Trenuletele MEHANO

Informatii despre producatorii de trenulete.
Scrie răspuns
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Joi Aug 12, 2010 10:37 am

Oricum din pacate pentru cei pasionati N-ul cam incepe sa devina amintire. Nu stiu cum a fost TT-ul inainte, dar momentan e pe o panta descendenta in prabusire libera. N-am prea mai auzit pe nimeni sa vanda ceva la TT, decat chestii la mana a doua sau cel mult noi dar pastrate in vitrina. La N inca mai poti incropi de o diorama, dar nu e o treaba deloc usoara. Uite ca mai exista cei de la Kato care fac la greu tgv-uri pentru N, mai exista si alti producatori care misuna prin zona, dar ca diversitate de produse nu am cum sa compar cu ho-ul ca nu ar fi fair-play deloc.
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Aug 12, 2010 2:31 pm

Pe N sunt destule chestii inca, din pacate singurul ofertant european fiind Fleischmann.. care are preturi aberante. De cand fuziunea cu Roco au inghitit tot ceea ce insemna material rulant si produc numai pe matritele Fl. Ceea ce se produce in matrite Roco se vand la preturi de Fleischmann.
Partea cea mai interesanta este ca nu au renuntat la productia de cale ferata pe sistemul Roco. Mai mult chiar am vazut produsele noi, singura modificare existant sub traverse unde scria odata Roco, acum se vede stersatura executata pe matrita in rest e la fel.

Iar cel de-al doilea producator era Trix, care se pare ca de vreun an tot aceleai chestii le au la vanzare dar nimic nou. Cred ca si ei au lasat balta productia de N-uri, iar acum vor sa scape de stocuri. Chestia asta cred ca e valabila si la Mehano, deoarece nu vad nimic nou in linkurile date de Cristi. :(
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Joi Aug 12, 2010 2:34 pm

Mai erau si cei de la Arnold, mai de curand sub umbrela Hornby. N-am vazut niciodata produse ca sa le pot da ceva calificative (parca rally mai vindea ceva material rulant de la ei, dar nu m-a interesat). De Kato am auzit, dar strict din poze, si restul i-ai amintit tu.
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Joi Aug 12, 2010 3:28 pm

Salut ,
La Kato este chiar invers.....nu mai prea misca nimic la HO .....dar in schimb sunt foarte activi pe N (cel putin la produsele americane .....).
Cu toate ca sunt pe HO ,am cumparat cu ceva timp in urma la dealerul meu o locomotiva Kato N din oferta .Merge asa lin si frumos ca o locomotiva HO !!!! Produsele Kato sunt excelente ( N si HO ).
[Link Removed for Guests]
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Joi Aug 12, 2010 6:41 pm

Celebra poveste , se pare ca la Americani prinde bine treaba cu N-ul. Ei si-au dat seama ca nu exista solutie de compromis mai buna pentru rezolvarea problemei cu spatiul, asa ca au trecut foarte rapid pe N. Stiu ca la un moment dat am dat peste niste discutii pe un forum unde se spunea ca H0 este montruos pentru ei :-D si ca au aspect de jucarie care nu trebuie inghitita de copii deaia e asa mare. Fireste era doar o discutie nu ceva pe caz general. La noi pe continent predomina H0-ul in continuare.

Cat despre TGV ia uite ce am gasit : [Link Removed for Guests]

Mi se pare ca arata cat se poate de misto.
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Joi Aug 12, 2010 7:42 pm

Din cate imi aduc aminte de cand am scris articolul ala cu tgv-uri, kato avea cam tot ce misca la tgv. Singurul care parca nu era era cel postal (galben), care nu mai este in prezent decat la hornby-jouef (si mai de mult cica ar fi fost si la lima, acum tot in aceeasi gradina ho), si parca nu aveau nici tgv-se in varianta clasica (nu pot sa-mi zic ca-mi place la nebunie culoarea portocalie, dar parca atunci cand te uiti la el stii ca e tgv-se).
Avand in vedere ca si la HO am reusit sa demontez fara sa vreau cateva accesorii de la o locomotiva, sincer mi-e groaza de ideea de a ma apuca de N. Dar si cand ma gandesc ca as putea rula un intreg tgv de 8-10 vagoane chiar si intr-o camera de bloc si sa nu arate hilar, parca deja incepe sa fie interesant.
PS: cine puii mei mai aduce mehano in romania dupa 'faliment' ? ca vorba aia vreau jucarie, vreau pos-ul :-P
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
Nicu
Mesaje: 25
Membru din: Vin Noi 21, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Nicu » Joi Aug 12, 2010 8:02 pm

Mai sunt si cei de la Reynauld's care vand ceva N-uri , nu stiu cum e cu trimisul in Romania .
[Link Removed for Guests]
"If you can't explain it simply, you don't understand it well enough" - Albert Einstein
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Lun Aug 16, 2010 5:19 pm

Tot plangeam eu dupa POS, dar acuma am o trilema:
- la Mehano pe site apare ca noutate, asa stiam si eu
- prin alte parti e cam singurul care se poate gasi de la firma asta, ceea ce ar fi si aici ok, ca doar e noutate dupa faliment sau ce a fost pe la ei
dar ...
- aparent cica a aparut intr-un catalog toysrus din 2008 ([Link Removed for Guests]) wtf ???

ca discuta aia pe acolo pe acolo ca e loco de duplex repainted etc, bun, asa e si thalys-ul si toata lumea stia de el
atunci cum pana mea e o noutate cand aparea in cataloage de acum 2 ani ? obiwane ce facusi cu sabia aia laser ? ai dat peste cap continuum-ul spatio-temporal ? sa-l chem pe picard, poate o sa-mi aduca o macheta 1:1 de enterprise, ca vorba aia, ar trebui sa se poata :-D
Pentru maniacul din tine:
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Lun Aug 16, 2010 5:27 pm

Si daca tot vor sa scoata gama completa, ar putea scoate imediat un thalys pba, si chiar un tgv se, in culorile originale, dar cred ca ar fi doar pentru maniaci ca mine, ca de cumparat mai rar; iar de tgv la poste nu cred ca o sa le treaca prin cap vreodata, ca in afara de mine si inca vreo cativa maniaci nu cred ca ar fi alti doritori :-D
Pentru maniacul din tine:
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Lun Aug 16, 2010 5:29 pm

Apropos, ca stiu ca mai erau multi fani tgv pe aici, si unul din ei sigur avea modelul prestige de thalys. Daca a apucat sa desfaca locomotiva, vreau si eu niste poze, sa ma lamuresc si eu odata pentru totdeauna ce intelege mehano prin 'metal chasis'. Initial credeam ca sunt vagoanele din metal, dar se pare ca doar sasiul e, dupa cum zicea Florin, si n-am prea inteles exact la ce anume se refera (o imagine face cat 1000 de cuvinte).
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Lun Aug 16, 2010 8:56 pm

Te lamuresc eu, numai nu-mi cere sa le defac pt. poze !

Setul Prestige de Thalys are locomotiva motoare cu sasiu de metal, iar cea dummy cu sasiu de plastic. Caroseriile sunt la fel. Sasiul metalic ajuta probabil tractiunea locomotivei motoare.

O sa fac odata o prezentare a garniturii si a imbunatatirilor aduse.
NanoXmaus + Roco 10764 + GenLI-S88 + Rocrail
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Lun Aug 16, 2010 9:15 pm

Pai si care pana mea e sasiul ca aia e problema pentru mine :-P
Sasiul e partea de jos a locomotivei in care sunt "infipte" boghiurile ? Sorry, limbaj de profan, dar de aia voiam o poza, sa vad si eu care pana mea e sasiul ala de care vorbeste lumea. Presupun ca si pantografele sunt macar ok, ca alea de la start set sunt chiar jalnice.
Dar in rest din cate stiu (in afara de interioarele vagoanelor), garniturile sunt identice (din pacate inclusiv la motor).
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
dac
Mesaje: 1298
Membru din: Sâm Sep 15, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dac » Lun Aug 16, 2010 9:40 pm

Dap, sasiul tine boghiurile si motorul. Iar pantografele (2 perechi, mari si mici) sunt intradevar metalice si arata binisor. Plasticul si tampografierea arata parca mai bine decat la celelalte seturi de tgv. Per total calitate la nivel de ... Piko.

Nu stiu cat de edificator e filmuletul meu:
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Lun Aug 16, 2010 10:22 pm

Arata chiar beton, nu stiu daca e de la lumini sau intr-adevar calitatea vopselei de pe vagoane e mai buna. Sincer cred ca luminile si camera fac totul, ca cel putin in alta lumina m-am speriat cand l-am vazut, acuma ma uit cu jind la el :-D.
Pentru maniacul din tine:
Avatar utilizator
rooovidiu
Mesaje: 190
Membru din: Mar Noi 11, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de rooovidiu » Mar Aug 17, 2010 3:45 pm

Eu am 2 astfel de garnituri, numai c㒠la mine nu sunt digitale, ci analog. La una dintre garnituri am reuşit cumva s㒠îi stric transmisia aşa c㒠am modificat totul ca s㒠pot folosi vagoanele de mijloc a uneia dintre garnituri la cealalt㒠şi a ieşit ceva ciudat de mare dar la care îi trebuie numai şin㒠foarte bine pus㒠la punct ca s㒠nu deraieze, adic㒠fă’r㒠ridică’turi şi de astea. Dar arat㒠bine.
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Despre producatori”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator