Inbunatatirea locomotivei SNCF 70000 ( Mehano 1:87)

Lucrari asupra locomotivelor, metode, tips& tricks, etc.
Avatar utilizator
SSi
Mesaje: 36
Membru din: Vin Dec 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Inbunatatirea locomotivei SNCF 70000 ( Mehano 1:87)

Mesaj de SSi » Sâm Mar 24, 2007 1:18 am

Pentru cei pasionati de imbumnatatirea modelelor CF, va supun atentiei o alta locomotiva transformata de mine, de la gradul de "starter" la cel de maheta la scara, dieselul din seria 70000 de la SNCF produs de Mehano. Locomotiva mi-a placut de la bun inceput, datorita lungimii ei foarte mari, insa nu stiam ce s-ar putea face pentru a arata cu adevarat bine. Odata gasite pe railfaneurope.net doua fotografii cu 7000-ul au inceput sa apara si ideile. Iata modificarile (destul de numeroase) pe care le-am facut:
[Link Removed for Guests]
- primul lucru a fost binenteles sa o desfac si in carcasa am facut gauri de 0,8 pentru 2 bare fatza/spate si pentru barele usilor;
- am gaurit de asemeni acoperisul - in locul gurilor de esapament, iar pe interior am lipit plasa metalica si am mascat totul cu o cutiutza pe care am facut-o din carton (ca nu sa se vada prin gurile de esapament lumina de la farurile fatza/spate);
- am renuntzat la geamurile fatza/spate si am realizat altele, din foaie transparenta, fiecare pe masura ramei geamului;
- tampoanele erau adevarate caricaturi (se pot vedea in pozele de inceput) si am confectionat altele;
- in fatza/spate am practicat gauri in dreptul farurilor frontale si am montat leduri (din pacate nu am gasit bicolore);
- la unul din capete, pentru a putea reprezenta cat mai in detaliu macheta, am renuntzat la cupla; acolo am montat din setul de la Roco furtune si carlige de cuplare; si in spate la fel;
- furtunele le-am vopsit negru mat, capetele metalice - arintiu, iar manetele robinetilor - galben - conform culorilor folosite de SNCF;
- la interior, pentru a nu se mai vedea dintr-un capat in celalalt al locomotivei am montat 2 pereti desparitori din carton pe care i-am vopsit gri inchis, ca si pe restul interiorului;
- clantzele usilor le-am vopsit cromat;
- cu negru mat am vopsit acoperisul, scarile de la usi, zona ferestrelor fatza/spate, tampoanele, goarnele (pe care le-am si debavurat cu pila), boghiurile;
- forma bulbucata a farurilor am adus-o la planeitate prin pilire;
- de asemeni, in fazta/spate locomotiva are cate o treapta deasupra farurilor in centru; si aceasta a necesitat o subtziere si o micsorare prin pilire;
- in total am confectionat din sarma de otzel 12 bare egale, cate 2 pentru fatza/spate si 8 pentru cele 4 usi;
- o usoara tenta de uzura am realizat-o prin aplicarea unor scurgeri la rezervoarele de motorina, pe laterale, usoara tenta de rugina pe boghiuri si acoperis;
Cam astea sunt modificarile in mare; trebuie spus ca vopselele pentru machete sunt relativ sensibile si ca acestea sa aibe o priza buna, inainte de vopsire am degresat partile vopsite cu apa si sapun sau spirt.
Prima poza infatisaza locomotiva reala, iar urmatoarele trei sunt facute inainte de modificari, dar deja ii scosesem geamurile si ii facusem gaurile pentru bare.
[Link Removed for Guests]
Daca aveti intrebari sau comentarii le astept cu interes.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Mar 24, 2007 11:22 am

arata bine tot ce ai facut dar cred ca se putea face ceva mai mult avand in vedere priceperea de care dai dovada

in primul rand trebuia coborat sasiul ca sa se aseze mai bine caroseria pe boghiuri, distanta este prea mare si imaginea "deranjeaza"

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

mai trebuia lucrat putin la oalele farurilor, au ramele sticlelor cromate

[Link Removed for Guests]

si daca tot ai folosit imaginea de pe railfaneurope poate trebuia completat modul de vopsire cu elementele lipsa de pe lateralele caroseriei

in rest as mai carcoti dar nu prea mai am ce

spor la bricolat !
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
SSi
Mesaje: 36
Membru din: Vin Dec 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de SSi » Dum Mar 25, 2007 1:07 am

Ai dreptate. E mai imi scapa si mie cate un amanunt (sau mai multe), oricum multumesc mult pentru observatii. Data viitoare voi fi mai atent :shock: :wink:
Avatar utilizator
silviu20061
Mesaje: 1266
Membru din: Sâm Aug 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de silviu20061 » Dum Mar 25, 2007 9:03 pm

Foarte bine arata acum locomotiva Mehano acum ,un material foarte bun pentru noi cei ce dorim sa modificam aceste locomotive ,eu avind una asemanatoare si chiar vreau sa o modific sa arate mai bine decit acum ,multumiri pentru idei sunt foatre utile :D
Pasinea mea:Trenulete Electrice-Caile Ferate la S&D
SILVIU @ DANY
[Link Removed for Guests]
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Dum Apr 01, 2007 11:24 pm

Salut!Ai facut treaba buna :aplauze: , chiar daca ai mai fost criticat :twisted: de cei cu experienta,critica este in cazul de fata constructiva :idea: .Si mie imi place locomotiva respectiva insa nu am de unde sa fac rost de ea!Cred ca doar din starsetul ala pentru copilasi :grin: ,cu casute de carton :D .Si eu am planuri multe privind modificarea unor locomotive,in acest sens am inceput modificarea unei locomotive cu abur Piko,cu 2 osii+tender.Voi face o prezentare a situatiei in care se afla la ora actuala,insa putin mai tarziu. 8-)
made in home
Scrie răspuns


Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de locomotive, constructie de la zero”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat