Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Calea ferata a lui vjr19

Colectii personale de trenulete
Scrie răspuns
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1427
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Dum Noi 30, 2008 8:10 pm

Ce curent furnizeaza acel alimentator?
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
vjr19
Mesaje: 139
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de vjr19 » Dum Noi 30, 2008 8:15 pm

Curent continuu. Da, cred ca nu ar strica o revizie. :fluierat: Multumesc de sugestii. :D
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1427
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Lun Dec 01, 2008 1:12 am

vjr19 scrie:Curent continuu...
:-D Ai fost tare cu replica asta. :-D

Ma refeream la cat curent furnizeaza acel alimentator. Daca iti da un curent de cativa sau cateva zeci de mA s-ar putea sa nu fie suficient sa miste motorul.

Asa ca, inainte de a "baga" locomotiva la revizie, testeaz-o cu un alimentator dedicat modelelor feroviare.
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
vjr19
Mesaje: 139
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de vjr19 » Lun Dec 01, 2008 10:23 am

Da, e drept, nu folosesc un alimentator "feroviar", este unul cu variator intre 3 si 12 V. Totusi celelalte doua locomotive (una Piko, alta Roco) functioneaza cu el. Scrie pe el 500 mA Max, eu zic ca e suficient.
Acum, m-am mai gandit eu la ceva; am montat doi mecanici in cabina Br 80, fara sa scot carcasa, era pe acolo un fir pe care l-am miscat putin...totusi nu cred ca asta e cauza.


Pana la urma nu locomotiva a fost de vina, ci legaturile, am probat-o si azi si a mers mai bine. Am rasuflat usurat... :-P
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1427
Membru din: Sâm Ian 21, 2006 10:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Lun Dec 01, 2008 4:58 pm

vjr19 scrie:... Scrie pe el 500 mA Max, eu zic ca e suficient.
...
Da, este suficient.

In cazul in care testezi locomotiva prin punerea firelor de la alimentator direct la roti, in primul rand verifici contactele intre roti si lamelele colectoare.

Daca folosesti sine, verifici si contactele intre sine si roti.

Toate acestea trebuie sa fie curate.

Pentru curatare poti folosi o solutie de la Trix:

Modellbahn-Fluid
Gleis- und Getriebe-Reinigung

are codul 66624

Nu stiu ce e dar face minuni.
Valentin Voica

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
vjr19
Mesaje: 139
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de vjr19 » Lun Dec 01, 2008 5:06 pm

Multumesc, am s-o am in vedere. :wink: Am sa pun in curand si poze cu ultimele achizitii.
vjr19
Mesaje: 139
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de vjr19 » Dum Dec 07, 2008 3:51 pm

Am ajuns intr-o mica dilema. Am postat la prima pagina (primul link) schita cu traseul, dar lucrurile s-au cam schimbat la punerea in practica. Mai jos este poza cu traseul in momentul actual. Vreau sa ruleze doua garnituri simultan, dar sa fie mai variat traseul, nu imi place doar ovalul, ma gandeam sa fie si o linie serpuita, dar nu stiu pe unde. Niste sugestii ar fi mai mult decat binevenite. :-)
De asemenea, e nevoie de doua alimentatoare pentru doua trenuri ce ruleaza simultan?

[img][Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Lun Dec 08, 2008 3:46 pm de către vjr19, modificat de 3 ori în total.
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Dec 07, 2008 7:11 pm

Daca doresti sa ruleze doua garnituri simultan, ai doua posibilitati (zic eu :)):
1) circuit format din linie dubla, cu papuci izolanti pe iesirile abatute ale macazurilor care le unesc pentru ca liniile sa fie total izolate electric una de alta, respectiv cate un alimentator pentru fiecare linie; astfel fiecare linie este alimentata de alimentatorul ei, deci fiecare tren este comandat separat; in acest caz, macazurile dintre linii au doar rol decorativ, fiindca trecerea unui tren spre cealalta linie duce la scurtcircuite sau la conectarea in paralel a iesirilor celor doua alimentatoare, ceea ce... nu prea le place; totusi poti face si manevre daca te asiguri ca in acel moment tot circuitul este conectat la un singur alimentator;
2) circuitul din imagine, dotat cu un montaj de automatizare care asigura rularea sigura a doua garnituri, astfel incat trenurile isi dau prioritate unul altuia la intrarea pe linia comuna.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
vjr19
Mesaje: 139
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de vjr19 » Dum Dec 07, 2008 7:23 pm

Circuitul e inca neterminat, am sine pt. a forma si a doua linie astfel incat trenurile sa mearga fiecare pe linia lui, sa nu fie nevoie sa isi dea prioritate. Problema mea e ca as vrea sa introduc si o linie care sa serpuiasca, poate pe undeva prin mijloc, dar ma tem ca nu prea e spatiu.
E cam complicata prima varianta, deci e posibil sa apara un scurtcircuit daca pun 2 transformatoare... :x
Ultima oară modificat Lun Dec 08, 2008 3:46 pm de către vjr19, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Dum Dec 07, 2008 7:41 pm

In primul caz, fiecare alimentator este alimentat de transformatorul sau, iar iesirile alimentatoarelor merg la cate o linie, cele doua linii fiind izolate una de alta. Din moment ce iesirile alimentatoarelor nu au nimic de-a face una cu alta, totul este OK. Scurtcircuitul apare numai daca trenul de pe o linie incearca sa treaca pe cealalta, caz in care iesirile alimentatoarelor sunt puse in paralel de catre rotile locomotivei care s-a aventurat pe iesirea abatuta a macazului dintre linii.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
vjr19
Mesaje: 139
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de vjr19 » Dum Dec 07, 2008 8:18 pm

Tocmai am facut o proba pe traseul de mai sus, cu un transformator de 15 V si rezultatele au fost imbucuratoare. Au mers bine cele 3 locomotive, Br 212 (Roco), Br 80 (fleischmann) si Br 218 (Piko). Le-am pus simultan sa mearga pe cele doua diesel, dar s-au deplasat destul de incet; totusi Br 218 s-a miscat ceva mai bine si a ajuns-o din urma pe Br 212. Dar vor mai aparea sine, deci cred ca va trebui sa achizitionez un transformator la 16 V.
Le-am filmat, dar cu internetul meu mobil dureaza mult pana le uploadez asa ca am renuntat.
Multumesc de ajutor mpursu :-)
vjr19
Mesaje: 139
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de vjr19 » Mar Feb 10, 2009 10:51 am

Cam asa arata diorama in acest moment. Traseul inca nu e terminat. De la macazul cu trei cai din nord va mai porni o linie care, in mod ideal ar trebui sa ajunga in spatele garii, unde va fi un depozit; sper sa ma ajute o linie flexibila la curba, ca e stransa.

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]

Si cele doua locomotive de care dispun momentan: Br212 (Roco) si Br80(Fleischmann)

[Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]

In martie vor fi insotite pe traseu si de locomotiva DA 60-0731-4. Abia o astept!!! :aplauze:
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Feb 10, 2009 12:11 pm

Atentie, pe linia interioara tare mi se pare ca vad o bucla in scurtcircuit, care porneste de la macazul curb din dreapta-jos si duce la macazul curb din stanga-jos :!:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
vjr19
Mesaje: 139
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de vjr19 » Mar Feb 10, 2009 2:10 pm

Aoleu, pai bine ca inca nu am dat drumul la curent. Mi se parea mie curios ca se schimba sensul, ca se intoarce locomotiva pe aceeasi linie, din sens opus. Deci inapoi la planseta? :(
Ultima oară modificat Mar Feb 10, 2009 2:46 pm de către vjr19, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Mar Feb 10, 2009 2:14 pm

Inapoi la planseta pentru reproiectarea circuitului sau... aplicarea unor papuci izolanti pe-ici-pe-colea si a unei scheme electronice adecvate, care sa chiar permita intoarcerea locomotivei pe aceeasi linie :grin:
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”