BR 80 - Fleischmnann

Locomotive / vagoane, in imagini, impresii.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Apr 04, 2007 6:06 pm

am scris mai sus, am pus si poze

sunt legate in paralel
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
hgdan
Mesaje: 929
Membru din: Vin Mar 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de hgdan » Vin Mar 14, 2008 10:11 pm

salut,

am avut si eu o asemenea locomotiva, ( am vandut-o pe Okazii.ro)dar nu am observat fenomenul.

Alte locomotive pe care le ai nu fac la fel? Daca si alte locomotive fac la fel sunt de vina alimentatoarele ( exista o componenta de curent alternativ care se suprapune peste tensiunea continua ). Daca nu inseamna ca becurile au cracteristici cel putin ciudate...
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3307
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Vin Mar 14, 2008 10:56 pm

LDH scrie:iata si cele doua transformatoare folosite

marele FZ1 si "piticul" din startset

Imagine

toate cele bune
Cele doua alimentatoare au comportare total diferita; marele FZ1 ofera tensiune de valoare variabila, iar "piticul" ofera impulsuri de tensiune de valoare fixa si de durate variabile (PWM). Am testat mai multe alimentatoare cu simpatica mea locomotiva electrica ES4990, ale carui faruri albe sunt constituite cate din 3rei LED-uri albe inseriate si, deci, incep sa lumineze la o tensiune de 3 x 3.5V = 10.5 V. Marele FZ1 si alimentatorul analogic Fleischmann nu au fost in stare sa lumineze farurile albe decat la viteze considerabile ale locomotivei, pe cand "piticii" Piko si Roco (PWM cu frecventa de 100Hz) au reusit sa o tina pe loc cu farurile aprinse si cu un bâzâit perfect audibil :grin:
Totusi nu am reusit sa inteleg cum functioneaza farurile acestei BR80 Fleischmann :fluierat: . Singura idee care imi vine in minte este ca beculetzele ar fi intr-adevar de 1-2V si ca ar fi alimentate prin intermediul unor foarte mici stabilizatoare ascunse chiar in ghidurile de lumina :idea:; astfel nu mai conteaza modul in care locomotiva este alimentata, fiindca in ambele regimuri stabilizatoarele sunt in stare sa asigure tensiunea adecvata pentru functionarea corecta a beculetzelor.
Avatar utilizator
hgdan
Mesaje: 929
Membru din: Vin Mar 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de hgdan » Vin Mar 14, 2008 11:12 pm

Sigur Nu au stabilizatoare, am avut si eu aceasta locomotiva.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Mar 15, 2008 12:57 am

hgdan scrie:salut,
am avut si eu o asemenea locomotiva, ( am vandut-o pe Okazii.ro)dar nu am observat fenomenul.
Esti sigur ca pe okazii ai vandut-o? :grin:

Mircea, am descoperit care este "secretul" daca este un secret.

Acelasi fenomen l-am intalnit si la cateva modele PIKO mai vechi cum este cazul lui E44, propriu si personal, si un Nohab al unui prieten.

Motoarele sunt cauza aprinderii becurilor.
Motoarele care "inghit" mai mult curent decat amaratele de becuri, au, cum le-o zice nu stiu, inertie mare la pornire.
La 1,5-2V se aprin becurile si de la 3-4 V se pune masina in miscare.

Ultima masina cu acelasi fenomen este BR65 al lui Alex. Am facut experimente la club sambata trecuta.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
hgdan
Mesaje: 929
Membru din: Vin Mar 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de hgdan » Sâm Mar 15, 2008 9:24 am

Sunt absolut sigur ca am vandut-o pe Okazii , am expediat-o colet la Bucuresti, dar asta a fost anul trecut... ;-)
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre modele”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat