Depoul lui Endo

Colectii personale de trenulete
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Blue-Max
Mesaje: 186
Membru din: Mie Noi 05, 2008 12:00 am
Localitate: Lugoj
Contact:

Mesaj de Blue-Max » Mie Noi 17, 2010 11:33 am

V-ati jucat cred cu totii in tinerete cu difuzoare care mergeau tinute in mana. Sunetul era fara joase, oarecum strident si pitigaiat. Cum era introdus dif-ul intr-o incita, apareau joasele si sunetul per ansamblu devenea normal, cald. Cam asa e si la loco ..
"Wer zuerst schiesst hat mehr von Leben" (3./JG11 "Graf")
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Mie Noi 17, 2010 2:12 pm

Exact : este vorba despre undele emise de cele 2 fete ale membranei difuzorului - fiind in antifaza se anuleaza in special in domeniul sunetelor grave; cele inalte au o directionalitate mai buna si anularea este mai putin evidenta (desi se percepe ca o atenuare)

Asa-zisa "camera de rezonanta" nu are nici o treaba cu fenomenul rezonantei ci pur si simplu blocheaza undele emise de spatele membranei. Totusi, camera nu trebuie sa fie etansa, altminteri presiunea oscilanta a aerului din interior va limita excursia membranei si va atenua selectiv unele frecvente, favorizand altele si ducand la un sunet distorsionat si anemic.

Ca sa comparam sunetele emise de decodoare diferite ar trebui folosite difuzoare similare ca dimensiuni, montate pe rand in aceeasi camera de rezonanta.
NanoXmaus + Roco 10764 + GenLI-S88 + Rocrail
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mie Noi 17, 2010 4:09 pm

incinte cu bass-reflex in locomotive :-D Iar la diseloase special incinte cu canale pentru amplificarea sunetelor foarte grave.... ceva de genul : [Link Removed for Guests]

:grin:
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
leynad72
Mesaje: 157
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de leynad72 » Mie Noi 17, 2010 4:41 pm

andreiul scrie:M-am jucat si eu cu un decodor cu sunet Zimo; Fata de ESU, sunetul este muuuult mai profund (plin) si mai clar (parerea mea este ca sunetele de la Esu se aud gajait, chiar si daca le dai "play" la ei pe site.)

Decodorul cu care m-am jucat eu era dotat cu difuzorul acela mic si dreptunghiular. Dupa ce am montat decodorul in locomotiva am constatat faptul ca se aude slab.
Diferenta calitatii sunetului dintre ESU si Zimo se datoreaza probabil si iesirilor audio total diferite ale celor 2 decodoare, 3W/8ohm la Zimo si 1,5W/100ohm la ESU.
Decodorul de la Zimo l-am achizitionat si eu acum cateva zile impreuna cu difuzorul miniatura 15/10 cu tot cu camera lui de rezonanta.
In niciun caz nu pot spune ca sunetul este slab, decodorul vine setat din fabrica cu volumul la un nivel cel mult mediu (CV266=65, avand valoarea maxima ce se poate seta la 255), iar ca o parere pur personala, calitatea sunetului + caracteristicile decodorului (32Mbit memorie) depasesc fara discutie ESU 3.5.
Sa tinem cont si de faptul ca decodorul poate memora o librarie semnificativa de proiecte de sunet diferite ce se pot selecta extrem de simplu prin schimbarea valorii CV265 (0-32 locomotive aburi ; 101-132 locomotive diesel/electrice).
Singurele incoveniente deocamdata ar fi lipsa momentana a programatorului (pe care personal l-am comandat in Austria, trebuie sa soseasca) si biblioteca firava de sunete de pe site-ul oficial Zimo, dar care poate fi usor compensata prin crearea de proiecte utilizand sample-urile wav de la ESU.
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Mie Noi 17, 2010 6:36 pm

Calitatea sunetului nu depinde de impedanta sau puterea difuzorului, ci de :
- calitate difuzor + incinta,
- calitate fisiere wav (rata esantionare, nr. de biti, codec)
- calitate captura sunet si post-procesare.

Spre exemplu, ESU v3.5 foloseste fisiere cu 15625 Hz/8biti/PCM. Asta din start inseamna un SNR (raport semnal/zgomot) de 48 dB. Simpla schimbare a codec-ului folosit din PCM in a-LAW sau u-LAW deci tot pe 8 biti, ar duce la un SNR de 72 dB !
Asta inseamna zgomot de fond (fisiit) mult mai mic - cam ca diferenta dintre FM si AM.
Din pacate, ESU mi-a multumit pt. sugestie si cam atat...

Cat despre taria sunetelor, mie ESU imi pare suficient pt. H0
NanoXmaus + Roco 10764 + GenLI-S88 + Rocrail
Avatar utilizator
leynad72
Mesaje: 157
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de leynad72 » Mie Noi 17, 2010 7:48 pm

dac scrie:Calitatea sunetului nu depinde de impedanta sau puterea difuzorului...
Era vorba despre volum, corect, si m-am referit la puterea etajului final audio, nu a difuzorului.
dac scrie:Spre exemplu, ESU v3.5 foloseste fisiere cu 15625 Hz/8biti/PCM...
Iar Zimo 11 sau 22KHz/8biti.
Avatar utilizator
Endo_ro
Mesaje: 662
Membru din: Vin Oct 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Endo_ro » Joi Noi 18, 2010 9:48 am

Avand in vedere ca imi mai ramasese un decodor cu sunet diesel, am mai luat o locomotiva, Hercules de la Roco... M-a impresionat placut faptul ca:
- modelul are incinta acustica, trebuie numai sa asezi difuzorul in ea;
- are spatiu pentru firele care coboara sub locomotiva unde sta decodorul;
- aerisirea este cu gauri si cade exact peste difuzor.

Un minus nesemnificativ la izolarea becurilor pentru a nu disipa lumina intre faruri si stopuri.

In rest o locomotiva reusita. O sa pun si foto...

@andreiul
Am si eu o BR57 pe care vreau sa pun sunet. Mi se pare interesanta solutia ta. As vrea sa vad niste imagini daca ai de la instalare.

@dac
Uite cum am comparat eu zimo cu esu... Am avut locomotiva roco cu esu din fabrica, cu doua difuzoare si cu incinte, cu tot tacamul. Am prajit decodorul esu din cauza unui programator defect si am inlocuit esu cu zimo, in aceeasi locomotiva, cu aceleasi difuzoare, cu aceleasi incinte si se aude mult mai slab ca intensitate. Aici intervin doua aspecte. Faptul ca sunt doua difuzoare cu alti parametri si faptul ca e alta biblioteca de sunete.

Gajaiala de la ESU, zgomotul de fond sau alte aspecte de genul asta pot avea si efecte pozitive in unele cazuri. Fiind puterea mica totusi a difuzoarelor, pot da senzatia de putere pentru ureche.

Totusi, fidelitatea unor sunete de pe zimo este mai buna, cum ar fi cuplarea... Ma rog asta tine de esantionul in sine... Imi place insa si faptul ca la actionarea franei locomotiva scartaie imediat, de cate ori se apasa frana. La esu uneori trebuie sa chinui masina ca sa se auda scartaitul :-P Ori daca nu tii apasat continuu se poate sa nu se mai auda deloc.

@leynad72
Schimbarea sunetelor memorate pe zimo se face numai cu programatorul? Nu se pot schimba mai simplu cu statia, nu? Ca si cum ai schimba o adresa a locomotivei...

As mai puncta ca am montat trei decodoare zimo pe trei locomotive. Doua Roco si un Piko BR218. Dintre toate, cel mai frumos se comporta Piko 218 :-D Si se aude si cel mai bine. Roco au avut incinte acustice, cum spunea cineva, stock... iar la BR 218 i-am pus eu una, taiata grosolan cu un cleste, cauza din care am lipit difuzorul pe margine cu banda izolatoare pentru a acoperi spatiile. Apoi am gaurit tevile de esapament din carcasa, deasupra difuzorului iar rezultatul este ca se aude mai tare, mai clar.

:grin:
Avatar utilizator
manlif2_0
Mesaje: 548
Membru din: Vin Oct 30, 2009 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de manlif2_0 » Joi Noi 18, 2010 11:11 am

endo, comparatia esu zimo nu e buna. difuzoarele pentru esu au impedanta maare, 100 ohm daca nu ma insel, iar pentru zimo trebuie 8 ohm. difuzoarele de 100 ohm iti mananca putere degeaba, fara sa produca sunet. de ce?

aplicand legea lui ohm, i = u/r. pentru ca difuzorul sa sune cat mai tare iti trebuie curent cat mai mare, i. tensiunea la ambele decodoare ar trebui sa fie aceeasi, deci una e i=u/100 alta e i=acelasi_u/8. asta inseamna ca pe difuzoarele esu, zimo baga un curent de 10 ori mai mic decat pe difuzoarele cu care merge de obicei. deoarece sensibilitatea urechii umane nu este liniara, ci logaritmica, asta inseamna cu aproximatie ca zimo pe difuzoare esu se aude la jumatate din puterea pe difuzoare de 8 ohm.

calculul este grosier si orientativ. in realitate dependenta dintre impedanta difuzorului si puterea scoasa de aplificator pentru ea nu e liniara, dar o lungim prea mult.
Avatar utilizator
Blue-Max
Mesaje: 186
Membru din: Mie Noi 05, 2008 12:00 am
Localitate: Lugoj
Contact:

Mesaj de Blue-Max » Joi Noi 18, 2010 11:22 am

dac scrie: Cat despre taria sunetelor, mie ESU imi pare suficient pt. H0
Just a second .... sa nu-mi spui acuma ca scalam la scara si sunetul ... ce mai urmeaza ... intensitatea luminoasa ?!
Culoarea nu ?! :-D
Unele marimi mie imi par "intrinseci" si nerecomandat a fi scalate ....

dac are dreptate cand zice ca intensitatea sunetului si la ESU ar putea fi tare. Daca ESU foloseste dif. cu impedanta ridicata, ar trebui ca finalul audio al lor, sa fie proiectat pt. iesire pe impedanta mai ridicata si transferul de putere sa fie optim. In final totul se reduce la presiunea acustica de care e capabil ansamblul" final audio / difuzor". Iar difuzoarele independent de impedanta, pot avea randamente diferite (ca si boxele). Adica aplicand pe ele o putere de 1W/la o frecventa data, ele sunt capabile de presiuni acustice diferite. De unde si necesitatea de a avea puteri diferite, pe difuri de randament diferit .... sunt multe aspecte, care dau la final .... presiunea acustica necesara ....
Ultima oară modificat Joi Noi 18, 2010 11:32 am de către Blue-Max, modificat 1 dată în total.
"Wer zuerst schiesst hat mehr von Leben" (3./JG11 "Graf")
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Joi Noi 18, 2010 11:25 am

Se rezolva si culoarea! :grin:
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
Avatar utilizator
leynad72
Mesaje: 157
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Pitesti
Contact:

Mesaj de leynad72 » Joi Noi 18, 2010 12:16 pm

Am prajit decodorul esu din cauza unui programator defect si am inlocuit esu cu zimo, in aceeasi locomotiva, cu aceleasi difuzoare, cu aceleasi incinte si se aude mult mai slab ca intensitate.
Trebuie sa inlocuiesti si difuzoarele, cele de la ESU au 100ohm, iti trebuie difuzoare pe 8ohm. In plus, poti creste putin volumul din decodor, vine setat cu CV266(volumul) la valoarea 65 si tu ai posibilitatea sa-l setezi intre 0 si 255.(nu e nevoie sa cresti peste 180-190, e mai mult decat suficient cat sa nu distorsioneze)
Daca ai Roco Multimaus nu poti umbla direct in CV266, trebuie sa faci din bucati, mai intai CV7(210) si apoi CV166 (il va vedea ca pe CV266). Cand termini setezi inapoi CV7 la valoarea 0.
Libraria de sunete o poti modifica doar cu programatorul, nu merge cu centrala.
Avatar utilizator
andreiul
Mesaje: 1698
Membru din: Joi Aug 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de andreiul » Joi Noi 18, 2010 2:34 pm

@Endo_ro

Nu am poze de la montaj. Tot ce trebuie sa faci este sa cumperi difuzoarele Esu 50447, sa le scoti din camera dubla de rezonanta in care vin montate, sa scoti cazanul locomotivei (fara sa rupi nimi pe acolo) si sa razi cu freza soclul pentru generatorul de fum.

Dupa ce scoti cazanul, intoarce-l si ai sa vezi ca in dreptul cosului este un pic mai mare in diametru (diamentrul interior). Iei difuzoarele, lipesti filrele, le pui spate in spate, tragi o banda de 3m pe ele, le indesi acolo, capacesti locomotiva si gata.
Bafta tuturor! Andrei
Avatar utilizator
Endo_ro
Mesaje: 662
Membru din: Vin Oct 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Endo_ro » Joi Noi 18, 2010 7:45 pm

@andreiul
Soculul este din metal sau din plastic? Nu am demontat-o niciodata, numai tenderul cand am pus decodor. Freza nu am dar probabil ca ma descurc si cu alte ustensile :-|

Poze cu Herculesu'...

Aici se vede incinta numai buna de umplut cu difuzorul. Scuze pentru banda adeziva de la becuri, dar a fost cea mai la indemana metoda cat a lipsit piciul din camera.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Si un fel de filmulet...
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Endo_ro
Mesaje: 662
Membru din: Vin Oct 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Endo_ro » Joi Noi 18, 2010 11:54 pm

I-am montat plugul plin pe fata, furtunurile si cupla... si stergatorul de parbriz 8)
Acum este un DE 2000 numai bun de admirat... NOB este din cate am vazut un operator particular din Germania... Nord Ostsee Bahn...ein privatwirtschaftliches Eisenbahnverkehrsunternehmen mit Sitz in Kiel.:mrgreen:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Endo_ro
Mesaje: 662
Membru din: Vin Oct 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Sal

Mesaj de Endo_ro » Dum Noi 21, 2010 10:47 am

Am profitat de faptul ca DE2000-ul are toate accesoriile si ca unele dintre acestea se potrivesc la BR189. Astfel ca am montat si la BR189 plugul plin, furtunurile si cupla. Singura diferenta este ca plugul e gri, dar se poate rezolva usor. Deocamdata nu deranjeaza pentru ca desi nu are aceeasci culoare cu boghiurile, are aceeasi culoare cu banda de jos a locomotivei , care este tot gri.
Cateva foto...
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Si doua filmulete cu BR218 si DE2000
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat