Triunghi (bucla de intoarcere in DC)

Lucrari in aria DCC
Scrie răspuns
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Mesaj de sir_vaska » Mie Apr 18, 2007 7:59 am

salut
locomotivele care culeg tensiunea de pe mai multe osii oricum fac scurtcircuit. Solutia consta in montaj care sesizeaza scurtu si intr-o fractiune de secunda basculeaza polaritatea invers. S-a discutat si pe railwayfan problema buclelor ...
Avatar utilizator
robertanasa
Mesaje: 1150
Membru din: Mie Dec 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de robertanasa » Mie Apr 18, 2007 8:19 am

Daca faci cu catenara nu sunt probleme. :grin:
Cu respect,
Robert
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Mesaj de sir_vaska » Mie Apr 18, 2007 8:30 am

Da nici pe analog nu pare sa mearga. Daca alimentezi in punctele Asi B , cum obtii + pe sina de sus, dupa dioda (in punctu 2 ), in momentul cand vrei sa dai locomotiva inapoi ?

Later edit : Ma refeream la schema cu diode
Ultima oară modificat Mie Apr 18, 2007 9:41 am de către sir_vaska, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
pcg
Mesaje: 368
Membru din: Mie Iul 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de pcg » Mie Apr 18, 2007 8:50 am

Trebuie sa utilizezi obligat un intrerupator Double Pole Double Throw , asa spune si schema postata de mine. Daca nu il faci automat pui unul manual pe moment, care il actionezi atunci cind trenul este pe segmentul izolat. Cind ajung acasa o sa mai pun o poza.Pe scurt :

un intrerupator cu 6 pini cu intrarea pe 3 si 4 . Apoi cind se inchide circuitul pe 1 cu doi , dai polaritate normala iar pe 5 cu 6 dai polarizare inversa.

1o 2o
3o 4o
5o 6o
Intellibox2 & TC Gold 7.0
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Apr 18, 2007 9:17 am

si atunci vin eu si intreb

nu-i mai simpla schema lui lok?

evident este conditionata, adica nu poti face manevra cum te taie capul dar nu cred ca asta este un capat de tara
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
costel2007
Mesaje: 56
Membru din: Mar Mar 15, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de costel2007 » Mie Apr 18, 2007 9:23 am

sir_vaska scrie:Da nici pe analog nu pare sa mearga. Daca alimentezi in punctele Asi B , cum obtii + pe sina de sus, dupa dioda (in punctu 2 ), in momentul cand vrei sa dai locomotiva inapoi ?
salut

asta sunt si eu curios :cactus:
nu am inteles din schema lui lok si pt asta am refacut-o si am notat-o...
costel2007
Mesaje: 56
Membru din: Mar Mar 15, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de costel2007 » Mie Apr 18, 2007 9:25 am

[quote="lok"]@BOGDAN I

nenea, ai zis bucla de intoarcere, nu zona de manevra... aici se complica treaba. si ai zis dc nu dcc... fii tovarasu' mai clar :grin:

scurtul se produce oricum
nu are importanta daca este AC , DC sau DCC
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Apr 18, 2007 9:40 am

pai hai sa vedem

lok a spus ca intoarcerea este conditionata de intrarea locomotivei prin pct.1 (conform schemei numerotate a lui costel 2007)

deci:

loco circula OBLIGATORIU numai pe traseul 1 - 3 - 2 -1

alimentam cu - (minus) punctul B si locomotiva parcurge traseul din 1 in 3

schimbam polaritatea in B, alimentam cu + (plus), locomotiva merge din punctul 3 in punctu 2 primind tensiune pe traseul 1 - 2 - 3

cand ajunge in 2 schimbam din nou polaritatea la B cu - (minus), locomotiva este alimentata pe traseul 1 - 3 - 2 si iese din triunghi

mai este necesar ca blocul de intrare in triunghi, linia de asteptare sau cum vreti sa-i spuneti sa fie izolata de restul traseului machetei (caz similar cu digi)

daca schema asta functioneaza, eu zic ca da, nu este mai simpla inversarea de polaritate decat montarea unui intrerupator cu o gramada de contacte

am sa ma gandesc dar poate ne ajuta si electrotehnicienii si am sa incerc si o automatizare cu relee :grin:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Mesaj de sir_vaska » Mie Apr 18, 2007 9:46 am

In punctele 2 si 3 nu este posibila schimbarea polaritatii , conform schemei cu diode.Asta pentru ca nu lasa diodele. Solutia este numai cea data de @pcg.
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Mie Apr 18, 2007 9:50 am

Traeba se rezolva simpul cu doua diode, singura conditie este ca trecerea prin triungi sa se faca intr-un singur sens.

Imagine

Cum de regula triunghiul se foloseste in depouri, nu este un impediment.

PDI
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Apr 18, 2007 9:54 am

sir_vaska scrie:In punctele 2 si 3 nu este posibila schimbarea polaritatii , conform schemei cu diode.Asta pentru ca nu lasa diodele. Solutia este numai cea data de @pcg.
polaritatea se schimba exclusiv in punctul 1 iar tensiunea are doua trasee pentru alimentarea liniilor 1 - 2 -3 si 1 - 3 - 2

schema este functionala

faptul ca intoarcerea locomotivei este conditionata de parcurgerea unui traseu anume nu cred ca este un impediment din moment ce functioneaza, nu le putem avea pe toate :grin:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
sir_vaska
Mesaje: 143
Membru din: Joi Mai 19, 2016 8:06 pm
Localitate: Maramures
Contact:

Mesaj de sir_vaska » Mie Apr 18, 2007 10:00 am

NU este posibila schimabarea polaritatii in punctele 2 si 3 , INDIFERENT de poalaritatea din punctul 1 (A-B). Iar daca ar fi posibil , s-ar produce scurtcircuit prin diode.
Schema postata de PDI este functionala , dar trebuie ca locomotiva sa fie ajutata si de inertie si sunt posibile cazuri de scurtcircuit la locomotive alementate prin mai multe osii (cand osia din spate ramane la o anumita polaritate iar cea din fata intra pe polaritate inversa, se produce scurtcircuit)
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Apr 18, 2007 10:13 am

prin 1968 - 1970 Piko avea pe piata o linie conductoare in sens unic, linie prevazuta cu o dioda care nu stiu daca era folosita la triunghiuri pentru intoarcere dar sigur la bucla de intoarcere care era la mare pret

legat de actionarea manuala nu vad care-i problema

farmecul la o macheta este ca triajul, manevra si depoul sa fie manuale ca sa simti ca ai o contributie la ce se intampla acolo

de altfel nu cred ca este automat comutatorul lui pcg

asteptam si opinia lui
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Apr 18, 2007 10:21 am

nu m-ai convins cu scurtcircuitul

hai sa urmarim putin schema:

a. alimentez cu - (minus) 1B

tensiunea trece prin dioda de pe ramura 1B - 2 si pe ramura 2 - 3 si se opreste in dioda de pe ramura 3 - 1

unde se produce scurtul?

b. cand locomotiva ajunge in punctul 2 alimentez cu + (plus) 1B iar tensiunea ajunge la locomotiva pe ramura 1B - 3 prin dioda, mai departe din punctul 3 in punctul 2 si pe ramura 2 -1 se opreste in dioda

unde se produce scurtul?

ca sa aduc locomotiva la punctul de plecare 1 inversez polaritate in 1B adica alimentez cu minus 1B si circulatia tensiunii este ca la pct a

unde avem scurt circuit?
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Digital”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator