Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

DE-ALE LUI DORIN

Colectii personale de trenulete
Scrie răspuns
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mar Aug 11, 2009 1:33 pm

dupa aproape 1 an de pauza, revin si eu pe platoul de filmare cu o digitalizare a unei locomotive americane - dieselul EMD FT - fabricat de BACHMANN. l-am achizitionat in 2006 dar nu l-am folosit. l-am luat fara interfata pentru ca pe vremea aceea nu ma gindeam ca voi trece la digital. intre timp lumea a evoluat si mi-am mai schimbat si eu mentalitatea. de cind am trecut la digital am digitalizat mai multe locomotive inclusiv modele mai vechi (sau mai noi) nepregatite pentru digital. chiar daca este un model american mie imi place foarte mult si apreciez mai ales combinatia de culori in care este vopsita. cred ca este cea mai frumoasa varianta de vopsire de la acest model.

[Link Removed for Guests]
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mar Aug 11, 2009 1:58 pm

am demontat caroseria desfacind cele 4 suruburi de pe burta locomotivei.

[Link Removed for Guests]

ca o particularitate a acestui model, fiind gindit pentru analog, un pol al motorului ia curent de pe sasiul de plumb al locomotivei, sasiu care este si supradimensionat avind si scop de lest. inclusiv farul care este dotat cu bec ia curent de pe sasiul de plumb al locomotivei.
pentru inceput am identificat locul unde urma sa instalez interfata digitala. interfata am achizitionat-o mai demult de la RALLY si pentru ca nu intra prea bine in locasul stabilit, am micsorat-o cu citicva milimetri folosind o pinza de bomfaier.

[Link Removed for Guests]

dupa aceasta operatie am taiat toate cablurile, lasindu-l doar pe cel care alimenta un pol al motorului si pe cele care aduceau curent de pe partea dreapta.

[Link Removed for Guests]

am scos apoi boghiurile locomotivei si am demontat motorul. ansamblul motorului se prinde de caroserie cu 2 suruburi sub burta locomotivei. am izolat motorul cu banda de izolare, nu inainte de a lipi un cablu de contactul care lua curent de pe sasiul locomotivei. am introdus motorul inapoi si am reinstalat boghiurile, operatie care s-a dovedit a fi foarte usor de facut.

[Link Removed for Guests]

in imagine se vede ca motorul, din fabricatie este imbracat intr-un burete subtire care amortizeaza vibratiile date caroseriei dar si zgomotul scos de motor.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mar Aug 11, 2009 2:19 pm

a urmat pregatirea interfetei digitale. deoarece sasiul era tot din plumb a trebuit sa izolez zona in care urma sa vina decodorul. am lipit o bucata de carton subtire pe sasiu folosind pistolul cu baghete de plastic. un instrument extrem de util pentru machetisti este acest pistol. fara acesta munca ar fi durat probabil mult mai mult si ar fi fost mai migaloasa.

[Link Removed for Guests]

am instalat apoi interfata digitala pe care am lipit-o tot cu pistolul cu baghete de plastic.

[Link Removed for Guests]

si cu schema in fata, m-am apucat sa lipesc cablurile, la inceput cablurile de alimentare a motorului si apoi pe cele de culegere a curentului.

[Link Removed for Guests]

pentru partea stinga a locomotivei am luat si eu curentul de pe sasiu folosind contactul original al locomotivei. in fotografia de mai jos se vede in capatul din stinga un surubel de unde pleaca un cablu verde - acela este contactul original de culegere a curentului de pe sasiul locomotivei. in varianta originala de acolo de alimenta farul locomotivei.

[Link Removed for Guests]

aceasta este schema cablurilor decodorului si contactele corespunzatoare pinilor:

[Link Removed for Guests]

dupa ce am lipit cablurile motorului si cele care aduc curent la decodor, am montat decodorul si am facut prima proba pentru a vedea cum se comporta locomotiva fara alti consumatori.

[Link Removed for Guests]

si locomotiva functioneaza fara probleme. primul pas important a fost facut.

[Link Removed for Guests]
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mar Aug 11, 2009 2:42 pm

urmatorul pas a fost sa montez lumina. original locomotiva avea un bec dar l-am inlocuit cu un LED galben. bineinteles ca am montat in circuit si o rezistenta de 470 ohmi.

recunosc ca experimental (in afara proiectului original i-am montat si 2 leduri in spate, unul rosu si unul galben care se aprind in functie de directia de mers). astea se vad doar cu caroseria scoasa :mrgreen: .... dar a fost un experiment sa vad cum functioneaza...
ledul frontal l-am fixat de sasiu cu acelasi pistol cu bare de plastic. lumina este satisfacatoare.

[Link Removed for Guests]

decodorul intra bine in sasiu. cablurile le-am fixat inauntru cu o bucata de banda izolatoare.

[Link Removed for Guests]

rezultatul zic eu ca e satisfacator:

[Link Removed for Guests]

locomotiva functioneaza silentios, lumina se aprinde si se vede destul de bine.... sunt multumit.
acum urmeaza sa ma hotarasc pe care o voi mai digitaliza.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Mar Aug 11, 2009 4:22 pm

felicitari pentru lucrare. este o locomotiva foarte frumoasa. sa-i atasezi si niste vagoane pe masura
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
BACHMANN
Mesaje: 95
Membru din: Lun Mar 24, 2008 12:00 am
Localitate: CLUJ
Contact:

Mesaj de BACHMANN » Mar Aug 11, 2009 4:26 pm

Salut Dorine,

Locomotiva americana este o ¨unit A¨ Sa sti ca daca vrei sa fie completa iti trebuie si o unitate B tractoare in aceleasi culori.

Unitatile B sunt comandate de unitatea A la fel ca in realitate

Aici pe forum avem pe cineva care iti poate da toate lamuririle necesare despre materialul american.

Asta daca Mister SantaFe fan nu se sesizeaza din oficiu :grin: , incearca pe PM

S
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mar Aug 11, 2009 6:40 pm

am avut si o untate B dar am dat-o. era in aceleasi culori. mi se parea inutila pentru ce am eu si pentru ce vreau sa fac. sincer as prefera inca o unitate A sa le pun in tandem. asta cind voi fi mai in bani :grin: . momentan cred ca am destule locomotive pentru macheta pe care nu o am........
astept insa niste lamuriri de la SANTA FE fan privind luminile locomotivelor cu abur americane. vreau sa ma apuc sa digitalizez una si trebuie sa stiu ce fac.
am citeva facute de IHC si ce e mai prost la ele e ca nu accepta orice tip de decodor. sunt mai pretentioase. in rest sunt multumit pentru ca sunt foarte silentioase si foarte puternice.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Vin Aug 28, 2009 4:51 pm

revin cu o locomotiva cu abur, de asemenea americana, locomotiva care mi-a facut si o surpriza placuta atunci cind am demontat-o pentru a-i instala decodor. conform documentatiei cu care a venit avea interfata cu 6 pini si eram pregatit sa o inlocuiesc cu o interfata cu 8 pini ca sa ii instalez un decodor LOC PILOT. cind am demontat-o am descoperit ca avea interfata cu 8 pini ceea ce mi-a usurat mult munca.
am instalat decodorul si facind probele de rigoare, am constatat ca functioneaza foarte bine si lin.
MOUNTAIN

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Vin Aug 28, 2009 6:13 pm

ALTE FOTOGRAFII

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

4 - 8 - 2 MOUNTAIN a fost cea mai populara locomotiva in America de Nord unde locomotivele de tip PACIFIC erau tot mai depasite de trenurile care cresteau in lungime si greutate. prima locomotiva de acest tip pe continentul Nord American a fost construita de ALCO pentru compania Chesapeake and Ohio in 1911. MOUNTAIN a combinat buna tractiune a locomotivelor MIKADO (4 osii de tractiune) cu stabilitatea data de trenul de rulare cu 2 osii din fata locomotivelor PACIFIC. Chesapeake and Ohio a intentionat sa foloseasca aceste locomotive la trenurile de calatori mai ales dupa ce acestea si-au demonstrat eficienta in tractiunea trenurilor de marfa mari si foarte grele la acea vreme. pina la urma multe locomotive MOUNTAIN au fost construite ca sa poata tracta atit trenuri de calatori cit si de marfa.
2200 de locomotive tip MOUNTAIN au fost construite pentru 41 de companii americane. Cele mai multe unitati au fost folosite de catre compania New York Central care a cumparat 435. la aceasta companie locomotiva s-a numit TIP Mohawk.
Compania Pennsylvania a comandat 224 de locomotive, cele mai multe fiind folosite la tractarea trenurilor de marfa. aici s-au numit locomotive clasa M. Florida East Coast a folosit 90 de locomotive pentru trenurile de calatori, New Haven 70 de locomotive si Southern Railway 58 de locomotive din aceasta clasa.
In Canada, Canadian National Railway numea aceasta locomotiva clasa U si au folosit-o pentru trenurile de pasageri. o parte din aceste locomotive a fost construita aici in 1914. Canadian Pacific Railway a folosit aceste locomotive 30 de ani.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Sâm Aug 29, 2009 11:27 am

O alta locomotiva americana, este locomotiva PACIFIC SEMI - STREAMLINE sau locomotiva PACIFIC semicarenata pentru trenurile de calatori. are un motor foarte fiabil care ii confera o putere suficient de mare si un mers foarte lin. este fabricata de IHC.
Putin istoric ........
Aceste modele carenate au cunoscut o dezvoltare exploziva in perioada 1934 - 1936 cind companiile feroviare, mari si mici, din America de Nord au fost cuprinse de febra masinilor carenate si semicarenate. prin adaugarea de carenaje, locomotivele cu abur erau mult mai atractive mai ales datorita culorilor si a variantelor de vopsire si erau folosite bineinteles la tractarea trenurilor de calatori. in multe cazuri companiile de cai ferate foloseau acest sistem - carenarea locomotivelor cu abur - deoarece era mult mai economic decit ar fi costat achizitionarea noilor locomotive diesel......

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests][Link Removed for Guests]
Ultima oară modificat Vin Dec 11, 2009 10:46 pm de către DORIN, modificat de 5 ori în total.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Sâm Aug 29, 2009 11:39 am

superbe locomotivele cu aburi americane. frumos si modulul de prezentare de la mountain. realizarea ta?
[Link Removed for Guests]
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mar Sep 01, 2009 9:23 pm

este realizarea mea. daca te uiti tot in acest topic, o sa vezi si etapele de lucru si alte fotografii cu mai multe ipostaze ale acestei halte.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Mie Sep 09, 2009 10:21 pm

Salut Dorin,
Este pacat ca ai dat " B Unit" ....deoarece EMC (asa se numea firma in anii 30`...inainte sa devina EMD ....)au vandut aceste locomotive in formatiune A-B .Cele mai multe mergeau in A-B-B-A .
Rudi, I am a Santa Fe Fan
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Mie Sep 09, 2009 10:26 pm

asa este SantaFeFan poate era mai bine sa ii scot motorul si sa o tin in varianta DUMMY. asta ca sa ma scuteasca de un decodor in plus. dar nu e o problema ca pina la urma daca o sa ma hotarasc, o sa imi iau alta, pentru ca ai vazut ca din cind in cind ajung si pe la magazinele noastre virtuale.
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1418
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Mie Sep 09, 2009 10:39 pm

Salut,daca nu ai rampe mari pe diorama ,poti scoate motorul si ai un A-B .poate fi si Dummy ,doar pentru optica .Si eu am multe in formatiunea A-B-B-A ( diferite F 3 ,F7 ,FT etc ) si peste tot am scos motoarele din BUnits.....optica ramane ,iar puterea ajunge din A Unit .In plus ai piese de rezerva.....
Rudi, I am a Santa Fe Fan
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari colectii personale / colectii tematice”