Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-15 decembrie 2018, forumul poate sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

Diorama la care lucrez

Moderator: rrzxxx

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Oct 19, 2008 1:50 pm

Salut,

cateva poze de ieri,

continuam pregatirile pentru mutare:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Suntem aproape gata, camionul a sosit:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Baietii harnici:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Ajungem la destinatie, inghesuim in lift tot ce putem:

[Link Removed for Guests]

Echipa:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

(din poze lipsesc Luci si Mircea, doi dintre cei care au pus din greu umarul la aceasta mutare)

A urmat apoi o plimbare Ambient+Practiker+Baumaxx ocazie cu care s-au cumparat toate cele necesare pentru curatenie si amenajari la noul sediu si s-au refacut stocurile de materiale astfel incat lucrarile la noul modul sa mearga fara piedici.

vom reveni.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Oct 21, 2008 12:47 am

Salut,

@mity sper sa mai treci curand pe la noi sa mai dai o mana de ajutor :D

Revenind la diorama, astazi a sosit un colet gigant cu materiale pentru diorama, evident ca nu am avut rabdare pana maine (marti) si m-am dus repede cu el la club sa vad ce e in el. Eram tare curios de urmatorul produs:

[Link Removed for Guests]

Acesta va fi viitorul troleibuz de pe diorama de la Cluj, evident daca voi reusi sa il transform in asa ceva. Sunt absolut incantat de cum ruleaza, poate putin cam galacios (aparatul foto a si amplificat putin sunetul).

Am fost placut impresionat de modul de realizare a puntii fata, pe langa directie, aceasta are si o libertate buna de miscare in plan vertical:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Sper ca si din acest motiv sa se impace bine cu liniile de tramvai pe care le va traversa in orasul de pe diorama.

Si ca sa ii impulsionez pe colegi sa demaram cat mai repede operatiunile de reamenajare/organizare la noul sediu, fratilor, iata cat avem de lucru:

[Link Removed for Guests]

si e doar inceputul.

Mie mi-au atras atentia acesti copaci de la Busch, se fac pe acelasi principiu ca si "copacii naturali" de la noch, insa acestia au tulpina si ramurile mult mai groase. Eu unul ard de nerabdare sa vad cum vor arata la final.

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Dec 07, 2008 12:31 pm

Salut,

noutati de la diorama,
ieri am fost prezent la datorie impreuna cu Mircea.

Punctele pe ordinea de zi au fost:
- adus la nivel toate diorama
- facut planuri si lista de necesar pentru iluminarea mult mai buna a spatiului
- pus modulul oras pe picioare.

Asadar, dupa multa munca pe jos pe sub module, ne-am ridicat si mai la suprafata si am pus pe picioare ultimul modul din componenta acesteia, viitorul oras:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Mircea baga din greu la "pendular"-ul manual.
Am pus orientativ niste scandurele ca sa ne facem o idee despre cum va fi traseul liniei ce va traversa orasul.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Modulul cel mare de la diorama (2.3m) s-a "burtit" chiar daca foarte putin, asa ca i-am mai pus 2 picioare la mijloc:

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Dec 08, 2008 11:12 am

Salut,

ieri a fost iarasi zi de lucru la diorama,
mi-am propus sa re-aduc in functionare linia de sus care trece pe sub sat si care ajunge pe pod deasupra magistralei principale.

In urma transportului dioramei imbinarea din tunel a fost grav afectata si a trebuit refacuta.

Pentru inceput am scos o bucata de linie la imbinare:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Prezent la datorie a fost si Vlad, am descoperit ca e un om foarte indemanatic, s-a ocupat de linia din curtea fabricii, linia aflandu-se intr-o stare deplorabila fiind inpracticabila.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Intre timp imbinarea din tunel era gata de a fi testata.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

M-am apucat si de repus in functiune macazul, si aici actionarea a fost "demontata" cu forta la transport :).

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Initial tija actiona in partea dreapta (se vad urmele), acum am ales alta solutie, mult mai eficienta zic eu.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Dec 08, 2008 11:13 am

Apoi am revenit la linia din curba, la imbinarea dintre module am folosit (asa cum se vede mai sus) linie fixa, apoi am continuat cu linie flexibila. Imbinarea liniilor flexibile in curbe trebuie facuta ca in poza de mai jos

[Link Removed for Guests]

Adica imbinarile nu trebuie sa fie aliniate.

[Link Removed for Guests]

In urma plimbatului cu diorama X prin tara, trecerile de la rece la cald / de la cald la rece si asa mai departe, am constatat cat de mult lucreaza sinele la dilatare/contractare. Am patit la Brasov ca 1 linie perfect imbinata dimineata sa fie complet iesita din cleme seara, clema fugind intr-o parte, intrand integral pe una din sine. Drept urmare aici am adoptat urmatoarea solutie (vezi poza de mai sus). Clipsul de imbinare al sinei l-am impins putin mai mult pe una din sine si l-am "sudat" prin cositorire doar de cealalta sina (sageata verde), nu de amandoua. Este o solutie pe care eu am adoptat-o in incercarea de a preveni eventuale probleme aparuta in urma contractiilor / dilatarilor liniei. Nu insemna in nici un caz ca toti trebuie sa faceti asa acasa, doar daca aveti metrii de linii sa va ganditi ca problema dilatarii/contractarii e una serioasa.

De obicei nu-mi place sa fiu pozat, dar iata niste poze cel putin interesante, facute de Vlad in timp ce lucram:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Si pe final 2 teste ce au oferit satisfactie dupa 1 zi de lucru:

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Dec 09, 2008 12:21 pm

Salut,

doresc sa va prezint niste poze interesante facute de Vlad.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] - eu imi dau demisia din functia de fotograf al clubului :-D
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Dec 16, 2008 11:30 am

Salut

lucrarile la diorama aproape au reintrat in normalitate,
a revenit si Ionut cu munca la diorama,
cateva imagini cu ce a mai imbunatatit in zona garii:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Dec 21, 2008 11:09 pm

Salut,

noutati de la Cluj, saptamana aceasta s-a lucrat la iluminarea salii dioramei, s-a facut ordine in sfarsit la scule :-D, s-a remontat partial catenara afectata in urma transportului dioramei, s-a facut in mare necesarul de materiale pentru viitorul oras.

Cateva poze de joi, cand Lucian, Mircea si Ionut s-au ocupat de iluminatul salii:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Desi deocamdata e doar la jumatate din capacitate, suntem foarte multumiti de "cantitatea" de lumina, spatiul a devenit brusc mult mai primitor.

A sosit si unul dintre tramvaiele din viitorul oras:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Bineinteles ca era cazul sa mai adaug si eu ceva in colectia mea, una din piesele care se afla in top in "wish-list": Ae6/6 SBB (Roco)

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Bineinteles ca si-a facut rodajul cu o garnitura de cisterne.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

S-a lucrat la catenara in zona asta:

[Link Removed for Guests]

Statia digitala a primit in sfarsit raftul ei facandu-l pe Ionut e fericit:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Putina ordine nu strica nimanui :-D :

[Link Removed for Guests]

Vestea buna este ca au sosit sinele Peco comandate pentru a le folosi in zona orasului, si tinand cont ca suntem in vacanta speram sa avansam cu munca la diorama :grin: .
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Dec 21, 2008 11:32 pm

Un filmulet cu tramvaiul:

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Dec 23, 2008 12:30 am

Salut,

astazi la club a fost zi de lucru plina,
Ionut si Mircea au terminat de montat instalatia electrica ce ilumineaza sala:

[Link Removed for Guests]

Eu am lucrat la catenara si am terminat de montat sectorul de sub pod,
se observa cum am pus firele inclinate spre interiorul curbelor:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Baietii au pus si iarba si tufe pe anumite zone aride pana acum, din pacate bateria la aparatul foto si-a dat duhul.

In continuare va prezint poze facute de Vlad:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Dec 24, 2008 2:02 am

Salut,

azi (adica ieri ca e trecut de miezu noptii :-D ) a fost o alta zi plina la club,
prezenti la datorie au fost Vlad, Ionut si subsemnatul.

Ionut a lucrat in zona H0e, la drumul forestier. In prima poza inceputul, urmatoarele arata lucrarea la gata, sa completeze el cu detalii despre modul de realizare.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Vlad a lucrat la remiza de locomotive din triaj,
a inceput constructia unei rampe de acces in lateralul locomotivelor.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Dec 24, 2008 2:02 am

Spuneam data trecuta ca Ionut si Mircea au mai lucrat la vegetatie, despre asta era vorba:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Tot la capitolul vegetatie, s-a mai pus iarba.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Am montat temporar o parte a gardului din zona industriala, ca sa ne facem o idee despre cum arata si cum am putea sa il folosim.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Eu m-am ocupat azi de instalarea calculatorului care este in sfarsit functional datorita lui Ionut, am montat rafturi pentru instalatia audio si boxe in toate colturile salii 8),
sper sa nu ne prindem in cabluri :-D
[Link Removed for Guests]

Si acum niste poze facute din diverse zone de pe diorama.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Dec 27, 2008 12:07 am

Salut,

@shoppy ideea ta nu e rea deloc,
insa noi de la inceput am planificat podul ca fiind unul dublu, cu drum forestier si cale ferata ingusta.

Iata niste poze de azi,

prezenti la datorie am fost eu si Sandy.

Sandy a lucrat in zona H0e, a continuat operatiunile de impadurire.
Mai intai a dat pe alocuri su vopsea maro, apoi a plantat brazi semi-profi si brazi profi de la Busch:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Poze la final:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Eu am lucrat la o chestie pe care mi-o doream de mult, si anume un raft de scule portabil, pe care sa il pot muta oriunde lucrez la diorama.

Poze:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Jos este un compartiment pentru compresor, mai sus un raft pus pe sine, si deasupra blatul de lucru.

Sus de tot este un raft pe care vreau sa il folosesc pentru diverse scule mici, necesare a fi la indemana cand lucrez. Partile laterale care sunt mai iesite in afara sunt folosite pentru a tine statia de lipit deasupra modulelor, in locurile unde am nevoie sa lipesc fie la catenara, fie la sine sau alte chestii, in acest mod nu ating cu cablul diversele detalii de pe diorama.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Dec 28, 2008 11:36 pm

Salut,

Podul ramane asa cum este, personal m-am gandit la varianta cu pod CF dublu si 1 linie dezafectata, din pacate nu prea merge, linile inguste/forestiere sunt de regula linii simple, eu nu stiu sa fie vreuna dubla.

Revenind la diorama, au sosit si ultimile materiale necesare pentru oras, si anume sinele Peco plus alte maruntisuri.

[Link Removed for Guests]

Cu ocazia construirii ultimului modul al dioramei am dorit sa testam si sinele cotate ca fiind cele mai bune, si anume sinele peco. Am ales sinele code 100, va prezint mai jos imagini cu un macaz stanga si cu un DKW.

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

La prima vedere sinele nu impresioneaza, ca aspect sunt sub tillig elite. Totusi in urma unei examinari mai amanuntita constati ca sinele sunt e o calitate de top, atat din punct de vedere al materialului cat si ca realizare. Acele macazelor sunt cat se poate de ferme, rigide, totul este foarte bine finisat. Am facut testul cu rulatul unui boghiu, ruleaza pefect pe incrucisari, practic doar sunetul iti aminteste ca rulezi pe un macaz si nu pe o sina dreapta.

Pretul unui DKW peco este de aproximativ de 3 ori mai mare ca cel al unui DKW piko. Merita? Eu zic ca raspunsul e relativ, pana la urma parerea mea este ca diferenta, in afara de pret, consta si in "a face sau a nu face treaba". Personal, daca ar fi sa fac o diorama de la zero pentru mine, tot tillig elite as alege. Daca ar fi sa fac o diorama care trebuie sa fie expusa undeva si sa functioneze timp indelungat fara probleme, probabil ca as opta pentru peco in situatia in care fondurile permit acest lucru. Ramane sa vedem cum se comporta aceste macaze, din punct de vedere al fiabilitatii.

Astazi am inceput lucrul la linie in zona orasului.

Mai intai traseu de probe.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Un sablon din hartie, si apoi suportul viitoarei linii.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Apoi am inceput constructia celui de-al treilea "pod" basculant. Practic acesta nu va fi un pod, ci un mini-modul basculant.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Continuarea maine,
sper sa gasesc balamalele potrivite :)
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Lun Dec 29, 2008 9:04 pm

Azi am lucrat la mini-modulul basculant, mai exact la "mecanismul" de basculare al acestuia.

Poze:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Initial as fi dorit ca podul basculat 100% (180 grade) sa vina mult mai sus astfel incat sa incapa catenara, insa ar fi generat niste suporti pentru balamale mult prea inalti, atunci am ales sa il basculam doar la 90 grade astfel incat nu va afecta eventuala catenara montata pe el.

Urmeaza sa facem planul orasului, al traseului trolebuzului si al traseului tamvaiului.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”