Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Cupla scurta HOME MADE

Lucrari asupra materialului rulant, metode, tips& tricks, etc.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Mar 02, 2008 2:46 pm

Bun, cu cuplele am inteles cum se procedeaza si cum am si eu cateva Fleischmann de tip vechi pot sa le abordez pentru "reabilitare" :grin:

Cuplele, cum or fi ele, cu exceptia unora propuse de Rudi T. si care arata ca cele reale dar si sistemul de cuplare/decuplare este mai complicat, exista posibilitatea "ascunderii" cuplelor intre si la nivelul tampoanelor astfel incat sa nu mai fie chiar asa de "urate" cand le vedem?

Daca le "ascundem" decuplatoarele pot functiona fara probleme avand in vedere inaltimea mai mare la care se gasesc cuplele?
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Dum Mar 02, 2008 3:50 pm

Nem jo!

Decuploarele si partea cuplei (indiferent de tip) impinsa de acestea , actioneaza SUB nivelul de jos al osiei. Vezi NEM, ca acolo zice si pana la ce inaltime se ridica partea mobila a cuplei.


DIP :grin:
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Mar 02, 2008 3:55 pm

Ma gandeam io ca ma trimiti la NEM dar am crezut ca poate ai facut o inovatie la vagoanele tale uitand de norme.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Dum Mar 02, 2008 5:15 pm

Din pacate nu mere!

Sunt cazuri cand si asa decuplorul nu face fata . Tenderele motorizate, plugul de la diesele de multe ori limiteaza ridicarea decuplorului.

PDI
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Joi Apr 17, 2008 1:06 pm

Salut,
Si pe mine ma tot bate capul cu aceste cuple .La americane nu este nici o problema.Dar materialul rulant european (cu tampoane )creeaza probleme mari.
Eu am facut o incercare cu cuple americane Kadee58 ,care sunt de fapt pentru material rulant american.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Dar inca nu sunt multumit 100%. Macar a disparut locasul acela care este sub vagon si strica aspectul lateral.Dar am sa ma mai gandesc,poate si la alta solutie.
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Lun Iul 21, 2008 2:12 pm

Salut,
Am incercat cu alt tip de cupla Kadee ,una cu coada mai lunga.Asa am putut plasa acel "coupler box" exact sub vagon .Este clar ca nu seamana cu cele europene (dar sa fim cinstiti :seamana o cupla Roco ,Fleischmann etc) cu carligul real ??? :roll: Dar aceste cuple Kadee sunt mai mici ca cele europene ,si se poate cupla foarte !!!!! fin cu ele .
Pentru mine a fost important sa dispara acel locas KKK de sub vagon,care deranjeaza la privirea din lateral.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Joi Iul 24, 2008 2:05 pm

Salut ,
am sa revin la WE cu niste poze.Am primit niste cuple de la Schiffer Design .Dar trebuie montate ,si doar la sfarsit de saptamana am timp.dar spun deja acum ca sunt EXCELENTE !!!!!!!
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Vin Iul 25, 2008 1:05 pm

Salut,
Iata si pozele promise:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Este vorba de cuple de la Schiffer Design.Aceste cuple exact la scara ca marime ,dar facute sa functioneze cu ajutorul unui magnet.Deci daca se tine un magnet deasupra cuplei ,ea se ridica si se poate agata in carligul vagonului celalalt ....Am montat asa repede una (din lipsa de timp )sa vad diferenta optica fata de un "monstru " de la Roco de ex. Trebuie spus ca la aceste cuple trebuie un radius mare .Dar acum depinde si daca se folosesc tampoane cu arcuri sau nu.Iar acel carlig are coada destul de lunga,daca se lasa in afara putin,se poate reduce radiusul curbei.Totul se poate testa.....Iar optic trebuie sa mai spun ca recomand sa fie brunate in loc sa fie vopsite....
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Avatar utilizator
alin
Mesaje: 393
Membru din: Dum Aug 19, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de alin » Vin Iul 25, 2008 2:37 pm

cu ce faci brumarea?Cu ceva acid?
a.
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Vin Iul 25, 2008 2:40 pm

Da ,am o solutie pentru asa ceva.Dar se gaseste si la magazinele care vand arme (de tir ,cu aer comprimat bineinteles :grin: )
Rudi, I am a Santa Fe Fan
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Iul 25, 2008 2:45 pm

Uite ce sfaturi ne da Z-mare
Z-mare scrie:Negru:
200p terebentina
20p pulbere de sulf se toarna in 100p apa in clocot. In lichidul uleios, de culoare bruna, se introduce piesa

sau

250p tiosulfat de sodiu
25p acetat de plumb
25p tartrat acid de potasiu
1000p apa la 80-90 grade Celsius
Brunare
15p clorura ferica
30p sulfat feric
12p azotat cupric
100p alcool denaturat si apa pina la 1000p.
Obiectele se acopera cu un strat subtire din solutie, se lasa la uscat dupa care se indeparteaza "rugina" si se repeta oparatiunea pina la rezultatul dorit.

sau

Mai este o metota "tiganeasca" (daca piesa permite un astfele de tratament!): ungi piesa cu ulei, apoi o arzi in partea albastra a flacarii, pina aproape de rosu. Repeti operatiunea pina la efectul dorit.
Alexandru
Eu zic sa incerci metoda "tiganeasca" pana faci rost de cele necesare pentru prima :wink:

:cafea:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5824
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Iul 25, 2008 10:05 pm

metoda tiganeasca?..... incinse si racite in apa,nu merg?eu cred ca e mai
simplu
Ultima oară modificat Vin Iul 25, 2008 11:56 pm de către cosmin78, modificat 1 dată în total.
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Vin Iul 25, 2008 11:52 pm

LDH scrie:Uite ce sfaturi ne da Z-mare
Z-mare scrie:Negru:
200p terebentina
20p pulbere de sulf se toarna in 100p apa in clocot. In lichidul uleios, de culoare bruna, se introduce piesa

sau

250p tiosulfat de sodiu
25p acetat de plumb
25p tartrat acid de potasiu
1000p apa la 80-90 grade Celsius
Brunare
15p clorura ferica
30p sulfat feric
12p azotat cupric
100p alcool denaturat si apa pina la 1000p.
Obiectele se acopera cu un strat subtire din solutie, se lasa la uscat dupa care se indeparteaza "rugina" si se repeta oparatiunea pina la rezultatul dorit.

sau

Mai este o metota "tiganeasca" (daca piesa permite un astfele de tratament!): ungi piesa cu ulei, apoi o arzi in partea albastra a flacarii, pina aproape de rosu. Repeti operatiunea pina la efectul dorit.
Alexandru
Eu zic sa incerci metoda "tiganeasca" pana faci rost de cele necesare pentru prima :wink:

:cafea:
:-? :-? :-? La Chimie nu ma pricep deloc......Eu am cumparat la o expozitie de trenulete o sticlutza mica cu o solutie extra pentru brunare.
Iar metoda "tiganeasca " nu cred ca prinde bine la aceste cuple fine ..... :-D
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Scrie răspuns

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de material rulant, constructie de la zero”