Diorama pe segmente a clubului TRC (topic pentru discutii)

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 21, 2007 12:53 am

@ Florinn

legat de intrarea in triaj:

am vazut ca se face de pe un pod curb

ati trecut peste el vagoane de calatori lungi, pe boghiuri, si mai ales etajate care sunt si mai lungi?

Mischulescu a avut probleme cu un astfel de pod, se agata scara vagonului de el indiferent de viteza

Sina aia veche nu cred ca este Fleischmann, am si eu minuni din acelea (flexibila si doua macaze) arata exceptional si sunt Piltz, ar trebui sa scrie pe spatele lor

Imagine

[Link Removed for Guests]

eu m-am gandit sa le "arunc" pe niste linii de garare unde "zace" material rulant
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Ian 21, 2007 1:04 am

@LDH, fiind un triaj de marfa, nu o sa prea intre trenuri de calatori in el, si in plus ar si arata urat o garnitura de 3-4 vagoane de calatori sa fie cat lungimea triajului, nu?

Am folosit vagonul de pasageri la verificatul cai de rulare, pentru ca e lung, si asa puteam urmari toate neregularitatile caii, sina fiind veche si din segmente scurte (mai scurte decat piko care au 30 grade, astea cred ca au numai 15 grade) nu se imbina perfect ca niste piko noi, a trebuit sa verific f bine sa nu existe denivelari pe verticala pentru ca asta ar creea probleme in cazul treceri unei garnituri de marfa mai lunga
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Ian 21, 2007 2:06 am

Corect, dar poate se iveste o situatie de urgenta cand un "expres" trebuie deviat prin triaj si atunci e bine de verificat

Sau poate veti avea si un vagon de marfa pe multe osii pentru transport greu care iar are probleme pe razele mici

E bine de verificat

Voi le fixati, amenajati peisajul si nu vad cum veti face modificari dupa

Aveti deja doua exemple: relieful din polistiren - o solutie care, din cate am inteles, va permite amovibilitatea lui si varianta Noch care este fixa
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Ian 26, 2007 5:22 pm

Salut Florinn !

Am vazut ca ai facut linia de contact a catenarei pentru tunel

Ingenioasa ideea ta

Uite ce am gasit eu

Desi nu stiu germana banuiesc ca este vorba de sina flexi montata pe post de catenara in tunel

[Link Removed for Guests]

ce parere ai?
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Ian 27, 2007 12:19 am

Super ideea!

Treaba e ca tunelul in care am montat eu nu e prea lung, cand pui sina, plafonul sau suportii pentru acea sina vine (vin) destul de jos, si cred ca in momentul in care privesti tunelul din fata se vede urat catenara aia, deci parerea mea e ca se poate monta insa trebuie avut in vedere sa nu fie pusa pana aproape de intrarile in tunel.

Cum catenara montata de mine nu este definitiva acolo, e posibil sa o schimb cu sina :lol: , desi nu au fost probleme la test, insa cea din sina mi se pare mult mai durabila in timp.

Mersi pentru aceasta interventie.

Acum o sa repet ceea ce am mai zis si inainte, inainte de fixarea definitiva a sinei, asezarea pietrisului, turnare aracet, etc.. se fac zeci de teste de rulaj cu diverse lcomotive, vagoane pasageri HO (nu 1:100) si in momentul in care toate problemele au fost remediate se trece la fixarea definitiva a sinei.

Recunosc ca nu a fost verificata curba respectiva, deoarece este inca in lucru, insa nu ar trebui sa fie probleme din moment ce raza este R3.
Ultima oară modificat Sâm Ian 27, 2007 12:26 am de către Florinn, modificat de 4 ori în total.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Sâm Ian 27, 2007 12:21 am

Cu placere

Nu o fi definitiva catenara pusa initial dar ideea ta este grozava
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Ian 27, 2007 12:28 am

Criticile si observatiile sunt cele mai utile, asa ca astept si altele, momentan pregatesc un nou set de poze cu turnanta numarul doi si date despre testele cu mocanita, ce panta poate urca si cu cate vagoane. 8)
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Mie Ian 31, 2007 9:38 pm

Am vazut ce ati realizat azi, 31.01., in legatura cu muntele din polistiren. E grozav, dar de ce nu folositi tifon cu aracet si gips in loc de servetele?
Si inca o intrebare: cum ati taiat polistirenul dupa forma ziarului? Ce ati folosit pentru aceasta?
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Mie Ian 31, 2007 9:51 pm

Polistirenul l-am taiat cu un cutter simplu. Chiar daca e de 5 cm se taie foarte usor. Sa fi atent numai sa iei un cutter cu lama suficient de lunga.

Poate o sa folosim ambele variante (tifon + ghips si servertele + aracet) sa vedem care este cea mai buna, dar inclin totusi spre servetele cu aracet pentru ca pare mai simplu iar rezistenta finala este aceiasi (poate chiar mai mare avand in vedere ca ghipsul daca este gros poate crapa). In plus mi se pare mai putina mizerie. Alt avantaj este ca poti sa faci si o crema din servetele inmuiate in amestec 50-50% apa - aracet cu care poti sa umplii gauri sau sa modelezi fara sa ai probleme cu crapatul.
Alt avantaj este greutatea, indiscutabil servetelele cu aracet sunt mai usoare decat tifonul cu ghips.
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Joi Feb 01, 2007 7:35 am

Florinn - cred ca decuplarea se produce din cauza unei rupturi de panta. daca nu ma inseala auzul am vazut la un moment dat ca la imbinarea bucatilor de carton, din care ai facut spirala, in loc sa le unesti le-ai suprapus. aia 3-4 mm ruptura de panta fac ca o cupla sa se ridice mai sus in timp ce una ramane jos...e adevarat pe o bucata de doar 3-4 cm (distanta dintre ultima osie a unui vagon si prima a celuilalt) dar deajuns ca sa se decupleze. am avut aceeasi problema cu ruptura de panta.
asta e ce am putu sa observ din poze.
bafta.
Ionut - sincer credeam ca muntele din polistiren o sa arate mai rau dar sunt placut surprins de ceea ce a iesit. abea astept sa vad ce iese dupa bibileala cu servetelele inmuiate in aracet.
Bafta.
PS...imi place f mult aburoasa voastra la H0e
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Feb 01, 2007 8:08 am

@ Florinn
@ Ionut Trif

Imagine

[Link Removed for Guests]
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
lupul_alb
Mesaje: 1500
Membru din: Mie Dec 07, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de lupul_alb » Joi Feb 01, 2007 9:19 am

multumesc pentru raspunsuri, cred ca voi folosi aceeasi metoda. e si mai accesibila.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Joi Feb 01, 2007 9:32 am

@LHD

Ca intotdeauna sfaturi si critici pertinente si la obiect. Multumim pentru sugestii.

Inca muntele nici macar de polistiren nu-i gata. In poza se vad inca 2 suprafete perfect plane. La o diorama relieful trebuie sa fie cat mai valurit cu cat mai putine suprafete plane. De aceea data viitoare am sa continui ridicarea muntilor. Oricum parerea mea ca se va schimba radical situatia cand va aparea peisaj.
Muntele de de polistiren va fi doar suportul pentru iarba, copacei, tufe.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Feb 05, 2007 3:17 pm

COObra scrie:Florinn - cred ca decuplarea se produce din cauza unei rupturi de panta. daca nu ma inseala auzul am vazut la un moment dat ca la imbinarea bucatilor de carton, din care ai facut spirala, in loc sa le unesti le-ai suprapus. aia 3-4 mm ruptura de panta fac ca o cupla sa se ridice mai sus in timp ce una ramane jos...e adevarat pe o bucata de doar 3-4 cm (distanta dintre ultima osie a unui vagon si prima a celuilalt) dar deajuns ca sa se decupleze. am avut aceeasi problema cu ruptura de panta.
asta e ce am putu sa observ din poze.
...
Merci tuturor pentru sfaturi.

Din pacate decuplarea nu se produce din cauza "unei rupturi in panta" ci pur si simplu, asa cum am zis, din cauza cuplelor roco care sunt f proaste. Nu este absolut nici o problema cu cuplele liliput de exemplu, insa cele roco nu se inchid bine, se poate observa asta in filmuletul cu garitura deplasata la viteza foarte mica pe plan drept.

Chiar daca bucatile de carton sunt suprapuse si nu am folosit eclisa, nu apar probleme la spirala, sina montata este doar sina flexibila iar imbinarile acestor bucati nu sunt pe zona imbinarilor de carton. plus ca am compensat acea diferenta de nivel dintre bucatile de carton cu bucati de pluta, aducand treptat sina la acelasi nivel.

Asa cum am precizat, spirala nr 2 nu este gata, urmeaza sa fie intarita putin folosind baghete de lemn din kitul de teraformare noch, si astfel o sa aduc sectiunile spiralei la aceeasi inclinatie. Momentan sunt diferente de inclinatie de pana la 1% la sectiunile spiralei.
Avatar utilizator
COObra
Mesaje: 696
Membru din: Sâm Iul 23, 2016 8:06 pm
Localitate: Ilfov, Ciorogarla
Contact:

Mesaj de COObra » Lun Feb 05, 2007 4:19 pm

si inca ceva care am observat (nu numai la voi ci si la pcg) ....incercati sa dati totusi traverselor o inclinare catre interior. in film se ved vagoanele inclinate spre exterior ...iar la viteza mai mare (nu o sa va abtineti si o sa-i dati si niste talpici cu siguranta) exista riscul foarte mare sa joare de pe sine trenul. nu cred ca este f greu....e posibil sa se rezolve cu ceva de genul betisoare de chibrit care banuiesc ca nu o sa se vada urat dupa ce veti balasta traversele.
multa bafta.
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat