Observatii generale

Informatii despre producatorii de trenulete.
Avatar utilizator
Lucian
Mesaje: 47
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Observatii generale

Mesaj de Lucian » Lun Apr 17, 2006 3:52 pm

Am achizitionat cu ceva timp in urma citeva modele Mehano (numai din gama Hobby) si dupa ce le-am rulat o vreme, m-am gindit sa va prezint citeva observatii generale.

Pentru inceput, ce este de remarcat la toate locomotivele pe care le-am incercat este ca toate au un consum surprinzator de mic de curent. Nu cred ca e o informatie foarte relevanta, nu am auzit pe nimeni sa se plinga de consumul prea mare de curent, dar mi se pare interesant de mentionat. Avind formatie de electronist, consider acest lucru ca fiind o nota buna pentru motoarele utilizate. 8)

Majoritatea modelelor au posibilitatea montarii de decodoare. Montarea pare usoara, insa nefiind interesat deocamdata de DCC, nu am incercat.

Un alt punct bun este ca majoritatea modelelor au volanta. Este insa putin cam prea mica si efectul cam slab.

Luminile nu m-au impresionat, desi citeva modele au si lumini directionale. In majoritatea cazurilor insa, iluminarea este cu bec si acesta se aprinde satisfacator doar la viteze medii-mari.

Ca aspect, primesc note bune in ce priveste modelul, sunt frumos detaliate pentru gama lor. Mecanismul de transmisie la modelele cu aburi e frumos detaliat si o nota foarte buna o dau barele nichelate. La fel, carbunele din tender arata foarte bine. :wink:
Mie personal insa nu imi plac clopotele - e acelasi clopot la toate modelele :) si sistemul de prindere al clopotului nu e deloc realist.
Sunt si modele mai slab detaliate (EMD SD 40) dar si modele care se remarca prin detalii excelente (de mentionat barele de la EMD SD 35).

Notele slabe vin cind vine vorba de legatura cu realitatea. Se pare ca Mehano are obiceiul sa imbrace locomotivele in diverse variante de vopsire, fara sa fie interesati de realitate :)
Un exemplu clasic este Mountain-ul, care se livreaza in variante Union Pacific, Southern Pacific, Pennsylvania, etc, desi Mountain-ul facut de Mehano corespunde numai modelului pe care l-a avut compania Chesapeake & Ohio. Partea frumoasa este ca ei recunosc acest lucru chiar pe site-ul lor, asa ca... :P In fine, sa nu uitam ca e vorba de gama Hobby!
O alta obiectie pe care o am este folosirea aceluiasi tender pentru mai multe variante de locomotive, lucru care nu corespunde realitatii.

Toate se comporta bine in mers si "trag" bine. O mentiune deosebita este ca majoritatea se alimenteaza si de pe rotile tenderului.

O alta nota buna (mai ales la cele cu aburi) este ca sunt foarte silentioase, iar zgomotul produs de motor este placut de ascultat in timpul rularii (mai ales la cele diesel). :D

Sunt si citeva modele care ar necesita ceva mai mult balast (ALCO C415), insa nu este deranjant. Sunt si unele cu o greutate excelenta si o forta de tractiune impresionanta - de exemplu EMD SD 35 (cu o greutate de peste 500g).
In ce priveste viteza, au un control destul de bun la viteze mici. In acelasi timp, forta de tractiune la viteze mici este foarte buna, un lucru pe care eu il apreciez in mod deosebit.

In concluzie, eu sunt foarte multumit de ele. Ca sa ma exprim in termeni economici, raportul calitate - pret este excelent. 8)
Ultima oară modificat Lun Apr 17, 2006 10:28 pm de către Lucian, modificat 1 dată în total.
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

probe

Mesaj de rally » Lun Apr 17, 2006 9:14 pm

Salut Lucian !
Bine venite observatiile tale , si eu m-am gandit de ce acelasi clopot la toate , la asemenea modele puteau si ei turna din plastic 2-3 tipuri dar...
Alta chestie care mi-a atras atentia in observatiile tale e dotarea cu mufa
decodor . La modelele Prestige (de colectie ) intradevar toate au aceasta dotare , dar uitandu-ma in catalog doar Krupp V160 ( T290) din gama hobby , e trecuta cu mufa.
Daca-ti mai aduci aminte ai putea sa scrii care au mufa NEM ?
Poti sa-mi dai doar T-urile . N-ai sa crezi dar deja sunt din ce in ce mai multi interesati de viitoare modificari in digital si eu chiar nu m-am apucat sa demontez locomotivele, ca sa aflu.
Si eu am observat din prospecte consumul redus al motoarelor , ~ 200mA. Informatia e importanta , deoarece un trafo de Start Set nu duce mai mult de 2 , max (EXAGERAT) 3 locomotive care la PIKO au circa 500-700mA consum. Traful nu are mai mult de 1 A , la MEHANO sigur 500 mA .
Ce se intampla daca pui in paralel 2 trafo de 500 mA , obtii 1A ?
Ce solutie electrotehnica ai da pt alimentarea a 5 locomotive , de exemplu ?
Multam !
rally
Avatar utilizator
Lucian
Mesaje: 47
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Lucian » Lun Apr 17, 2006 10:23 pm

De fapt, ca sa fiu mai exact, chestia cu clopotele nerealiste se gaseste la 4 locomotive: Dockside, Mogul, Mikado si Pacific. Celelalte au clopotele mai detaliate, iar Hudson si Mountain au clopot chiar realist.

In privinta decodoarelor, scuze, nefiind foarte interesat nici nu m-am exprimat clar. Nici una din locomotivele mele nu are mufa pentru decodor (nu am V160-ul).
Eu vroiam sa zic ca in majoritatea exista destul spatiu pentru montarea unui decodor. Nu este grea montarea unui decodor, chiar daca nu exista mufa NEM. Important este sa ai spatiu unde sa-l instalezi.

Referitor la consum, da, daca punem in paralel doua transformatoare de 0,5A rezulta 1A. Totusi, pentru mai multe locomotive e bine sa se foloseasca un transformator mai puternic, nu mai multe de Start set puse in paralel.
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Dum Iun 18, 2006 3:39 pm

in ansamblu imi plac produsele mehano. cele din gama Prestige sunt lucrate chiar bine cu multe detalii bine realizate. exista intradevar inconvenientul faptului ca pentru mai multe modele s-au folosit acelasi tip de piese. ma refer aici in primul rind la locomotivele cu abur, unde la mai multe tipuri s-a folosit acelasi tip de tender si aceleasi tipuri de piese care se gasesc pe cazan si in imediata apropiere a acestuia, asezate in aceiasi pozitie.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Lun Iul 24, 2006 1:59 am

Salutare tuturor!
Tocmai m-am inscris pe forum!
As dori sa imi raspundeti daca se poate la cateva intrebari.
Doresc sa cummpar o locomotiva mehano ( [Link Removed for Guests] ) si as dori sa stiu daca se poate instala un decodor in ea.Momentan sunt pe analog dar am in plan realizarea unei diorame care sa imi inconjoare camera si as avea nevoie de DCC pentru ea.
A 2 a ar fi legata de cuple.Ce tip de cuple foloseste mehano?exista cuple close cupling(sper ca am scris bine)?pentru ca mai detin prin materialul meu rulant la H0 modele produse de Piko(cupla veche),Roco(close) si Lugoj :) .si as dori cuplarea lor la aceasta locomotiva(nu e tocmai real dar arata bine
:lol: )
Multumesc!
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

loco GG1

Mesaj de rally » Lun Iul 24, 2006 2:21 am

Bine ai venit Tyco !
LOCO me85 sau GG1 nu are mufa decodor , dar ia legatura cu Bogdan , ca mai nou se ocupa si de adaptare loco analog la digital , si daca nu ma insel , Cristi Paisu a mai avut rezultate in domeniu.
Materialul rulant de la Mehano vine cu cuplele europene , compatibile cu PIKO 56030 , dar si cu un set de cuple american...
[Link Removed for Guests]
Vagoanele Mehano au sistemul european dar prinderea de vagon e alt model , t190 si t198 :
[Link Removed for Guests]
Toate cele bune !
rally
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Lun Iul 24, 2006 2:31 am

Multumesc!
Am studiat si eu siteul si cam la aceasi concluzie am ajuns.
De modificat voi incerca eu singur(am un inginer electronist care ma va ajuta).Momentan ma gandesc daca sa iau locomotiva electrica sau 2-10-2le de santa fe.Din pacate nu am bani pentru ambele :( si va trebui sa iau decizia grea de a alege una.Cealalta o voi cumpara cu urmatoarea ocazie.
Aditu
Mesaje: 22
Membru din: Mie Noi 16, 2016 8:06 pm
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesaj de Aditu » Joi Dec 07, 2006 7:10 pm

Spuneti-mi si mie va rog! Exista un catalog cu sine, macaze si accesorii, produse de Mehano? Ceva similar celor produse de Piko, cu lungimi, raze de racordare coduri etc.

Oups! nu m-am prezentat!! Sunt Aditu, is din Tg.Mures, si is boboc in domeniul asta, dar cred ca nu mai scap de microbul asta!

Salut !
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

!!!

Mesaj de rally » Joi Dec 07, 2006 7:30 pm

Salut Aditus !
Bine ai poposit pe meleagurile "feroviarilor" !!! :lol: :lol: :lol:
Mehano nu produce decat un singur format de sina curba , echivalent R2 ,
din care obtii un cerc de 95 cm.
Sina dreapta exista in mai multe lungimi de la 23 cm in jos , 11,5 si parca 6-7 cm , dar astea mai bine ti le tai din cea mare .
Mai fac o sina flexibila de 95 cm , si care are o caracteristica deosebita , cum o indoi asa ramane , o poti modela cum vrei tu.
In rest mai fac macazele cu motor de pe site si macazele manuale , dar pe care nu le au tot timpul pe stoc.
Produsele le poti vedea pe situl lor , au si in engleza : [Link Removed for Guests].
Din pacate , mai bine de jumate din modelele de locomotive afisate acolo nu mai exista pe stoc , dar iti poti face o idee despre sinele descrise de mine .
Succese !

PS>>> Asteptam catalogul pe anul viitor.
rally
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Avatar utilizator
Seby
Mesaje: 282
Membru din: Mar Noi 29, 2016 8:06 pm
Localitate: Ploiesti
Contact:

Mesaj de Seby » Vin Dec 22, 2006 11:51 pm

Am o observatie in legatura cu locomotiva EMD GP18 din startsetul CSX Special: aceasta are tractiune pe toate osiile :) , daca mai erau si 2 roti cauciucate ii tragea pe sine toate vagoanele lui Rally
Avatar utilizator
silviu20061
Mesaje: 1266
Membru din: Sâm Aug 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de silviu20061 » Sâm Dec 23, 2006 10:00 am

Sa inteleg ca ai o BR130 LUDMILA de la PIKO si ai modificat-o,poate pui ceva poze si imi spui ce ai modificat la ea ,eu am o ludmila dar este de prin 1988 si are numai un motor care si asta are nevoie de carbuni si nu se prea gasesc dar poate au la magazinul roco cel putin asa au spus cei de acolo daca nu gasesc carbuni trebuie sa-i fabric eu :D
Pasinea mea:Trenulete Electrice-Caile Ferate la S&D
SILVIU @ DANY
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Seby
Mesaje: 282
Membru din: Mar Noi 29, 2016 8:06 pm
Localitate: Ploiesti
Contact:

Mesaj de Seby » Sâm Dec 23, 2006 11:59 pm

eee.. a mea nu are tuning, e varianta "perfect pt incepatori" :))
dar chiar sunt curios cum arata a ta in interior cu 2 motoare, cred ca are multa mecanica
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Dec 24, 2006 10:35 am

Arata ca orice locomotiva cu doua motoare
Motoarele sunt amplasate direct pe boghiu si antrenarea rotilor este cam ca la locomotivele cu abur ce au tractiunea intender
Mecanica prea multa nu o sa vedeti ca nu prea aveti ce decat un motor pe boghiu si o cascada de pinioane
E44 al meu este la fel iar daca desfac un E69 rezulta un boghiu motorizat!
Am sa pun poze pentru exemplificare...mai tarziu
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Despre producatori”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat