Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Stiri

Scrie răspuns
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1853
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Vin Sep 25, 2009 10:10 am

Eu zic ca trec, zilnic pe traseu.Sint convins ca raporteaza undeva, dar li se spune ce si cum.
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3589
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Sep 25, 2009 10:58 am

Apropo de asta, sa stiti ca sunt oameni care chiar fac asta, merg pe jos din statie in statie si fac verificari, modificari, etc... oameni buni am avut o intamplare ce acum mi-am adus-o aminte.

Aveam cred 13 - 14 ani, si unde imi faceam veacul, in lanul de porumb de langa calea ferata, stateam cu orele si ma uitam la frumoasele EA-uri cum trageau marfare grele si vagoane de pasageri. Intr-o zi de vara in plina caldura in locul cu pricina intre gara Copsa Mica si Medias, umbla un nene batran, ars de soare, trecut demult de varsta la care sa mai umble prin soare si pe jos... in salopeta albastra , tricou, vesta de semnalizare era demult pusa in geanta .. pe caldura aia... avea o geanta mare plina de scule, dar ce scule... ruginite si vechi si inutile. Omul trebuia sa dea jos de pe stalpi semnalele de restrictie de viteza zicea el, ce stiu eu, la vremea aia eram copil..... si saracul a dat peste unul montat prea sus si nu ajungea, semnalul era exact in dreptul meu, de unde priveam calea ferata si trenurile. Tin minte ca m-a rugat sa il ajut, dandu-mi o cheie franceza pe care abia o tineam in mana si mi-a zis sa lovesc cele doua sarme care prindeau semnalul de stalp. Eu stateam pe umerii lui cocotat si dadeam in sarma aia pana mi-a venit acru ca nu se mai rupea, intr-un final s-a rupt, cea de sus era problema , cea de jos ajungea omul sa o desfaca.... ce sa mai zic ?! sunt socat, daca acum 10 ani se proceda asa, si saracul om a trebuit sa plece cu placa de semnalizare in mana, urmand sa mai demonteze doua... "trebuie sa le duc la gara" mi-a spus el, nu imi venea sa cred nici atunci ca era un om la 5 kilometri de gara in mijlocul campului si demonta placi de semnalizare cu o asa metoda ....... jalnici suntem. jalnici ......
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Vin Sep 25, 2009 11:03 am

Boju, "noutati": [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Parca e din ce in ce mai bizar, maine m-astept sa citesc ca e de vina horoscopul pentru acest accident.
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Vin Sep 25, 2009 12:06 pm

Bun, s-a lamurit, am vorbit cu doi revizori de cale, ei merg de-a lungul liniei si au doar un fel de ciocan cu care verifica si care poate strage suruburile, sunt putini, din cate am inteles la fiecare restructurare ei zboara, personalul "tesa" sta linistit ca are pile, dar ei...
In plus zilnic raporteaza probleme de pe linii(nu ajung chiar zilnic sa le parcurga, au zeci buni de kilometrii de verificat fiecare, deci banuiala mea era corecta) care sunt sau nu sunt rezolvate de cei care trebuie.
Din pacate actuala structura a CFR Infrastructura e o bomba cu ceas, putini care lucreaza, multi care stau, s-a zvonit ca 25% din cei ce muncesc zboara iar cei ce stau...mai stau :-x
E trist sa vezi ca unii lucreaza si tot ei sunt trasi la raspundere, pe cand multi omoara CFR-ul nu doar ca nu fac nimic, dar mai au si firme capuse si umfla preturile de zeci de ori, atunci de unde bani de lucrari cand cu banii de una se puteau face 10! Trist, foarte trist dupa o intalnire cu cativa ce duc greul la CFR. :lautar:
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
ionutz72
Mesaje: 144
Membru din: Lun Iul 06, 2009 12:00 am
Localitate: Prin zona..
Contact:

Mesaj de ionutz72 » Vin Sep 25, 2009 12:26 pm

Gabi_Todoran scrie:Boju, "noutati": [Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Parca e din ce in ce mai bizar, maine m-astept sa citesc ca e de vina horoscopul pentru acest accident.
Nu sunt mecanic de locomotiva,dar pot sa iti spun sigur ca concordanta intre viteze dintre cap si coada nu se ia numai dupa kilometraje,ci si dupa... ampermetre.Iar impingatoarea(care are KD2 in pozitia 3),nu poate frana de la urma si nu mai poate impinge daca capul franeaza si se goleste conducta generala de aer..Cine e mecanic poate confirma..
PS: fara vitezometre?! 8O Sa fim seriosi,eu unul nu cred.Doar daca s-a defectat in parcurs...
Ultima oară modificat Vin Sep 25, 2009 3:42 pm de către ionutz72, modificat de 2 ori în total.
Avatar utilizator
ionutz72
Mesaje: 144
Membru din: Lun Iul 06, 2009 12:00 am
Localitate: Prin zona..
Contact:

Mesaj de ionutz72 » Vin Sep 25, 2009 12:28 pm

srazvi scrie:Alo domnu ministru, cineva pregateste o deraiaere la [Link Removed for Guests] ! Sa nu uitati uloiul si suruburile acasa :-D
Nu este o crima o traversa neprinsa. Daca te uiti atent in poza,chiar in portiunea aia sina este sudata si nu mai au loc clemele de prindere...
Avatar utilizator
srazvi
Mesaje: 1095
Membru din: Lun Mar 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Arad
Contact:

Mesaj de srazvi » Vin Sep 25, 2009 2:29 pm

Dar cum se sincronizeaza vitezele intre impingatoare si locomotiva din fata? Sper ca nu prin statie de tipul:
"-Am 50 pe ora, vezi sa ai si tu 50
-Eu am 70
-Receptionat, franezi tu, sau accelerez eu?" :lol:
Iar voi fi acuzat de glume de autobaza, asa ca mai bine o stire serioasa de azi:
Jurnalul Aradean scrie:CFR Marfă’, aproape de grevă’
ARAD - Angajaţii CFR Marf㒠sunt pe punctul de a declanşa greva deoarece nu şi-au primit salariile pe august.
Ceferiştii, în continuare fă’r㒠salariifoto A.G.CFR-iştii ară’deni aşteapt㒠de dou㒠să’ptă’mâni banii aferenţi lunii august, dar înc㒠nu sunt semne c㒠i-ar şi primi. Ioan Voica, preşedintele Uniunii Sindicatelor Mişcare Comercial Arad, a declarat că’, dac㒠pân㒠în 29-30 septembrie situaţia nu va fi remediată’, angajaţii vor lua cea mai drastic㒠mă’sur㒠posibilă’, respectiv greva.

„Noi trebuia s㒠ne primim salariile pe luna august pân㒠în 14 septembrie. Au trecut deja aproape dou㒠să’ptă’mâni şi nu primim niciun semnal din partea conducerii. Mai aşteptă’m pân㒠în 30 septembrie, când ar trebui s㒠primim avansul. Dac㒠nici atunci nu vor fi viraţi banii, vom face grevă’”, a declarat Voica.

Blocaţi de bancă’
De fapt, banii necesari pentru plata salariilor angajaţilor există’, doar c㒠aceştia sunt blocaţi. Raiffeisen Bank a decis blocarea conturilor societă’ţii CFR Marf㒠din cauza unor probleme legate de o linie de credit pe care compania o are la unitatea bancară’. Cu toate acestea, Voica nu este temperat de acest fapt. „Eu înţeleg c㒠banii exist㒠dar sunt blocaţi. Dar oamenii s-au să’turat deja. Degeaba merg eu la muncitorul care trage la vagoane s㒠îi spun c㒠banii exist㒠dar nu pot fi viraţi. Pe el nu îl intereseaz㒠acest aspect, îşi vrea salariul şi atât”, a ţinut s㒠precizeze liderul sindical. Din discuţiile purtate de liderii naţionali cu conducerea CFR Marfă’, se pare c㒠se fac toate demersurile pentru ca oamenii s㒠îşi primeasc㒠atât salariile pentru luna august cât şi avansul pe septembrie. Cu toate acestea, Voica a declarat c㒠„de 30 de ani, de când sunt la CFR, nu au fost aşa probleme niciodată’”.

Subfinanţare cronică’
Ioan Voica a fă’cut o paralel㒠interesant㒠între CFR şi restul companiilor şi ministerelor statului. „Pe lâng㒠CFR, putem lua exemplul învă’ţă’mântului românesc, al sistemului de să’nă’tate şi ar mai fi de enumerat multe alte locuri în care se vorbeşte despre acelaşi lucru: subfinanţare cronică’. Nimic nu va funcţiona în ţara asta dac㒠statul nu va începe s㒠investeasc㒠aşa cum trebuie în aceste segmente”, a încheiat Voica.
[Link Removed for Guests]
Imagine
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Vin Sep 25, 2009 2:41 pm

Sulzer1150 scrie:O alta posibilitate este ca cel din spate sa fi impins prea mult, in cazul asta fiind foarte probabil sa apara "efectul acordeon" asa cum il numesc ceferistii. Adica vagoanele sa deraieze din cauza fortei de impingere prea mare.
Sau cel din fata sa traga prea putin...cred ca rezultatul e tot ala.
Aici se pare ca Florinn a pozat aproximativ zona cu pricina in primavara: [Local Link Removed for Guests] ma refer la primele 2 poze din antepenultimul rind. Se vede bine curba strinsa si portiunea cu traverse de lemn parca aruncate aiurea...si nici sinele nu arata prea bine la joante. Nu-s asa de convins ca infrastrctura iese dintre cauzele posibile. Poate ne lumineaza florinn cind o mai da pe aci, banuiesc ca stie exact unde a facut acele poze.
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Vin Sep 25, 2009 3:05 pm

@ srazvi : asta nu e gluma de autobaza, chiar asa se face. Nici n-ai cum altfel tinand cont ca la EA nu se foloseste tractiunea multipla. INSA: in instructia 006 este prevazut un paragraf care defineste sarcinile mecanicilor de locomotiva in astfel de situatii : si anume ca forta de tractiune este distribuita pe procente diferite la impingatoare fata de cea din cap, asta desi la punerea trenului in miscare, intotdeauna cel care va da de "covrig" primul va fi mecanicul locomotivei impingatoare!

Mai exact locomotivele vor intra in tractiune efectiva pe rand, incepand cu ultima de la coada trenului spre cap. Daca n-ai impingatoare, pleci cu intercalata. Daca nu, cu cea de la roata.

Acum intrebarea mea :mai exista oare mecanici care tin cont de aceste aspecte ?Eu inclin sa cred ca la Boju asta a fost cauza. Insa au conlucrat si starea liniei si POSIBIL si distribuirea vagoanelor goale/incarcate in tren.
Avatar utilizator
ionutz72
Mesaje: 144
Membru din: Lun Iul 06, 2009 12:00 am
Localitate: Prin zona..
Contact:

Mesaj de ionutz72 » Vin Sep 25, 2009 3:24 pm

@Sulzer1150
Se tine cont,chiar asa se si procedeaza. Altfel ai rupe trenul.Dar daca impingi de la urma mai tare,m-as mira sa deraiezi vagoane in corpul trenului. Instructional, de aia in ultimele 350 tone din corpul trenului nu se pun in compunere vagoane sub 20 tone...Alea sunt povesti pt muritorul de rand...
Avatar utilizator
ionutz72
Mesaje: 144
Membru din: Lun Iul 06, 2009 12:00 am
Localitate: Prin zona..
Contact:

Mesaj de ionutz72 » Vin Sep 25, 2009 3:36 pm

srazvi scrie:Dar cum se sincronizeaza vitezele intre impingatoare si locomotiva din fata? Sper ca nu prin statie de tipul:
"-Am 50 pe ora, vezi sa ai si tu 50
-Eu am 70
-Receptionat, franezi tu, sau accelerez eu?" :lol:
Iar voi fi acuzat de glume de autobaza, asa ca mai bine o stire serioasa de azi:
Chiar asa se face,ceva de genul :
"Am 53, tu ai 50,mergem dupa km-trajul tau...
Am 1000 de amperi,ce faci? hai ajuta-ma, mai impinge..."
Iar ca o gluma,impingatoarea catre cap:
"Pune-ti centura de siguranta,am pus pe pozitie..." :D
PS:
Se imping zeci de trenuri pe zi la Predeal.Daca ar fi cum zic ei,zilnic ar sari cate unul ;)
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Vin Sep 25, 2009 3:47 pm

Ionutz, eu n-am zis ca nu se tine cont. Am pus o intrebare, pentru ca am senzatia ca sunt unii care nu prea tin cont de asa ceva. La CFR Marfa sunt sigur ca se procedeaza asa, insa la privati... :?:

Nu prea as inclina spre aspectul vitezei. Cred ca mai mult conteaza cat curent ai pe partea de forta. De ce? Pentru ca de exemplu poti sa ai de atins viteza de 56 si o atingi. Dar in fata sa ai 500A si in spate masina sa aibe 1500 si sa te trezesti ca iti ia foc. Si atunci s-a dus dracului si remorcare si tot .
Avatar utilizator
ionutz72
Mesaje: 144
Membru din: Lun Iul 06, 2009 12:00 am
Localitate: Prin zona..
Contact:

Mesaj de ionutz72 » Vin Sep 25, 2009 3:54 pm

Nu cunosc sectia si tonajele de acolo si nu ca as tine cu privatii,dar astia isi cara dupa ei si catzel si purcel :D.Au la urma ori locomotiva cu personal de schimb,ori au locomotiva de manevra cu tot cu personal de manevra. Ar fi una ca aia de la urma sa fi fost in stare rece :-D ,asta asa ca sa mai destindem :-P
Avatar utilizator
ionutz72
Mesaje: 144
Membru din: Lun Iul 06, 2009 12:00 am
Localitate: Prin zona..
Contact:

Mesaj de ionutz72 » Vin Sep 25, 2009 3:56 pm

Sulzer1150 scrie:...Dar in fata sa ai 500A si in spate masina sa aibe 1500 si sa te trezesti ca iti ia foc...
Iti ia foc,corect,dar nu deraiaza :-P
Sulzer1150
Mesaje: 437
Membru din: Dum Iul 12, 2009 12:00 am
Contact:

Mesaj de Sulzer1150 » Vin Sep 25, 2009 4:00 pm

Depinde ce vagoane ai si cum sunt aranjate.Poate sa si deraieze dar de obicei cei de la Marfa stiu cum sa "traga de tren".

Pai la privati se cara si catel si purcel din cauza ca e costisitor sa tina la dormitor mecanici care n-au cu ce tren sa vina. Asta costa. Mai cara uneori si echipe de agenti de manevra sau RTV, daca la destinatie n-au asa ceva.
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”