Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

Diorama la care lucrez

Moderator: rrzxxx

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Ian 05, 2009 9:32 am

Salut,

ieri s-a mai lucrat la diorama,
mai exact nenea Ionut a terminat de montat gardul la fabrica, il incepuse defapt anul trecut.

cateva poze:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

(p.s. mesajele cu discutii le gasiti la subiectul de discutii)
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Lun Ian 05, 2009 9:54 am

De remarcat ca este doar "baza" gardului :)
Mai trebuie completat cu ghips pe alocuri , trebuie vopsit "pamantul" care acuma este alb, trebuie facut "weathering" la gard (Sandy ai gasit mesajele potrivite ? :D ) trebuie completat din greu cu tufe si burieni.

Pe urma in curte mai trebuie facut tot asa weathering, gasit fier vechi de pus intr-un colt...
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Ian 12, 2009 12:23 pm

Salut,

revin cu noutati, saptamana trecuta s-a mai lucrat la linia ce va traversa orasul, s-a pus baza terasamentului si s-a inceput montajul liniei.

Cateva poze cu evolutia lucrurilor:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Am remarcat cat de bine se lucreaza cu sina flexibila peco, datorita faptului ca este mult mai oteloasa, si in acelasi timp fara a reduce absolut deloc din flexibilitate, am reusit sa o "aliniez" (nu stiu cum sa explic) mult mai repede, fara sa fie necesare multe retusuri ale liniei. Sinele mai moi genereaza probleme din cauza faptului ca urmaresc perfect forma "blatului" pe care sunt asezate, iar daca sina este foarte moale apar multe "denivelari" atunci cand blatul nu este perfect plat, exemplu zona aceasta care este formata din curba stanga pe coborare, apoi curba dreapta pe urcare, plus inclinatiile curbelor.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Ian 14, 2009 9:40 am

Salut,

lucrarile la diorama au continuat ieri,

Ionut si Mircea au lucrat la curtea fabricii, nu stiu daca si in alte parti :P, poze nu am :-P

Eu am lucrat in continuare la linia ce va traversa orasul:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Impresii legate de linia peco, trenurile ruleaza absolut impecabil pe macaz/dkw insa nu imi place sunetul, care se apropie putin de sunetul liniei roco-geoline, insa putin mai fin. Totusi asta nu este inca 100% relevant pt ca sina este inca prinsa in suruburi. Overall sunt extrem de multumit de faptul ca am folosit macaze peco in zona asta, fiind o sectiune dificila din punct de vedere al pantelor/curbelor.

Probabil ca azi la sedinta vom discuta despre cum va arata orasul.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Ian 18, 2009 12:17 am

Salut,

cateva noutati cu ce s-a mai lucrat la diorama,
schimbarile nu sunt foarte mari deoarece acum lucram la detalii.

Ionut a lucrat (in 2 sedinte) in zona fabricii, a terminat de nivelat terenul si vopsit in zona. De asemenea a mai bibilit la gara, poate ne zice si ce a facut.

Pozele (se poate compara cu starea initiala din pozele din topul paginii):

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Apoi tot Ionut a lucrat la podurile H0e, a compeltat cu stanci in zonele de sub poduri (pozele nu-s grozave):

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Eu si cu Vlad am taiat OSB pentru o viitoare diorama pe care speram sa o prezinte pe forum.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Dum Ian 18, 2009 10:10 am

Salutare,
precum spunea Florin am inceput sa trecem la partea de detalii/corecturi/bibiliri. Chiar daca ca si timp stam mai mult la club rezultatele nu sunt asa evidente pentru ca incercam sa lucram in pasi mici si cu atentie (din pacate inca suntem la faza de testat materiale si nu le nimerim chiar pe toate)
Ce am facut ieri am pregatit "solul" de pe langa gard si din jurul remizei. La remiza am vrut sa simulez zona neagra si murdara dar din poze mi se pare ca e prea evident delimitata de restul garii (si din cauza ca am folosit un material nou pentru sol). Astept sa se usuce sa vad cum va arata la final. Oricum si aici urmeaza sa pun printre linii mici portiuni cu iarba.

Inca e destul de inchis pentru ca nu este uscat. In sedinta viitoare voi pune "vegetatia" asa ca se va vedea doar o parte.
O data cu mutatul dioramei ni s-au deschis noi posibilitati si avem acces usor la zone care erau pana acuma la perete. Asa se explica stancile noi din zona podurilor. Si aici urmeaza fazele urmatoare: vopsire, vegetatie...

Ceea ce am remarcat ieri a fost faptul ca am pus , din gresela, invers statia de sablare :D Dar datorita faptului ca locomotivele se alimenteaza oricum prin rezervorul suspendat cred ca se poate trece cu vederea.
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Ian 28, 2009 11:58 am

Salut,

au continuat lucrarile la diorama,

@sandy a lucrat in zona H0e in special la siguranta circulatiei, inca nu am poze, o sa va prezint cand se finalizeaza lucrarile.

Eu am continuat cu linia din zona orasului, aici s-a folosit linie peco care s-a imbinat fara probleme cu vechea linie pilz (preferata mea la aspect dupa tillig elite).

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

voi reveni.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Feb 20, 2009 12:35 pm

Salut,

revin cu noutati legat de lucrarile la diorama.

Baietii harnici, Mircea si Luci au instalat noi fire de curent pentru a monta niste prize fixe in jurul dioramei, sa nu ne mai tot prindem picioarele in cabluri si sa terminam odata cu vesnica problema a lipsei prelungitoarelor :-D

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Eu am lucrat la liniile ce duc spre oras, mai exact la pusul pietrisului.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Sandy a mai plantat niste padure:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Ionut a lucrat la stanci si vegetatie sub unul din podurile H0e:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Sandy a muncit si in zona bisericii din sat, aici au fost scosi anumiti copaci si plantati brazi in locul lor.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Feb 25, 2009 2:58 pm

Salut,

noutati de la Cluj.

Saptamana asta am mai reparat una alta pe la diorama, este oarecum incredibil cum lucreaza in timp totul la o diorama mare, in zone unde linia era impecabila au aparut anumite probleme, de exemplu aici a trebuit inlocuita o imbinare de linie:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

"Partial am finalizat" pusul pietrisului la zona basculanta dinspre oras, scopul era de a fixa linia pentru ca aceasta sa poata fi taiata la imbinari.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Aici am folosit mai multe combinatii de pietris, spatiile goale urmeaza sa fie completate cu traverse.

Apoi am taiat linia ca sa se poata bascula modulul:

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Mar 01, 2009 5:56 pm

Salut,

revin cu noutati de la Cluj, mai mult sau mai putin interesante,

pentru ca am hotarat sa punem accentul pe functionalitatea dioramei si sa remediem in ordinea prioritatilor toate problemele "tehnice", am inceput montarea de motoare la toate macazele "cu probleme".

Astfel, macazul cu cele mai mari probleme, un macaz piko cu 3 cai, urma sa primeasca actionare.

Este vorba de acest macaz (stanga):

[Link Removed for Guests]

Atacat pe la ace, acest macaz a creat intotdeauna mari probleme, acele sunt moi, la fel si arculetele care le tin pe pozitii, astfel de multe ori macazul se schimba sub tren.

Am pus poza in care am surprin si macazul simplu (dreapta jos) pentru ca macazul cu 3 cai urmeaza sa fie actionat impreuna cu acest macaz de acelasi motor (dar in contratimp). Adica macazele vor fi ori amandoua pe pozitia "direct" ori amandoua pe "abatut". Bineinteles ca la mazacul cu 3 cai mai ramane abatuta spre stanga (in poza spre "nord") care va funtiona relativ independent de celelate pozitii si actionata de alt motor.

Am facut niste "piese" din alama, veti vedea mai tarziu cum le-am folosit:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Din osb de 6 am taiat o placa care cu forma din imaginea de mai jos, pe ia am prins teava de alama de 2 mm prin care trece sarma de otel de 0.8, acesta sarma va actiona practic macazele. Tot aici se vede cum am folosit si piesele de mai sus. Teava am prins-o prin cositorire de holsuruburi insurubate in placa.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Aici va fi pus un motor Tillig ce va actiona tija ce se vede in sus:

[Link Removed for Guests]

Gaurelele multiple ofera posibilitatea de a regla cursa tijei ce actioneaza acele macazului:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Si iata intreg ansamblul motant sub blatul dioramei:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Cum functioneaza?

[Link Removed for Guests]

- motorul actioneaza in punctul marcat cu bulina albastra
- in sensul marcat cu sageata rosie macazele se comuta pe pozitia "direct"
- cand tijele se misca in directia marcata cu sageata verde ambele macaze se muta pe pozitia "abatut"

Voi reveni cu un filmulet.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Mar 02, 2009 11:46 pm

Salut

azi a urmat continuarea,

am realizat un panou temporar pentru actionarea macazelor.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Si un filmulet:

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Mar 06, 2009 9:57 am

Salut,

ieri a fost ziua normala de lucru la diorama, din pacate oamenii muncitori au avut fiecare probleme, de exemplu Ionut fiind rapus de un kebab :-D

Daca tot am ajuns la club am continuat lucrarile ce tin de fiabilitatea/functionalitatea dioramei.

Dupa ce ne-am mutat cu diorama si modulele nu se mai sprijineau pe peretii camerei au inceput sa apara diverse probleme la podul basculant de pe magistrala principala. Majoritatea problemelor au fost generate de faptul ca modulele se miscau si podul nu cadea tot timpul exact in pozitia in care trebuia.

Am decis sa rigidizez modulele incat sa nu se mai miste, iata solutia adoptata:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Si am inceput si lucrul la un al doilea panou de comanda a macazelor, de aici se vor actiona macazele din zona orasului.

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Mar 11, 2009 3:12 pm

Salut,

revin cu noutati despre evolutia lucrarilor la diorama.

Saptamana aceasta s-a lucrat la partea electrica in zona orasului, s-a legat la curent toata linia in aceasta zona.

Tot aici trebuia rezolvata problema scurt circuitului, dupa cum se vede in imagini, avem scurt circuit aici:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Solutia aleasa de mine a fost sa izolez acest segment de sina si sa montez un comutator prin care sectiunea sa fie alimentata cand pe 1 polaritate cand pe cealalta, astfel un tren care trece pe aici trebuie sa se opreasca cu locomotiva pe sectiune, comutata polaritatea si apoi sa porneasca mai departe. Aceasta este o solutie temporara, pana la montarea unul modul de scurt-circuit (pentru digital).

[Link Removed for Guests]

Am taiat sina asa cum se vede mai jos, pentru a evita un posibil scurt circuit provocat de trecerea rotilor vagoanelor:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Spuneam ca s-a lucrat la partea electrica, nu sunt chestii spectaculoase de aratat in poze, doar multe fire ascunse pe ici pe colo, alimentarea s-a facut astfel incat macazele sa fie alimentate la ambele capete, sa nu se transmita curentul prin acestea.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Si pentru ca avem un modul basculant, curentul trebuia transmis cumva si aici.

[Link Removed for Guests]

Solutia aleasa a fost sa folosesc niste lamele de alama care sa faca asta.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Pentru a "sincroniza" foarte bine modulele, am ales aceasta solutie:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Si s-a mai lucrat si la podul dublu de pe magistrala principala

[Link Removed for Guests]Aici au fost montate niste balamale noi mult mai rezistente si mai precise, iar imbinarea este acum perfecta:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Urmeaza sa adopt si aici solutia cu lamele de curent.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Apr 10, 2009 10:58 am

Salut,

din lipsa de timp nu am mai prezentat ce s-a lucrat in ultimile 3 saptamani la diorama, o voi face acum.

Eu am continuat lucrarile ce tin de fiabilitatea dioramei, si anume am facut o noua imbinare mecanica/electrica pentru podul basculant de la magistrala principala, astfel dupa ce au fost montate balamale noi mult mai rezistente a, rezolvat si transmiterea curentului prin contacte realizate din lamele de alama. (la fel ca si la modulul basculant). Totodata am rezolvat si probleme de la podul simplu de acces in triaj.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Cele 2 holsuruburi au rol de reglare a nivelului la care coboara podul, cele 2 lamele de alama au rol de transmitere a curentului la pod. Zonele invecinate cu podul nu sunt alimentate atunci cand podul este ridicat, ele fiind alimentate tot prin pod, astfel se evita anumite accidente ce au avut loc in trecut.

Firul mai gros va asigura buna alimentare a sinelor, ulterior toata diorama va fi alimentata asa, curentul nemaifiind transmis doar prin sine (modalitate nu foarte fiabila)

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

S-a realizat si imbinarea intre module, de la oras spre "padure":

[Link Removed for Guests]

Mircea s-a ocupat de pus pietris la liniile din tunel, acesta are si rolul de rigidizare a acestei zone delicate unde avem macaze curbe si pante.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Ionut a pregatit niste accesorii de la Auhagen, vom vedea unde le punem, deocamdata le-am pus aici pentru a fi pozate:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Apr 10, 2009 10:59 am

La modulul "Muntele H0e" s-a lucrat la partea din spate, aceasta trebuia inchisa pentru ca arata inestetic si in plus intra mult praf. In acelasi timp aveam nevoie de acces pentru a putea intervenii cand apar probleme sau cand trebuie curatata sina.

Solutia a fost sa fac niste usi, totodata am vrut sa pun si un "geam" sa se poata vedea inauntru deoarece serpentina este interesanta pentru vizitatori.

Inainte:

[Link Removed for Guests]

Dupa:

[Link Removed for Guests]

Am folosit placaj subtire si plexiglas de 4mm:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Usa va fi tinuta inchisa de magneti.
Urmeaza ca spatiul din jur sa fie umplut cu polistiren, uniformizat si vopsit la final cu maro.

[Link Removed for Guests]

Urmeaza fata nr 2, inainte:

[Link Removed for Guests]

Dupa:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Ionut a "captusit" modulele pe la spate, cand termina, toate aceste zone vor fi vopsite cu maro:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Urmeaza sa terminam lucrarile la macaze, sa eliminam toate problemele de fiabilitate si sa facem triajul functionabil.

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”