Catenara CFR (home made)

Totul despre sine, instalatii feroviare si alte elemente ale infrastructurii in modelism
Avatar utilizator
oberleitung
Mesaje: 41
Membru din: Mie Dec 05, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Sistemul catenar "CFZ"

Mesaj de oberleitung » Dum Feb 24, 2008 10:42 pm

Buna. Nu stiu daca a-ti vazut topicul meu cu sistemul catenar, sau nu. Eu asa am rezolvat electrificarea "mini dioramei" mele:

[Link Removed for Guests] (pagina 1) si

respectiv:

[Link Removed for Guests] (pagina 2)

Cateva poze pentru a spori (a mari) interesul pasionatiilor:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

zOLi :roll:

PS: sunt reusite si lucrarile voastre la catenare! :aplauze:
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Feb 28, 2008 9:27 am

sogard_2003 scrie:....

Florinn nu am vazut catenara ta nicaieri instalata,ce faci cu ea? :?:
Salut,

catenara mea a fost montata pe un modul static, insa doar ca si probe.

Poze:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Ce fac acum? Astept materiale. Se gasesc destul de greu iar cand le gasesti nu sunt pe stoc.

Voi incepe curand productia in masa, deocamdata adun materiale inclusiv pentru stalpi profil "H" (tip CFR) si ma pregatesc de proiect.

Foarte curand voi avea noutati.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Feb 29, 2008 2:29 pm

Salut.

Ca tot am intrat in posesia a unei mici parti din materialele necesare, am facut un prim stalp de test (copie dupa un stalp viessmann), nu am folosit niste specificatii/cote anume pentru ca am vrut doar sa testez niste "tehnici" noi.

Este vorba de un stalp epoca 5, profil "H", iata rezultatul final:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sandy
Mesaje: 1116
Membru din: Sâm Apr 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de sandy » Vin Feb 29, 2008 2:37 pm

Eu l-am vazut "pe viu" si pot sa spun ca fata de Viessmann e practic IDENTIC!
s
Ultima oară modificat Vin Feb 29, 2008 2:45 pm de către sandy, modificat 1 dată în total.
Sandy-Trainsylvania Railway Club-Cluj-Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Feb 29, 2008 2:43 pm

Viessman are sarma de 0.6 la mine e 0.5 :-D
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florin Tuica
Mesaje: 328
Membru din: Joi Apr 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florin Tuica » Vin Feb 29, 2008 3:11 pm

Impresionant! Banuiesc ca acum urmeaza testul de rezistenta al bratelor la indoire dupa instalarea catenarei.
"Toate pantografele sus!"
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Feb 29, 2008 3:50 pm

Florine, eu folosesc sarma de otel care e mai elastica, deci cel putin teoretic absoarbe mai bine socurile ;)

Testele de rezistenta o sa le fac dupa ce mai imbunatatesc putin metoda de lipire.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Feb 29, 2008 7:44 pm

Salut as avea si eu cateva intrebari
Cum ai realizat profilul H? Din ce materiale? Lipiturile pe sarma de otel sunt facute cu cositor? E o reteta secreta din "bucataria" ta tot procedeul? :-D
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Vin Feb 29, 2008 7:55 pm

Florinn,

Arata super stalpii tai!

Astept cu mare interes sa vad si firele catenare montate. Din ce-am vazut pana cum, aici este cea mai mare provocare, pentru ca trebuie folosita o sarma imposibil de subtire care contravine nevoii de rezistenta a catenarei.

Lipitura probabil ca-i facuta folosind decapantul profesional pe care ni l-a prezentat acum catva timp Alex Stoicia, dar am senzatia ca dupa realizarea lipiturii ai pus un pic pila pe el si ai aranjat totul, ca prea arata bine! Felicitari!

Salutari din Constanta,
Dorin
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Feb 29, 2008 8:56 pm

Pe scurt, cum am procedat, va urma o prezentare mai ampla cand fac productia in masa.

materiale folosite:

- profil "H" 3.5x3.5 alama
- sarma otel 0.5
- cositor de calitate si foarte fin (0.5 parca)
- izolatori H0 viessmann
- letcom banal cu varful cat de cat subtire
- decapant pentru otel - > acid clorhidric diluat
- vopsit in graba cu spray dupliColor

Lipiturile sunt cat se poate de autentice, e drept avusesem si una pilita, dar aceea a esuat in final (probabil nu am decapat suficient otelul), stalpul din imagine nu are lipituri pilite.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Feb 29, 2008 8:58 pm

Florinn scrie:
materiale folosite:

- profil "H" 3.5x3.5 alama
-
Confectionat de tine sau cumparat de undeva anume?
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Feb 29, 2008 9:15 pm

Cumparat din Conrad
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Feb 29, 2008 9:20 pm

Asa da!! interesanta metoda de decapare a otelului,dar eu prin bucuresti nu prea cred ca gasesti la orice magazin acid clorhidric,sarma de otel in schimb am destula...dar ma uit la ea
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Mar 01, 2008 10:45 am

Pai o poti decapa si prin metoda mecanica (jmirghel fin) dar mare consumatoare de timp.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
catalin_gym
Mesaje: 148
Membru din: Joi Dec 20, 2007 12:00 am
Localitate: Resita - Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin_gym » Lun Mai 12, 2008 1:37 pm

Salutare.In primul rand vreau sa va felicit pentru realizarea catenarelor,arata superb pentru o lucrare home made.Va rog frumos daca se poate sa imi dati si mie toate dimensiunile,poate le aveti deja scrise pe hartie si...le scanati.Va cer acest lucru deoarece nu am nici o catenara dupa care sa ma ghidez.

Multumesc frumos
Scrie răspuns


Înapoi la “Infrastructura”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori