Gara lui DAN-CFR

Diorama la care lucrez
Scrie răspuns
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Vin Mai 11, 2007 10:47 pm

Am revenit cu prezentarea schemelor garii din care rezulta modificarea facuta.

Imagine

Schema de jos este cu planul initial iar cea de sus este cu modificarile facute.
Prin modificarile facute s-au rezolvat mai multe probleme destul de importante ce nu mai puteau rezolvate ulterior,un exemplu ar fi inexistenta spatiului necesar intre sina 1 si sina 2,pentru montarea peronului.Am rezolvat acest lucru cu brio dupa demontarea celor doua sine (5 si 6 in varianta initiala)si montarea unei sine la o distanta corespunzatoare,sina care a devenit nr.1,intrucat am schimbat pozitia cladirii garii.Toate sinele cu opritor acum sunt in acelasi sens,gara fiind acum ''gara de capat de linie'',gen gara ''Giurgiu'',''Botosani''...
made in home
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Vin Mai 11, 2007 10:51 pm

Schita marita...fara detalii

Imagine
made in home
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Vin Mai 11, 2007 10:54 pm

Scuze!Ultima schita trebuia pusa invers....pentru a nu fi confundata cu varianta initiala.
made in home
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Sâm Mai 19, 2007 12:01 pm

Va salut domnilor!Cred ca nu m-am facut inteles privind modificarile aduse garii mele.Asa ca am sa las imaginile sa vorbeasca,imagini insotite de cateva comentarii.

Imagine

Precum vedeti am inceput cateva amenajari in gara,mai precis am facut o parcare folosind material ''noch'',un trotuar din carton,un spatiu de depozitare in amenajare....

Imagine

Prin modificarile facute am reusit sa creez un spatiu suficient intre sinele 1 si 2,sine speciale pentru trenurile de calatori,pentru montarea unui peron,lung de 70cm si lat de 5 cm.Cred ca are dimensiuni mai mult decat multumitoare! :D .Vechiul peron putea avea maxim 3cm,dimensiune necorespunzatoare.

Imagine

Peronul este confectionat din pal de 12mm,taiat la dimensiunile susmentionate si este in faza ''la rosu''...
Am amenajat si o zona verde,curtea W.C.-ului garii,o cladire foarte importanta de multe ori.... :grin:

Imagine

In gara si-a facut aparitia si un policeman cu un jeep,ca se pot fura materiale de constructii.Peroanele construite in prelungirea celui din plastic al garii,sunt confectionate din parchet laminat,un material foarte bun.

Imagine

Imagine

Trotuarul va fi vopsit gri,initial are culoarea negru pentru ca am incercat cu ''bitum'',insa nu se prea potriveste cu piatra cubica.De fapt ''bitum-ul'' este smirghel fin,cu granulatie mica(p200),daca nu ma insel.Smirghelul este un material foarte util in machetism,imita bine multe materiale din realitate(asphalt-ul,sindrila bituminoasa,pereti...)

Imagine

Curtea depozitului de materiale trebuie placata cu dale si ingradita cu un gard de plasa....

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

O imagine din elicopter.... :D

Imagine

Pentru a putea monta un peron cu latimea de 5 cm,am folosit un segment de sina cu rol de distantare a sinelor 1 si 2,cu lungime de 11,6mm.

Imagine

Imagine

Cu o pila speciala pentru lemn am creat zonele denivelate,pe unde se va efectua traversarea sinelor de catre calatori si carucioarele de bagaje.

Imagine

Imagine

Imagine

Am uitat sa precizez de rabdarea necesara fiecarei etape :cafea: :(%):
made in home
cosmin78
Mesaje: 5747
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Sâm Mai 19, 2007 3:33 pm

salut,

indraznesc sa iti critic un pic aranjamentul sineleor.in mod normal nu intalnesti un macaz triplu pe linia principala,cu atat mai putin la intrare.daca l-ai inlocui cu doua macaze succesive,dreapta-stanga efectul este altul,realismul este mai mare.in celalalt capat poti inlocui cu o intersectie dubla urmata de un macaz,astfel creezi o linie moarta utila si realista in acelasi timp.macazele triple se pun in locuri cu putin spatiu si pe linii de depou,garare etc...insa cine are ultimul cuvant esti tu.succes in continuare
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Dum Mai 20, 2007 12:59 am

Salut Cosmine!Iti respect parerea si incerc sa inteleg ce vrei sa spui,insa tu neglijezi cateva aspecte importante,pe care ti le voi reaminti.
In primul rand precum s-a mai discutat in nenumarate randuri,noi ne confruntam cu problema lipsei de spatiu iar schimbatoarele triple au fost solutia salvatoare pentru multi machetisti in acest sens.Initial gara mea avea 220cm iar din lipsa de spatiu am scurtat-o cu 30cm si am facut un nou aranjament al sinelor si schimbatoarelor,insa celula formata de cele 2 schimbatoare triple,nu a fost afectata.
De retinut faptul ca o gara reala la scara 1:87 ar avea intre 6m si 15m iar ceea ce facem noi sunt niste'' miniaturi ale miniaturilor'',asa ca schimbatoarele triple sunt adevarate minuni pentru mine,indiferent de pozitionarea lor in schema.Oricum in schema mea in capatul respectiv de gara pe langa cel triplu,mai sunt montate inca 4 schimbatoare simple,dupa cum rezulta in poza:

Imagine

Oricum gara construita de mine este cred eu,destul de mare ca dimensiuni,avand in vedere spatiul de care dispun.
Eu nu am vazut niciodata in realitate schimbatoare triple,desi am umblat destul de mult prin gari,insa poate imi spui tu unde ai vazut schimbatoare triple in Romania,pentru a ma duce si eu sa le vad! :D :wink:
made in home
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Dum Mai 20, 2007 1:52 am

Va salut domnilor!Voi continua cu prezentarea lucrarilor la gara mea,mai precis voi prezenta realizarea peroanelor.
Peronul central cu dimensiuni 70x5cm,este connstruit din pal de 12mm,impartit in trei parti,montate pe placa de baza cu ajutorul unor holsurupuri.Pe partile laterale au fost vopsite gri,cu vopseluri in ulei iar pe partea superioara am lipit linoleu taiat pe dimensiune.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

VA URMA...
made in home
cosmin78
Mesaje: 5747
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Mai 20, 2007 2:19 am

da´ patratelele alea lipite pe mijlocul peronului ce reprezinta?ca ma facusi curios :wink:

in romania nu am vazut macaze triple,insa prin alte parti da.pacat ca nu am poze....
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de rally » Dum Mai 20, 2007 3:29 am

Arata bine materialul cu care ai acoperit peroanele. :aplauze: :aplauze: :aplauze:
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Dum Mai 20, 2007 10:19 am

'' Patratelele'' aflate pe peroane sunt capace pentru acoperirea gaurilor unde sunt holsurupurile cu care sunt prinse peroanele.Peroanele construite de mine sunt demontabile,nu sunt lipite.Cred ca,capacele se integreaza bine in peisaj avand in vedere ca in realitate,pe sub un peron trec o multime de cabluri si tevi la care trebuie sa se acceseze din cand in cand. :wink: ''Groapa'' facuta pe peron este scurgerea necesara unei coloane hidraulice.

Imagine

Ma bucur :-) :D :grin: ca a fost apreciata ideea cu linoleul folosit ca pavaj pentru peron,cred ca daca alegeam varianta vopsitului ar fi aratat mult mai rau :mask: .Alte poze:

Imagine

Urmeaza iluminarea peroanelor,montarea de bancute,cosuri de gunoi,pasaje de trecere a liniei,e.t.c....

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Am construit si o scara pentru acces la parcare de pe peron. :fluierat:

Imagine

Imagine

Imagine

Am vopsit trotuarul gri,parca arata mai bine ;-) ca la inceput,cand era negru.E mai bun cimentul ca asphaltul care se incalzeste vara si raman urmele tocurilor de la sandalele femeilor :floare: .

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Cladirea W.C.-ului este construita de mine in proportie de 95%,insa o voi prezenta la finalizare.Mai am mult de lucru la aceasta statie de cale ferata(semafoare+electrificarea lor,coloane fidraulice,garduri,stalpi de lumina,pasaje de trecere a sinei,stalpi de telefonie,vegetatie,pietris,alte cladiri,e.t.c.),insa cu pasiune si rabdare o voi finaliza sper eu in 5-6 luni.
VA URMA....
made in home
Avatar utilizator
tyco
Mesaje: 779
Membru din: Dum Iul 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de tyco » Dum Mai 20, 2007 10:25 am

Salutari
Iata un macaz triplu din Romania
http://sageata-verde.uv.ro/foto_1_files ... e_1012.jpg
1 - Este pe ec. metric
2 - Se afla in depoul Ghioroc (actualul muzeu al Sagetii Verzi si al CTPului)
3 - Pe schita depoului apare ca fiind defapt 2 macaze incalecate, deci seamana cu un macaz triplu dar (teoretic cel putin) nu este.
Parerea mea este ca acest macaz NU este triplu (pt ca in loc sa observe sagetile si depoul si terasamentul nou - acum are jumatate de an ;) - lumea a observat un macaz triplu :twisted: ), dar fiecare decide daca este sau nu macaz triplu.
Niciodata nu se vor gasi macazuri triple in gari (s-a mai discutat aceasta problema, mentenanta lor este prea grea si costisitoare, ele uzandu-se prea repede). Parerea mea este ca ar fi trebui sa mai faci un compromis legat de dimensiunea garii pentru a scoate acele 2 macazuri triple (pe planurile mele de diorama, care cine stie cand le voi putea realiza din lipsa de fonduri, nu apar macazuri triple tocmai din motiv de realism, eu personal neputand sa le suport). Insa este o chestie de gust, fiecaruia ce ii place, iar important e sa iti placa tie. Si inca o observatie: Liniile sunt paralele cu marginea blatului, lucru comentat evitat de multi modelisti din strainatate, din considerente estetice. Insa din nou, important este sa iti placa tie.

O duminica placuta tuturor!
Imagine
Imagine
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Dum Mai 20, 2007 11:34 am

Salut!In concluzie sunt foarte rare schimbatoarele triple in realitate.Poate ca schimbatoarele triple nu au un'' aspect estetic placut'',pentru ca ne-am obisnuit cu cele simple,pe care le vedem in gari insa ca si mecanica,sunt niste bijuterii,plus faptul ca te ajuta cu scurtarea spatiului ocupat de schimbatoare in capetele garii.Mie mi s-au parut utile si m-au ajutat foarte mult,problema spatiului unui machetist care locuieste la bloc :( ,este pe primul loc.Daca :-) stateam la casa si aveam 4-5 camere :grin: ,o camera o alocam machetismului si construiam o gara de 4m 8O ,fara sa folosesc aceste schimbatoare triple.Nu putem intruni toate conditiile in situatia unui machetist de bloc.
Problema liniilor paralele cu marginea placii mi se pare comica :-D ,eu stiu ca liniile principale dintr-o gara sunt drepte si paralele intre ele,avand dimensiuni incepend de la cateva sute de metrii,la km.Este adevarat ca liniile secundare sunt curbate,serpuite sau fac diferite unghiuri cu cele principale.Cred ca mai ales in zona depoului sunt sine care au diverse trasee ''incurcate''.De asemenea cred ca machetistii de afara sunt profilati mai mult pe diorame,unde datorita circuitului,garile au forme mai ciudate...
Am si eu o sina de manevra unde o sa fie o macara pod rulant,pentru descarcarea containerelor sau a altor materiale,care ''fuge''putin in dreapta.

Imagine

Imagine

Imagine

Eu sunt multumit ;-) de forma acuala a garii mele,dupa modificarile serioase facute privind aranjarea sinelor si redimensionarea placii,chiar daca ''nu sunt acceptat in U.E.!'' :fluierat:
Cu siguranta depoul garii STEJARUL,nu va avea toate sinele aliniate matematic! :wink:
made in home
Avatar utilizator
robertanasa
Mesaje: 1150
Membru din: Mie Dec 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de robertanasa » Dum Mai 20, 2007 11:39 am

Ma scuzi ca te intreb, dar avand in vedere ca este o gara, nu trebuia sa ai mai multe peroane?
Cu respect,
Robert
DAN C.F.R.
Mesaje: 215
Membru din: Lun Apr 25, 2016 8:06 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de DAN C.F.R. » Dum Mai 20, 2007 11:53 am

Cam putine linii pentru mai multe peroane!Eu cred ca la o gara cu 6 linii,2 peroane sunt suficiente. :wink:
made in home
Avatar utilizator
IonutTrif
Mesaje: 1040
Membru din: Vin Ian 22, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de IonutTrif » Dum Mai 20, 2007 12:27 pm

Dane,
excelenta ideea cu linoleul, o sa poestam si ma noi de la Cluj cand o sa-l facem peronul facut cu materiale Auhagen si lumea va decide daca merita 50 RON aceste materiale (vazand pozele tale deja incep sa ma indoies :) ).
Despre pacatosul macaz triplu este evident ca singurul aspect pozitiv este spatiul castigat. Si noi la cluj in gara am folosit doua.
Cat despre liniile drepte,Tyco nu se referea la faptul ca sunt paralele intre ele, si ca , sunt paralele cu marginea blatului. Evident ca intr-o gara liniile sunt in general paralele dar lumea sustine (evident ca e o chestie de gust si chiar si in aces caz de spatiu) ca, in general, e bine ca liniile sa nu fie paralele cu marginea blatului.

Oricum succes in ceea ce realizezi si asteptam evolutia. Mai ales eu, care dintre modulele de la Cluj lucrez la cel cu o gara similara.
Ionut - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca (telefon: 0742 080 666; yahoo id: trifrazvan1977)
Scrie răspuns


Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat