Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Apr 12, 2009 9:24 pm

Salut,

continuarea...

S-a lucrat la actionarea macazului de intrare in triaj, dinspre gara mixta H0/H0e,
starea lui:

Imagine

Pentru ca el se afla la aproximativ 4 cm de blat si nu se putea actiona prin simpla montare sub blat a unui motor tillig cu tija mai lunga, am realizat urmatorul montaj:

Imagine Imagine Imagine Imagine

Iata-l montat la pozitie:

Imagine Imagine Imagine Imagine

(ca o paranteza, nu stiu ce cauta Vlad in tunel :

Imagine Imagine

o fi gasit ... )

Montam si actionarea tillig:

Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Apr 12, 2009 9:25 pm

Acum se punea problema de a actiona macazul de la panoul din zona asta :

Imagine (macazul se afla in coltul din stanga sus, panoul se vede jos)

Am ales sa trec atat firele de alimentare pentru viitorul panou de comanda al macazelor din gara cat si firele de comanda al acestui macaz prin intermediul podului basculant, astfel am mai adaugat acestuia niste contacte de alama:

Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine

Iata cum functioneaza:

Imagine
Imagine

Si la final am astupat si "craterul":

Imagine

Aici va fi pus si un capac ce va imita cutia de motor de macaz prezenta si in realitate.

Ionut a continuat cu "captuseala" la module:

Imagine Imagine Imagine Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Ex

Mesaj de Ex » Lun Apr 13, 2009 1:56 pm

:-D s-a ascuns blestemata de lumina pe undeva ... dupa ea ma uitam :-D
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Joi Mai 07, 2009 3:08 pm

Salut,

imagini cu ce s-a mai lucrat in ultimile 2 saptamani pe la diorama,
in mare lucrari ce tin de aspectul estetic al dioramei si implicit al clubului:

Ionut a continuat cu tapetarea modulelor pe la spate:

Imagine Imagine Imagine Imagine

La extensia triajului s-au pus "fuste" ca sa putem prinde perdeaua ce va masca picioarele si ce mai este pe dedesupt:

Imagine

Apoi s-a vopsit totul in maro si s-au pus perdelele,
Felicitari pentru Ionut!

Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine

Urmeaza sa punem mocheta, sa adunam sculele, afisele si tablourile inapoi pe pereti si putem spune ca avem un club profi si gata de a primi vizitatori.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Mai 08, 2009 9:11 am

Salut,

ieri impreuna cu Mircea ne-am apucat de pus mocheta, in mare parte este gata, mai trebuie doar decupat si acoperit niste zone mici.

Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine

Descaltarea :grin: :

Imagine Imagine Imagine __ Imagine
___ Imagine _____ Imagine ____ Imagine _____ Imagine

Eu zic ca totul arata deja altfel si ne putem pregati de primit vizitatori.

Multumim lui nenea Sandy pentru mocheta si lui nenea Nelu pentru transport. :aplauze:
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Mai 15, 2009 1:13 am

Salut,

azi fost mare activitate la club,
au fost prezenti Vlad, Ionut, Mircea si eu.

Va voi prezenta noutatile la diorama,
o vreme am tot asteptat sa gasim o macara de containere de la Vollmer, din pacate nu se mai gaseste si nu se stie cand se va mai face asa ca am decis sa nu mai astept si sa folosesc o macara Lima.

Sa vedem ce a iesit:

Imagine Imagine Imagine Imagine

Mai sus vedeti cele 4 pozitii in care am pus macaraua, sa vedem cum s-ar potrivi mai bine,
in prima nu era ok pt ca venea peste magistrala principala si fara rost, a doua la fel, a ramas de ales intre 3 si 4, in final am ales ultima.
Desi as fi preferat sa fie 1 sina comuna cu macaraua galbena, nu a fost sa fie. Am ales pozitia din margine pentru ca voi mai adauga la modul o fasie de 10 cm astfel incat macaraua nu va fi chiar pe muchie, tot aici vom gandi si un viitor sistem faller car system, dar pana atunci mai este.

Odata stabilita pozitia macaralei, trecem la intins sina, obtinuta din sina piko, taiata pe mijlocul traverselor.

Aparatul de taiat:

Imagine

Sina obtinuta:

Imagine

Macaraua are roti din metal cu buza, deci va rula perfect pe sine, am stabilit distanta necesara intre sine, si am inceput cu niste sine netaiate, pentru ca sunt mai inflexibile. Acestea vor fi inlocuite la final cu sine taiate, deocamdata au rol de a ajuta la fixarea sinelor taiate care sunt mai flexibile.

Imagine Imagine

Sinele trebuiesc aliniate perfect:

Imagine Imagine

Pentru lipire am folosit picatura. Asa cum am spus, sinele intregi vor fi inlocuite cu sine taiate, apoi se va turna "asfalt" sau "ciment".

Alte imagini cu macaraua:

Imagine Imagine Imagine

Nu ridica foarte mari pretentii, insa cu putin wheathering se poate face sa arate demential.

Tot de la Lima avem si un stivuitor de containere.

Imagine Imagine Imagine Imagine

Si acesta va suferi modificari estetice, si il studiem pentru a vedea cum poate fi mecanizat.

Alte imagini de ansamblu cu zona:

Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine

Macaraua de asemenea prezinta mare interes pentru a fi mecanizata, mai ales pentru ca este mult spatiu si o parte din treaba este deja facuta:

Imagine

Si ca sa fie si Ionut fericit, in ultimile poze am mai aranjat putin decorul,
am pus si gardul cat de cat aproape de pozitia finala:

Imagine Imagine Imagine

Va urma.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Mai 16, 2009 10:28 pm

Salut,

azi s-a continuat munca la zona industriala,
evolutia:

Imagine Imagine Imagine

S-a terminat de pus sina pentru macaraua de containere,
am trasat apoi o linie pe unde va fi pus primul gard, nu l-am pus foarte aproape de terasament pentru ca am lasat loc si pentru stalpii de catenara:

Imagine Imagine

Fixarea gardului:

Imagine Imagine

Cum intentionez sa pun gardul in capat:

Imagine Imagine

Cateva imagini de ansamblu la final:

Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine

Nenea Sandy trebuie sa murdareasca utilajele iar Ionut sa vina cu buruienile intre gard si calea ferata.

Parereri, opinii?
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Mai 19, 2009 11:19 am

Lucrarile au continuat si ieri,

am pus si restul gardului:

Imagine

apoi am trecut la pavarea zonei, intentionam sa folosesc folie de pavaj in relief, autoadeziva, produsa de busch:

Imagine

Nu am tinut nu stiu cat sa aduc pavajul la nivelul sinei intrucat nu se va circula peste tot cu masini/camioane, astfel am considerat ca un strat de pluta de 2 mm este suficient sun folia de pavaj,

poze din timpul lucrarilor:

Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine

Din pacate soarele nu mi-a permis sa fac niste poze in care sa se vada exact cum arata in realitate.
Pe traversele sinelor am mai pus cate o fasie de carton pentru a preveni ca folia sa ia forma de "barca":

Imagine Imagine Imagine Imagine

Bineinteles ca wheatheringul ii va da un aspect mult mai real pavajului.

Cam atat pe azi,
pe final niste poze de ansamblu:

Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Mai 20, 2009 1:40 pm

Salut,

revin cu niste imagini de ieri,
am profitat de cativa nori pe cer pentru a face niste poze fara soare:

Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Mai 30, 2009 5:58 pm

Salut,

prezint mai jos cum au evoluat lucrarile la zona industriala in ultimile 2 saptamani.

Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine Imagine

Am urmarit sa acopar in primul rand zonele de langa sine, intrucat acolo am presupus ca s-a lucrat cu pavaj de piatra cubica, si de asemenea zona in care vor sta containerele. Aceasta jumatate a "curtii" este si zona prin care vor trece camioanele cu containere, de aceea pavajul a fost pus la nivelul sinelor.

Imagine Imagine Imagine Imagine

Zona in care se va lucra intens la partea de wheathering si detalii specifice zonelor idustriale:

Imagine Imagine

Viitorul traseu faller car system al camioanelor cu containere (vezi sagetile), aici se va lucra cu "asfalt" turnat.

Imagine Imagine

Cam atat deocamdata pentru ca s-a terminat pavajul, lucrarile vor continua curand, de asemenea lipsesc macaralele, veti avea o surpriza pe cand se intorc :)

O imagine de sus (nu f clara, dar singura):

Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Iun 07, 2009 5:36 pm

Salut,

iata ce s-a mai lucrat pe la diorama,

s-a facut un prim plan al orasului:

Imagine

Iar eu am materializat prima varianta de traseu pentru autobuz:

Imagine

In gara lui Ionut au fost puse primele banci:

Imagine Imagine Imagine
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Iun 10, 2009 4:18 pm

Salut,

s-au intors macaralele, iata cum arata ele dupa ce au trecut pe la Sandy:

Imagine Imagine Imagine

Se observa urmele de ulei pe sina ce 'ruleaza" motorul cu carlig.

Iata si macaraua de containere :

Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine Imagine
Imagine Imagine

Si bineinteles stalpii de inalta tensiune, din pacate pozele mele nu au suprins cat de bine au iesit acesti stalpi:

Imagine Imagine Imagine

Imagine Imagine Imagine

Nota 10 pentru Sandy
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Mie Iun 10, 2009 5:41 pm

Inca nu le-am vazut live dar din poze arata excelent. Cand ma gandesc cum arata macaraua mica galbena si cum arata acuma 8O
Abia astept sa punem stalpii pe pozitie (trebuie sa le facem o "fundatie" profi)
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Iun 12, 2009 2:17 pm

Salut,

ieri a fost ca de obicei zi de lucru la diorama, din pacate anumite materiale necesare la zona industriala si altele la stalpii de telegraf respectiv reteaua de inalta tensiune nu au ajuns, asa ca s-a trecut la planul 2, lucrari la infrastructura.

La ultima intalnire mare de la club nu s-a putut rula sub nici o forma TGV-ul, asta spre dezamagirea tuturor, mai ales a mea :).

Cauza, o problema in tunelul mare, generata (cred) de dilatarea excesiva a liniilor plus montarea gresita a sinelor, avand in vedere ca lucrarea in zona asta s-a facut pe la inceputurile dioramei cand experienta nu prea era.

Iata problema din tunel:

Imagine Imagine Imagine Imagine

Ca sa fie totul mult mai rau, nu este deloc acces la zona cu probleme, decat pe la intrarea in tunel.

Imagine Imagine

Ce s-a gresit aici, sina a fost sudata prin cositorire, dar fara a fi prinsa si cu cleme.

Si incepe "operatia chirurgicala cu lingura pe creier":

Imagine Imagine
Imagine Imagine Imagine

In spate il aveam asistent pe Ionut cu rolul de a-mi da la mana sculele :grin:

Rezultatul a fost :

Imagine Imagine

Chiar si dupa ce am imbinat foarte bine sinele, nu am fost multumit de modul cum trec osiile pe sudura, asa ca s-a luat o decizie radicala, decopertarea tunelului:

Imagine Imagine

Zona cu probleme:

Imagine Imagine

Luam freza proxxon si taiem sina pentru a scoate afara sectiunea cu probleme:

Imagine

Scoatem si traversele:

Imagine

Sina si traverse noi:

Imagine

Nu am poza la gata, s-au pus sectiuni noi de sina, de data aceasta cu cleme de imbinare, acestea fiind apoi si cositorite pe exterior pentru a perfecta contactul electric.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Dum Ian 17, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Iun 12, 2009 2:27 pm

Ce e de invatat de aici:

1 - lasati intotdeauna acces in tunele, oricand se poate intampla ceva, in cazul de fata problema a aparut dupa 2 ani de functionare impecabila
2 - folositi intotdeauna cleme la imbinarile de linii.

Noi am facut intentionat un compromis legat de pct.1, constienti am inchis tunelul, eu cel putin nu pot sa vad tunele goale pe dinauntru, sunt ireale. Iata cum arata acesta:

Imagine

In final au urmat probele cu TGV-ul:

Prima tura cu emotii:

Imagine

Apoi FULL SPEED:

Imagine
Imagine

Imagine

Trebuie sa spun ca in afara de 1 curba R2 la 90grade cu macaze curbe la intrare si la iesire, unde TGV-ul a rulat cam la 60% din viteza, in rest a mers full speed, pe R2 (cu sina inclinata), R3 sau R4 fara absolut nici o problema.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat