Stiri

Scrie răspuns
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Mie Apr 23, 2008 11:36 pm

Mai sunt functionale Calugareniul si 142.025, mai era functionala si 140.117 dar nu am mai auzit nimic de ea, decat ca are cazanul expirat.
cristiCFR
Mesaje: 944
Membru din: Mar Iun 19, 2007 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de cristiCFR » Mie Apr 23, 2008 11:52 pm

50.065 la Oravita
ImagineImagine
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gabi_Todoran
Mesaje: 340
Membru din: Lun Oct 22, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj Napoca
Contact:

Mesaj de Gabi_Todoran » Joi Apr 24, 2008 6:11 am

shoppy scrie:Mai sunt functionale Calugareniul si 142.025, mai era functionala si 140.117 dar nu am mai auzit nimic de ea, decat ca are cazanul expirat.
Te-ai gindit, cred, la 150.025.
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Joi Apr 24, 2008 12:16 pm

Da :oops: .
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2778
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Apr 24, 2008 6:33 pm

Buna Romrail,

excelenta initiativa si finalizarea. Sunt cateva intrebari insa care ma "rod" pentru ca istoricul din mine incearca sa afle un raspuns.
Presa a preluat o informatie de la organizatori, conforma careia in componenta trenului Dracula Express este un vagon salon care a apartinut regelui Carol al II-lea.
Memoriile regelui carol al II-lea si analele CIWL mentioneaza ca pentru deplasarile la Paris, regele a folosit mereu vagonul CIWL Lits Nr. 3425 (construit 1929 de Birmingham Railway Carriage and Wagon Company, Birmingham UK), care inca face parte din garnitura Orient Express si pe care am avut placerea sa-l vizitez si fotografiez in anii trecuti la traversarea Romaniei. Acest vagon era inchiriat in intregime si era amenajat inclusiv pentru primiri si audiente dar renumele i-a ramas de la intalnirile amoroase pe care regele amintit le avea in acest vagon.
Acest vagon, care isi avea baza la sediul CIWL din Bucuresti, era atasat la garnitura cand regele avea nevoie sa calatoreasca spre Paris. In tara regele Carol al II-lea folosea garnitura regala pe care o stim si astazi in custodia SFT.
Cand a parasit tara in exil (1940), regele a folosit acelasi vagon Nr. 3425, legat la garnitura Orient Express care a fost si ciuruit de gloante la traversarea Yugoslaviei.

[Local Link Removed for Guests]

Intrigat de povestea vagonului salon, pe care il stiu de ani buni la Sibiu, am incercat sa gasesc macar o singura referire la folosirea acestui vagon de casa regala. Din nefericire nu am gasit nici una.
Poti sa-mi dai macar o referinta, orice, ceva, care sa ma ajute sa gasesc mai multe informatii despre aceasta apartenenta nobila a vagonului salon ?
Ultima oară modificat Joi Apr 24, 2008 7:48 pm de către catalin, modificat de 5 ori în total.
All aboard !
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Joi Apr 24, 2008 6:49 pm

e vorba de vagonul in care s-a aflat regele mihai in momentul in care a parasit romania?...in 1946...credeam ca a fost ciuruit de gloante in romania si nu in yugoslavia. De ce sa traga sarbii dupa rege?
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Apr 24, 2008 9:33 pm

Claudiu, de ce nu esti atent ?!!!

Catalin a spus foarte clar despre ce e vorba: e vorba despre regele CAROL al II-lea, tatal regelui Mihai, care a parasit tara plecand in exil in anul 1940 , iar cei care au tras dupa tren trebuie sa fi fost partizanii sarbi!

Nu stiu povestea, Catalin, poate ne-o spui si pe asta?

Merci,
Dorin
Avatar utilizator
Elef
Mesaje: 435
Membru din: Vin Mai 18, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Elef » Joi Apr 24, 2008 9:51 pm

Catalin a spus foarte clar despre ce e vorba: e vorba despre regele CAROL al II-lea, tatal regelui Mihai, care a parasit tara plecand in exil in anul 1940 , iar cei care au tras dupa tren trebuie sa fi fost partizanii sarbi!
Ce sa aiba sarbii saracii cu Carol?
Erau legionarii care il iubeau foarte mult.Deh Codreanu ,prigoana ...
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Apr 24, 2008 9:55 pm

Elef scrie:
Catalin a spus foarte clar despre ce e vorba: e vorba despre regele CAROL al II-lea, tatal regelui Mihai, care a parasit tara plecand in exil in anul 1940 , iar cei care au tras dupa tren trebuie sa fi fost partizanii sarbi!
Ce sa aiba sarbii saracii cu Carol?
Erau legionarii care il iubeau foarte mult.Deh Codreanu ,prigoana ...
Ce treaba avea Codreanu in 1940?

Poate ne explici ...
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Elef
Mesaje: 435
Membru din: Vin Mai 18, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Elef » Joi Apr 24, 2008 10:05 pm

Ma gandeam si eu ca asasinarea lui Codreanu in 1938 ar putea contistui un motiv ca legionarii sa fugareasca un pic trenul in care se afla Carol II....
Avatar utilizator
KAA
Mesaje: 58
Membru din: Vin Apr 11, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj
Contact:

Mesaj de KAA » Joi Apr 24, 2008 10:58 pm

Din câte Âştiu (de la regretatul profesor de istorie Nicolae Oancea, pe care l-am avut în clasele VIII-X) lucrurile s-au petrecut în felul următor. Trenul trebuia să se oprească în TimiÂşoara, pentru ca locomotiva să se alimenteze cu apă. Pe asta mizau legionarii. Contrar aÂşteptărilor, locomotiva s-a alimentat cu apă înainte de a ajunge la TimiÂşoara, astfel încât trenul în care se afla regele a trecut în plină viteză prin staĂžie. Până ce legionarii să se ia după trenul regal, acesta ar fi părăsit Ăžara.
Dacă am greÂşit, rog să fiu corectat.
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Joi Apr 24, 2008 11:09 pm

Nu gresesti
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2778
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Apr 25, 2008 9:04 am

Tentative de asasinat asupra regelui Carol al II-lea au fost destule. In 1933 la Budapesta, in 1939 la Bucuresti, in 1940. Erau vremuri tulburi, dar nu cred ca e rostul sa fie discutate aici. Si cu atat mai putin fara o baza solida de informatii.

Pe mine ma intereseaza mai putin gaurile de gloante din vagonul CIWL 3425 si ce membru de extrema dreapta le-a facut si cu ce arma, cat dezvoltarea subiectului vagonului salon cu care probabil unii dintre voi veti calatori in aceasta vara cu trenul istoric brasovean, cu atat mai mult cu cat a fost "varful de lance" al prezentarii si toata presa a preluat informatia.

PS: Claudiu_ne2000, regele Mihai a abdicat si a plecat in exil in decembrie 1947 nu 1946.
All aboard !
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Vin Apr 25, 2008 9:24 am

E vina mea...trebuie sa-mi fac mea culpa.
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2778
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Apr 25, 2008 9:09 pm

Si totusi...stie cineva la ce ora va circula in week-end acest tren turistic ?
As vrea in acest sfarsit de saptamana sa merg cu acest tren.
E turistic dar eu nu am gasit nici o informatie despre programul lui.
All aboard !
Scrie răspuns

  • Advertisement


Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 0 vizitatori