Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Diorama pe segmente a clubului TRC (topic pentru discutii)

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Dum Feb 08, 2009 6:10 pm

luci_82 scrie:Salut! Diorama se poate vedea live :?:
Daca ai drum prin Cluj bine'nteles :)
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
luci_82

Mesaj de luci_82 » Dum Feb 08, 2009 8:58 pm

Se rezolva! Finally o sa vad si eu minunatia aia a voastra :) tinem legatura ca luna asta am vreo 2 drumuri la Cluj
Avatar utilizator
shikanne
Mesaje: 574
Membru din: Mar Ian 29, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de shikanne » Vin Apr 10, 2009 1:04 pm

[Link Removed for Guests]

Interesanta solutia adoptata de voi la montarea catenarei in tunel. Poate ne dezvaluiti si noua materiale folosite si binenteles, tehnica.
Pe curand....

[Local Link Removed for Guests]
macleod
Mesaje: 1732
Membru din: Mie Ian 28, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de macleod » Vin Apr 10, 2009 1:08 pm

Ca o curiozitate: catenara din tunel va fi functionala sau doar montata asa de frumusete ?
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Apr 10, 2009 2:09 pm

Salut,

catenara din tunel, ca de altfel toata catenara de pe diorama, are in primul rand rolul de a oferi posibilitatea de a rula locomotive electrice cu pantograful sus, eu unul (si altii) nu ii vad nici un farmec unei loco electrice sau unul sistem de catenara daca locomotiva nu ruleaza cu pantograful ridicat (chiar daca o facem doar din cand in cand ca sa nu cauzam o uzura prematura sistemului sau pantografului).

Daca va fi functionala, inca nu s-a pus problema, adica nu este ceva necesar, insa nu vad de ce nu ar putea fi daca ar fi alimentata.

Materiale folosite:
- tija filetata M3
- piulita M3
- cositor
- sina flexibila

Montajul a fost prezentat aici:

[Local Link Removed for Guests]
Florinn scrie:Am inceput montajul catenarei in zona tunelelor, ca sa se poata finaliza apoi relieful.

Poza la gata:

[Link Removed for Guests]

Sa vedem cum e la interior:

[Link Removed for Guests]

Iar daca luam jos portalul de tunel se poate observa cum am realizat catenara la imbinarea modulelor, folosind aceasta metoda, modulele se pot separa fara nici o problema fara a necesita montare/demontare la vreo piesa:

[Link Removed for Guests]

Ideea de a folosi sina pe post de catenara in tunel nu imi apartine, insa modul de a prinde sina este ideea mea:

[Link Removed for Guests]

Am cumparat tija filetata M3, din ea am modelat stalpii de sustinere dupa caz, avantajul e ca poti foarte usor muta sina pe orizontala iar stalpul find prins de blat cu 2 piulite, se poate regla usor pe verticala:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

In a doua poza de mai sus, este o alta imbinare de module, apoi iesire din tunel pe macaz cu 3 cai:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Nu vom monta toata catenara, ci doar in tunele si pe iesirile din tunele, pentru ca tunelurile sa poata fi fixate pe pozitie si sa se poata modela relieful.

Imbinarea intre module vazuta de sus:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Poze din alte unghiuri:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Vedere de ansamblu:

[Link Removed for Guests]

La lucrarile de mai sus mi-a dat o mana de ajutor si Ionut.

Azi am montat partial catenara viessman intre cele doua tunele din zona de munte.

[Link Removed for Guests]

Fiin vorba de curbe, am inclinat firul la fel cum se intampla si in realitate, eu sunt incantat de aspect:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Viessman ofera si un "tool" pentru asezarea pe pozitie a stalpilor, insa am preferat sa folosesc locomotiva cu cele doua pantografe.

[Link Removed for Guests]
apoi a fost modificat putin si prezentat aici:

[Local Link Removed for Guests]
Florinn scrie:Salutare,

desi au trecut cateva zile de la ultima postare, la Cluj se lucreaza zi de zi, prezint mai jos ultimele noutati.

Incep mai intai cu partea plictisitoare si care intereseaza pe mai putini :), am inceput lucrul la modificarea traseelor in tunelul de sub sat, aici s-a facut o greseala de proiectare a traseului dioramei si incerc sa o inlatur.

Traseul a fost facut asa:

[Link Removed for Guests]

Modificarea pe care trebuie sa o fac, din cele doua linii principale acum poate intra in gara doar 1 garnitura din cauza faptului ca ele se unesc intr-un macaz inainte de a intra in gara, trebuie adaugate inca 2 macaze care sa permita intrarea simultana a doua trenuri in gara de pe magistrala principala (sau intrare/iesire a doua trenuri). La final traseul va fi asa:

[Link Removed for Guests]

Lucrarea este extrem de dificila deoarece sina din stanga este puternic in urcare, eu sper sa finalizez totul in 2 saptamani.

Am schimbat pozitia stalpului de fixare a catenarei si am pregatiti terenul pentru linia suplimentara:

[Link Removed for Guests]

Primul macaz pus pe pozitie (un piko r3/r4):

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

In zona "dificila" voi folosi un macaz Flexibil Tilig Elite, i-am facut o curbura mica pe directa astfel incat am obtinut aproximativ r4 piko pe abatuta (fata de r9 cat e standard):

[Link Removed for Guests]

Voi reveni cu poze pe parcursul modificarilor.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
shikanne
Mesaje: 574
Membru din: Mar Ian 29, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de shikanne » Vin Apr 10, 2009 10:43 pm

Interesant.... si simplu de pus in aplicare.... de retinut!
Spor la modelit!
Pe curand....

[Local Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Lun Apr 13, 2009 10:28 pm

Ce sunet de masina de gaurit are! si io am un asemenea motor si ma gandesc sa-l prind cat mai elastic sa nu transmita asa vibratii. Dar nu se poate foarte mult, datorita tijei de actionare spre macaz. Succes la spor!
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Apr 13, 2009 10:55 pm

Salut,

in realitate nu suna asa rau,
aparatul foto nu are tocmai cel mai bun microfon pentru a surprinde realitatea.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sandy
Mesaje: 1116
Membru din: Sâm Apr 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de sandy » Joi Mai 07, 2009 4:38 pm

Moshilor,la pusul mochetei va fi ceva dixtraptzie.... :-(
Sandy-Trainsylvania Railway Club-Cluj-Napoca
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Joi Mai 07, 2009 4:50 pm

Pai nu prea pentru ca nu fi pusa mocheta peste tot ,e imposibil fara demontarea de tot a dioramei, in plus in mijloc unde tot umblam si muncim nu are rost. Asa ca vom taia 3 fasii care vin pe margini si ce ramane tinem de rezerva sa schimbam astea cand devin murdare. Oricum datorita panzei de pe module nu se mai vede nimic sub ele .
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Mai 07, 2009 10:51 pm

Ionut, ca sa iti facem in ciuda, azi am pus mocheta si in interior :-D , ne-a luat valul.

Vrei sa vezi poze? :-P
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Ex

Mesaj de Ex » Mie Mai 13, 2009 2:47 pm

Stai, stai asa , ca .. nenea are inca o poza de adaugat :

Forinel impreuna cu Mircea , s-au apucat sa fuga dupa mocheta pe sub masa ... (me first, me first !!) :-D

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Mai 13, 2009 3:04 pm

Interesant punct de vedere :-D
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
sandy
Mesaje: 1116
Membru din: Sâm Apr 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de sandy » Dum Mai 17, 2009 9:10 am

Fratilor am un set nou de pigmenti de la Vallejo care de-abia asteapte sa pupe macaraua!
s
Sandy-Trainsylvania Railway Club-Cluj-Napoca
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Dum Mai 17, 2009 1:15 pm

pozitia lui Mircea este de la ''TE UITI SI CASTIGI''... :grin:
Sandy, pui o poza cu pigmentii, suna periculos, nu lasa pigmentu' jos!
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”