Diorama pe segmente a clubului TRC (topic pentru discutii)

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Noi 07, 2006 2:18 am

Lucrez la schita de mai sus dar varianta 3d, sunt mai multe solutii pentru traversarea sinelor, incerc doua variane, mai dureaza putin pana termin, industii vor fi in zona triajului, ma gandesc la un terminal de containere si sa vedem ce ar mai incapea, problema e ca nu stiu cum se potrivesc astea cu gara lui Ionut care e epoca 2, probabil ca ar trebui sa optez pentru industrii din epoca respectiva.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Noi 08, 2006 2:58 pm

Salut

Am fost cam ocupat in ultima vreme si de aceea am intarziat cu variantele de traseu promise.

Cu ceva timp in urma am prezentat o schita de traseu bazata pe discutiile care au avut loc la ultima sedinta tehnica.

Aceasta era asa:

[Link Removed for Guests]

Eu am numit-o versiunea 2.

In urma discutiilor in particular cu mai multe persoane, membrii ai clubului sau alti pasionati, am decis sa incercam sa mai introducem inca o linie dubla in zona muntoasa, practic aceasta va fi mai la ses/campie, deci ceva mai jos decat cele doua trasee initiale, va fi destul de aproape de marginea blatului (spre interior) si va fi cat se poate de dreapta, curbe vor fi doar la colturi iar acestea cu raza de curbura mare (ceva in genul R9 sau R10).

Ca urmare a luat nastere versiunea 3, care e identica cu 2 doar ca are aceasta linie de viteza (linie de shpan) in plus.

Schita ar arata cam asa:
[Link Removed for Guests]

din linia de viteza apar schitate doar zonele vizibile ale acesteia ( in schita le-am delimitat cu liniile subtiri de culoare rosie), restul fiind pe sub restul peisajului, zonele sunt delimitate de intrari si iesiri de tunele.



Revenind la versiunea 2, am incercat sa realizez aceasta schita in trainz pentru a vedea cam ce pante sunt necesare, si cum se pot suprapune traseele.

M-am gandit la 2 variante de a suprapune traseele, le voi prezenta pe amandoua, cele doua variante sunt valabile si pentru versiunea 3 a schitei, unica diferenta fiind prezenta liniiei de viteza.

Initial am vrut sa reproduc diorama cat se poate de bine in Trainz, din pacate tunelele disponibile nu m-au satisfacut deloc, si nu putea sa le utilizez intr-un mod asemanator cu modul in care vor fi utilizate la diorama. Ca si idee, se poate vedea cat este de supradimensionat tunelul in raport cu vagonul in imaginea:

[Link Removed for Guests]

Drept urmare am renuntat la ideea de a face relieful complet si am folosit trainz-ul doar pentru a vedea cum se pot suprapune sinele, asa ca sa nu va mirati daca veti vedea sine suspendate in aer in imaginile urmatoare.
Totusi trainz-ul este destul de util, plansa de lucru este impartita in patratele de aproximativ 10 pe 10 cm, poti alege inaltimea relativa a anumitor puncte ale sinei (se pot alege si punctele), se poate seta panta la sina, si multe altele.

Voi prezenta in paralel cate o zona a schitei si imaginea corespunzatoare in mod 3d:

Incep cu prima varianta (varianta A)

Zona de iesire din gara lui Ionut spre zona muntoasa:

[Link Removed for Guests]

Am notat pe poza cum as vedea eu conficuratia traseului, de remarcat ca practic atunci cand un traseu este vizibil, celalat e in tunel, si invers, deci dispare senzatia de aglomeratie de linii.

imagine 3d:

[Link Removed for Guests]

putin mai la dreapta:

[Link Removed for Guests]

distanta intre cele doua trasee e de 5,5 cm pe traseul virtual si au rezultat pante de 3-4%, ramane sa testam care e limita minima pe care o putem folosi

Putin mai la dreapta ne aporpiem de zona de abatere spre modulul central, schita:

[Link Removed for Guests]

M-am gandit ca ar merge poduri pentru a traversa liniile ce vin din centrul dioramei peste traseul direct.

Imagini 3d:

[Link Removed for Guests]

Traseul din dreapta coboara in acelasi timp cel din stanga urca (prin tunel) ambele folosesc panta de maxim 4%. astfel se ajunge ca la poduri diferenta sa fie iarasi de 5,5 - 6 cm.

[Link Removed for Guests]

Am ajuns la ramificatia spre centru, continui pe calea directa. Pe schita apare asa:

[Link Removed for Guests]

Dupa traversarea tronsonului direct, ramificatia simpla face o curba prin tunel.La iesire mai traverseaza odata tronsonul pe alt pod, apoi incepe sa coboare, in acelasi timp tronsonul principal intra in tunelul 4 si incepe sa urce, ramificatia incepe sa coboara pentru a se intalni la acelasi nivel cu tronsonul principal la iesirea acestuia din tunel:

Imagini 3d:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

ajungem la iesirea din tunel si intrarea pe modulul 5, aici Eusebiu va face o gara mixta, Ho si Hoe, pe alocuri incalecate.

schita:

[Link Removed for Guests]

Traseul hoe pleaca spre modulul din colt in urcare, aici face 180 grade si se intoarce, traverseaza modulul cu gara dar pe o zona undeva mai sus si se opreste pe modulul din coltul de sus dreapta.

Continui cu schita:

[Link Removed for Guests]

imagini 3d:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

In timp ce ne apropiem spre modulul 2 (gara lui Ionut) tronsonul principal si triajul se apropie de aceeasi "altitudine".

[Link Removed for Guests]

Cam asta a fost varianta A la care m-am gandit pentru zona muntoasa.

Varianta B ar fi in mare masura identica, diferenta e ca linia dubla ce pleaca din modulul central in directia modului 2 (in sus si la stanga) sa treaca peste tronsonul principal si toate trecerile sa fie peste el, sa nu mai coboare pe dedesubt asa cum am aratat la inceputul acestei prezentari.

Ramane sa vedem cum vom face cu traseul ce vinde din centru, eu m-am gandit ca ar fi mai bine ca acest traseu sa treaca pe sub cel principal la intrarea in gara lui Ionur pentru ca tronsonul principal trebuie sa fie conectat de gara lui Ionut pe cand acesta trebuie sa il ascundem pe undeva, solutii ar fi sa treaca pe sub gara sau intre gara si perete.



Am uitat sa precizez ca la schita am folosit numai raze de curbura r3, r4 si r9 (mici exceptii la triaj)
Imaginile 3d pot induce putin in eroare, sinele nu sunt chiar la scara, sunt putin supradimensionate.

Asteptam si alte idei, intre timp Sandy a zis ca va face niste experimente. Bafta!
DORIN
Mesaje: 634
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: BUCURESTI
Contact:

Mesaj de DORIN » Joi Noi 09, 2006 2:45 pm

HOe inseamna 9 mm, nu?
ideea imi place si mai ales chestia cu suprapunerea de trasee cu linii care intra si ies din tunele...
personal mie imi place mai mult calea ferata simpla, pare mai rustic. la mine toate tronsoanele vor fi pe cale ferata simpla.
poate ar fi frumos sa aveti si voi pe macheta macar un traseu mai lung cu cale ferata simpla.
in alta ordine de idei, acum mai mult timp in urma v-am rugat daca puteti sa imi spuneti si mie dimensiunile la locomotiva aceea pe ecartament redus. poate gasiti un moment mai relaxat si faceti si chestia asta. va multumesc.
sau mai bine, daca aveti informatii as vrea sa stiu gabaritul acceptat ca standard in realitate pentru trenurile ecartament redus, mai precis pentru liniile de 1067 mm si liniile de 700-800mm. (latime, inaltime si poate si lungime)
PARFUMUL DE EPOCA INTRETINE PASIUNEA ...
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Noi 11, 2006 8:01 pm

Salut

Pentru dimensiunile locomotivei respective trebuie sa il bazai pe Eusebiu.

Succes!
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Noi 21, 2006 9:31 pm

Cu o oarecare intarziere revin cu propunerile mele pentru traseu.

Am pornit de la schita complexa si am facut treptat modificari incercand sa respect ultimele decizii care sau luat la intalnirile clubului.

Am scos linia de viteza, una din liniile de munte am facut-o simpla, cred ca cu doua linii simple ar lipsii diversitatea, spatiu este suficient pentru o linie dubla si una simpla care oricum va fi mai mult prin tunele dupa cum a spus Sandy,asa ca rezultatul arata cam asa:

[Link Removed for Guests]

Apoi am schimbat putin intrarea in triaj, aici am copiat putin intrarea in gara lui Ionut, dar e ceva mai practica asa pentru triaj, am renuntat si la macasele din curba dinainte de triaj:

[Link Removed for Guests]

Am schimbat ramificatia dintre modulul 1 si modulul central, in sensul ca macazul dublu l-am schimbat cu 2 macaze simple asa cum se intampla si in realitate pe liniile principale:

[Link Removed for Guests]

Apoi am schimbat iesirea spre linia simpla din munti, dupa macaz linia poate intra direct intr-un tunel si sa iasa undeva la colt, astfel poate castiga ceva mai mult in inaltime, Sandy a zis ca doreste sa fie o oarecare diferenta de nivel intre linia simpla din spate si cea dubla, am eliminat si macazele de pe modulul central, in acest fel nu mai exista scurt circuite numai pe breteaua spre triaj.

[Link Removed for Guests]

Apoi m-am gandit sa leg totusi breteaua in circuit fara sa fie nevoie sa fie si izolata, solutia a fost sa pun un macaz pe modulul central si o trecere in X la care sa se poata izola cumva cele doua linii ale acesteia, daca nu se gaseste asa ceva pe piata sunt sigur ca o pot face eu:

[Link Removed for Guests]

Mi-am bagat nasul in gara lui Ionut si am lungit-o in sus, schimband macazul triplu cu doua curbe:

[Link Removed for Guests]

Apoi am incercat sa vad cum ar arata daca intre liniile principale si triaj ar fi ceva spatiu, aici as putea introduce un terminal de containere pentru linia 1 din triaj, sau altele. E doar o idee, din pacate asa gara de pe modulul 2 revine la lungimea initiala pe care eu unul o consider insuficienta:

[Link Removed for Guests]

Tot ce am prezentat mai sus sunt niste idei care mi-au venit in ordinea respectiva, ele pot fi puse sau nu in practica.

Astept opiniile voastre, din pacate saptamana asta nu mai pot sa ajung la Cluj, dar din cate stiu acum voi fi prezent saptamana viitoare vreo 3 zile la rand, poate lasati pana atunci finalizarea traseului, eu zic ca cel mai bine ar fi ca finalizarea traseului sa se faca practic si nu "pe hartie". adica sa avem adus necesarul de sine flexibile si sa le punem sa ne facem cat de cat o idee.
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

!!!

Mesaj de rally » Mar Noi 21, 2006 10:33 pm

Salut !
Se stie ca-i bine sa ai o schema de pornire , dar batranii spuneau ca de multe ori "socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ"
Marti sper sa va pot livra flexibilele si sa te tii frate ... :lol: :lol: :lol:
rally
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Mie Noi 22, 2006 2:04 pm

Legatura acea intre module e prea complexa. Incrucisarea aceea de poduri, macaze, aduce putin a Ploiesti triaj catre Ploiesti vest. Cred ca partea aceea mai trebuie simplificata de la inceput, altfel se va simplifica din mers, ceea ce cred ca va fi mai complicat.
Propun sa incepem cu simlu si eventual sa complicam pe urma, decat invers
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Noi 22, 2006 4:14 pm

Eu am patit-o pe propria piele cu plecatul de la complicat si reducerea schemei dupa - bine ca numai pe hartie
Acum am luat-o invers si plec de la ceva simplu cu mult loc pentru dezvoltare si asta deoarece nu se stie ce idei mai vin, pe de o parte, si mai ales ca nu ai de la inceput tot ce iti trebuie
Hotararea este la voi
Si mie mi se pare cam "incurcat" mijlocul cu trecerea de la un modul la altul
Sa nu ajungeti sa nu mai avesti loc sa stati sa vedeti cum functioneaza chiar daca nu intrati toti in acelasi timp in camera
Chiar daca modificati nu uitati sa va aprovizionati cu ce va trebuie din start ca si cum ati face tot traseul din desene ca pe urma...nu se stie
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

!!!

Mesaj de rally » Mie Noi 22, 2006 4:28 pm

Personal , nu mi se pare complicat traseul , daca totul era comprimat pe o placa de 2x1.2 m da , dar asa , sa nu uitam ca sunt laturi de ~ 5 m , iar portiunile "incarcate" se desfasoara pe 2 m lungime .
Paradoxal , cand veti insira sinele pe peretele din fata si cel din dreapta , va apare chiar golas , asa ca o sa faceti terraformare la greu...
Si cum spunea LDH ideile mai apar pe parcurs.
rally
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Mie Noi 22, 2006 6:26 pm

Sustin parerea lui Rally , la peste 3 m lungime deja o sa ajungi la concluzia ca este cam golas , mai trebuie ceva ... o linie moarta ... 3,4 case ... eventual un raulet cu cascada .... vre-un hotel in varf de deal :wink: si eu la diorama de 5m / 2 am facut si refacut schite pe hartie la scara aproape 1 luna iar cand m-am apucat fizic de construit sincer din 4 trasee separate doar 1 a mai ramas conf. cu schita de la inceput :oops: si asta deoarece culmea chiar in constructie diorama ,sinele etc (materialul lucreaza) si o sa te trezesti cu mici surprize, iar ideile iti vin peste noapte dupa ce ai construit ceva ... iar daca te mai uiti si la ceva filmulete si poze cu diorame si peisaje reeale imposibil sa nu faci modificari in timpul constructiei.
Sunt curios cum o sa arate diorama la final fata de schita stabilita de voi la inceput :twisted:
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Mie Noi 22, 2006 6:31 pm

Si inca ceva ...
Nu uitati de circuitele electrice 8)
alimentare macaze , semafoare , lampi stradale , cladiri , bariere ,
o recomandare grupati-le pe fiecare pe cate un trafo de putere mai mica , o sa va fie mai usor sa remediati eventuale probleme in timp , si utiliza-ti codurile de culori ca altfel o sa iasa un manunchi de fire de aceeasi culoare iar daca se intampla ceva iti vine sa intrii cu foarfeca sa remediezi problema .
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Noi 25, 2006 11:34 pm

Salut

Multumesc pentru sfaturi.

Ca o precizare, traseul final va fi stabilit doar dupa ce vom face teste de rulaj. Personal nu mi se pare complicata intrarea pe modulul 1, orice triaj are o intrare mai complicata, daca as mai simplifica atunci mai bine renunt la triaj pentru ca pentru mine nu are nici un farmec altfel, adica nu orice gara cu 5 linii e un triaj, trebuie sa aiba o anumita functionalitate, un anumit aspect de ansamblu, etc.

Da rally, referitor la traseul muntos, vom face teraformare la greu, dar asta isi si doresc baietii, sa lucreze la cat mai mult peisaj, cred ca va iesi frumoasa zona muntoasa, eu as opta pentru ideea lui Sandy de a face un traseu muntos fara tunele, un traseu unde sina sa serpuiasca pintre stanci si copaci, pentru ca tunele ar fi scurte si dau prost cu un tren mai lung.

O mica completare, in dreapta mai este un traseu de mocanita care nu este desenat in schite.
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

!!!

Mesaj de rally » Dum Noi 26, 2006 12:43 am

Salut Florine !
Imaginea unei loco ... sau doua, :lol: iesind din tunel e deosebita .
Acolo , unul suspendat de 1.3 m n-ar strica ... eventul intr-un colt de Diorama , altfel nefolosit.
rally
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Noi 26, 2006 4:59 pm

Pai oricum, vrem nu vrem, cel putin doua tunele vom avea in colturile din dreapta sus si jos, ca sa aiba loc traseul de HOe.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Dec 31, 2006 7:26 pm

O singura observatie in rest ... BRAVO!

E cam lunga garnitura pentru gara

Daca era doar pentru teste este ok
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat