Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Diorama pe segmente a Trainsylvania Railway Club

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Mar 18, 2008 2:37 pm

Alte poze:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Mar 19, 2008 3:22 am

Zilele trecute am lucrat la podul detasabil, acesta se monta asa:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Doream sa imbunatatesc acest pod prin al face mai usor demontabil cand cineva doreste sa treaca. Solutia a fost sa il transform intr-un pod basculant.

Am tot studiat cum sa fac, am ajuns la o schema fictiva care arata cam asa:

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Mar 19, 2008 3:23 am

Am facut piesa de care urma sa fie fixat podul:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Pe modul am marcat locul unde va fi facut un decupaj pentru a monta piesa:

[Link Removed for Guests]

Tot acolo voi intarii structura de rezistenta prin dublarea peretelui de lemn:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Mar 19, 2008 3:24 am

Am montat elementele cu ajutorul carora podul va bascula, le-am realizat din cornier de aluminie:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Apoi am prins podul al pozitie cu o menghina, pentru primele teste:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Dupa ce constat ca am mult de refacut la capitolul imbinari linii, e absolut imposibil sa nimeresti podul la pozitia la care au fost inainte, mai degraba refaci imbinarile, totusi, mai este pana acolo, continui cu functionalitatea.

A trebuit sa mai scobesc putin din blat pentru a permite liniei care este putin mai sus sa il fereasca la basculare:

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Mar 19, 2008 3:25 am

A urmat apoi fixarea propriu zisa:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Imbinarea cu celalalt modul:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Podul basculat:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Asa cum am spus, trebuia sa refac imbinarile liniilor, in stanga a trebuit sa tai din ele ca sa permit bascularea podului, in dreapta nu mai dadeau cu vechile imbinari:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Mar 19, 2008 3:30 am

Totusi, consider ca ce a fost mai mult a trecut, am un pod functional

[Link Removed for Guests]

Am inceput apoi cu refacerea imbinarilor, in dreapta a fost simplu, am procedat ca la orice imbinare normala dintre 2 module:

[Link Removed for Guests]

In stanga era mai dificil, linia trebuia taiata oblic si precis, iata imbinarea gata realizata:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Aici puteti vedea "traseul" capetelor de linie in timpul bascularii podului:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mie Mar 19, 2008 3:31 am

Odata finalizate imbinarile, a trebuit sa gasesc o solutie pentru spatiul gol care nu arata deloc bine:
[Link Removed for Guests]

Am facut niste "cofraje" din tabla de la cutii de bere, imi place cum se modeleaza aceasta tabla, si era cea mai practica in situatia de fata. Pe aceste "cofraje" voi turna balastul de sub linii:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Am amestecat apoi mai multe feluri de pietris si am facut prisma de pietris pe cat posibil:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

In zona imbinarilor am folosit solutie de aracet mai concentrata pentru o rezistenta sporita

Tot azi, Sandy a lucrat si el una alta pe la diorama, a finalizat zidurile facute de Alin:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

A pus diverse smoace si tufe pe zona de relief inverzita:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Voi reveni cu imagini despre evolutia dioramei curand :).
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Mar 21, 2008 6:02 pm

Salut,

cateva noutati.

A sosit o comanda pentru refacerea stocurilor de materiale:

[Link Removed for Guests]

Iarba diverse sortimente de la Noch, catenara de la Viessman, set pt apa profi, de care se va ocupa Alinoch. Alta comanda e pe drum. in perioada urmatoare se va electrifica in mare masura magistralele principale, in paralel cu asta se va lucra la vegetatie in zonele aride :)

Ieri m-am intalnit cu Alin la club, s-au laut masuratorile pentru modulul central pe care sper sa il facem in scurt timp.

Am facut si cateva poze cu podul basculant, asa cum arata el dupa uscarea pietrisului:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Vom revenii cu detalii.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Mar 22, 2008 9:18 pm

Salut,

azi s-a lucrat la diorama, eu si Ionut am fost prezenti la datorie, eu am lucrat la celalalt pod de la intrare, Ionut a experimentat in domeniul "fabricarii" copacilor.

Am facut si celelalt pod, cel de acces in triaj, basculant.

Podul era asa inainte:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Pentru a putea trece, podul se lua jos de tot din ambele parti, era destul de dificil de pus exact pe pozitie apoi

In urma imbunatatirilor arat asa:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Spre deosebire de celalalt pod unde am folosit o structura de lemn ca suport, aici am folosit cornier de aluminiu in intregime.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Mar 22, 2008 9:19 pm

Pe scurt, poze din timpul constructiei:

O schita facuta in graba:

[Link Removed for Guests]

Am taiat piesele necesare:

[Link Removed for Guests]

Structura de sustinere:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Suportul "balama" de care va fi prins podul:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Pentru probe am prins intregul ansamblu cu o menghina:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Apoi la final cu suruburi:
[Link Removed for Guests]

Cam asta ar fi, urmeaza sa refac sina si terasamentul.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Sâm Mar 22, 2008 9:20 pm

Dupa cum spuneam Ionut a experimentat, a incercat diverse combinatii de a realiza o pasta care sa fie aplicata pe trunchiul copacilor naturali, care altfel este prea subtire.

Dupa diverse incercari, pasta arata asa:

[Link Removed for Guests]

Ionut a dat pe copaci cu o pensula, apoi i-a pus la uscat :lol: :

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Dupa ce pasta s-a uscat pe copaci, Ionut a vopsit trunchiul cu o vopsea mult mai potrivita ca nuanta, se observa si diferenta de grosime a trunchiului:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Il las pe Ionut sa va dea mai multe detalii despre reteta.

ciao.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Mar 25, 2008 11:06 am

Salut.

Ieri, desi a fost luni, atat eu cat si Ionut, ne-am tras pe c-- si nu ne-am dus la servici, in schimb am dat "cu lopata" la diorama.

Ionut a lucrat la copaci, pe trunchiurile de mai sus a pus frunze tip burete ultrafin de la busch, rezultatul:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

A "impadurit" apoi o zona golasa de pe diorama, unde intentionam sa facem o padure mai deasa:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Dupa impadurire, zona arata asa:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Ca si prime comentarii, trebuie sa spun ca s-au pus doar atati copaci cati am avut, altii sunt pe drum, ar trebui completat in special spre marginea modulului, de asemenea se va completa cu tufe si arbusti mai mici.

Las pe Ionut sa va zica cum a procedat la executia copacilor.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Mar Mar 25, 2008 11:30 am

Inainte de toate , precum a spus si Florin zona nu este gata. Am stopat lucrarile din cauza ca s-a terminat spay-ul adeziv Noch asa ca deocamdata am pus in mare copacii facuti. Printre ei , pentru a fi si mai deasa padurea,vom mai planta copaci mai mici, in plus, in fata lor vine liziera padurii formata din tufe.

Descriu in continuare (deocamdata doar in cuvinte dar va urma un articol completat si de poze) cum am facut copacii:

- precum am descris anterior, am ingrosat tulpina cu o pasta facuta din aracet + glet , iar dupa uscare am vopsit-o in maro cu tempera clasica. Acuma cand vad pozele poate ca ar fi bine sa fie un pic si mai groasa tulpina, asa ca la urmatorii copaci ori voi face o pasta mai groasa ori voi da mai multe straturi. Pe langa rolul estetic, ingrosarea cu aceasta pasta are si un rol practic: tulpina este rezistenta (cine a lucrat cu acesti copaci stie ca se rup extraordinar de usor) asa ca se pot "planta" fara nici o problema.
Ma gandeam azi dimineata la o alta idee de ingrosare: sa folosesc tehnica de la lumanari. Sa topesc intr-un vas ceara si sa tot scufund copacii in ceara. Ii scot, ii las sa se intareasca si ii scufund din nou pana ajung la grosimea dorita. Problema este ca timpul de executie este mult mai mare (ganditi-va ca am facut tulpinile la 30 de pomi in 3h, si cand i-am pus pe diorama nu se prea vede :D) si in plus nu stiu daca este asa rezistenta ca si ghipsul.

- dupa ce s-a uscat tulpina am trecut la aplicarea frunzelor. Aici avem de ales intre 2 materiale de texturi foarte diferite: frunzele Noch si frunzele Bush. Frunzele Noch sunt din plastic , mai mici si parca mai naturale. Frunzele Busch sunt din burete, mai mari, dar in schimb acopera mult mai bine suprafata efectul de frunzis des fiind mai placut, dupa parerea mea.
Pentru un rezultat mai bun, buretele Busch nu e indicat sa se presare cu mana sau direct din punga pentru ca nu cade uniform ci cade in gemotoace mari care nu se lipesc uniform (la scuturare cad). Asa ca am folosit scula de aplicare iarba Noch .Fara sa o pun in functiune , m-am folosit exclusiv de recipient si de sita oferita. Asa ca dupa ce dadeam copacii cu spray Noch "presaram" frunzele cu aplicatorul Noch efectul fiind cel scontat. Foarte important, pentru a avea densitatea dorita operatia de repeta de cel putin 2 ori: se aplica spray + frunze pe urma iar spray + frunze. Astfel nu numai ca frunzele se fixeaza mai bine dar si frunzisul este mai de efect.

- in final , cu o simpla surubelnita am facut gauri in diorama (avantajele polistirenului) , in gaura am turnat aracet si am plantat pomul.


Astept cu nerabdare noua comanda de copaci pentru a avea padurea visata :)
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Mar Mar 25, 2008 2:41 pm

Daca lui Ionut i-a luat 6 ore sa faca 30 de copaci, eu ce sa mai zic ca am pierdut toata ziua doar ca sa termin podul simplu de intrare in triaj.

Munca a constat in repunerea si realiniarea liniei cu modulele vecine, teste de rulare.

Poze la finalizare:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Tipul de imbinare folosita la inchiderea podului:

[Link Removed for Guests]

Cum arata zona acum:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Apoi am pregatit podurile pentru pusul terasamentului:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Si am mai apucat sa pun pietris pe podul dublu la capatul care nu era facut:

[Link Removed for Guests]

Totul mi-a luat cam 8 ore de munca.

Ionut a mai pus si ceva tufe si boscheti pe alocuri:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Si s-a pregatit de montat stalpii de telegraf:

[Link Removed for Guests]
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Vin Mar 28, 2008 6:19 pm

Salut

Cateva noutati, au sosit celelalte materiale pe luna asta, vor continua impaduririle si electrificarea liniilor:

[Link Removed for Guests]

Si doua poze care imi plac foarte mult:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Vom reveni cu noutati.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”