Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Ian 21, 2007 1:58 am

Am mai construit o mica extindere pentru a mai diminua din aspectul patratos al modulelor:

Imagine

Am construit suportul liniei simple care traverseaza taseul principal, acesta este prins de extinderea modulului 1 ( in poza pare ca se sprijina pe masa desi nu e asa):

Imagine

Acum vreau sa construiesc linia simpla care intra in triaj venind de pe modulul 6, cea care sta in aer:

Imagine

Trebuie sa fac o paranteza si sa ma laud cu faptul ca poza de mai sus este poza cu numarul 10.001 pe care o face aparatul meu, sa-mi traiasca!

In urma unor calcule de clasa a 2-a imi rezulta o panta de 6%:

Imagine

Desi e cam abrupt, traseul nu permite alta solutie, ma decid sa fac asa si sa vad cum arata, dar ramane pe ziua urmatoare.

------

Asa arata extinderea demontabila a modulului 1, aici e pregatita pantru fixarea definitiva a traseelor:

Imagine
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Ian 21, 2007 2:00 am

Ce s-a mai lucrat marti (16 ian) la diorama:

Am continuat lucrul la intrarea in triaj :

Imagine

Am pus placajul ce va sustine sinele si provizoriu sina, mai este de lucrat mult pana la fixarea definitiva a sinelor deoarece toate curbele trebuie facute putin inclinate iar faptul ca sunt si in urcare sau coborare complica treaba.

Imagine

Am decis sa folosesc aceasta sina (cred ca e ceva fleishmann vechi) pentru ca imi place la nebunie culoarea ruginie pe care o are, si pare mult mai naturala decat sina vopsita:

Imagine

Va mai trebui lucrat la pietris si putin weathering la traverse, dar sina zic ca arata cat se poate de bine:

Imagine

Intre timp s-a instalat si un sistem de alarma la club, asa ca sa nu ne fure nimeni ideile :lol:

Imagine

Incet dar sigur lucrarile avanseaza:

Imagine

Aici e linia de intrare spre triaj:

Imagine

Initial fusese calculata cu panta de 6% ca asta impunea spatiul restrans, insa odata pusa pe masa mi s-a parut prea abrupt iar solutia a fost sa ridic si macazul din curba cu aprox 2,5 cm mai sus, astfel am mai castigat putin la aspect:

Imagine

Cam atat deocamdata la partea de traseu, nu se mai poate face nimic pana vom primi urmatorul pachet de sine.

Intre timp a sosit si Sandy si s-a apucat sa imbrace muntele:

Imagine


Imagine
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Ian 21, 2007 2:01 am

Am fost si vineri (19 ian) la Cluj, am mai facut una alta pe la diorama si ceva poze:

Am pozat muntele ridicat de Sandy:

Imagine

A folosit kitul de betisoare noch si hartia pentru teraformare noch (noi am botezat-o c** papier).

Eu m-am apucat sa modific macazele de la intrarea din triaj. Sunt macaze piko, ceea ce inseamna ca distanta intre cele doua sine paralele este de 9,25 cm in cazul de fata. Eu aveam nevoie de o distanta cat mai mica avand in vedere si faptul ca in traij distanta dintre linii este de 5,25 cm si nu cea standard de 6 cm. In plus am observat ca si in realitate distanta e mult mai mica intre sine la aceste incrucisari. Astfel mi-am propus sa scurtez pe cat posibil distanta intre acestea atat prin a taia din macaze si din DKW cat si din intersectia in X. In poza de jos se vede cam cat mi-am propus eu sa tai din ele, si anume zona unde sinele se suprapun:

Imagine

Imagine

Am executat primele taieturi si probez:

Imagine

Imagine

Imagine

Completez cu o traversa in locul gol si sunt multumit de rezultat:

Imagine

Tai si celelalte piese, le asez pe un blat de lemn perfect plat, si le fixez bine in vederea cositoriri imbinarilor.

Imagine

Imagine

Pregatit de cositorit:

Imagine

Gata, sunt foarte incantat de cum a iesit lipirea, e drept ca am schimbat si sculele:

Imagine

Ce a rezultat in urma modificarii? Scurtarea lungimi ansamblului de macaze de la 58,5 cm la 50 si a distantei dintre cele 2 fire de la 9,25 la 7,5 cm.

Imagine

Mai trebuie completat cu 2-3 traverse si dat cu vopsea de rugina.

Imagine

Apoi m-am apucat sa lucrez la intrarea in triaj, mai intai am facut putina “ordine”:

Imagine

Aici am dat jos terasamentul de burete noch, din cauza faptului ca aceasta curba este foarte pretentioasa, urca si apoi coboara, sina e din sectiuni fixe si scurte si nu bucata flexibila lunga, trebuia data o inclinatie sinei, toate acestea erau destul de dificil de realizat cu terasamentul de burete si am recurs la metoda clasica cu pluta care e mai fixa.

Imagine

Totul a iesit foarte bine pana la urma, abia astept sa trec cu trenu pe aici:

Imagine

Tarziu, prea tarziu, au sosit sinele de Hoe, din pacate nu am mai avut timp sa fac ceva cu ele, aici puteti vedea un model de sine Hoe roco care imita traversele de la munte strambe, facute din orice bustean:

Imagine

Gabi a fost si el la club si a lucrat la zona de munte:

Imagine
Ultima oară modificat Sâm Ian 27, 2007 2:25 pm de către Florinn, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Ian 27, 2007 2:23 pm

Salut

Zilele trecute am fost la Cluj, am mai lucrat la diorama, asa ca am adus niste noutati pe forum.

Cum in sfarsit Eusebiu a fost convins sa aduca mocanita la club, atentionat si de @LDH in legatura cu posibilitatile acesteia de a urca pante, am inceput cu testatul "puterilor" mocanitei.

Am testat cu 3,4 sau 5 vagoane diferente gradiente, atat pe linie dreapta cat si curba (r260), pe mine ma interesa o anumita limita la aceasta curba, rezultatul in urma testelor repetate a fost: poate urca o panta maxima de aproximativ 5,5 %, in curba cu raza 260, tragand 4 vagoane, patinand la pornire, patinajul inceteaza odata ce a prins viteza.

Daca pe cineva intereseaza "notitele" complete in urma studiului care cred ca a durat mai bine de 1 ora, sa imi zica, deocamdata o poza cu garnitura de 5 vagoane:

Imagine

Locomotiva face parte dintr-un start set Roco HOe (startsetul este profesional), este incredibila, este realizata din metal pentru a se castiga la capitolul greutate, in poza arata cum arata, insa daca o vezi real nu iti vine sa crezi cat de bine e facuta.

Imagine

Alt unghi:

Imagine

Poza comparativa, mocanita (Hoe) fata in fata cu un le (ho) :

Imagine

Pe prima serpentina panta este foarte accentuata, aici sunt probleme, nu poate urca decat cu 1 vagon, panta e de aproximativ 7,5-8%.

Imagine

Am hotarat ca pe aici va cobora iar pe poartea opusa, unde se va construi o alta serpentina pe baza rezultatelor din teste, va urca cu maxim 4 vagoane.

Asadar m-am apucat de constructia serpentinei nr 2, daca la teste a urcat cu 4 vagoane panta de 5,5% in curba r260, eu am decis sa construiesc serpentina cu panta de maxim 5% si raza putin mai mare de 260 (aproximativ 270-285).

Asa arata suportii:

Imagine

Pregatirea pentru montaj:

Imagine

Din cauza lipsei placajului de tipul celui folosit la prima serpentina am zis "hai sa incerc cartonul noch", daca tot a fost cumparat, poate e bun.

Prima surpriza a fost sa descopar structura acestuia, 2 straturi, unul mai gros si mai moale, unul mai tare si mai subtire, s-a dovedit ulterior ca se poate prinde sina cu holsuruburi in acest strat mai tare si s-a si in plus s-a economisit timp cu taiatul fasiilor, e carton nu lemn, bila alba pentru noch:

Imagine

Am facut putina febra musculara :lol: la taiatul celor 12 fasii de carton una dupa alta, apoi m-am apucat de montaj, fara alte explicatii, doar poze:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

In final asezarea serpentinei la pozitie:

Imagine

Comparatie cu prima serpetina, e clar ca arata mult mai bine:

Imagine

Continuarea traseului:

Imagine

La sedinta de miercuri s-a stabilit ca asa va arata traseul, sus pe munte va fi un mic platou, o statie mica de marfa (lemne) si o intrare intr-o mina:

Imagine

Am folosit polistiren ca sa mai economisesc din lemn si sa mai reduc greutatea totala a modulului (sau segmentului cum am inteles ca se zice corect).

Cam atat pentru ziua de miercuri.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Ian 27, 2007 2:24 pm

A doua zi m-am apucat de dimineata cu montajul sinei pe serpentina:

Imagine

Din punctul meu de vedere, aceasta a fost operatia ce mai dificila si cea mai mare consumatoare de timp.

Am asezat din nou la pozitie si am mai construit restul traseului:

Imagine

Asa va fi platoul de sus de pe munte:

Imagine

Pana la urma montajul sinei a consumat o zi de munca, voi reveni foarte curand cu filmulete de la primele probe de mers.

Inca o poza din alt unghi:

Imagine

Vineri am mai lucrat una alta pe la triaj, am fixat sina la intrarea in triaj, practic eu mai ramas doar foarte putin de montat aici, s-au facut si primele probe de mers pe zonele finalizate, totul a decurs bine.

Imagine

Ionut a lucrat si el putin la partea artistica:

Imagine

A promis ca in weekend va "muta muntii", asa ca asteptam poze.

Asteptam idei si sfaturi in continuare, dar mai ales critici caci sunt cele mai utile.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Ian 27, 2007 2:24 pm

Filmulete:

Garnitura HOe:

Imagine

manevre cu locomotiva:

Imagine

Testele pe panta, nu imi amintesc exact ce panta era acolo, locomotiva patineaza putin la plecare:

Imagine

Au urmat apoi probele de mers pe serpentina, cuplele roco mi-au dat multa bataie de cap:

Imagine

A doua tentativa reusita, calculele au fost facute corect cat de cat, serpentina mai necesita usoare rectificari, insa in mare e bine:

Imagine





As dori sa purtam discutiile aici .



.
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Mie Ian 31, 2007 8:38 pm

Am fost astazi (miercuri 31.01.2007 la club doua ore impreuna cu Sandy si cu Gabi. In trecere au mai fost Eusebiu si Marcel)
Am continuat sa fac muntele de polistiren pe modulele lui Sandy. Vreau sa subliniez ca incercam sa folosim cat mai multe metode pentru a vedea

care este cea mai buna in pregatirea dioramei perfecte :). Deocamdata suntem incepatori , si vorba lui Sandy "bajbaim" si ne formam mana.

Asa ca pe o portiune folosim munti de polistiren si pe alta kit-ul de terraformare Noch. Eu o sa fac referire doar la muntele de polistiren

pentru ca la el am lucrat (Sandy o sa spuna separat parerea despre Noch).

Ca si mod de lucru am urmat pasii urmatori :

1. Din ziare si cu foarfeca am facut "matrita" dupa care sa tai polistirenul

Imagine

2. Am marcat pe polistiren forma de taiat

Imagine

3. Am taiat forma si am mai scobit-o in functie de necesitati (acesta este marele avantaj al polistirenului pentru ca se prelucreaza f usor,

iar daca gresesti ceva nici o problema pentru ca se poate completa)

Imagine

4. Si in cateva minute muntele prinde contur. Un alt avantaj al polistirenului este ca , atunci cand lucrezi modular, poti foarte usor sa

separi modulele folosind marginile polistirenului.

Imagine

5. Bucatile de polistiren cladite le-am lipit intre ele (si de masa) cu o solutie excelenta de la Moment (special pentru polistiren)

Imagine

Marele dezavantaj al polistirenului este mizeria care se face. Daca lucrezi intr-un apartament si cu nevasta o sa ai de negociat mult :)

Imagine

In final rezultatul provizoriu este bun. Dupa ce o sa fie lipit totul o sa vina peste servetele imuiate in aracet, stancile (asa se vor

ascunde crapaturile si gaurile). Dupa care vopsit in maro si presarat iarba, tufe , copacei si tot tacamul.

Imagine
Imagine
Imagine

Si primul trenu prin zona muntoasa

Imagine
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Mar 25, 2007 2:29 am

Noutati de la Cluj

Am pus mana pe o camera si am pozat ce s-a mai lucrat in ultimele 2 saptamani.

Am primit sinele tillig elite (superbe !!) si am lucrat la traseul de viteza.
Desi are aprosimativ 4 m lungime, fir dublu, lucrarea a necesitat foarte mult timp, fiind vorba de 5 separari de module.

Am construit cele doua poduri de la intrare in camera dioramei, cel dublu va fi imbracat intr-un material ce imita cimentul, celalat ma gandesc sa il fac sa imite podurile sprijinite pe o grinda mare de metal, ma mai gandesc, deocamdata conteaza ca sunt functionale si se pot face teste de rulaj pe toata diorama:

Imagine Imagine

Am ales o noua metoda de fixa sina la imbinarile modulelor, doua holsuruburi prinse in blat sub capatul de linie, astfel se poate regla usor inclinatia, se fixeaza sina pe acestea si apoi se aplica adeziv (picatura in cazul meu) pentru a fixa traversele pe holsuruburi si apoi sina pe traverse, astfel se obtine o imbinare perfecta intre module si sigura in timp:

Imagine

Imbinarea intre modul si podul detasabil:

Imagine

Traseul de viteza:

Imagine Imagine

Aici curba interioara e echivalent piko R4 ca si raza:

Imagine

Podurile din alt unghi:

Imagine

Relieful modelat de Ionut arata foarte bine:

Imagine

"Intrucat pe o mica portiune putem sa trecem la presarat iarba am testat noua achizitie a clubului. Aplicatorul de iarba Noch Grass Master. Chiar daca pretul este usor exagerat pentru ceea ce stie si calitatea lui rezultatul este excelent. Eu am incercat si solutia cu presarat , dar daca vreti ca firul de iarba sa stea perpendicular aveti nevoie de scula asta.
Am incercat pe o mica portiune si puteti vedea in poza firele perpendiculare. In plus acoperirea este foarte buna (nu se vede scartul alb sub). Oricum pe diorama inainte de a aplica iarba o sa vopsim "solul" cu un maro deschis" (IonutTrif)

Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Mar 31, 2007 1:52 am

Am inceput montajul catenarei in zona tunelelor, ca sa se poata finaliza apoi relieful.

Poza la gata:

Imagine

Sa vedem cum e la interior:

Imagine

Iar daca luam jos portalul de tunel se poate observa cum am realizat catenara la imbinarea modulelor, folosind aceasta metoda, modulele se pot separa fara nici o problema fara a necesita montare/demontare la vreo piesa:

Imagine

Ideea de a folosi sina pe post de catenara in tunel nu imi apartine, insa modul de a prinde sina este ideea mea:

Imagine

Am cumparat tija filetata M3, din ea am modelat stalpii de sustinere dupa caz, avantajul e ca poti foarte usor muta sina pe orizontala iar stalpul find prins de blat cu 2 piulite, se poate regla usor pe verticala:

Imagine Imagine

In a doua poza de mai sus, este o alta imbinare de module, apoi iesire din tunel pe macaz cu 3 cai:

Imagine Imagine

Nu vom monta toata catenara, ci doar in tunele si pe iesirile din tunele, pentru ca tunelurile sa poata fi fixate pe pozitie si sa se poata modela relieful.

Imbinarea intre module vazuta de sus:

Imagine Imagine

Poze din alte unghiuri:

Imagine Imagine Imagine

Vedere de ansamblu:

Imagine

La lucrarile de mai sus mi-a dat o mana de ajutor si Ionut.

Azi am montat partial catenara viessman intre cele doua tunele din zona de munte.

Imagine

Fiin vorba de curbe, am inclinat firul la fel cum se intampla si in realitate, eu sunt incantat de aspect:

Imagine Imagine

Viessman ofera si un "tool" pentru asezarea pe pozitie a stalpilor, insa am preferat sa folosesc locomotiva cu cele doua pantografe.

Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

....fara cuvinte!

Mesaj de DAN C.F.R. » Sâm Mar 31, 2007 2:21 pm

Va salut domnilor!Va urmaresc cu mare placere si incerc sa invat din experienta voastra.Ma bucur ca ati evoluat foarte mult cu lucrarile :aplauze: si regret ca nu pot vedea in realitate,ceea ce ati construit pana in prezent,insa pozele si filmarile sunt de calitate.Succes in continuare!
made in home
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Dum Apr 15, 2007 8:08 am

Sambata , 14.04 am fost impreuna cu Florin la club sa mai "mesterim"

Florin a continuat productia de serie de stalpi CFR iar rezultatele sunt din ce in ce mai bune si mai rapide. Aceasta a 4-a versiune a stalpului probabil va fi cea finala. Intrucat pana am plecat nu a ajuns la partea finala avem poze doar cu subansablele stalpilor si cu schita scara 1:1 dupa care se ghideaza:

Imagine

Imagine

Imagine

Eu, am fost cu o zi inainte si am cumparat un alt pigment pentru vopsea cel ce data trecuta fiind un esec rasunator. De data aceasta pentru un pret dublu maro-ul chiar a iesit maro:

Imagine

Am mai montat definitiv si partea cu portalele iar cu crema minune inspirata de la Horia Radulescu (servetele + aracet + un pic de ghips) am acoperit toate gaurile din polistiren iar in final clasicele servetele:

Imagine

In final, nu ne-am putut abtine si ne-am jucat cu aplicatorul de iarba Grass Master. Rezultatul e excelent si trebuie tinut seama ca inca aracetul nu este uscat si se vad pete albe in loc de maro.

Imagine

Imagine
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Apr 17, 2007 1:45 am

Salut.

Completez si eu cu niste poze facute tot cu aparatul lui Ionut.

Puteti observa cat de bine s-a asezat iarba folosind aparatul grassmaster, am obtinut acel efect de iarba crescuta neuniform si cu culoare neuniforma, se poate observa cum firele stau in sus:

Imagine Imagine Imagine

Ceva mai in detaliu, cu blitz:

Imagine

si fara blitz:

Imagine

Acestea au fost facute inainte de a se usca aracetul.

Urmeaza niste poze facute seara tarziu cand aracetul se uscase deja:

Imagine Imagine Imagine

O poza facuta de un prieten, pacat ca nu e gata terasamentul:

Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Mai 25, 2007 9:32 am

Salut.

Noutati cu ce s-a mai lucrat:

Ionut a ciopartit muntele lui Sandy:

Imagine

A pus bucati de polistiren, golurile dintre acestea le-a umplut cu o pasta pe care a inventat-o pe loc, compusa din polistiren, gled aracet si apa (proportile secret, discutatii cu Ionut :P )

Imagine

Apoi a asezat servetele inmuiate in aracet pentru a finisa relieful.
Rezultatul final:

Imagine Imagine

Pasta de care vorbeam:

Imagine

Eu am lucrat la triunghiul de intrare in triaj:

Imagine Imagine Imagine

Am pus pietris pe zona de munte acolo unde relieful este gata:

Imagine

Am folosit 4 tipuri diferite de pietris (produse de noch si buch)

Imagine Imagine

Am pus pietris si in zona traseului dublu (aici am folosit pietris noch si tillig), umreaza sa desfacem modulele si sa finisam si zona din interiorul tunelului.

Imagine

Am pus pietris si in zona de viteza, aici pietrisul odata pus a accentuat putin aspectul de sina inclinata in curba:

Imagine

Totodata s-au facut comenzi in valoare de aproximativ 600 lei pentru iarba (cred ca am comandat cel putin 10 tipuri diferite), pietris, pamant, copaci, alte accesorii, materiale pentru catenara, adezivi si materiale de constructie, cu alte cuvinte, speram ca lucrarile sa avanseze.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Mai 27, 2007 7:50 pm

Vineri, 25.05 am fost cu Ionut la club si am muncit din greu .Chiar daca in poze nu pare, stim cu totii ca in acest hobby cateva ore de lucru inseamna putin in rezultat final. Amandoi am muncit la relief. Planul este ca in circa 2 saptmani sa fie gata relieful peste tot in afara de diorama Hoe iar in max 2 luni sa fie gata relieful pe toata diorama (gata = polistiren + servetele + vopsit maro. de fapt Ionut ii zice "stadiul in maro").
Prin urmare eu am muncit la triaj iar Ionut a continuat sa masacreze muntele lui Sandy.

Munca mea:

Imagine Imagine


Munca la muntele lui Sandy (totodata Ionut a si vopsit in maro portiunea terminata data trecuta):

Imagine Imagine Imagine


Ionut a mai vopsit in maro si gara lui:

Imagine

Pentru interioarele de tunel am pregatit un suport din polistiren si carton:

Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Joi Iun 07, 2007 11:21 am

Ieri miercuri am fost cu Florin sa mai lucram la munte. Obiectivul initial de a terminat in max 2 luni toti muntii este foarte aproape de realizare. Am lucrat in continuare in paralel, eu la muntele lui Sandy si la coltul de langa gara iar Florin la muntele de HOe si la tunel.

La muntele Hoe munca este destul de anevoioasa pentru ca vrem sa-l facem cat mai gol pe dinauntru. Asta inseamna ca trebuie sa lipim polistiren sa asteptam sa se lipesca , sa-l sculptam, sa mai completam...etc.

La coltul dinpre gara mea, avand in vedere ca aveam mai multe cladiri (chiar daca nu sunt uniforme ca si stil sau epoca) am zis sa le folosim si sa facem un mic colt de sat. Un alt motiv este ca, in lipsa satului ar fi trebuit sa facem o zona impadurita care ar fi necesit multi copaci si materiale care nu sunt tocmai ieftine :)

La muntele Hoe , este a doua "sedinta" asa ca s-a trecut la unele finisaje si s-a mai completat pentru data viitoare:

Imagine Imagine Imagine


Desi Florin a facut o data curatenie , de atunci , in urma modelelarii polistirenului bucataria (si mai nou si camera) este un dezastru. Oricum terminam cu polistirenul dupa care practic nu se mai face asa mizerie (pus iarba, copacii...) asa ca am stabilt ca dupa ce terminam sa facem curatenie bec inainte de a continua.

Imagine

Spre deosebire de data trecuta cand Florin a facut o portiune de tunel folosind carton, s-a hotarat ca sa incerce de data asta sa foloseasca doar polistiren. A folosit un portal pentru a decupa interiorul si a lipit mai multe bucati. Solutia s-a pretat cu atata mai mult cu cat este in curba. A lasat placile sa se uste, iar data viitoare le vom lua si finisa si vopsii in gri/negru

Imagine Imagine


Eu am facut muntele din colt si o parte din muntele de pe tunel . Data viitoare , cand e gata tunelul o sa fie lipit defintiv si finisat de tot:

Imagine Imagine Imagine Imagine

Data trecuta am vopsit in maro si muntele lui Sandy:

Imagine Imagine
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Bing [Bot]