Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Diorama pe segmente a clubului TRC (topic pentru discutii)

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Noi 09, 2009 8:44 pm

leon-gr scrie:apoi...cablurile multifilare tip UTP se pot termina in asa numitii "jack and conectors"( RJ11,RJ45)...(male-female) mai greu se poate face acelasi lucru cu cablurile de alarma ,dar cu putina vointa se reuseste,numai pt. cazul dioramelor, ceea ce da o mai mare posibilitate de conectare-deconectare a modulelor in siguranta ,fara a fii nevoie de surubelnite si alte accesorii...scoti-bagi....simplu,nu?!
Idea initiala a fost sa folosim mufe "scoti-bagi", apoi ne-am mai gandit odata si ne-am dat seama ca in cel mai rau caz diorama o sa fie demontata/montata odata pe an, asa ca am ales solutia cea mai fiabila si in acelasi timp si cea mai ieftina :).

Mersi totusi de sfaturi.

Voi reveni cu poze si informatii detaliate incat sa se inteleaga clar ce rol au firele groase (nu stiu daca sunt de 0.75 sau de 1)
sogard_2003 scrie:Corzile de chitara sunt un aliaj intre otel si nichel cam greu cu cositoritul. Se poate insa incerca o sudura pe aces material, sudura cu arc asa cum sunt facute cele de la viessmann. Se gaseste aparatul respectiv chiar la sierra. e vreo 500 de lei.
Imi dai si mie un link?

Am mai vazut una la hobbyx (pe la 250 lei) insa nu stiu in ce consta si ce se poate "suda" cu o asemenea scula.

Salut.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
leon-gr
Mesaje: 698
Membru din: Joi Aug 27, 2009 12:00 am
Localitate: athens (braila, timisoara)
Contact:

Mesaj de leon-gr » Lun Noi 09, 2009 9:44 pm

salut florin!!!
poate sa fie si 3x1,5 NYL daca vorbim de aceiasi codificare :lol: pozele nu sint intotdeauna destul de relevante :roll:
off topic scuze pt limbaj, (vezi mufa "scoti-bagi") dar noroc cu voi membrii ai forumului ca mai vorbesc romaneste... :grin:
cit despre cabluri...la dispozitia voastra!
o seara buna!
C.G. LEONARD
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Noi 09, 2009 9:49 pm

Salut,

cand am vorbit de poze m-am referit la faptul ca vor arata cum sunt trase firele,
pe unde si ce rol au.
Si da, posibil sa fie de 3x1.5 (in mod normal am folosit 2x1.5 (cred), cel cu 3 fire l-am folosit pentru ca aveam multi metrii ramasi de la prize).
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Noi 10, 2009 4:01 pm

uite asa ceva am vazut. ins apretul mi se pare putin cam mare [Link Removed for Guests]
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Noi 12, 2009 10:38 am

Mersi, studiez problema.
(Legat de pret, o statie buna de cositorit costa minim 250 lei si sunt zeci pe piata)
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
mpursu
Mesaje: 3314
Membru din: Sâm Aug 25, 2007 12:00 am
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de mpursu » Joi Noi 12, 2009 12:17 pm

sogard_2003 scrie:uite asa ceva am vazut. ins apretul mi se pare putin cam mare [Link Removed for Guests]
Aceasta este o statie de sudura in puncte, care functioneaza pe alte principii decat statiile de cositorit. Practic, prin piesele de asamblat se trimite un impuls de curent de cateva sute sau chiar mii de amperi, care provoaca topirea locala a punctului de contact dintre acestea si, deci, sudarea lor fara niciun fel de adaos.
MPU - Clubul Feroviar "Crișana" [Link Removed for Guests], [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Noi 12, 2009 12:50 pm

Salut,
Mircea stiu ca este vorba de altceva, eu vorbeam de pret, in comparatie cu o statie de cositorit, in sensul ca daca o statie de cositorit bunicica costa 250 lei si sunt zeci si sute pe piata, un aparat de sudura care costa 500 lei si care pretinde ca face treaba, si in plus e singurul de pe piata, nu mi se pare neaparat mult.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
cosmin78
Mesaje: 5815
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Noi 13, 2009 12:40 am

mpursu scrie: prin piesele de asamblat se trimite un impuls de curent de cateva sute sau chiar mii de amperi, care provoaca topirea locala a punctului de contact dintre acestea si, deci, sudarea lor fara niciun fel de adaos.
mii de amperi nu,insa sute da.iar pentru niste fire de catenara cativa zeci de amperi ajung...chiar ma gandeam la un trasformator in stare sa scoata 20-30 amperi,ar fi bun pentru asa ceva... :roll:
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dave
Mesaje: 136
Membru din: Sâm Mar 08, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de dave » Vin Noi 13, 2009 12:30 pm

Am vazut un aparat de sudat suruburi pe tabla. Suruburile sunt speciale pt. a fi sudate, iar aparatul era de fapt o sursa cu tensiunea reglabila intre 20...100V si un condensator electrolitic; cadn voiai sa sudezi, bagai surubul in "mandrina" pistolului si atingeai tabla; apasai un buton si sarcina acumulata in condensator volatiliza metalul sudand surubul. Nu stiu ce capacitate avea condensatorul, dar dupa marimea aparatului cred ca avea pana in 50000uF. Era un condensator mai special, construit sa reziste la socurile de scurtcircuit. Dar, ca principiu, ar merge cu orice condensator electrolitic.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Mar 14, 2010 1:41 pm

Horia_Radulescu scrie:imi place ca ati respectat "zig-zag"-ul caracteristic :)
Bien sÝr. :grin:
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”