de scristi » Mie Noi 02, 2011 10:23 am

:-D cineva a pus mana in vitrina....
Tel: 0723.730.229<br>
Avatar utilizator
kltrainlover
Mesaje: 324
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de kltrainlover » Mie Noi 02, 2011 7:56 pm

Superb!
Ne spui si din ce modele provin?
Avatar utilizator
darkshadowro
Mesaje: 423
Membru din: Mie Sep 28, 2011 12:00 am
Localitate: timisoara
Contact:

Mesaj de darkshadowro » Mie Noi 02, 2011 11:08 pm

impresionant. felicitari pentru colectie
H0 Ciu Ciu
scristi
Mesaje: 370
Membru din: Lun Sep 12, 2016 8:06 pm
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de scristi » Vin Noi 04, 2011 11:31 am

kltrainlover scrie:Superb!
Ne spui si din ce modele provin?
231.065 provine dintr-un BR 18.5 de la Fleischmann, bine, ce s-a mai pastrat din el, adica partea motoare, osiile....si cam atat ca restul s-a facut de la zero.

142.072 provine dintr-un BR 12 Liliput, care cu greu se mai gaseste , si refacut tenderul complet, si modificat cazanul si marchiza

230.299 provine dintr-un BR 38 Fleischmann

150.1105 daca nu ma inseala memoria parca era un Roco, daca gresesc rog sa fiu corectat, un BR 52 parca, aici s-a modificat tenderul si anume cazanul de pacura, si la cutitele dinaintea alergatoarei in fata

si 7311, din aceasta a fost facuta [Link Removed for Guests]
Tel: 0723.730.229<br>
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Vin Noi 04, 2011 5:03 pm

Dupa coroanele dintate de pe roti, 150.1105 provine sigur dintr-o BeRe52 Trix :grin:
Felicitari pentru colectia de aburoase CFR! :aplauze:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
flvca
Mesaje: 145
Membru din: Dum Noi 02, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de flvca » Dum Noi 06, 2011 5:52 pm

Asa este, BR 52 TRIX.
Scrie răspuns

Înapoi la “Locomotive si automotoare”