Intrtinere si reparatii

Lucrari asupra locomotivelor, metode, tips& tricks, etc.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Mie Dec 20, 2006 12:47 pm

NU vine tarziu, este binevenit
Am folosit si eu lichid de frana DOT3 si a dat rezultate foarte bune
E drept ca dupa indepartarea vopselei a trebuit sa spal caroseria
trebuie insa avut grija la manipulare, este toxic
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
ALX
Mesaje: 359
Membru din: Mar Oct 25, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Intretinere Locomotive

Mesaj de ALX » Dum Apr 06, 2008 12:30 pm

Salutare lume
Am o intrebare de incepator, am facut pentru prima data ungerea locomotivelor ce le am la H0, un BR290 roco si un BR225 tot roco si am vazut in cartea lor ca se interzice ungerea cu ulei cand ele sunt deja unse cu o vaselina speciala ROCO, BR290u deja incepea sa scartaie si nu mai mai putut astepta, le-am uns cu ulei de mecanisme fine luat de la praktiker :) ceva ulei facut in germania de la JES. Nu stiu cat de bun este dar nu am vrut sa dau 50 lei pe ulei ROCO asa ca am folosit din ala. E vreo problema daca se amesteca cu acea vaselina de la roco???
De asemenea ce sfaturi de intretinerea locomotivelor mai aveti pt un incepator ca mine :D ?
cosmin78
Mesaje: 5747
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Apr 06, 2008 1:32 pm

vaselina aia de la Roco o gasesti numai in cutia boghiurilor,in general unde
anrenajele sunt inchise,iar uleiul (trebuie sa fie musai ulei de mecanisme fine)
il aplici la lagare,lagarele de la motor,lagarele din partea superioara a boghiului
vaselina se poate substitui(asta in cazul in care nu ai vaselina roco) cu vaselina ptr rotatii mari,vaselina ptr capetele polizoarelor de mana(fllexurile)....
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1399
Membru din: Joi Ian 21, 2016 8:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Dum Apr 06, 2008 1:42 pm

Eu nu m-as risca cu alte uleiuri sau vaseline decat cele recomandate de producatori. Prefer sa platesc mai mult pe ele dar sa stau linistit. Pana la urma, nu trebuie sa le cumpar in fiecare zi...
Valentin Voica
Member of the 2mm Scale Association
Avatar utilizator
ALX
Mesaje: 359
Membru din: Mar Oct 25, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de ALX » Dum Apr 06, 2008 1:46 pm

eu am lasat si vaselina care a ramas si am mai adaugat un pic de ulei
Avatar utilizator
felippe
Mesaje: 1399
Membru din: Joi Ian 21, 2016 8:06 pm
Localitate: Faversham, UK
Contact:

Mesaj de felippe » Dum Apr 06, 2008 2:02 pm

Am inteles dar sa fii atent: avand densitati diferite, ele nu se vor amesteca. Nu sunt sigur ca ai procedat corect dar sa lasam si pe altii cu mai multa experienta sa isi dea cu parerea.
Valentin Voica
Member of the 2mm Scale Association
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Dum Apr 06, 2008 2:21 pm

Can unul din modelele mele a avut aceleasi avarii l-am demontat, am indepartat vaselina, aia care mai era, spaland piesele cu alcool, am lasat sa se usuce si dupa am uns cu vaselina grafitata pentru mecanisme fine.

Din pacate nestiind ce alcool sa folosesc am utilizat banalul medicinal.

Acuma totul este in regula.
Toate cele bune,
LDH
Modelism Feroviar
Avatar utilizator
ALX
Mesaje: 359
Membru din: Mar Oct 25, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de ALX » Dum Apr 06, 2008 3:05 pm

Locomotivele ce le-am avut la TT, vaselina veche am indepartat-o cu o benzina speciala de curatare care nu miroase, nu pateaza si cand suflu pe ea se evapora aproape instant, dar la locomotivele roco vaselina de pe ele era inca destula si am adugat un pic de ulei ca scartaia undeva, nu stiu exact care piesa asa ca am pus ulei pe toate dar nu stiu daca vor avea probleme sau nu, ca in prospectul lor scria ca sa nu pun si ulei si vaselina aia de la ei.
cosmin78
Mesaje: 5747
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Apr 06, 2008 3:14 pm

@felppe

vaselina recomandata de producatori va fi intotdeauna vaselina ambalata de ei,desi
se poate gasi la magazine de profil,insa ai dreptate,nu o cumperi in fiecare zi
aceeasi treaba si cu uleiul...eu am cumparat ulei marklin cu 5euro care este la fel
ca uleiul de la roco insa costa 10euro,iar daca era sa cumpar in magazin acelasi ulei la 5euro
luam un litru

@ALX

in cartile tehnice de la locomotivele Roco ti se arata foarte explicit unde anume si
ce tip de lubrificant sa pui,este suficient sa respecti indicatiile si totul este ok
Avatar utilizator
ALX
Mesaje: 359
Membru din: Mar Oct 25, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de ALX » Dum Apr 06, 2008 3:17 pm

Intrebam doar daca a patit cineva ceva nasol in legatura cu lubrifierea, am respectat indicatiile doar ca nu am sters vaselina de la ei si am suplimentat cu ulei.
cosmin78
Mesaje: 5747
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Apr 06, 2008 3:38 pm

deocamdata nu am avut probleme si am roco de peste 10 ani.daca vreodata ti se pare ca angrenajele sunt prea imbacsite de vaselina,praf,scame atunci le scoti si le
speli cu apa si detergent dupa care le pui la loc si aplici lubrefianti necesari
Avatar utilizator
SantaFeFan
Mesaje: 1417
Membru din: Mie Feb 27, 2008 12:00 am
Localitate: Germania
Contact:

Mesaj de SantaFeFan » Dum Apr 06, 2008 4:08 pm

Salut,
Ulei se pune doar o picatura la lagerele motorului.Vaselina este la boghiu ,si asta este bine asa.Daca se pune ulei in boghiu oricum nu ramane acolo,si se va strecura pe sine.... :-( .si la incheieturile ambielajelor de la aburoase se pune cate o picatura de ulei din cand in cand.Si aici atentie la uleiuri ....unele ataca plasticul(roti dintate care sunt din plastic).Deci si eu as cumpara numai uleiuri recomandate de producatori.Multe uleiuri se pot transforma cu timpul intr-un fel de rasina(asa am patit la Märklin).Atunci trebuie spalat totul si gresat din nou.
Rudi, I am a Santa Fe Fan
rally
Mesaje: 1188
Membru din: Dum Dec 04, 2016 8:05 pm
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de rally » Dum Apr 06, 2008 4:27 pm

Fabricantii de modele nu au rafinarii, de produs uleiuri de mecanisme fine, sau vaseline, de regula e un fabricant specializat.
Functie de modul de ambalare, cantitate si nu in ultimul rand sigla :x determina pretul. Piko nu se dezminte si vine si el cu "zeama" lui, care pun pariu ca-i la fel la toti ceilalti producatori.
http://www.jucarii.com.ro/produs.php?cod=zp56301
Sfat : La angrenaje boghie, nu se pune ulei !!! ... in scurt timp il veti regasi pe sine :-D
In doar 4 ani, modelismul romanesc nu mai gangureste, vorbeste chiar limbi straine !
cosmin78
Mesaje: 5747
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Dum Apr 06, 2008 4:41 pm

asta spuneam si eu mai sus...uleiul producatorului este un ulei de mecanisme fine
cumparat cu cisterna si ambalat in flacoane
flaconul de la roco,costa 10euro,are un ac in capat prin care aplici uleiul,insa
patenta acestui flacon nu este roco,acest tip de flacoane se folosesc si la
mecanisme fine si am avut ocazia sa lucrez cu asa ceva
uleiul se plica numai la lagare,vaselina care vine din fabrica in cutiile boghiurilo tine
cativa ani buni,deci nu va mai bagati deastele acolo :-? :-P ...decat la lagare
adaugati periodic putin ulei
Avatar utilizator
ALX
Mesaje: 359
Membru din: Mar Oct 25, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de ALX » Dum Apr 06, 2008 5:41 pm

Si ce tip de vaselina se recomanda pentru boghie?
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Imbunatatiri, reparatii de locomotive, constructie de la zero”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat