Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Vagoane

Locomotive / vagoane, in imagini, impresii.
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Doru
Mesaje: 500
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Garnitura compusa din 2 vagoane

Mesaj de Doru » Joi Mar 13, 2008 5:02 pm

Rog si eu pe cineva sa ma lamureasca ce scop aveau aceste vagoane? Transportau marfa, sau erau pt personalul feroviar?
Multumesc
[Local Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Mar 13, 2008 5:29 pm

Textul de pe vagoane inseamna "curier rapid de marfuri cu amanuntul". Acuma nu stiu toata povestea, Horia probabil o sa-ti explice mai bine tot sistemul care statea in spatele lor.

Din cate stiu in principiu e vorba despre un soi de posta de marfuri care trebuiau sortate si duse la diverse destinatii de pe parcursul trenului, deci exista un personal feroviar imbarcat care trebuia sa aiba grija ca fiecare colet de marfa sa coboare la destinatia potrivita. De aceea existau aceste doua vagoane legate intre ele, ca personalul imbarcat sa aiba la dispozitie un spatiu mai larg unde sa-si poata organiza marfurile in ordinea debarcarii. Sper ca n-am dat-o in balarii complet, rog pe cei ce stiu mai multe sa vina cu completari.
Avatar utilizator
rocoman
Mesaje: 27
Membru din: Joi Aug 16, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de rocoman » Joi Mar 13, 2008 6:53 pm

Sint vagoane care transportau colete in regim rapid de marfa
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Mar 14, 2008 8:20 pm

exact!

sunt vagoane care transportau coletarie in trenuri de marfa rapide sau de pasageri cu Vmax de 100km/h... pentru acea vreme (1931) o performanta, socotind ca la DB in 1960 se circula inca cu 60km/h...

au existat multe versiuni, erau intotdeauna vagoane jumelate... formula tipica este un Pwg Pr.14 + G Dresden (1931) sau mai apoi G Dresden + G Dresden (1935), cuplate fix si cu burduf de trecere intre unitati.

sistemul a supravietuit pana spre 1958 la DB si 1962 la DR, in epocile mai tarzii inscriptia "Stueckgut Schnellverkehr" devine mai mica...

HTH,
Horia
Avatar utilizator
Doru
Mesaje: 500
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Doru » Vin Mar 14, 2008 9:05 pm

Multumesc pt explicatiile foarte frumoase si exhaustive din partea voastra. :grin:
Avatar utilizator
Doru
Mesaje: 500
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Doru » Mie Mar 19, 2008 8:02 pm

Revin cu o noua intrebare celor care pot sa ma lamureasca.
De curand am achizitionat acesta vagon. Mi se parea interesant. Totusi nu stiu pt ce fel de incarcatura era destinat. Multumesc

[Local Link Removed for Guests]

:-)
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Mar 19, 2008 8:08 pm

Este un vagon frigorific venit din Ep.II care era racit cu gheata
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Mar 20, 2008 12:06 pm

buna,

Dorel a raspuns foarte bine, numai cateva mentiuni...th_

vagonul este intr-adevar italian si face parte din seriile cu acoperis ascutit compatibile RIV de dupa 1920; a circulat in aceasta forma pana in anii 1960-70 si pana si mai tarziu ca vagon acoperit normal; cum inscriptiile FS nu s-au schimbat in mare intre 1925 si 1968 as spune mai degraba ca este un vagon epocile II-III :)

la FS in general cu asemenea vagoane se transporta peste de mare din porturi spre marile orase!
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Doru
Mesaje: 500
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Doru » Joi Mar 20, 2008 12:25 pm

super!!! :lol:
Imi place vagonul din ce in ce mai mult.Initial mi se parea tern, acum il gasesc chiar frumos.Asta pt ca stiu din ce in ce mai multe depre el. Multumesc tuturor.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Mar 20, 2008 12:34 pm

O corectura la textul meu.
Noroc cu prietenii care sar in ajutor ca altfel luat de val si dorind sa raspund ramanea asa.
Multumesc,

Vagonul nu este frigorific deoarece aceasta presupune agregat propriu pentru racire.

Racirea facandu-se cu gheata la acest tip de vagon, ca la vechile racitoare casnice, se numeste refrigerent.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5319
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Mar 21, 2008 7:05 pm

multumesc pentru precizare, LDH, asa aflu si eu ceva! :)

adica un adevarat vagon frigorific ar fi cel din trenul MK4, de exemplu?
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Iul 20, 2008 12:12 pm

La Revizia de vagoane LDH au ajuns, dupa lupete seculare ce au durat trei saptamani, vagoanele de mai jos.

Sunt niste vagoane vechi PIKO ce erau in planul de achizitii pentru un proiect foarte vechi al meu.

Vagoanele au venit sa vedem cand demaram lucrarile.

Interesante la aceste vagoane sunt cuplele montate de fostul proprietar.
Sunt cuple de tip scurt dar fixe, cuple turnate din plastic ce imita cuplele reale.
Fostul proprietar a cam maltratat intradosul vagoanelor pentru a monta sistemul port cupla dar asta conteaza mai putin.

Daca ar fi fost montate intre tampoane sigur ar fi aratat mai bine

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Poate candva o sa reusim sa facem si noi ce a facut Tobias Meyer

[Link Removed for Guests]

O fi greu? O fi usor?

Un prim pas si o sursa de inspiratie sunt cuplele din plastic.

O repozitionare a lor intre tampoane ar da foarte bine.

Singurul dezavantaj este faptul ca nu pot fi decuplate si trebuie sa stea intr-o garnitura de sine statatoare.

In rest totul este ok :wink:
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre modele”