Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Iun 19, 2009 2:17 pm

Salut,

ce s-a mai facut pe la diorama,

Ionut a pregatit stalpii de inalta tensiune:

Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine

Soarele de afara este de vina pentru atmosfera "rosiatica".
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Iul 10, 2009 12:44 pm

Ionut a mai lucrat la stalpii retelei de inalta tensiune:

Imagine Imagine

Imagine Imagine

Imagine Imagine

Urmeaza sa punem si firele, curand.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Iul 11, 2009 10:40 pm

Astazi s-a inceput montarea "firelor de inalta tensiune":

Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine

Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Sep 08, 2009 2:49 pm

Salut,

dupa o lunga pauza, s-a mai lucrat ceva si la diorama,
s-au reluat lucrarile de electrificare, abandonate prin martie 2008, ca in Romania,
incet si sigur. :grin:

Asadar, stadiul in care era gara inainte de reluarea lucrarilor:
Imagine Imagine (martie 2008)

Si ieri:
Imagine Imagine Imagine Imagine

Am inceput prin a sapa locurile unde vine "fundatia" stalpilor:
Imagine Imagine Imagine Imagine

Am decis sa electrific si scurta linie auxiliara, asa ca am pus un stalp de capat:
Imagine

Urmatorii stalpi montati in soclurile deja existente:
Imagine

Soclurile stalpilor le-am lipit direct pe blat prin intermediul unei fasii de pluta si utilizand picatura:
Imagine Imagine
Avantaje: se usuca imediat, se lipeste beton, se poate dezlipi usor in viitor daca va fi cazul.

Urmatorii stalpi, cu console duble si triple:
Imagine Imagine Imagine

Viessmann nu face stalpi cu trei console, insa eu l-am facut dintr-unul cu doua la care i-am mai adaugat o consola intre cele doua cu care vine din fabrica.

Pentru economie luati picatura mare ( suna tare, nu? ):
Imagine

Pozitia stalpilor trebuie sa fie verificata cu cel mai lung vagon din colectie, in cazul meu am folosit un restaurant TEE (rivarossi), se poate folosi cu succes si vagonul etajat CFR:
Imagine Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Sep 08, 2009 2:50 pm

Am lucrat in general cu sarme de lungime variabila, rar cele cu lungime fixa se potrivesc, asta daca vrei sa pui stalpii si firele astfel incat locomotiva sa ruleze fara probleme cu pantograful sus.

Sarmele cu lungime variabila au capetele drepte si trebuiesc facute in forma de clema:

Imagine Imagine Imagine Imagine

Probabil ca, clestele minune de facut capete despre care s-a discutat aici pe forum ar fi economisit mult timp pentru mine si ar fi redus si numarul bataturilor din palma, dar ne descurcam cu ce avem.
Imagine Imagine

Montam primele doua sarme:
Imagine Imagine

Pentru teste am folosit drezina nemotorizata, este ideala pentru lucrari la catenara, fiind mult mai usor de manevrat decat o locomotiva cu motor:
Imagine Imagine

Urmatoarele fire:
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Sep 08, 2009 2:51 pm

Problemele au inceput cand am ajuns la incrucisarea in X, nu aveam fire suficient de lungi (cele de 360 mm se terminasera si oricum nu cred ca ajungeau), cred ca viessmann produce si fire de 400 mm insa nu se gasesc la vreun magazin prin Cluj, asa ca ne descurcam. Am ales sa fac un fir prin lipirea a doua fire rezultate din fire de 270, si sa le lipesc la mijloc cu cositor, lipindu-le si de celalalt fir al incrucisarii, astfel intarind intreaga structura pentru a rezista in timp, pregatirea montajului:
Imagine Imagine Imagine Imagine

Dupa montaj si lipire:
Imagine Imagine Imagine

Cam atat dupa o zi de lucru,
cateva imagini la final:
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine

Lucrarile vor continua azi si voi reveni (sper) cu imagini mai bune facute ziua.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Sep 09, 2009 12:01 pm

Salut,

asa cum am promis niste poze facute pe "ziua":

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

Am continuat lucrarile la intalat firele de catenara, problema majora fiind in continuare lipsa firelor lunig (> 360mm) asa ca a trebuit sa le fabric din cate doua fire mai scurte:
Imagine Imagine

Avansam:
Imagine Imagine Imagine

Mai fabricam fire:
Imagine Imagine

Montaj si apoi testare:
Imagine

Alte fire:
Imagine Imagine Imagine
In final am vopsit lipitura cu cositor cu vopsea neagra, astfel aceasta a devenit mai greu de observat.

Poze la final:
Imagine Imagine Imagine Imagine

Se observa si interventiile lui Ionut, murdarire peron, aplicat buruieni, iarba si tufisuri pe alocuri, inegrit terasament la macaze:
Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine

Cam atat, mai trebuiesc doar ancorate si cele 2 fire de pe firul din dreapta de intrare in gara.

Ce nu v-am spus si va spun acum este ca aceasta gara va pleca spre expozitia de la Brasov :grin:

p.s. am mutat discutiile aici.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
AlexCFRmures
Mesaje: 103
Membru din: Lun Iul 20, 2009 12:00 am
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesaj de AlexCFRmures » Mie Sep 09, 2009 2:34 pm

Poze diorama Marti 08 Septmembrie 2009!

ImagineImagineImagineImagine
ImagineImagineImagineImagine
Imagine

Florin si catenara

Imagine
Imagine

Revin si cu poze facute de Vlad.
Si recomand www.imagehost.org pentru upload.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Sep 28, 2009 10:38 pm

Salut,

dupa expozitii, plimbatul garii la Brasov si inapoi, vacante si concedii,
s-au reluat lucrarile la diorama, obiectivul numarul unu, eliberatul orasului de scule, stiu ca suna ciudat dar aceasta operatiune a consumat o zi intreaga de munca, dat gauri, montat rafturi, organizat si adunat scule. Asa arata acum:
Imagine

Pe final de zi, pentru destindere si relaxare, am terminat de montat firele la reteaua de inalta tensiune, cateva poze, desi firele se deosebesc destul de greu:

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine

Lucrarile la diorama vor continua, obiectivul principal pe termen scurt fiind electrificarea celor doua linii ale magistralei principale.

Noutati curand.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Oct 06, 2009 10:59 am

Salut,

niste imagini "mai cu soare":

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Oct 12, 2009 3:50 am

Revin cu noutati palpabile,

s-a inceput lucrul la infrastructura orasului, baza bulevardului principal:

Imagine Imagine

Am vrut sa creez niste mici pante, orasul dealtfel nu va fi pus la acelasi nivel, nu-mi place sa vad layout-uri plate, ca si pun ar fi toate intinse pe masa.

Apoi am inceput sa montez linia de tramvai deoarece modul de asezare va influenta si dezvoltarea ulterioara a "peisajului"

Imagine Imagine Imagine Imagine

Cea mai stransa curba de pe traseu, aproape la limita posibilitatilor tramvaiului de a se inscrie in curbe, sinele sunt asezate astfel incat doua tramvaie pot trece unul pe langa celalalt fara sa se atinga.

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Oct 12, 2009 3:55 am

Si cam cat s-a facut in prima faza, aproximativ 80% din traseu.

Imagine Imagine Imagine

Am folosit sine tillig elite si piko.

Imagine Imagine

Care este planul? Traseul de tramvai dupa cum se vede va fi dublu exceptand traseul dintre cele doua macaze, acest traseu va fi prin tunel, de o parte si de alta a sinei fiind cate o banda pentru trafic auto.
Pe zona cu linie dubla, de o parte si de alta a sinelor va fi cate o banda pentru trafic auto (faller car sysytem), una sau doua statii tramvai, una sau doua statii autobuz.
Pe zona sinelor de tramvai se va planta iarba, exeptie la intersectii unde se va asfalta dupa caz, deci traficul auto pe liniile de tramvai este interzis.

Alte poze:

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Oct 12, 2009 3:56 am

Privire de sus:
Imagine

Inca cateva detalii:

Imagine - aici va fi o mica piata / centru oras
Imagine - intersectie, soseaua din drepta duce spre terminalul de containere
Imagine - intersectie cu rol de a da impresia ca orasul se continua la stanga
Imagine - intersectie cu strada (poate pietonala - vedem), dupa macaz - intrare in tunel
Imagine - alta strada, paralela cu calea ferata, strada va fi si ea ridicata cu 5-7 cm fata de nivelul actual si se va pune zid de piatra

Si primele probe de parcurs cu tramvaiul:

http://www.youtube.com/watch?v=MVJ5URUphXE
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Oct 16, 2009 11:08 pm

Salut,

s-a mai avansat cu lucrarile ca doar suntem in prag de alegeri :grin:

sa vedem ce s-a mai facut:

Imagine - planul pe hartiei a bulevardului principal

Imagine - am taiat apoi din ceva placaj traseul pentru care am facut un sablon din hartie, se taie usor cu un cutter bun

Imagine - alt sablon

Imagine - polistiren expandat la baza, urmand sa pun extrudat peste.

Grosimea primului strat de polistiren este inaltimea cu care doresc sa urc soseaua, pentru a diminua putin efectul accentuat de urcare a cai ferate paralela cu aceasta zona.

Cam asa a iesit:

Imagine Imagine Imagine Imagine

A doua zi dupa scoaterea "cofrajelor":

Imagine Imagine

Imagine - ceea ce spuneam mai sus despre panta, aici am vrut sa urc putin soseaua

Si cum vom rezolva problema balamalelor:
Imagine Imagine

Lucrarile vor continua curand,

pareri pana acum?
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Oct 17, 2009 12:27 am

Imagine

Pe curba cea mai stransa intre muchiile vagoanelor este o distanta de aproximativ 0.8 mm, deci nu se poate inscrie pe o curba mai stransa cu mult.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat