Triunghi (bucla de intoarcere in DC)

Lucrari in aria DCC
Scrie răspuns
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Sep 30, 2007 8:59 pm

buna idee! :grin: ...cand oi ajunge acasa :-P
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Dum Sep 30, 2007 11:40 pm

sir_vaska scrie: Cat despre diode in plus, imagineaza-ti ca nu exista diodele de la intrare in triunghi (L1), in locul lor linia nefiind intrerupta si spune-mi care este diferenta :D
Exista o singura diferenta functionala: in schema lui PDI trebuie sa astepti ca lok sa se opreasca pe tronsonul izolat inainte de a schimba polaritatea; daca lok "incaleca" intreruperea fara diode si se schimba alimentarea apare scurt-circuit.

In schita mea poti face comutarea cind lok trece din l1 in l2 si e posibil ca trecerea sa fie mai cursiva.

Din acelasi motiv e posibil sa functioneze si in digital - nu am si nu pot testa din pacate :(
NanoXmaus + Roco 10764 + GenLI-S88 + Rocrail
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Mesaj de sir_vaska » Mie Oct 03, 2007 12:11 pm

Salut
Deci pana la urma cele doua diode in plus compenseaza putin lipsa de indemanare, dar cursiv nu va merge orice locomotiva , mai ales cele cu roata melcata si fara volanta ... Treaba cu un posibil scurt am comentat-o si eu , dar trebuie aleasa corect lungimea tronsonului izolat. Totusi parerea mea este ca e mai bine de achizitionat un sistem automat , nu e chiar atat de scump si nu da batai de cap cu indemanarea mai ales cand mai ai si alte locomotive in mers pe diorama.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Oct 03, 2007 3:50 pm

Desi nu ma pricep la digital am urmatoarea propunere, sa imi spuneti voi daca ar functiona

schema:

Imagine

Avem marcat cu rosu 2 zone unde sina este izolata cu cleme de plastic.

Acum sa zicem ca locomotiva vine de pe m1, ajunge pe m2 si trebuie sa mearga spre m3, asta inseamna ca acele macazului m3 sunt deja pe pozitie pentru a primi locomotiva dinspre m2; - se poate face astfel incat sectorul de linie pe care sa afla m3 sa fie alimentat in functie de pozitia pe care se afla macazul, este foarte simplu de realizat asa ceva, astfel macazul m3 isi schimba pozitia doar dupa ce locomotiva a trecut de el, aceasta se opreste, macazul m3 schimba pozitia pentru a permite locomotive sa mearga spre m1, in acest moment sectorul de linie se deconecteaza de la retea , sa zicem din punctul m2 si se conecteaza la retea in punctul m1.

Asta ar fi principiul de functionare teoretic, nu stiu daca e valabil, insa daca e, atunci din punct de vedere practic eu nu vad nici o problema de implementare.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Mesaj de sir_vaska » Mie Oct 03, 2007 5:01 pm

salut
Nu ai trecut si schema de legaturi , ca de fapt aici e disputa de a gasi ceva functional si fara piese :) Dar in principiu , pozitia macazului nu prea defineste si sensul de mers , deci se pot ivi situatii sa se vrea a merge in alt sens decat "zice" macazu ...
Dar daca tot vrei sa aplici in functie de macaz , cu cateva postari in urma am dat eu o schema manuala , se poate pune in loc de intrerupatorul manual un releu care sa fie actionat de macaz , precum ai descris mai sus.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Oct 03, 2007 5:06 pm

Cum sa nu iti dea pozitia macazului directia de mers?
Pai spune-mi tu cum intri pe un macaz de pe abatut daca el e pe direct? Stiu ca la machete se poate, dar in realitate nu, si pana si la machete, daca sub macaz ai un motor tillig si faci chestia asta sigur obtii o deraiere.

Schema de legaturi, am zis te conectezi / te deconectezi, ce sa zic mai simplu de atat?

Considera si altii ca trebuie sa explic mai in detaliu principiul de functionare?
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Mesaj de sir_vaska » Mie Oct 03, 2007 6:25 pm

"te conectezi/deconectezi" se poate face in multe feluri si cu multe butoane , asta stim cu totii si tocmai de asta se discuta despre o schema cat mai simpla. Chiar nu am cum sa ghicesc varianta la care te gandesti :( . Fiind o schema atat de simpla precum zici , nu e mai bine totusi de desenat ? Sa vedem cate comutatoare/diode ne mai trebuie si de care, sa facem o comparatie la ce s-a mai dat pe aici... Sau e cam aceeasi cu a mea de la pagina 4 tot la acest subiect ( [Link Removed for Guests] ) ? :roll:
Pai spune-mi tu cum intri pe un macaz de pe abatut daca el e pe direct?
Pe un macaz abatut sau neabatut se poate merge inainte si daca trece ceva prin cap , posibil sa se vrea de dat un pic inapoi tot pe acolo, mie mi s-a mai intamplat :-D
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Oct 03, 2007 7:11 pm

o sa incerc mai tarziu, acum lucrez si nu am timp
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Oct 03, 2007 11:15 pm

@Sir "te conectezi / te deconectezi" inseamna ca acolo unde ai acele cleme izolatoare pui un releu, sau pui ce vrei tu, sau gaseste tu o solutie, nu ar trebui sa fie greu, eu doar ma refer la faptul ca legi sinele la curent, adica "te conectezi" inseamna ca nu mai ai cleme izolatoare ci ai curent ca si cum ai avea cleme de contact.

Daca gasesti pe undeva o schema cu modul in care se leaga la retea un motor de macaz tillig , s-ar putea sa descoperi ca poate fi folosit exact la chestia asta, stiu doar ca mai are inca 2 sau 4 fire pentru diverse functii, sincer nu mai tin minte pentru ce le poti folosi.

O sa studiez la club sambata problema si iti spun.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Mesaj de sir_vaska » Joi Oct 04, 2007 8:37 am

deci pare sa semene cu schema ce am postat-o eu cu cateva mesaje mai in urma:
[Link Removed for Guests] ( [Link Removed for Guests] )
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Oct 04, 2007 10:38 am

Nu chiar, la tine locomotiva trebuie sa se opreasca pe sectiunea izolata pentru a se schimba polaritatea. In varianta mea, nu, se opreste dupa macazul m3, unde oricum trebuie sa se opreasca pentru a schimba sensu de mers si pozitia macazului.

iti fac mai pe seara o schita
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Mesaj de sir_vaska » Joi Oct 04, 2007 1:30 pm

Nu se opreste , vezi descrierea. Locomotiva intra cursiv pe tronson iar la iesire de pe tronsonul izolat releul se declanseaza singur (datorita scurtcircuitului de scurta durata produs de locomotiva) :-P ( [Link Removed for Guests] )
Reamintesc faptul ca pe principiul scurtcircuitului de scurta durata , produs de locomotiva, functioneaza si schemele automate.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Oct 04, 2007 3:17 pm

ai testat?
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Mesaj de sir_vaska » Joi Oct 04, 2007 9:41 pm

Florinn scrie:ai testat?
nu
cosmin78
Mesaje: 5794
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Oct 05, 2007 9:23 pm

skema aia de mai sus cu diode nu merge in digital,am testat-o io
pana la urma singura solutie este cea cu relee....asa cum este si in modulul de il
am(Lk100)
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Digital”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat