Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-15 decembrie 2018, forumul poate sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Nebunia lui Gam3

Diorama la care lucrez

Moderator: rrzxxx

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Feb 21, 2008 2:55 pm

buna Paul,

pai tocmai de aceea intreb inainte... (si ca off topic: Hechtul a fost casat? parea in stare nu foarte proasta...)

pozele mele cu Hechturi sau sunt din anii 1968-69 si nu se vad inscriptiile sau sunt cele facute de mine la Comana in 1990:
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

care sunt ceva prea recente...

ma bate gandul sa agat un Hecht si ceva Dimitroave la un 150.000, ca Y-urile 20-50 din care mi-am facut unul verde sunt prea moderne (1984):
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

ai ceva info?
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Joi Feb 21, 2008 3:07 pm

Acel Hecht din gara Cluj l-am vazut ultima oara acum 2 saptamini. Dupa ultima furtuna a fost ridicata una din tablele acoperisului. A fost plimbat de colo colo prin gara (s-a facut curatenie :lol: ) nu stiu unde e acuma. O sa incerc s-ajung prin gara sa-l pozez, pina mai e acolo.
060-EA
Mesaje: 861
Membru din: Mar Mai 10, 2016 8:06 pm
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de 060-EA » Joi Feb 21, 2008 3:37 pm

Din cate am auzit este la Brasov si va fi restaurat.Cred ca mai multe informatii ne poate da Andrei Berinde(romrail)
Clubul Feroviar CRISANA
---[Link Removed for Guests]---
--[Link Removed for Guests]--
-[Link Removed for Guests]-
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5043
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Feb 21, 2008 5:31 pm

Credeti ca nu am cautat poze cu alt vagon decat cel de la Cluj?Sau nu am intrebat pe la altii?

Pe Railway la subiectul Vagoane de calatori istorice de la CFR nu se vad bine vagoanele.

In momentul in care o sa am o poza cu un vagon ep III cu inscriptiile atunci va capata si vagonul meu acele inscriptii.

Si iata cum arata Hecht-ul care pana de curand a fost la muzeul de la Sibiu:


[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Poze de Andrei Berinde(romrail).Altele mai bune cu detalii nu are.Acestea sunt singurele.Vagoanele nu se mai afla la Sibiu,sunt la Brasov la restaurat.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Feb 21, 2008 5:33 pm

inteleg perfect, Florin... :(

pana acum in afara de propriile mele poze de la care am pus linkurile mai sus nu am mai vazut niciunde poze de epoca IV cu Hechturi unde se poate distinge amplasarea, forma si tipul inscriptiilor!
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Vin Feb 22, 2008 12:12 am

Pe Hechtul venit din Sibiu, inca se mai pot distinge unele inscriptii. Imi pare rau ca nu am facut poze de detaliu cu inscriptiile ce inca se mai disting, dar o sa caut vagonul, poate reusesc sa trag ceva poze cu detaliile lui.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2808
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Feb 26, 2008 12:07 pm

Buna Horia,
Florin,

acum am citit solicitarea voastra referitoare la vopsirea corecta a vagoanelor de calatori la inceputul anilor '70 (indiferent ca e Breda, Hecht sau Y-schita este identica).

In aceasta seara voi posta normativul de vopsire din 1967 si pentru eventuale discutii vorbim peste o saptamana cand ma intorc in tara.

Din pacate nici Hecht-ul de la Sibiu nu avea inscriptiile corecte ci doar un amalgam de inscriptii adaugate in timp.
Ultima oară modificat Mar Feb 26, 2008 1:34 pm de către catalin, modificat 1 dată în total.
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mar Feb 26, 2008 1:02 pm

multumim mult, catalin!

pentru Y treaba e mai complicata, deoarece este vorba de 19-47 sau 20-47 si nu 19-50 sau 20-50 (deci MEVA Turnu Severin sau IVA Arad, nu Bautzen), cele din urma ajungand la CFR dupa 1982... un Y autohton trebuie facut aproape de la 0...

in schimb cu Hecht-urile... abia asteptam! :)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2808
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Feb 26, 2008 2:07 pm

Buna Horia,
Florin,

Aveti mai jos normativul CFR in vigoare din 1967. El s-a aplicat la toate vagoanele CFR calatori (cale normala). Informatia de aici este extrem de structurata pentru ca intreg STAS-ul este extrem de voluminos:

[Link Removed for Guests]

unde:

1. inscriptia CFR (caseta 448/200 mm)
2. Cod vehicul (ex: Aafld 00000) dimensiuni: seria vagonului: caseta 130/235 mm,
3. numarul vehiculului : cifrele inaltime 130 latime 72 mm spatiu intre ele 36 mm
4. tara in tone si numarul de locuri : caseta 130/130 mm
5. sistemul RIC si caracteristicile incalzirii electrice: caseta 190/325 mm
6. simbolul "a nu se manevra pe cocoase" 85/200 mm
7. semnul ptr. vagoanecu sonorizare conducta trecatoare: 75 mm lungime
7.1. semn ptr. vagon cu sonorizare fara post central: caseta 30/50 mm
8. data ultimei revizii: caseta 65/318 mm
9.1: lungime peste tampoane: inaltime caractere 45mm si:
lungime carater (- : 35mm, latime cifra: 24 mm, spatiu intre caractere 19 mm)
9.2 distanta intre pivoti si distanta intre osiile boghiului: identic mai sus
10 . denumirea prescurtata a franei cu aer comprimat si indicarea greutatii franate (ex: Hik-G, HiK-GP, HiK-GPR) inaltime caracter: 50mm, latime 28mm, spatiu intre litere 14 mm
10.4 denumirea prescurtata a franei cu aer comprimat si indicarea greutatii franate: caseta de 190/320 mm
11. semnul pentru vagoane cu frana R : 90/120 mm
12. ungerea aparatului de rulare : caseta de 105/536 mm
13. indicator de clasa: cifra 1 are 250mm inlatime pe 32 latime, cifra 2 are 250/140 mm
14. placa de itinerar: 315/700 mm
15. placa de numerotare: 160/200 mm
16. inscriptia fumatori: 80/290 mm (aplicata optional), nefumatori: 80/356mm
17. placuta : "statia de domiciliu" : caseta de 150/547 mm
19. reperul locului de ridicare al vagonului: 40/150 mm
20. banda de reper clasa clasa 1: 90mm/ in functie de lungimea vagonului sau de compartimentele clasa 1.
21. indicator limita de incarcare: caractere 35/20 mm spatiu intre caractere 10 mm

schema de culori:

1. crem
2. crem
3. crem
4. crem
5. crem pentru vagoanele cu viteze sub 120 km/h, rosu pentru cele care depasesc viteza mentionata
6. crem
7,8,9 crem
10. crem si rosu pentru vagoanele cu frana R
11, 12, 13 crem
14. rosu pe fond alb
15. rosu pe fond crem
16. crem pe fond rosu sau negru pe fond rosu
17. negru pe fond alb
18. rosu pe chenar crem
19. crem
20. galben

Tot ce este scris mai sus se plica doar la vagoanele clasa ! Vagoanele de dormit si restaurant au inscriptii distincte.
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Feb 27, 2008 11:49 am

multumesc mult, catalin! :)

corespunde in mare cu pozele din anii 1970 pe care le-am vazut! :)
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5043
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Mar 04, 2008 8:17 pm

Salutare,

Marfarul meu CFR se mareste. Astazi a fost atasat un vagon de cereale, Uagps.

Modelul de baza a fost de la RIVAROSSI.Multa munca sa ajunga asa, cam 3 luni.Pacat ca nu am facut o poza a vagonului in starea originala.


[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]



[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5043
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Sâm Mar 08, 2008 7:47 pm

Revin cu niste poze si un filmulet facute astazi.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Filmul:

[Local Link Removed for Guests]
060-EA
Mesaje: 861
Membru din: Mar Mai 10, 2016 8:06 pm
Localitate: Oradea
Contact:

Mesaj de 060-EA » Sâm Mar 08, 2008 8:10 pm

Super filmul si pozele!
Dar ce s-a intamplat cu DA-ul INDA?L-ai inchiriat la CFR Marfa? :lol:
Clubul Feroviar CRISANA
---[Link Removed for Guests]---
--[Link Removed for Guests]--
-[Link Removed for Guests]-
Avatar utilizator
Prognosis
Mesaje: 1345
Membru din: Sâm Iul 21, 2007 12:00 am
Localitate: Slobozia
Contact:

Mesaj de Prognosis » Dum Mar 09, 2008 8:12 am

Foarte frumos! Felicitari! :aplauze: :aplauze: :aplauze:
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5043
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Dum Mar 09, 2008 3:39 pm

Va multumesc. :oops:

Paul, sa stii ca nu e mare lucru sa pun un decal CFR MARFA pe DA :idea: :idea: .Daca tot vom avea de luna viitoare DA-ul gri...

Si cu ajutorul lui Horia Radulescu (chiar daca e la N) iata cum arata vagonul de cereale de nou, inainte de CFR-izare.

[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Prezentari si discutii despre diorame”