Poze de la 1900

Istorie, documentatii, literatura, date despre trenuri din epocile trecute
Scrie răspuns
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2771
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Iul 09, 2014 12:13 pm

dantm scrie:Desi nu am facebook, pornind de la un link am ajuns sa vad aceasta poza.
Nu e de la 1900 cum e topicul dar...

Masina aia este in vagon. La aproape un secol distanta inca nu avem acest serviciu.

[Link Removed for Guests]
Stai putin Dane, sa ne asezam oleaca. Nu e vorba de stramosul serviciului ROLA pe ecartament ingust :).

Este masina unui potentat local. Nu-mi spune ca tot romanul de rand isi permitea la 1926-data postei, un autoturism si cu atat mai putin unul de lux. Cuconasul posesor s-a pozat in fata masinii in pantaloni scurti, soferul este cel mai probabil personajul din spate langa roata fata si masina trebuia dusa la vreo mosie de langa linie. Ca drumurile de atunci... ca si cele de acum. In rest, oameni de demult, obiceiuri de azi. Masina are capota trasa, numai bun sa intre fumul, scanteile si funinginea de la locomotiva pe capitonarea de piele. Dar, cum sa-ti afisezi altfel statutul ?
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1828
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Mie Iul 09, 2014 2:25 pm

Nu e vorba de stramosul ROLA, o fi ala un potentat al locului, posibil, avocat cum era obiceiul, dar mi s-a parut interesanta ideea de a pune masina pe vagon.

Cum ar veni l-a dus capul.
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 689
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Dum Feb 01, 2015 9:07 pm

Am gasit si locul unde a fost facuta fotografia:

[Link Removed for Guests]

Iar stampila postei pare a fi de Onesti
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 689
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Lun Feb 16, 2015 6:21 pm

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2771
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mie Apr 08, 2015 4:23 pm

Mai exact sunt poze din campania 1916-1917 din Moldova....In Imperial War Museum exista o colectie impresionanta de imagini luate de Serviciul Fotografic al Armatei Romane si de germani pe teritoriul Vechiului Regat. Printre ele si imagini ale unor gari din zona frontului sau imagini care surprind alemente feroviare. Imaginile nu cuprind identificarea garilor, aceasta din urma a fost misia mea (posibil sa gresesc...). Acolo unde nu am decat banuieli, am preferat sa scriu neidentificat.

Targu Ocna Salina:

[Link Removed for Guests]

Targu Ocna oras:

[Link Removed for Guests]

Targu Ocna dinspre linii:

[Link Removed for Guests]

Remiza de la Tg Ocna:

[Link Removed for Guests]

neidentificata (posibil Tg Ocna Salina) dinspre oras:

[Link Removed for Guests]

Trupe germane pe peronul garii Buzau. In timpul cuceririi orasului (Noiembrie 1916) acoperisul cladirii a ars complet, asa cum se vede in dreapta pozei:

[Link Removed for Guests]

Marasesti, dispre linii (sau ce a ramas din ele):

[Link Removed for Guests]

Viaductul Caracau dinamitat:

[Link Removed for Guests]

singura imagine pe care am identificat-o cu prima gara a orasului Onesti (si ma ocup de rascolit hartii de vreo 30 de ani:)):

[Link Removed for Guests]

Marasesti, dispre oras, in august 1917:

[Link Removed for Guests]

Marasesti, dinspre linii, august 1917:

[Link Removed for Guests]

Valea Casinului, transport militar romanesc pe linie ingusta.

[Link Removed for Guests]

primul pod dublu CF si sosea peste Siret (linia Tecuci-Marasesti) dinamitat de armata romana:

[Link Removed for Guests]

remiza neindetificata.

[Link Removed for Guests]

Remiza circulara Adjud

[Link Removed for Guests]

unitate industriala neindentificata. Imaginea este interesanta pentru ca se vede semnalul mecanic ce acoperea iesirea din linia industriala in magistrala.

[Link Removed for Guests]

Neidentificata. Langa statia de caramida se vede si o veche cladire Strousberg, cu siguranta este pe linia Marasesti-Bacau-Roman.

[Link Removed for Guests]

Drezina ruseasca in zona Marasesti.

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

T9.3 blindat german pe teritoriul Romaniei. Sunt si imagini cu vagoanele...

[Link Removed for Guests]

aceiasi masina.

[Link Removed for Guests]

alt tren blindat capturat de rmata romana pe Valea Oltului. Cred ca e un MAV 377

[Link Removed for Guests]

imi scapa acum numele viaductului (e ceva Trotus X), linia Adjud-Ghimes. Picioarele exista si astazi. Dinamitat de armata romana pentru a impiedica avansarea armatei austriece.

[Link Removed for Guests]


de mentionat ca dupa primul razboi toate garile avariate au fost refacute in conformitate cu originalul, lucru care nu s-a intamplat insa si dupa ww2.
All aboard !
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1709
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Joi Apr 09, 2015 12:41 am

Salut

Multumim pentru fotografii!
Remiza neidentificata e tot Tg Ocna, fotografiata din alt unghi. Se observa aceleasi vagoane distruse si aceleasi avarii ale cladirii.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 579
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Joi Apr 09, 2015 10:28 am

imi scapa acum numele viaductului (e ceva Trotus X), linia Adjud-Ghimes. Picioarele exista si astazi. Dinamitat de armata romana pentru a impiedica avansarea armatei austriece.
Că’tă’line, podul din poza ta este pe DN 12A, Comă’neşti-Miercurea Ciuc şi este în localitatea LUNCA DE SUS / Pă’ltiniş-Ciuc (HR)...... aici linia trece de pe versantul stâng pe cel drept, despă’rţiindu-se de "traseul" DN 12A pe direcţia Miercurea Ciuc!

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Imagini de anul trecut, din zon㒠;....vă’zând acele blocuri de beton ră’mase la baza picioarelor m㒠întrebam şi eu, de când au ajuns acolo....
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1828
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Joi Apr 09, 2015 11:43 am

Pe linia 501 si alte viaducte sint reconstruite linga ruinele celui dinaintea lui.
Asa am intilnit si la Livezi Ciuc.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2771
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Apr 09, 2015 12:18 pm

In cazul acestui viaduct (intre timp m-am lamurit ca se numeste Trotus XII) bolovanii pozati de Daniel sunt din pilele centrale. Asa cum evident se observa in poze pilele de acces cu arce sunt cele originale, concolidate cu beton armat. Pilele centrale insa sunt reconstruite...Nu imi aduc aminte insa daca nu cumva sunt din pilele reconstruite dupa ww1 pentru ca acest viaduc parca a mai fost dinamitat o data in 1944....

Daca tin bine minte, povestea acestui viaduct se gaseste in "Constructii pentru transporturi in Romania". Daca cineva are acces la lucrare sa caute in volumul 1 si sa revina cu informatii corecte.

PS: Dan, ti-am raspuns la intrebarea cu podul Cosmesti.
All aboard !
Avatar utilizator
misha
Mesaje: 383
Membru din: Mie Dec 16, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de misha » Joi Apr 09, 2015 10:59 pm

Salut,
Mulţumim pentru poze.
toate cele bune!
Mihai
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 579
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Vin Apr 24, 2015 1:15 pm

1... Din pozele puse mai înainte de tine Că’tă’line, unlele au devenit "invizibile".......

2... Referitor la podul "TROTUÅž XII" de pe DN 12A de la Lunca de Sus/Pă’ltiniş-Ciuc (HR), de pe sectorul Comă’neşti - Miercurea Ciuc, am că’utat cu destul㒠ardoare date despre reconstrucţia acestui pod (Construcţii pentru Transporturi în Romaânia 1881-1981, vol. I.), dar nu am aflat mai nimic (şi perioada W.W.I este cu date puţine despre acest pod......, decât c㒠deja imediat dup㒠trecerea "frontului" W.W.II, prin zonă’, a intrat la refacere de urgenţă’....


[Link Removed for Guests]

........... Ca poz㒠cu podul "TROTUÅž XII" atât am gă’sit în vol. I, al lucră’rii....
Numai bine, tuturor !!!
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2771
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Mai 07, 2015 12:20 pm

catalin scrie:
Semafor scrie: [Link Removed for Guests]
Salut Semafor,

mai exact este un crop dintr-o imagine foarte cunoscuta a Garii Targoviste atunci (Gara de Nord astazi) autor Carol Popp de Szathmari. Poza intreaga este o poveste in sine aratand gara asa cum era la constructie (mult inainte de 1900 pentru ca poza e din 1872 :)).

Locomotiva este un B1 apartinand concesiunii Strousberg in varianta initiala, fara nisipar si buncar pacura pe tender si vagonul fara culoare interioare, comunicarea intre compartimente facandu-se pe acea pasarela exterioara. Ca fapt divers, in timpul mersului "nasului" folosea aceiasi pasarela exterioara pentru a vizita fiecare compartiment si a verifica biletele onor calator ...

Imaginea originala, intreaga, aici:

[Link Removed for Guests]

Il las pe Florin sa va scrie si care sunt cele doua vagoane de langa magazia de coletarie (astazi ar fi pe peronul din fata McDolands) :)
pentru ca am avut sansa sa studiez putin originalul lui Szathmari din 1872 mentionez ca vagoanele sunt: 503 (stanga), 175 B (cel de calatori) si locomotiva este un B1 (nu 1A1 cum apare in ITF) si cred ca am distins pe placa "Vasluiu" adica masina nr 69...
All aboard !
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4937
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Mai 07, 2015 12:40 pm

Cele 2 vagoane nu apar in inventarul din 1899.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2771
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Mai 07, 2015 12:49 pm

Dupa integrarea administratiilor private in Directiunea CFR vagoanele au fost renumerotate. Cele care mai erau in tara... Idem si la locomotive pentru ca existau mai multe masini cu acelasi numar dar de la administratii diferite. Parcul din 1899 este deja unul tarziu...
All aboard !
Avatar utilizator
Semafor
Mesaje: 689
Membru din: Lun Feb 21, 2011 12:00 am
Localitate: Pascani
Contact:

Mesaj de Semafor » Mar Iun 02, 2015 9:33 pm

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Istorie si literatura feroviara”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat