Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Poze garile Obor si Basarab

Discutii generale si prezentari, despre garile din Romania
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Lun Mar 19, 2007 9:55 pm

gara Obor

tin sa va spun ca daca nu ar fi catenara, locomotivele si vagoanele noi, semnalele electrice si hainele celor ce se perindau prin gara puteai sa juri ca esti in prima jumatate a secolului trecut: macaze manuale, linii pline cu iarba, o pasarela ce mai avea inca suportii felinarelor, capete de linie, o groapa de vizitare si, nu in ultimul rand, arhitectura foarte frumoasa a garii si a cladirilor industriale nedemolate din caramida aparenta
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
robertanasa
Mesaje: 1150
Membru din: Mie Dec 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Gara Obor

Mesaj de robertanasa » Mie Iul 18, 2007 9:19 am

Poze de la Gara Obor
[Link Removed for Guests]

Urcam pe pasarela
[Link Removed for Guests]

Garnitura de mare exceptie
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Diverse
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

fost Felinar actual Dulapior
[Link Removed for Guests]

Cam atat de la Gara Obor.
Ultima oară modificat Dum Feb 17, 2008 5:57 pm de către robertanasa, modificat 1 dată în total.
Cu respect,
Robert
Avatar utilizator
LE871
Mesaje: 1
Membru din: Vin Iul 02, 2010 12:00 am
Localitate: Fetesti
Contact:

Mesaj de LE871 » Dum Iul 04, 2010 7:31 pm

super poze!chiar imi plac :lol:
Avatar utilizator
AlexD
Mesaje: 179
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de AlexD » Dum Dec 23, 2012 7:01 pm

Ca sa nu deschid un alt topic (eventual decide un moderator daca trebuia), am gasit intr-un ghid interbelic al Bucurestiului urmatoarele gari:

[Link Removed for Guests]

Pe unele le stiu, pe altele nu. Intrebarea mea este: unde erau localizate?
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Dec 23, 2012 10:02 pm

Hai sa raspundem pe scurt:

Antrepozite: cladirea Antrepozitelor din Rahova care mai exista ca ruina si catre anul 2000 (nu stiu ce s-a ales de ea dupa)

B.M. (Bucuresti-Marfuri), Mica Viteza, rampa militara: Bucuresti Basarab, adica Bucuresti Nord Gr.B

Cotroceni > gara de protocol pe centura mica Nord > Filaret. Cladirea mai exista acum cativa ani in dosul palatului Cotroceni

Dealul Spirei: (halta) > pe linia de legatura Nord > Filaret. Disparuta

Filaret (Gara de Sud) > azi autogara

Militara ? trebuie sa ma documentez

Mogosoaia (Gara regala Mogosoaia) > Gara Baneasa, gara de protocol

Gara de Nord (la inceput Gara Targovistei) > Gara de Nord Gr.A

Obor (Gara de Est) > Obor
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
AlexD
Mesaje: 179
Membru din: Sâm Mar 03, 2012 12:00 am
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de AlexD » Dum Dec 23, 2012 11:40 pm

Pe o harta veche a Bucurestiului am dat de statia Bolintin(eanu) un pic mai la nord de ceea ce azi este intersectia dintre b-dul Dimitrie Pompeiu si str. Gara Herastrau. [Link Removed for Guests] e cladirea garii Antrepozite? Iar [Link Removed for Guests] banuiesc ca e Cotroceni.
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Lun Dec 24, 2012 10:49 am

Statia Bolintineanu era peste drum de actualul Muzeu al Aviatiei. Cladirea statiei era geaman cu cea de la Cotnari sau Pietrosita. Era pe linia Baneasa-Obor si deservea zona fostului aerodrom Pipera (astazi Muzeul Aviatiei), Fabrica de Glucoza (cladirile sunt si astazi).

Cea din poza ta este cladirea Vama Antrepozite (asa cum de altfel scrie si pe ea). In acest caz nu vorbim de o gara destinata onor publicului calator, ci de statia de descarcare marfa Antrepozite, aflata si astazi langa Piata de flori, cartier Rahova, Bucuresti (sunt niste hale lungi vizibile si din strada).

Statia Cotroceni e cea din poza postata de tine. Este fostul pavilion al statiei regale Cotroceni de pe disparuta linie Gara de Nord-Filaret.
All aboard !
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Lun Dec 24, 2012 2:26 pm

Informatii interesante sunt si la depozitele de la Vama Antrepozite unul dintre depozite fost preluat de catre un privat care a construit in incinta acestuia 6 sali de petreceri (ballroom) [Link Removed for Guests] , este de remarcat ca s-au pastrat absolut toate elementele originale ale cladirii , acestea fiind reconditionate. Structura de rezistenta a acoperisului a ramas de asemenea la fel, probabil ca tigla este model recent din tabla nu am observat foarte bine acest aspect.
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

la exterior
[Link Removed for Guests]

Se poate observa ca s-au pastrat inclusiv formele cu arcade ale geamurilor daca puteti trece cu vederea peste do'nsoara din imagine

[Link Removed for Guests]
:grin:

Intrarea in salile astfel facute se face prin locul unde a fost rampa.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Joi Dec 27, 2012 2:32 pm

Gara Cotroceni nu era (de fapt inca mai este, in paragina totala, ce-i drept) undeva in spate la AFI Palace ? Stiu ca a fost si un reportaj pe un site sau forum de specialitate (nu mai stiu unde ...) in care era specificata locatia si starea actuala (din pacate cam de plans). S-ar putea sa incurc numele (nu bag mana in foc), dar sigur este o 'fosta' gara in zona respectiva.
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1718
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Joi Dec 27, 2012 2:59 pm

Actuala Gara Cotroceni este cea despre care spui tu. Banuiala mea e ca gara Militara din lista lui Horia este aceasta. In perioada interbelica in apropierea ei se aflau Pirotehnia Armatei si alte unitati de depozitare si productie ale armatei.
Statia Cotroceni veche (din lista lui Horia) e cea aflata vis-a-vis de statuia de la piata Leu. Cladirea are o copertina si e folosita ca intrare in curtea palatului Cotroceni.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Dec 27, 2012 5:38 pm

Radu161 scrie:Actuala Gara Cotroceni este cea despre care spui tu. Banuiala mea e ca gara Militara din lista lui Horia este aceasta. In perioada interbelica in apropierea ei se aflau Pirotehnia Armatei si alte unitati de depozitare si productie ale armatei.
Statia Cotroceni veche (din lista lui Horia) e cea aflata vis-a-vis de statuia de la piata Leu. Cladirea are o copertina si e folosita ca intrare in curtea palatului Cotroceni.
Halta Militari era in dreptul pasarelei pietonale de la Atelierele Grivita. Avea acces atat din Giulesti cat si din Grivita (prin spatele remizei de locomotive), motiv pentru care o sa o gasesti in ghiduri fie pe prelungirea Giulesti fie pe prelungirea Grivita. Nu a avut niciodata cladire destinata calatorilor si nu are nici o legatura cu actuala gara Cotroceni.
All aboard !
Avatar utilizator
231
Mesaje: 23
Membru din: Lun Iun 10, 2013 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de 231 » Joi Aug 22, 2013 4:25 pm

salut toti membrii acestui forum .deoarece am intrat mai tarziu reiau unele probleme la care pot adauga cate ceva.

Gara Cotroceni in anul 1970 1974 se afla exact in spatele liceului Tudor Vladimirescu actual pe bdul Iuliu Maniu . in aceea perioada era gara de calatori si marfa .Avea (si acum mai are legatura cu calea ferata ce trece bdul Ho si Min actual Brasov intre Apaca si foasta fabrica de masini electice (in prezent Afi Cotroceni).calea ferata trecea prin spatele liceului ,avea o curba la dreapta si trecea la nivel BD Armata Poporului schimbat acum in Iului Maniu. calea ferata trecea pe langa blocul cu 2 etaje ce este situat vis a vis de liceu. prin 1984(nu stiu exact ) cale ferata a fost introdusa pe sub bulevard si alimenta Semanatoarea si Uzina 9 mai.
exista si acum sina paralele cu bulevardul prin curtea Politehnicii,pana la Apaca.aceasta uzina( 9mai) a fost demolata acum este teren viran.Pe dealul care cobaoara de la bulevard in incinta Politehnicii s-a aflat Pirotehnia armatei in (statia de la Apaca sensul de merc catre Pitesti actual Vodafone)desfiintata cand s-au inceput lucarile la complexul Politehnica(-in 1971?). Tunelul de iesire de la gara Cotroceni la Semanatoarea este si azi intr-o paragina totala vezi harta pe Google strada Fabricii.De la gara Cotoceni linia mergea paralel cu bd Iului Maniu intre cart Militari si drumul Taberii.pana la centura trecand pe la Prefabricate militari ( se construia mult atunci)

In ceea ce priveste gara de la Palatul Cotroceni in piata Leul a ramas o parte din costructie acum fiind poatra de acces secundar in palat iar acoperisul peronului si coloanele lui au luat drumul fierului vechi.In 1970 in gara s-a deschis o superba cofetarie). Copertina actuala (vezi imaginile prezentate de colegi )nu are nici o legatura cu ce a fost al garii.IN acelas timp linia care trecea prin spatele Apaca(FCTB)fabrica de tricotaje Bucurestimergea pe langa actualul Trafic Greu alimentand Vulcan si inox( catre sudul capitalei).
catalin
Mesaje: 2787
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Aug 22, 2013 5:44 pm

Buna 231.

multumim pentru completari. Corecte precizarile tale.
Rog mult, impartaseste-ne informatiile tale despre gara Dealul Spirii (sau Spirei cum apare in scrierile mai vechi). Pana astazi nu am identificat ce fel de constructii ocupau incinta statiei din care astazi se mai vede doar rampa de marfa. Din planurile cadastrale vechi se vede pozitia exacta a cladirii de calatori insa orice informatie in plus e binevenita.
All aboard !
Avatar utilizator
231
Mesaje: 23
Membru din: Lun Iun 10, 2013 12:00 am
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de 231 » Vin Aug 23, 2013 10:37 am

buna !
Imi pare rau dar nu am date despre gara dealul spirii.
Stiu cert ca in Dealul spirii vis a vis de hotel Mariot (piata Puisor) s-a aflat Muzeul militar central mutat langa spitalul militar cand s-a acoperot si stadionul Republicii devenind parcare ptr casa Poporului.
Doresc sa mai adoug ca structura cladirii (actuala intrare la palatul cotroceni) a fost modificata initial ajungea cu acoperisul de peron pana la breteaua actuala de circulatie cu sageata de dreapta (vezi imaginea de mai sus)
va doresc o zi buna!
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Aug 23, 2013 12:04 pm

Singurele urme de cale ferata care trecea prin curtea Politehnicii, au ramas doar cele de la trecerea la nivel de la cele doua intrari dinspre bulevardul Iuliu Maniu (fost Armata Poporului ) intre blocuri acum exista un parc frumos amenajat.

Singurele urme de cale ferata care trecea prin pasajul Lujerul, au ramas doar cele de la trecerea la nivel cu calea ferata de pe strada Apeductului. La iesirea din pasaj era un macaz de unde se facea ramificatie catre Semanatoarea si depoul Metrorex. In prezent peste locul fostei bifurcatii s-a contruit un bloc imens (sunt curios daca este legal construit pe acel spatiu)

In rest ambele linii au disparut complet cu tot cu traverse , probabil ca a mai ramas podul peste drumul de acces in depoul Metrorex (nu s-a putut fura asa usor) .
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Scrie răspuns

Înapoi la “Garile din Romania”