Anunt important: [Local Link Removed for Guests]

CONSTRUIREA RELIEFULUI

Cele mai practice metode de teraformare, prezentare si aplicare in practica. Metode de aplicare, realizare a vegetatiei.

Moderator: rrzxxx

Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

CONSTRUIREA RELIEFULUI

Mesaj de BOGDAN I » Dum Ian 29, 2006 12:13 am

MATERIALE
- "zapada artificiala"
- plasa sarma (ochiuri mici si sarma sa nu fie otelita)
- ipsos (racomandabil de calitate - nu se crapa si se intareste mai greu )
- cuie - lungi si scurte (la kg cel mai ieftin )
- tifon
METODA DE CONSTRUCTIE
se pun "haotic " bucati de zapada artificiala una peste alta de diferite dimensiuni pentru a forma "scheletul" muntelui
gramada obtinuta se acopera cu plasa care se prinde cu cuie astfel incat acestea sa patrunda cat mai multe bucati de polistiren .
intr-un recipient se pune apa calduta in care se toarna fin ipsosul amestecand comtinu(sa nu se formeze gogoloase) pana se obtine o pasta lichida (dens. aracetului ),
in acest continut se "inmoaie fasii de tifon care se pun peste plasa obtinand forme de relief compacte .
trebuie executata destul de repede contructia deoarece ipsosul se intareste repede .
cu ipsosul ramas in recipient de completeaza eventualele spatii ramase liber.
dupa 3,4 ore se pot face mici retusari (cutter) dupa care daca nu dispui de airbrush o pensula mai lata poti vopsi suprapunand nuante de galben , maron , ocru , rosu etc....
a se folosi vopsele acrilice (se spala usor iar dupa uscare culoarea se "incalzeste "la nuanta.
se aplica pe alocuri (rumegus verde) si de "planteaza" copacii sau alte verdeturi
spor la lucru
o sa revin si cu alte "smecherii"
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Lun Feb 27, 2006 4:20 pm

Vestitul balast pentru sine
Este foarte simplu - Magazinele pentru animale (PET SHOP) se cauta nisip pentru pisici la kg (varsat) .Exista in diferite dimensiuni si culori , a se cauta dimensiunea cat mai mica posibila.Dupa ce cumperi cantitatea care iti trebuie acasa o cerni printr-o sita obtinand in majoritatea cazurilor 2 gramezi de granulatie diferita. Acestea se pun pe langa traverse si printre ele - imitand balastul adevarat dupa care cu o siringa (fara ac) se picura solutie de 50% aracet+50% apa .Dupa uscare daca culoarea nu este cea adecvata (depinde de culoarea pietrisului)se coloreaza cu vopsele acrilice (nuante de gri, maro) iar pe mijlocul traverselor mai intunecat (gri,negru)
AVANTAJ - Pret - 80.000 1kg nisip pisici
- Realism 100% in functie de indemanarea fiecaruia

Spor la lucru
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Lun Feb 27, 2006 4:33 pm

Gramezile de carbuni
Foarte simplu - in zona remizelor din bete de chibrite se construiesc lipite cu aracet pe un carton cutii pentru depozitarea carbunelui sub forma dreptungiulara (cat o cutie de chibrite dar fara capac).
In interiorul acesteia se pune pietrisul cu granulatie mai mare (rezultat din separare , vezi msj anterior) , se lipeste in gramada cu solutie (aracet+apa) dupa care se vopseste cu negru - (Negru de fum) toata gramada de pietris , iar lemnele in cobinatii maro cu negru
Arata super
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Mar Feb 28, 2006 9:30 pm

VAGOANE "TUNATE" [Link Removed for Guests]
Vestitele vagoane de marfa "gondola" sau descoperite sau jumatati sau cum le-o spune fiecare se pot transforma din niste vagoane seci in unele interesante in felul urmator
Se cumpara cateva paie (de baut , ptr baruri ) negre sau diferite culori , se reduc dimensiunile la dimensiunea platformei vagonului (taiat astfel in cat capetele sa fie perfect rotunde - folositi forfecuta de unghii), se aseaza unul peste altul pe lungime sub forma de ^ se lipesc intre ele in interior cu cate un punct de superglue (foarte putin deoarece este un acid care le dizolva) si se lipesc pe vagon sau in vagon (depinde de felul acestuia)
REZULTATUL - VAGON DE MARFA CARE TRANSPORTA TEVI
3,4 vagoane de acest fel alcatuiesc o garnitura super si nu afecteaza locomotiva deoarece paiele sunt foarte usoare (greutate mica)
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Lun Mar 13, 2006 3:51 pm

Imagine
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

poze diorama recente

Mesaj de BOGDAN I » Lun Mar 13, 2006 3:54 pm

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Lun Mar 13, 2006 4:02 pm

Cam acestea ar fi pozele cu rezultatul construirii reliefului prin metodele descrise mai sus
Avatar utilizator
B74MRV
Mesaje: 1102
Membru din: Dum Mar 13, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti, Dristor, Sect. 3
Contact:

Mesaj de B74MRV » Mie Mar 15, 2006 11:00 am

SALUT BOGDAM
O INTREBARE: PERETELE ACELA INALT DIN PIETRE CUM A FOST OBTINUT?

BRGDS RAZVAN
Spor
Razvan MORAR

Locomotivele cu abur sunt o poezie in miscare!
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Mie Mar 15, 2006 3:46 pm

Foarte simplu - cauti undeva in natura un perete (ce textura vrei) faci poza la o particica din el cu un aparat foto digital (rezolutie mare) acasa prelucrezi poza respectiva (eu am multiplicat acel fragment ) si dupa cateva modificari de dimensiune - sa semene cu HO (cel mai simplu la peretele la care faci poza masoara dimensiunea unei pietre si o reduci la 1/87 astfel aflii cat trebuie sa aiba totalul pentru a fi la scara)dupa care rezultatul il scoti la o imprimanta profi pe carton mat (nu lucios). Decupezi hartia la ce dimeniune vrei si o prinzi de suportul din spate (in cazul meu este vorba de o placa de zapada artificiala).Prinderea eu am realizat-o cu bolduri cu cap normal - astfel ca nu se observa , si oricand poate fi data jos sau schimbata .
Acelasi lucru am facut si cu capetele de tunel (intrarile din piatra)
Avantajul arata natural si este foarte ieftin.
Prima data am vrut sa cumpar asa ceva de la un magazin specializat si cand am aflat ca o coala DE HARTIE IMPRIMATA A 4 COSTA 300.000 LEI , mi-a trecut.mie imi trebuiau 2 coli pe putin , iar hartia nu are aceleasi calitati ca si cartonul alb.
Daca vrei sa cumperi - in aula universitatii de arhitectura in Bucuresti la subsol exista un magazin cu materiale pentru construit machete la ce scara vrei dar sincer o sa-ti treaca cand o sa vezi preturile.
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

magazin elemente machetare

Mesaj de rally » Mie Mar 15, 2006 11:50 pm

Salutare !
Daca vrei sa cumperi - in aula universitatii de arhitectura in Bucuresti la subsol exista un magazin cu materiale pentru construit machete la ce scara vrei dar sincer o sa-ti treaca cand o sa vezi preturile.
Tare informatia ! Si paradoxul ; aflu asta din Brasov. :lol: :lol:
Multumesc Bogdane !
Trebuie sa incep sa ma pregatesc , astept diorama in cateva saptamani...
[Link Removed for Guests]
M-am hotarat la asta , ca pot sa-i fac cascada si lac , pe care-l populez cu Gupy, de-o sa zica lumea ca-s rechini ce incearca sa prinda surferul :P
rally
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Joi Mar 16, 2006 2:17 pm

Multumesc tuturor si orice intrebare la care stiu o sa va raspund cu cea mai mare placere .
Rally - Nu uita ca am terminat Liceul de Arte si din fericire am destule legaturi in Bucuresti in domeniu(am vrut sa dau la Arhitectura ) dar mi s-a ivit ocazia cu jobul care il am acum si am renuntat - am dat la o facultate privata in Brasov in domeniul jobului pe care il fac acum.
Cat despre materiale pentru diorama - sfatul meu pentru toti - Fratilor cand iesiti la un gratar undeva in padure (furati idei) stiu ca suna absurd dar de acolo te inspiri .Pana la urma incercam sa imitam natura (munti , dealuri , rauri ....etc).
Rally diorama pe care o cumperi arata ok - dar este foarte (plastica si rece). EU daca as cumpara o diorama de genul acela , as face pe ea o groaza de modificari - tente de culori mai ales la iarba si la munti cred ca cu un airbrush cu vopsea acrilica ar prinde viata (tente de galbui , maron, griuri , verde ma inchis) cat despre rauri - eu zic sa incerci sa te joci cu gelatina - e cel mai bun material imitant . Iar lacul - iti dau o idee - vopseste suprafata cu tente de albastru spre verzui catre margini dupa care peste acea suprafata - cumpara un geam de grosime 1,2 mm maxim decupat dupa forma lacului , geam care il pui peste - o sa ramai surpins cat de bine imita realitatea (confera adancime , si luciu) (Nu NICOLETA LUCIU :lol: ).
Traseul pe care montezi sinele - dupa montarea sinelor eu as trece la vopsirea travesrelor si a spatiului de langa acestea cu tente de maro - iar pe mijloc spre negru .Am observat o chestie la tori producatorii de sine cu balast sau fara ca NU IMITA realitatea - cine a mai vazut traverse negre , complet negre ?? sau balast complet gri deschis ?? mi se pare lipsa de inspiratie , cat poate costa sa bage in plasticul respectiv diferite nuante de culori , hai sa fim seriosi.. Si daca ar costa un pic mai mult eu nu cred ca nu s-ar vinde.

PS. Rally am auzit ca dupa ce montezi diorama ma inviti la un pescuit la poalele cascadei pe lac??? :wink: Sau cu vremea asta la copca ?
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

diorama

Mesaj de rally » Joi Mar 16, 2006 2:46 pm

Ai dreptate Bogdan.
Cumperi o placa cu relieful si tunelele rezolvate. Plus primesti si podurile.
Apoi te pui pe montat boscheti si pomi de prinde viata.
Personal , nu-mi place covorul de iarba , asa cum spui e prea uniform.
Sincer n-am mai facut asa ceva , dar pt fiecare actiune exista un inceput ,
un start ca la locomotivele cu aburi... mai patinam un pic.
La apa naturala nu renunt , caci nu poate fi ceva mai realist decat natura insasi. Sub lac poti monta un motoras sa invarta un magnet , in lac pui o
bucata de fier invelit in plastic si s-ar putea sa avem si un vartej in ...
ceasca. :o
Am in fata tunelul de la PIKO , ce de fapt e tot NOCH , si arata super ,
i-mi imaginez peisajul inmultind cu 10 imaginea acestuia. TARE !!!
Chiar si culoarea asta crem a piscurilor i-mi place , aduce a munti calcarosi. Cu pietrisul si traversele nu stiu inca ce va fi.
rally
Avatar utilizator
Lucian
Mesaje: 47
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: diorama

Mesaj de Lucian » Vin Mai 26, 2006 11:18 am

rally scrie:La apa naturala nu renunt , caci nu poate fi ceva mai realist decat natura insasi. Sub lac poti monta un motoras sa invarta un magnet , in lac pui o
bucata de fier invelit in plastic si s-ar putea sa avem si un vartej in ...
ceasca. :o
Draga rally, nu vrea sa-ti rapesc entuziasmul, dar nu este chiar asa. :)
Cind vine vorba de reducerea la scara, natura insasi... nu mai este chiar realista.
Unul din primele lucruri care se invata in modelism este ca nu se reproduce realitatea ci se creaza impresia de realitate.
Stiu, pare ciudat, dar hai sa luam cazul unei cascade si sa ne gindim: cum ar arata o cascada reala, vazuta suficient de departe, astfel incit imaginea ei sa fie cit imaginea pe care o avem cind privim cascada de pe diorama? Am vedea stropii de apa care formeaza spuma, jetul de apa nu se vede transparent ci in functie de cit de mare este este translucid sau chiar opac... Este o impresie de forta pe care o transmite imaginea unei cascade.
Ce obtinem daca folosim un firicel de apa reala pe diorama? Pai in primul rind este complet transparent, nu are volum, se scurge pe la coltul cascadei... nici vorba de forta a naturii :lol:
De aceea, Noch face produse de genul [Link Removed for Guests] sau [Link Removed for Guests], care se folosesc pentru a crea impresia corecta de cascada, redusa la scara.

Stiu, tot ei fac si moara prin care curge apa naturala, dar scopul acelui produs este putin altul - relaxarea, data de susurul real al apei, nu realismul. :wink:

Si sunt convins ca e tare placuta moara respectiva (chiar ma cam bate gindul sa-mi montez si eu asa ceva :wink: ), dar categoric, nu este realist.
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Efecte apa din natura

Mesaj de rally » Vin Mai 26, 2006 11:46 am

Ah !!! Luciane in mod cert ai dreptate , in nenumaratele incercari ale omului de a copia natura , totdeauna a obtinut niste replici palide ale originalului . Chiar si in modelismul feroviar , ne "jucam" cu niste replici ale garniturilor originale care chiar cu weathering nu sunt chiar identice ,
si vorbim aici de copierea unor obiecte create de om. Chiar si o diorama va avea totdeauna ceva artificial in ea , incepand cu figurinele...
Dar , orice replica , oricat de palida, ne apropie de original si ce strica ochiul-creierul (in perfectiunea sa de a observa si compara ) sufletul mai estompeaza si viseaza ca-i adevarat.
Zi-mi si mie o metoda de imbatranire a machetelor de cladiri. In acelasi contest de incercari a copierii naturii .
rally
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Avatar utilizator
Lucian
Mesaje: 47
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Lucian » Vin Mai 26, 2006 1:38 pm

Eh, asta subiect lung este si e mult de povestit. Sa incerc sa rezum citeva idei. :)

Am citit undeva o fraza care mi-a placut mult, un modelist american (specialist in weathering) se referea la controversele dintre colectionari si modelisti si spunea ca weathering-ul este o metoda de a ruina in citeva zile un model perfect de sute de dolari. :lol:

Ca tehnici, eu stiu vreo 3 mari, care cuprind citeva variante. Cu airbrush-ul, care e necesara dar nu suficienta, cu pastel (care e preferata mea) si washing-ul.
De multe ori, pe un sigur model se folosesc toate trei.

Acum, pentru cladiri trebuie mai intii stabilit ce fel de weathering vrem. Usor sau intens, cu praf + mizerie, cu siroaie de apa, etc.
La o cladire eu as folosi washing + pastel. Atentie, intodeauna un test prealabil pe o suprafata similara e foarte recomandabil. La inceput este greu sa-ti dai seama ce va iesi. :wink:

In primul rind este nevoie sa scapam de luciul plasticului. Pentru asta avem nevoie de un lac mat. Atentie la folosirea lacurilor mate (fie acrilice fie email), trebuie agitate temeinic, altfel nu iese bine. Cel mai simplu, ca sa fie uniform, il aplicam cu airbrush-ul.

Acum, pentru a face petele existente pe ziduri, se folosesc solutii de cerneala sau de crema de ghete. Am incercat aceasta metoda insa numai la vagoane, nu stiu exact cum ar veni pe cladiri. Ideea este sa diluezi o picatura, doua de cerneala (neagra) in cam o lingura de lichid de spalat geamurile (atentie daca lichidul cu pricina e colorat, testati inainte). Se mai poate in solutie de alcool cu apa. Nu se foloseste apa chioara pentru ca aceasta nu patrunde in fiecare crapatura. Apoi, cu o pensula moale se aplica solutia uniform si pastrind directia pensulei in directia de scurgere a apei in natura. Atentie, nu lasati solutia sa balteasca, petele rezultate nu au nici un farmec. Daca totul a mers bine, solutia se va stringe in jurul colturilor modelului si dupa uscare se vor forma niste dire care imita foarte bine petele lasate de curgerea apei si va pune in evidenta fiecare contur al modelului. La trenulete, aspectul se schimba dramatic. Daca nu vrem direle de apa prea vizibile ci doar accentuarea contururilor, facem solutia mai slaba si o aplicam de mai multe ori.

Pasul al doilea ar fi aplicarea de praf. Asta e metoda mea preferata, nimic nu da realism mai mult.
Luati de la magazinele pentru pictori niste creioane pastel (nuante de gri, ocru, maron, etc.). Le frecati pe un glasspapier sau pe o pila foarte fina, pentru a obtine o pudra fina. Cu o pensula luati putin praf si il aplicati cu grija. Eu folosesc asta la ruginirea boghiurilor si pot spune ca e o metoda incomparabil mai buna ca airbrushing-ul. Am facut si niste boghiuri pline de noroi care iar mi-au dat mari satisfactii.
Atentie, testati inainte si aplicati cu multa grija, nu se mai ia usor. :)

In fine, pentru acoperisuri este necesar un drybrushing. Luati vopsea pe o pensula lata si o stergeti pe un carton, pina cind se sterge aproape toata vopseaua de pe ea. Aplicati apoi usor pe contururile pe care vreti sa le puneti in evidenta (de exemplu un acoperis de tigla). Din nou, atentie, testati inainte de a ataca modelul.

In final, atentie la ce culori folositi. Cel mai bine observati atent in natura jocul de nuante si nu uitati ce spuneam: este important ca modelele sa dea impresia de realitate.
Ca regula de baza, pe modele inchise folositi pentru weathering nuante mai deschise si viceversa.
Ar mai fi multe de zis... dar hai sa vedem mai intii niste teste.
Succes!
Scrie răspuns

Înapoi la “Teraformare si vegetatie”